پاتوق مردم استانبول در روزهای مختلف سال کجاست؟

0

پاتوق مردم استانبول جایی است که خود محلی‌های استانبولی‌ها در آن دور هم جمع می‌شوند و با کمترین هزینه، حسابی تفریح می‌کنند. از آنجایی که هیچ کسی مثل استانبولی‌ها، جاهای دیدنی این شهر را بهتر بلد نیستند، با خیال راحت می‌توانید پاتوق‌های اهالی استانبول را به‌‌عنوان مکان گردشگری انتخاب کنید. خوشبختانه استانبولی‌ها تا دلتان بخواهد پاتوق‌های با صفا و کم‌هزینه دارند. همان‌گونه که می‌دانید، رسم داریم دست همراهان خود را در سفرهای خارجی بگیریم و به بهترین جاهای دنیا ببریم، در ادامه چند پاتوق از بهترین پاتوق های استانبول را معرفی می‌کنیم. به شما قول می‌دهیم مطالعه این مطلب تا انتها اطلاعات سودمندی از سفر به دیار ترک در اختیارتان قرار دهد.

پارک جنگلی آتاتورک | وسیع‌ترین پاتوق مردم استانبول

پاتوق مردم استانبول از سال‌های دور تاکنون در پارک جنگلی آتاتورک بوده است. اهالی استانبول این مکان را بی‌دلیل به‌عنوان یکی از بهترین پاتوق‌های شهر انتخاب نکرده‌اند. پارک جنگلی آتاتورک فاصله کمی با جنگل بلگراد، یکی دیگر از پاتوق‌های استانبول دارد. مدیران گردشگری استانبول توجه ویژه‌ای به پارک جنگلی آتاتورک دارند. به همین دلیل با یکی از بهترین پارک های استانبول روبه‌رو هستیم. در گوشه‌و‌کنار این پارک قسمت‌هایی برای پخت غذاهای کبابی تعبیه شده است. آلاچیق و صندلی‌هایی برای نشستن گردشگران، سرویس‌بهداشتی و هر امکان رفاهی که فکرش را بکنید در پارک جنگلی آتاتورک مهیاست. فضای طبیعی پارک جنگلی آتاتورک نیز در منطقه نظیر ندارد. درختان سربه‌فلک کشیده،‌ آبگیرهای زیبا و گل‌های رنگارنگ در گوشه و کنار پارک جنگلی آتاتورک خودنمایی می‌کند. در این پارک جنگلی چندین رستوران درجه‌یک نیز وجود دارد. به لطف این شرایط می‌توانید در کنار جنگل‌گردی، غذایی جانانه به بدن بزنید.

همان‌گونه که از نام پارک جنگلی آتاتورک پیداست، این پارک به دست مصطفی کمال آتاتورک ساخته شده است. به همین دلیل نیز به لحاظ تاریخی و فرهنگی پارک جنگلی آتاتورک جایگاه ویژه‌ای در دل استانبولی‌ها دارد. پارک جنگلی که از آن صحبت می‌کنیم نزدیک به ۳۲ هکتار مساحت دارد. در این پارک در کنار گیاهان و درختان، حیوانات مختلفی نیز در صفا و آرامش زندگی می‌کنند. میمون‌، گوریل، پرندگان آوازه‌خوان، خزندگان و گربه‌ در گوشه و کنار پارک جنگلی آتاتورک سر گردشگران را گرم می‌کنند.

جنگل بلگراد | از جاهای دیدنی اطراف استانبول

پاتوق مردم استانبول عموماً‌ در مناطق طبیعی این منطقه قرار گرفته است. جنگل بلگراد یکی از این پاتوق‌هاست که از گشت‌و‌گذار در آن سیر نمی‌شوید. این جنگل حدود ۲۰ کیلومتر از استانبول دورتر است. به لطف این فاصله کم، بدون اینکه زمان زیادی از شما گرفته شود، از مرکز استانبول به جنگل بلگراد برسید. جنگل بلگراد ۵هزار و ۳۰۰ هکتار مساحت دارد. در این جنگل حدود ۲هزار گونه گیاهی خودنمایی می‌کند. جالب است بدانید زیبایی‌های جنگل بلگراد فقط به گیاهان سرسبز آن ختم نمی‌شود. این جنگل یکی از مهم‌ترین منابع آبی منطقه است. در جنگل بلگراد ۷ دریاچه پرآب وجود دارد. این دریاچه‌ها فرصتی فراهم می‌کند تا در کنار جنگل‌گردی، تنی به آب بزنید و حسابی تفریح کنید.

از آنجایی که جنگل بلگراد به پاتوق مردم استانبول تبدیل شده، در این جنگل امکانات رفاهی چشمگیری وجود دارد و به لحاظ تنوع جانوری نیز پذیرای گونه‌های مختلف حیوانات است. حدود ۷۱ گونه پرنده زیبا در کنار ۱۸ نوع پستاندار در جنگل بلگراد حضور دارند. جالب اینجاست تاکنون گزارشی از حمله حیوانات درنده در این جنگل به انسان مطرح نشده است. به همین دلیل با خیال‌ راحت می‌توانید بدون نگرانی از حمله جانوران در جنگل بلگراد گشت‌و‌گذار کنید. منطقه‌ای در جنگل بلگراد با نام بویوک بنت وجود دارد. این منطقه بهترین مکان برای گردشگری در جنگل بلگراد است. در بویوک بنت کافه‌‌ای با نوشیدنی‌های گوارا خودنمایی می‌کند. جنگل بلگراد در تمامی فصل‌های خدا زیباست. حتی زمستان نیز این جنگل صفای خودش را دارد و جان می‌دهد برای قدم‌زنی‌های عاشقانه.

