چالیدره مشهد | تجربه تفریح پرهیجان و عالی

1

نام شهر مشهد را که می‌شنوید، دلتان هوای شوروحال ملکوتی حرم امام رضا (ع) را می‌کند و آرامش حرم، ایوان طلا و کبوترهای سفیدی که در گوشه‌وکنار حیاط نشسته‌اند. اکثر مسافرها، مشهد را فقط یک شهر زیارتی می‌دانند؛ اما این شهر هم مکان‌های گردشگری بسیاری دارد. چالیدره مشهد یکی از جاهای دیدنی اطراف مشهد است که شاید اسمش را نشنیده باشید. حتی تصورش را نمی‌کنید که این منطقه گردشگری چه بخش‌های جذابی را در دل خود دارد. با ما در این سیاحت همراه شوید تا یک سفر هیجان‌انگیز را تجربه کنیم.

فهرست مطالب

چالیدره مشهد کجاست؟

منطقه تفریحی و گردشگری چالیدره در 17کیلومتری شهر مشهد است. مسیر را که ادامه بدهیم به طرقبه می‌رسیم. چالیدره در انتهای جاده طرقبه و در 2کیلومتری جاده نغندر است. با کمک GPS هم به‌راحتی می‌توانیم مسیرمان را پیدا کنیم. این منطقه گردشگری را در دل ییلاق‌های طرقبه ساخته‌اند، جایی میان دو کوه!

مسیر دسترسی چالیدره مشهد

اگر با خودروی شخصی سفر می‌کنید که نباید نگران باشید؛ اما اگر از حمل‌ونقل عمومی استفاده می‌کنید راه‌های مختلفی تا چالیدره هست.

  • تاکسی‌های بیرون شهری و تاکسی‌های آنلاین شما را از مشهد به چالیدره طرقبه می‌رسانند.
  • با اتوبوس‌های بین شهری هم می‌توانید تا طرقبه بروید. از طرقبه تا چالیدره هم تاکسی بگیرید. در مجموع هزینه‌تان نسبت به روش اول کمتر می‌شود.
  • می‌توانید دلتان را به دریا بزنید و از مترو مشهد استفاده کنید. متروها همیشه راهنمای ایستگاه دارند یا می‌توانید از مأمورها کمک بگیرید.

برای دسترسی و اطلاعات بیشتر از مجموعه چالیدره طرقبه مشهد با روابط عمومی آن تماس بگیرید. شماره‌های ارتباطی را برایتان می‌گذارم شاید به کارتان آمد.

اطلاعات بازدید از چالیدره مشهد

تلفن روابط عمومی05131424
آدرس اینستاگرام@chalidareh
آدرسطرقبه، کیلومتر دو جاده نغندر
ساعت بازدید ۹ صبح تا ۱۲ شب

 تاریخچه چالیدره مشهد از ابتدا تا به الآن

  • رودخانه جاغرق

نمایی ازرودخانه جاغرق

جاغرق یکی از رودخانه‌هایی است که از کوه‌های اطراف طرقبه به پایین سرازیر است؛ البته ما هم با شما موافقیم این کلمه برای اینکه اسم یک رودخانه باشد کمی عجیب است. رودخانه‌ای که جا غرق کرده است!

  • سد چالیدره طرقبه

نمایی ازسد چالیدره طرقبه

در 1376 مسئولان به‌خاطر نیاز روستایی‌ها به آب‌بند تصمیم گرفتند سدی روی رودخانه جاغرق بسازند. آب این سد باید به‌طور عادلانه در چند منطقه تقسیم می‌شد و حیات مردم و نبض کشاورزی منطقه به آن وابسته بود. پی‌ریزی سد در همان سال شروع شد؛ اما ساخت سد در 1381 تمام شد و اسم آن را چالیدره گذاشتند. همان طور که انتظار می‌رفت، آب این سد باغ‌ها و زمین‌های کشاورزی منطقه را آباد کرد.

  • دریاچه چالیدره

نمایی ازدریاچه چالیدره

سد و دره‌ای که کنار کوه بود، کم‌کم دریاچه‌ای بالای کوه درست کرد. این دریاچه خیلی زود خودش را نشان داد و توجه‌ها را به خودش جلب کرد. حتی چشم مدیر عامل چالیدره مشهد را هم گرفت.

