پارک خور دبی | بهترین مقصد تفریحی برای خانواده‌ها

0

دبی شهر آسمان‌خراش‌ها و مهد توریستی خاورمیانه است. این شهر با جاذبه‌های دیدنی نا‌متناهی خود همواره میزبان خیل عظیم گردشگران از سراسر دنیاست. در میان جاهای دیدنی دبی، مجموعه‌ای عظیم و مفرح وجود دارد که گزینه‌ای مناسب برای تفریحات خانوادگی است. این مجموعه پارک خور دبی بوده که دارای بخش‌های مهیج و مفرح متعددی است. هر‌ یک از این بخش‌ها به‌نوعی باعث لذت و سرگرمی افراد در تمامی سنین می‌شوند و بی‌شک بازدید از این پارک به خاطره‌ای فراموش نشدنی در ذهن شما تبدیل خواهد شد. در ادامه برای آشنایی با این مجموعه فوق العاده و دریافت اطلاعات لازم راجع‌به آن، با ما همراه باشید.

پارک خور دبی کجاست؟

پارک خور در منطقه‌ای گردشگری به همین نام در مهم‌ترین شهر کشور امارات واقع شده است. جاذبه گردشگری خور نیز در منطقه‌ای به نام «بر دبی» قرار دارد. 

پارک خور دبی | مقصدی مهیج و فرح‌بخش برای کودکان و بزرگسالان 

تصویری از پارک خور

همان طور که گفتیم پارک خور دبی (creek park dubai) که در کشور امارات از آن با نام‌های حدیقه الخور و شهر خور نیز یاد می‌کنند، جاذبه‌ای مفرح، هیجان‌انگیز و مناسب برای تمامی سنین در شهر آسمان‌خراش‌ها است. مساحت این پارک حدود ۹۰ هکتار بوده و دارای بخش‌های رفاهی و تفریحی متنوعی است. در سراسر بخش‌های این مجموعه فضاهای سبز با‌طراوت و آب‌نماهایی چشم‌نواز ایجاد شده است تا افراد حتی از حضور در چنین فضایی احساس سرمستی و نشاط را تجربه کنند. در ادامه بخش‌های مختلف این مجموعه بی‌نظیر برای کودکان و بزرگسالان را معرفی می‌کنیم و نگاهی به امکانات تفریحی و رفاهی ارائه شده در آن می‌اندازیم. 

بخش‌های مختلف پارک خور دبی | تجربه‌ای فراموش‌نشدنی در محیطی شاد

  • شهر کودکان 

شهر کودکان (Children’s City Dubai) بهشتی برای کودکان در پارک خور است. این بخش خود شامل بخش‌های مختلف است که به گونه‌ای طراحی شده‌اند تا کودکان در حین تفریح و بازی، راجع‌به موضوعات مختلف به شیوه‌هایی جذاب و سرگرم‌کننده آموزش ببینند. بخش‌های مختلف شهر کودکان شامل بخش‌های زیر است:

  • بخش طبیعت و جانور‌شناسی؛
  • بخش نجوم؛
  • بخش هوا و فضا؛
  • بخش فرهنگ بین‌الملل؛
  • بخش کامپیوتر و ارتباطات.
هزینه ورود به شهر کودکان: بزرگسالان و نوجوانان ۱۵ درهم، کودکان ۱۰ درهم
  • دلفیناریوم

دلفیناریوم بخشی جذاب، سرگرم‌کننده و محبوب برای تمام سنین است. در این بخش دلفین‌ها و شیر‌های آبی باهوش و آموزش دیده، با اجرای نمایش‌هایی تحسین‌بر‌انگیز تماشاگران را سرگرم کرده و احساس شادی و لذت را به آن‌ها هدیه می‌کنند. توصیه می‌کنیم اگر به پارک خور دبی رفتید، تماشای اجرای دلفین‌ها و شیر‌های آبی دوست‌داشتنی بخش دلفیناریوم را به‌هیچ وجه از دست ندهید. جالب است بدانید که در این بخش، کودکان می‌توانند در کنار دلفین‌ها شنا کرده و لحظاتی پر‌هیجان، لذت‌بخش و فراموش‌نشدنی را تجربه کنند. 

  • سالن آمفی تئاتر

تصویری از سالن آمفی تئاتر

در این مجموعه سالن آمفی تئاتر روباز و بزرگی نیز ساخته شده است که در برخی ایام میزبان نمایش‌های دیدنی و کنسرت‌های پر‌شور و لذت‌بخش است. 

  • اسکله ماهی‌گیری

تصویری از پارک حور دبی

در بخشی از پارک خور دبی اسکله‌ای برای ماهی‌گیری وجود دارد. در این بخش تمامی امکانات و وسایل لازم برای ماهی‌گیری از مبتدی تا حرفه‌ای به علاقه‌مندان ارائه می‌شود. 

  • مسیر پیاده‌روی

تصویری از پارک خور دبی

در‌ نهایت باید اشاره کنیم که در مجموعه تفریحی خور دبی مسیری برای پیاده‌روی تعبیه شده است؛ تا افراد بتوانند از آن برای قدم‌زدن، دویدن و لذت‌بردن از هوای پاک ایجاد‌شده در فضای سبز مجموعه استفاده کنند. 