ساحل ایستینیه | یکی از سواحل ناب استانبول

پاتوق مردم استانبول فقط به پارک‌ها و جنگل‌های این منطقه ختم نمی‌شود. استانبول به اندازه‌‌ای ساحل زیبا دارد که هر کدام از این ساحل‌ها به پاتوقی باصفا برای استانبولی‌ها و گردشگران تبدیل شود. مطمئن هستیم نام بسیاری از این ساحل‌ها را شنیده‌اید. با این حال ساحل ایستینیه از آن سواحل ناب استانبول است که آدرس آن را فقط استانبولی‌ها بلد هستند. این ساحل فاصله کمی از پارک امیرگان، یکی دیگر از جاهای دیدنی استانبول دارد. ساحلی که از آن صحبت می‌‌کنیم در شمال غربی تنگه بسفر قرار گرفته است. در این ساحل پارک زیبایی نیز خودنمایی می‌کند. خبر خوشی برای پاساژگرد‌ها داریم. جالب است بدانید در کنار ساحل ایستینیه، یکی از مراکز خرید استانبول با نام ایستینیه وجود دارد. ساحل ایستینیه از میدان تکسیم با مترو حدود ۴۰ دقیقه فاصله دارد.

پارک امیرگان | بهشتی از گل برای پاتوق مردم استانبول

پاتوق مردم استانبول را زمانی می‌توانیم پاتوقی جانانه بدانیم که از هر لحاظ شرایط تفریح و رفاه استانبولی‌ها را فراهم کند. یکی از این پاتوق‌ها، پارک امیرگان استانبول است. در بین تمامی پارک‌های استانبول، هیچ‌ پارکی به اندازه امیرگان گل‌های زیبا ندارد. این پارک به اندازه‌ای زیباست که در دوران قدیم، اسماعیل پاشا، یکی از شخصیت‌های برجسته حکومت عثمانی در آن خلوت می‌کرد. پارک امیرگان به لحاظ فاصله نیز چیزی حدود نیم‌ساعت از میدان تکسیم استانبول دورتر است. این پارک فاصله بسیار کمی با دیگر جاهای استانبول مانند موزه شکیب سابانچی دارد. پیشنهاد می‌کنیم برای اطلاعات درباره پارک‌ های استانبول حتماً مقاله مربوط به آن را مطالعه کنید.

ساحل امیرگان | ساحلی آرام و پاتوق مردم استانبول

امیرگان از دیرباز تاکنون به‌عنوان پاتوق مردم استانبول شناخته می‌شود. در این منطقه ساحلی زیبا با نام ساحل امیرگان وجود دارد. نمای زیبای این ساحل به دریا و کافه‌های درجه‌یک و بهترین رستوران های استانبول که اطراف آن وجود دارد باعث شده تا ساحل امیرگان جای خود را در دل اهالی استانبول باز کند. جالب است بدانید ساحل امیرگان در کنار زیبایی، ساحلی خلوت است. با این حال از آنجایی ساحل امیرگان به پاتوق مردم استانبول تبدیل شده، بهتر است جمعه‌ها به این ساحل نروید. ساحل امیرگان همیشه زیباست؛ اما اگر مطلب بهترین زمان سفر به استانبول را مطالعه کرده‌اید، حتماً به‌خوبی می‌دانید که بهار و تابستان‌های تماشایی‌تری دارد. حضور در کنار این ساحل یکی از تفریحات رایگان در استانبول است.

ساحل تارابیا | خلوت‌ترین سواحل استانبول

اگر تجربه زندگی در استانبول را داشته باشید، می‌دانید که مردم این شهر، آدرس ساحل تاربیا را به گردشگران نمی‌دهند تا این ساحل به مکانی خاص برای پاتوق مردم استانبول تبدیل شود. به همین دلیل نیز ساحل تارابیا، یکی از خلوت‌ترین سواحل استانبول است. این ساحل فقط نیم‌ساعت از میدان تکسیم دورتر است. ساحل تارابیا به رغم اینکه پاتوق مردم استانبول است، محیطی تمیز و پاکیزه دارد. در این ساحل کافه‌های درجه‌یک چشم‌انتظار گردشگران هستند. پیشنهاد می‌کنیم اگر به همراه دلدار خود راهی ترکیه شده‌اید و دنبال جایی برای قدم‌زدن‌های عاشقانه در کنار ساحل می‌گردید، ساحل تارابیا را به برنامه استانبول‌گردی خود اضافه کنید.

پاتوق مردم استانبول را باید از نزدیک ببینید تا متوجه شوید چرا استانبولی‌ها این مکان‌ها را به‌عنوان خلوتگاه انتخاب کرده‌‌اند. امیدواریم به لطف اطلاعاتی که با شما در میان گذاشتیم، سفری خاطره‌انگیز به استانبول داشته باشید و حسابی به شما خوش بگذرد. در نهایت مطالعه راهنمای جامع سفر به استانبول را نیز به شما پیشنهاد می‌کنیم و در پایان از آنجایی که مطمئن هستیم شما هم تجربه‌های سودمندی از سفر به استانبول دارید، خواهشمندیم این تجربه‌های مفید را با همراهان خود در ره بال آسمان و دیگر مخاطبانش به اشتراک بگذارید.

ساحل تارابیا یکی از خلوت‌ترین سواحل استانبول به حساب می‌آید.

ساحل ایستینیه، فاصله کمی با مرکز خرید بزرگی با همین نام دارد.

ساحل امیرگان یکی از سواحل زیبای استانبول با کافه‌های درجه‌یک است که جان می‌دهد برای کافه‌گردی و قدم‌زدن در ساحل.

پارک جنگلی آتاتورک از دیرباز تاکنون به عنوان پاتوق مردم استانبول شناخته می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.