نمایی ازمهندس حمید رحیمیان

در آن زمان مهندس حمید رحیمیان، مدیر عامل چالیدره مشهد بودند. ایشان با هم‌فکری و مشورت با هیئت امنا تصمیم گرفتند در این منطقه یک فضای گردشگری هدفمند ایجاد کنند. با کمک شهرداری طرقبه و خراسان رضوی پروژه ساخت این فضا کلید خورد. برای ساخت‌وساز منطقه گردشگری چالیدره مشهد چند میلیارد هزینه کردند. حالا این فضا یک منطقه گردشگری مجهز است که توجه مسافرها را به خودش جلب کرده و حسابی دل گردشگرها را برده است. در همین چند سال گذشته فاز دوم مجموعه گردشگری را هم راه انداخته‌اند. ساخت این منطقه به اشتغال جوان‌ها هم کمک کرد. اصلاً مدیر کارآمد هرجا باشد، چه دور و چه نزدیک، کارش برکت سفره مردم می‌شود.

برای اطلاع از سایر دانستنی‌های سفر مشهد، مقاله زیر را مطالعه کنید:
راهنمای سفر مشهد

امکانات رفاهی چالیدره مشهد

قبل از هر چیز بگوییم که از آنجایی که دریاچه چالیدره مشهد جایی روی کوه است؛ پس نباید توقع مسیر ماشین‌رو داشته باشیم. ساعت فعالیت چالیدره از ۹ صبح تا ۱۲ شب است؛ پس با هر برنامه‌ریزی‌ جور در می‌آید. برای پیک نیک وسایل ضروری را همراه خودتان ببرید و باقی را بسپارید به چالیدره. آنجا همه چیز فراهم است.

  • پارکینگ چالیدره

نمایی ازپارکینگ چالیدره

پارکینگ مجموعه تفریحی چالیدره در پایین کوه است. اینجا هم مثل همه پارکینگ‌های فضاهای تفریحی هزینه پارکینگ دارد؛ اما این هزینه با توجه به تفریحاتی که انتظارتان را می‌کشد، چیزی به حساب نمی‌آید.

  • پله

یکی از مسیرهای پارکینگ تا دریاچه، پله‌ها هستند، تا زمانی که نخواهید از تفریحات آبی استفاده کنید، همه‌چیز رایگان است. اطراف پله‌های سنگی فضای سبز است. آلاچیق‌ها و نیمکت‌هایی هم برای نشستن و رفع خستگی وجود دارد؛ اما مسیر پیاده‌روی کمی طولانی است و ممکن است سالمندان یا بچه‌ها را حسابی خسته کند.

  • ترن کوهستانی چالیدره

در ساخت مجموعه به اینکه شاید پله‌ها مناسب همه نباشند هم فکر کرده‌اند. برای رسیدن این افراد به دریاچه چالیدره ترن کوهستانی ساخته‌اند. یک ترن سواری بی‌خطر و آرام حتماً شما را برای یک تفریح به‌یادماندنی آماده می‌کند.

تفریحات آبی چالیدره

مساحت مجموعه چالیدره بیش از 150 هزارهکتار است و هزار و 433 متر از دریا فاصله دارد؛ اما همه این‌ها باعث نمی‌شود که تفریح‌های آبی از یادمان برود. وقتی از دریاچه چالیدره به‌عنوان یکی از جاهای تفریحی مشهد حرف می‌زنیم قطعاً انتظار تفریحات آبی را دارید.

  • ماهیگیری چالیدره

نمایی ازماهیگیری در چالیدره

به‌خاطر جریان رودخانه، ماهی‌های مختلفی در دریاچه چالیدره زندگی می‌کنند. امکانات ماهی‌گیری هم فراهم است. یعنی اگر ماهیگیری شما را آنقدر به تکاپو انداخته است که قلاب خودتان را دارید، چه بهتر؛ اما اگر همیشه گذرتان به این تفریح نمی‌افتد و قلاب ندارید، نگران نباشید. همان جا قلاب هم کرایه می‌دهند؛ البته هزینه‌اش در روز و شب با هم فرق می‌کند. بساط ماهی‌گیری را به راه کنید. یا شانس و یا اقبال!