امکانات پارک خور دبی 

در مجموعه خور دبی امکانات رفاهی و تفریحی متعددی نیز برای ایجاد رفاه حال مراجعه‌کنندگان فراهم شده است که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره کرده‌ایم:

  • مکان‌هایی مخصوص برای پخت غذا به سبک باربیکیو؛
  • چندین رستوران از رستوران‌ های دبی؛
  • ارائه موتور‌سیکلت‌های چهارچرخ کرایه‌ای برای تردد در پارک با پرداخت ۲۰ درهم؛
  • ماشین‌های کابلی برای تماشای چشم‌انداز بی‌نظیر پارک از ارتفاع ۳۰‌متری با پرداخت ۲۵ درهم برای بزرگسالان و ۱۰ درهم برای کودکان.
نکته: این پارک در روز‌های چهار‌شنبه به بانوان و کودکان کمتر از ۶ سال اختصاص داده می‌شود.  همچنین استفاده از دوچرخه برای تردد در این پارک ممنوع است؛‌ اما امکان استفاده از اسکیت وجود دارد. 

بهترین زمان بازدید از پارک خور دبی | بهترین تجربیات در بهترین زمان

تصویری از پارک خور

از آنجایی که بازدید از پارک خور دبی در تمامی روز‌های سال امکان‌پذیر بوده و بخش اعظم آن سرپوشیده است، بگذارید در ابتدا دیدگاهی باز‌تر داشته و بهترین زمان سفر به عروس امارات و بازدید از جاهای دیدنی دبی را بررسی کنیم. احتمالاً می‌دانید که دبی کشوری گرمسیر بوده و تابستان‌های سوزانی دارد. اگر شما نیز از آن دسته افراد هستید که تاب گرمای شدید را نداشته و می‌خواهید سفری خاطره‌انگیز و البته مقرون‌به‌صرفه را تجربه کنید، توصیه می‌کنیم بازه زمانی ماه‌های آذر تا اواخر زمستان را برای سفر به دبی در نظر داشته باشید. لازم‌به‌ذکر است که تیم ما در مقاله راهنمای سفر به دبی، توضیح مفصل راجع‌به بهترین زمان سفر به این شهر را ارائه کرده‌اند.

جاهای دیدنی نزدیک به حدیقه الخور | گشت‌و‌گذار در منطقه خور دبی

همان‌طور که گفتیم، پارک خور در منطقه خور دبی، واقع شده است. در این منطقه علاوه‌بر مجموعه تفریحی مذکور، جاذبه‌های دیدنی جالب‌توجه دیگری نیز وجود دارند؛ از‌این‌رو توصیه می‌کنیم اگر برای گردش و تفریح به حدیقه الخور رفتید، بازدید از جاذبه‌های دیدنی که در ادامه معرفی کرده‌ایم را نیز در‌نظر داشته باشید؛ چرا‌که دیدار از آن‌ها هم فال است و هم تماشا!

تصویری از قلعه الفهیدی دبی

نحوه دسترسی به پارک خور دبی | راحت‌تر از تصور شما

برای رسیدن به پارک خور ابتدا باید به منطقه خور دبی بروید. مسیری که باید طی کنید به مبدأ شما بستگی دارد؛‌ اما اگر خواستید از مترو یا اتوبوس استفاده کنید، باید در ایستگاه الفهیدی پیاده شوید؛ از‌این‌رو لازم است سوار خطی شوید که از این ایستگاه می‌گذرد. برای استفاده از تاکسی نیز فقط کافی است آدرسی که در بخش اطلاعات ارائه کرده‌ایم را به راننده نشان دهید. در‌صورت استفاده از خودرو شخصی نیز بهترین راه، کمک گرفتن از نقشه‌های آنلاین است.

هزینه ورودی5 درهم
ساعت دسترسییکشنبه تا چهار‌شنبه از ساعت ۸:۰۰ تا ۲۲:۰۰، پنج‌شنبه تا شنبه از ساعت ۸:۰۰ تا ۲۳:۰۰
آدرسAl Khor - Dubai - United Arab Emirates (امارات متحده عربی ، شهر دبی ، منطقه خور دبی)

حال که همراه با مجله گردشگری ره بال آسمان بر مرکب نوشته سوار شده و به مجموعه‌ای وسیع و مفرح در مهد توریستی خوار‌میانه یعنی پارک خور دبی سفر کرده و با بخش‌های مختلف آن آشنا شدید وقت آن رسیده تا در برنامه سفرتان به دبی ضمن بازدید از جاذبه‌های دیدنی معروف، بازدید از پارک خور را نیز قرار دهید، تا تجربه‌ای مفرح و مشترک با دوستان و خانواده را خلق کرده و آن را در خاطرات خود ثبت کنید. در‌ نهایت از شما می‌خواهیم تا اگر تجربه سفر به شهر توریستی دبی را داشته‌اید، در بخش نظرات ما و مخاطبانمان را از تجربیات خوش و اطلاعات مفیدتان بی‌بهره نگذارید.

این پارک در منطقه خور شهر توریستی دبی واقع شده است.

بله امکان مراجعه به این پارک در تمام روز‌های هفته وجود دارد؛ البته باید اشاره کنیم که این پارک در روز‌های چهارشنبه به بانوان و کودکان کمتر از ۶ سال اختصاص یافته است.

هزینه ورود به پارک خور برای هر نفر فقط ۵ درهم است.

ساعات بازدید از این پارک از یکشنبه تا چهار‌شنبه از ساعت ۸:۰۰ تا ۲۲:۰۰ و پنج‌شنبه تا شنبه از ساعت ۸:۰۰ تا ۲۳:۰۰ است.

در این پارک بخش‌های مختلفی از جمله شهر کودکان، دلفیناریوم، سالن آمفی تئاتر، اسکله ماهیگیری و مسیر پیاده‌روی وجود دارند.

0/5 (0 نظر)
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.