  • غواصی چالیدره

نمایی ازغواصی چالیدره

شاید فکر کنید که غواصی شق‌القمری است که به آموزش‌های چندساله نیاز دارد. واقعاً این‌طور نیست. دوره‌های غواصی در بلندمدت‌ترین حالت از چند هفته تجاوز نمی‌کند. شما هم که برای غواصی در یک دریاچه قرار نیست شاخ غول را بشکنید. مربی‌ها همان جا یادتان می‌دهند. با هزینه معقولی می‌توانید این سرگرمی جذاب را تجربه کنید. دنیا عجب چرخ دوّاری است. همین چند خط پیش شکار ماهی را گفتیم و حالا قرار است برویم به مهمانی‌شان.

  • قایق سواری در چالیدره

نمایی ازقایق سواری در چالیدره

شما هم مثل ما تا اسم قایق سواری دریاچه می‌آید یاد قایق‌های به شکل قو می‌افتید؟ خب این تمام حق انتخاب شما در این دریاچه نیست. شما می‌توانید خودتان مدل قایق را انتخاب کنید. گاهی وقت‌ها واقعاً برای پدال زدن نایی در پاها نیست.

  • قایق پدالی چالیدره

نمایی ازقایق پدالی چالیدره

این یکی را که حسابی تعریفش را کردیم. قرار است با پازدن چربی ران‌ها را آب کنیم و عضله بسازیم. خب اگر ورزشکار هستید، این پیشنهاد برایتان عالی است. قایق پدالی محدودیت زمانی ندارد. می‌توانید بعد صبحانه یک بلیط تهیه کنید یا حتی شامتان را هم در قایق میل کنید. تا هروقت که خسته شوید می‌توانید روی آب بمانید. قیمت بلیط قایق‌سواری پدالی به‌ازای هر ۱۰ دقیقه ۷۵ هزار تومان است.

  • قایق پارویی چالیدره

نمایی ازقایق پارویی

خب اگر پاهایتان آن‌قدرها هم قوی نیست، خیلی راحت می‌توانید از دست‌هایتان کار بکشید. شاید هم چند قایق اجاره کردید و دوست‌هایتان را به مبارزه طلبیدید.

  • قایق VIP آبادیس چالیدره

نمایی ازقایق آبادیس

قایق VIP آبادیس هم قایقی ویژه است؛ البته باید دید که ویژه از نظر شما چه معنایی دارد. کس دیگری این قایق را هدایت می‌کند و شما هم می‌توانید در کنار خانواده از مناظر لذت ببرید.

  • لنج تفریحی چالیدره

نمایی ازلنج تفریحی چالیدره

لنج تفریحی چالیدره مشهد نوعی از قایق های سر پوشیده است. سقف قایق از شما در برابر بارندگی فصلی یا تابش مستقیم نور خورشید و آفتاب‌سوختگی محافظت می‌کند. قیمت بلیط لنج‌سواری چالیدره به‌ازای هر ۱۰ دقیقه ۸۰ هزارتومان است.

انتخاب با شماست. کافی است یکی از این قایق‌ها را انتخاب کنید و روزی خاطره‌انگیز برای خودتان و خانواده‌تان بسازید.

تفریحات چالیدره مشهد

  • بانجی جامپینگ چالیدره

بانجی جامپینگ یا پرش از ارتفاع همیشه طرف‌دارهای خودش را دارد؛ اما در این تفریح فقط علاقه کارتان را راه نمی‌اندازد، باید جرئتش را هم داشته باشید. بانجی جامپینگ چالیدره که می‌توان آن را جزو باشگاه های هوانوردی مشهد دانست، امکانات ایمنی برایتان فراهم است تا آدرنالین خونتان را در امنیت کامل، افزایش دهند؛ البته اگر مشکلات قلبی دارید مهم نیست که چقدر شجاع هستید، این تفریح را از لیست خط بزنید. هرگز روی جانتان شرط نبندید.

  • فونیکولار چالیدره

خب اسمش که ممکن است حسابی برایتان ناآشنا باشد؛ اما این همان ترن کوهستان خودمان است. همان که وقتی از پارکینگ به سمت دریاچه می‌رفتیم سوارش شدیم. فونیکولار چالیدره جذابیت خاص خودش را دارد. در کمال آرامش سوار می‌شوید و سربالایی‌ها را بی‌دردسر بالا می‌روید. اگر دوربین هم همراهتان است یکی دو شات می‌زنید و چند عکس زیبا ثبت می‌کنید. چه چیزی از این بهتر؟ بلیط ترن هم در سال ۱۴۰۲ برای هر نفر فقط ۴۰ هزارتومان بود. راستی، وحشت نکنید این ترن هوایی نیست و قرار نیست حالتان را به تهوع بیندازد. آرام و متین‌تر از این حرف‌هاست.

  • تله سیژ چالیدره

تله سیژ نوعی تله کابین روباز است. این یکی را حتماً در پیست‌های اسکی زیاد دیده‌اید. کابین‌هایی با صندلی‌های 2نفره که قطاروار پشت هم حرکت می‌کنند. تله سیژ چالیدره از بهترین تله سیژهای کشور است. خیلی راحت با آن تا بالای کوه می‌روید و بعد هم با همان برمی‌گردید. از آن بالا دره‌سرسبز و دریاچه آبی را می‌بینید و منظره زیبایی زیر پایتان است. قیمت بلیط تله سیژ چالیدره برای هر رفت‌وبرگشت ۱۳۰ هزارتومان است.

  • عکاسی در تله سیژ

یادتان باشد بند دوربینتان را دور گردنتان بیندازید که از دستتان رها نشود. حالا خودتان را چند عکس مهمان کنید. اگر هم اهل سلفی هستید، الآن موقع آن است؛ اما احتیاط کنید.

اگر نه دوربین دارید و نه گوشیتان شارژ کافی دارد، نگران نباشید. در طول مسیر عکاس‌هایی هستند که عکس‌های زیبایی از شما ثبت می‌کنند. در انتهای مسیر هم عکس دل‌خواهتان را انتخاب می‌کنید و همان‌جا برایتان چاپ می‌کنند. اگر در خانه‌تان دیوار خاطره دارید و از هر سفر عکسی به یادگار به آن می‌زنید، این یکی آماده است.

  • راپل یا زیپ لاین چالیدره

نمایی ازراپل چالیدره

تا به‌حال به این فکر کرده‌اید که با یک طناب از ارتفاعی پایین بیایید؟ خب امتحانش کنید.

  • پل معلق چالیدره

نمایی ازپل معلق چالیدره

این یکی که نیازی به معرفی ندارد. فقط زیرپاهایتان را نگاه نکنید. این یک توصیه دوستانه است.

  • زیپ لاین چالیدره

نمایی اززیپ لاین

زیپ‌لاین از آن مدل تفریح‌هایی است که هرجایی پیدا نمی‌شود. تازه‌وارد است و حسابی پرطرف‌دار. یک طناب را از بالای کوه تا سطح زمین در طرف دیگر می‌کشند. طناب را دور کمرتان محکم می‌کنید و از طناب اول تا پایین سُر می‌خورید. حتماً این مدل را در مستندهای طبیعت‌گردی دیده‌اید. حتی شاید آن را در فیلم‌های اکشن دیده باشید. ‌جایی که از طبقه‌ای بالاتر در ساختمان می‌خواهند به طبقه پایین‌تری در ساختمان دیگر بروند. اگر همیشه دلتان می‌خواست امتحانش کنید، در چالیدر امکاناتش فراهم است. اینجا ایمنی کافی هم دارید. قیمت بلیط زیپ لاین چالیدره در سال ۱۴۰۲در مسیرهای کوتاه ۱۲۰ هزارتومان است.

  • سافاری چالیدره

نمایی ازلندکروز

سافاری در ویکی پدیا وحش‌گشت معنا شده است؛ البته که شاید هنوز هم برایتان نامفهوم باشد. شما سوار خودرویی با امکانات محافظتی می‌شوید و با آن به مسیری می‌روید که حیوانات را ببینید. این حیوانات معمولاً یا خیلی بزرگ هستند یا وحشی. سافاری نوعی طبیعت‌گردی ویژه با ماشین ویژه است.

نمایی ازسافاری

مسیر سافاری چالیدره طرقبه مشهد 4کیلومتری است پر از تپه‌های بلند و کوتاه. ماشین‌هایی که برای این مسیر آماده شده‌اند، لندکروز هستند. هزینه سافاری چالیدره تا اسفند ۱۴۰۲ برای هر نفر حدود ۴۰۰ هزارتومان بود. اصلاً باورتان می‌شود تمامی این تفریح‌ها در همین مشهد خودمان باشد؟

  • کارتینگ چالیدره

نمایی از کارتینگ سواری

در بخشی از مجموعه تفریحی و گردشگری چالیدره، کارتینگ راه‌اندازی کرده‌اند. هیجان مسابقه‌ای سرعتی حسابی حالتان را خوب می‌کند. در این بخش هم مثل همه تفریح‌های دیگر خیالتان از ایمنی راحت باشد. ماشین‌ها همه به‌روز هستند. در سال ۱۴۰۲ هزینه برای 5 دور کارتینگ ۲۲۰ هزارتومان بود.

  • باگی سواری چالیدره

نمایی ازباگی چهارچرخی موتوری

باگی چهارچرخی موتوری است که به نظر می‌رسد آن را از ترکیب ماشین و موتور ساخته‌اند. این یکی را هم با دوست‌هایتان امتحان کنید. خاطره‌اش از ذهنتان نمی‌رود. چالیدره در داشتن امکانات تفریحی متنوع حسابی بی‌رقیب است. در سال ۱۴۰۲ هزینه بلیط باگی چالیدره ۲۵۰ هزارتومان بود.

  • موتور ATV چالیدره

نمایی ازموتور ATV

این موتور از آن موتورهای 4چرخ است که حتما آن را دیده‌اید. حالا چه در موتورفروشی‌ها، چه در فیلم‌های سینمایی. یکی از ویژگی‌های جالب این موتور ساختار آن است. به‌خاطر ساختار آن حتی بچه‌ها هم می‌توانند از آن استفاده کنند. برای این موتورها مسیر ویژه 3کیلومتری در نظر گرفته‌اند. هزینه این تفریح مهیج در سال ۱۴۰۲، ۲۲۰ هزارتومان بود.

  • زورب بال چالیدره

شاید زورب بال برایتان اسم عجیبی باشد، شاید هم برایتان تازگی داشته باشد. توپ‌های بزرگ دولایه که لایه وسطی‌شان هواست، زورب بال نام دارند. آن‌ها در بیشتر مواقع شما را یاد مشماهای حباب‌دار به طرح توپ می‌اندازند. همان‌هایی که دور وسایل نو می‌کشیدند و در کودکی همیشه حباب‌هایشان را می‌ترکاندیم. حالا قرار است خودمان وارد این توپ‌ها شویم. قیمت بلیط بازی زورب بال در سال ۱۴۰۲ برابر ۵۰۰ هزارتومان بود.

  • روش بازی با زورب بال

با رفتن به داخل توپ باید سعی کنید آن را به حرکت دربیاورید. در این بازی کنترل تعادل مهم است. از این یکی هم مسابقه مهیجی در می‌آید. این را هم با خانواده یا دوست‌هایتان امتحان کنید. امکان ندارد خنده برای لحظه‌ای از روی لب‌هایتان محو شود. به زورب بال در ایران توپ حبابی هم می‌گویند.

دکتر فیش چالیدره

دکتر ماهی یا دکتر فیش نوعی ماهی است که خواص درمانی فراوانی دارد. حوضچه‌های چالیدره مملو از دکتر فیش‌هاست. آن‌ها نوعی آنزیم ترشح می‌کنند که سلول‌های مرده پوست را از بین می‌برد. پا یا قسمت‌هایی از بدن که پوست مرده دارد را در حوضچه قرار دهید. ماهی‌ها پوست را می‌مکند و معجزه می‌شود. این همان پاکسازی پوست است؛ البته نگران نباشید، این مکیده‌شدن پوست برای شما فقط حس قلقلک دارد.

کشتی شناور چالیدره مشهد

نمایی ازکشتی شناور چالیدره

وقتی در اطراف دریاچه چالیدره قدم می‌زنید کشتی شناور را می‌بینید. این کشتی در خشکی لنگر انداخته است. نمای بیرونی‌اش شما را ترغیب می‌کند تا داخلش را هم ببینید. داخل کشتی شناور چالیدره مدرن است و برای دیدنش باید بلیط تهیه کنید. این کشتی دو طبقه دارد و رستوران و کافی شاپ هم در آن هست. در رستوران با منویی پروپیمان مواجه می‌شوید و نوشیدنی را هم می‌شود از کافی‌شاپ سفارش داد. اجرای موسیقی سنتی و زنده هم که همه چیز را دلچسب‌تر می‌کند. این کشتی 200 نفر ظرفیت دارد و برای برگزاری جشن‌هایتان مکان مناسبی است. قیمت بلیط کشتی شناور روی بام بسته به خدمات درخواستی شما متفاوت است.

عکاسخانه چالیدره

می‌شود کنار تفریح به چیزهای مهم‌تری هم توجه کرد؛ مثلاً آداب‌ورسوم، فرهنگ و نوع پوشش مردم منطقه. در عکاسخانه چالیدره طرقبه فرصتی فراهم است تا لباس‌های محلی خراسان با آن طرح‌های زیبای سوزن‌دوزی را بپوشید. عکسی به یادگار بگیرید و با خودتان سوغات ببرید. فضای عکاس‌خانه هم کاملاً سنتی است؛ برای همین هم حال‌وهوای این عکس حسابی خاص می‌شود.

رستوران های چالیدره

  • رستوران چالی 2

اگر حسابی کالری سوزانده‌اید و حالا به تجدید قوا نیاز دارید، وقت یک غذای دل‌چسب است. رستوران چالی 2 با بنایی که نیمی از آن روی آب است، توجهتان را جلب می‌کند. دکور داخلی رستوران کاملاً از چوب است و حسی از آرامش به شما القا می‌کند. در این رستوران انواع غذاهای ایرانی و بین‌المللی سرو می‌شود؛ پس نگران ذائقه خودتان یا همراهانتان نباشید. کباب‌ها و دیزی این رستوران پرطرف‌دار است؛ البته دیوارهای شیشه‌ای آن هم طرف‌دارهای خودش را دارد؛ غذا با دیدن طبیعت بکر دریاچه چالیدره.

  • برج گردان چالیدره مشهد

نمایی ازبرج گردان چالیدره طرقبه مشهد

اگر برج گردان و کافی‌شاپ‌ها و رستورانش را فقط مختص به تهران می‌دانید، در اشتباهید. برج گردان چالیدره طرقبه حسابی معروف است، هم به چشم‌اندازش و هم به کافی‌شاپش. فقط همین نیست. می‌توانید برای دورهمی، جشن تولد یا هر جشن دیگری با گردانندگان کافی‌شاپ هماهنگ کنید. اصلاً شاید دلتان خواست و سفر به چالیدره را برای سالگرد ازدوجتان تدارک دیدید. هماهنگ که کنید، گل‌آرایی و میزآرایی را هم خودشان انجام می‌دهند. قرار است جشنتان حسابی به یادماندنی باشد.

  • رستوران‌های دیگر چالیدره

اگر دلتان خواست سری هم به رستوران‌کوهستان در فاز یک بزنید.

  • لمکده و چایخانه چالیدره

شاید اسم لمکده برایتان جالب باشد. بعد از آن همه تفریح حتی با دیدن اسمش هم خستگی از تن آدم در می‌رود. یک فنجان چای همه چیز را بهتر می‌کند. حتی فرهاد هم به هوای چای بعد از کندن کوه، بیستون را کند، شیرین بهانه بود.

بهترین زمان بازدید از چالیدره

از آنجایی که منطقه گردشگری چالیدره کوهستانی است، بهترین فصل سفر بهار و تابستان است. در زمستان به‌خاطر سرما یا برف ممکن است بعضی از تفریح‌ها تعطیل باشد؛ پس طبیعی است که نتوانید از همه امکانات استفاده کنید. برنامه سفر به چالیدره را بگذارید برای 6 ماه اول سال. نگران گرمای هوا نباشید، در کوهستان خبری از گرمای شدید نیست.

اقامت در چالیدره

نزدیک چالیدره چند هتل هست. نزدیک‌ترین هتل‌ها را با هم مرور می‌کنیم.

  • هتل بام طرقبه در فاصله 5کیلومتری؛
  • هتل سحاب در 7کیلومتری؛
  • هتل پارک حیات در 9کیلومتری.

جاهای دیدنی اطراف چالیدره مشهد

برای گشت‌وگذار در مشهد و اطراف آن باید یک سفر چند روزه را برنامه‌ریزی کنید. جاهای دیدنی مشهد کم نیست.

  • بارگاه امام رضا(ع)

نمایی از حرم مطهر

این مکان مقدس نیازی به تعریف و توضیح ندارد. هرکس که دلش هوایی شود، مقصد را می‌شناسد.

  • آرامگاه فردوسی

نمایی از آرامگاه فردوسی

ایرانی‌ها با شعر و ادبیات بزرگ می‌شوند. هر کسی که کمی به ادب این مرزوبوم ارادت داشته باشد، به زیارت شاعرها می‌رود. این کمترین کاری است که می‌شود برای این بزرگان کرد. در مشه هم می‌توانید سراغ آرامگاه فردوسی بروید. اینجا می‌توانید سری هم به مزار اخوان ثالث و استاد شجریان هم بزنید.

  • کلات نادری

کلات نادری 145کیلومتر با مشهد فاصله دارد و چندان نزدیک نیست؛ اما طبیعت خارق‌العاده و جاهای دیدنی فراوانی دارد. اینکه کتیبه نادرشاه در این شهر است می‌تواند ما را برای بازدید از این شهر مجاب کند، شما را چطور؟

  • ییلاق شاندیز

تصویری از شاندیز

ییلاق شاندیز خوش آب‌و‌هوا و بکر است و از زیباترین مناطق طبیعی مشهد هم هست. اینجا تنها منطقه برگزیده بین‌المللی گردشگری در ایران است؛ البته شاندیز به خوردنی‌هایش هم معروف است. دوستانمان قبلاً درباره شاندیز نوشته‌اند. روی نامش کلیک کنید، همه قصه می‌آید.

  • سرزمین موج‌های آبی

تصویری از سرزمین موج ‌های آبی

سرزمین موج های آبی که نیاز به معرفی ندارد. مجموعه پارک آبی است که خاطره‌اش تا سال‌ها با شما می‌ماند.

  • پارک جنگلی وکیل آباد

تصویر پارک جنگلی وکیل آباد مشهد

قبلاً آن را به اسم میرطراز می‌شناختند؛ اما حالا پارک جنگلی وکیل آباد است و یکی از قدیمی‌ترین بوستان های مشهد است که بد نیست به آن هم سری بزنید.

  • طرقبه

طرقبه یکی از شهرهای شهرستان‌ها و از آبادی‌های طوس قدیم است. آب‌وهوای خوش آن حسابی مسافرپسند است. در طرقبه می‌توانید به باغ وحش وکیل آباد، پارک جنگلی شاندیز، شمه‌سارها و رودخانه‌ها، روستاهای دیدنی و بند گلستان هم سری بزنید.

چالیدره و امکانات تفریحی بی‌نظیرش را با هم تجربه کردیم. چه کسی فکرش را می‌کرد در مشهد خودمان فرصت تجربه این همه تفریح را داشته باشیم. اگر دلتان می‌خواهد این تجربه‌ها را از دل جمله‌ها بیرون بکشید و خاطره‌اشان کنید، هم‌سفر ره بال آسمان بشوید. اگر هم خاطره‌اش را دارید، برایمان کامنت بگذارید. از تجربیاتتان استفاده می‌کنیم.

مشهد، طرقبه، کیلومتر ۲ جاده نقندر، چالیدره

این مکان در 17کیلومتری مشهد است.

خیر؛ ولی مسیر پله‌ای و ترن هست.

3/5 (5 نظر)
1 نظر
  1. هداگل می گوید

    سلام وقتتون بخیر
    به نظرم به نسبت هزینه ای که پرداخت می‌کنی چندان رضایت بخش نیست
    پرسنل کم و بیش یا می‌خوان راضیت کنن عکس بگیری و کارت بکشی حواستون باشه بهتون ممکنه تخته شاسی نشون بدن ولی روی یه چیز دیگه کلا چاپ میکنن که مناسبه برای در یخچال

    موزه حیات وحشش یه اتاق کوچک با چند تا حیوان تاکسیدرمی با کیفیت پایین بود اجازه عکاسی نمی‌داد بعد خودش عکس گرفت که بفروشه بهمون
    قایق سواری ش خوب بود
    وی آر(واقعیت مجازی) برای ماشین سواری ۱۴۰ت برای ترن هوایی ۱۸۰ بود ما کلا وی آر رو روی پک (مثلا با تخفیف)گرفتیم ولی رفتیم بالا بهمون گفتن فقط ماشین سواری رو میتونید انجام بدین در حالی که تو پک اشاره نشده بود

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.