پارک برفی قطر | برف‌بازی در زِل آفتاب

0

پارک برفی قطر تفاوتی ویژه با تمامی سرگرمی‌های این دیار دارد. همه می‌دانیم که قطر در زل آفتاب به اندازه‌ای سوزان می‌شود که جرعه‌ای آب گوارا حکم کیمیا را پیدا می‌کند. به همین دلیل حتی تصور برف‌بازی در چنین گرمایی غیرممکن به نظر می‌رسد. از آنجایی که به قول قدیمی‌ها پول حلّال مشکلات است، قطری‌ها چاره‌ای برای این شرایط اندیشیده‌اند. مسئولین گردشگری قطر کار را به جایی رسانده‌اند که برف‌بازی هم در این سرزمین مهیاست. از آنجایی که انجام کارهای غیرممکن، جذابیت بیشتری نسبت به کارهای ممکن و شدنی دارد، بر‌ف‌بازی در قطر به یکی از بهترین تفریحات دوحه تبدیل شده است. به لطف پارک برفی دوحه، گردشگران، برف‌بازی جانانه‌ای را در قطر تجربه می‌کنند. پارکی که از آن صحبت می‌کنیم با نام پارک تپه های برفی دوحه شناخته می‌شود. برای اینکه تفریح در این پارک حسابی به شما بچسبد، در ادامه به ويژگی‌های پارک تپه های برفی قطر اشاره می‌کنیم.

پارک برفی دوحه کجاست؟

موقعیت پارک برفی قطر

دوحه، شهر گردشگری و تفریحات خاطره‌انگیز است. در این شهر تا چشم کار می‌کند مراکز خرید بزرگ با ویترین‌های رنگارنگ خودنمایی می‌کند. در بین تمامی این مراکز خرید، فستیوال سیتی دوحه (Doha Festival City)، سرگرمی‌های متفاوت‌تری دارد. این مرکز خرید برای جذب مشتری بیشتر، سرگرمی‌های مثال‌زدنی را به خدمت گرفته است. یکی از این سرگرمی‌ها، پارک برفی قطر است. فستیوال سیتی دوحه، ۶۰۰هزار مترمربع مساحت دارد. ۲۴۰هزار مترمربع از این مساحت به فروشگاه‌های شیک اختصاص یافته است. بقیه مساحت این مرکز خرید نیز به سرگرمی‌های متنوعی اختصاص داده شده که یکی از مهم‌ترین آن‌ها، پارک تپه های برفی قطر به حساب می‌آید.

مرکز خرید قطر

جالب است بدانید فستیوال سیتی دوحه در ۲۰۱۸ افتتاح شده. به همین دلیل فستیوال سیتی در کنار اینکه لقب بزرگ‌ترین مراکز خرید قطر را یدک می‌کشد، یکی از جدیدترین مراکز خرید این دیار است. ناگفته پیداست وقتی از مرکز خریدی با این عظمت صحبت می‌کنیم، مکان‌نمایی آن در جاده‌ای خوش‌مسیر قرار گرفته. برای رسیدن به پارک برفی دوحه باید راه خیابان ام سَلال محمد را در این شهر دنبال کنید. فستیوال سیتی قطر به اندازه‌ای عظمت دارد که از دور چشمتان را به خود جلب می‌کند. پس از رسیدن به فستیوال سیتی، فاصله‌ای با برف‌بازی جانانه ندارید.

معرفی پارک تپه های برفی قطر

معرفی پارک تپه های برفی قطر

میانگین آب‌و‌هوای قطر چیزی بین ۱۸ تا ۳۷ درجه سانتی‌گراد است. با این حال غم به دل خود راه ندهید؛ زیرا پس از رسیدن به پارک تپه های برفی، هوایی حدود ۴ درجه زیر صفر را تجربه خواهید کرد. به همین دلیل اگر گرمایی هستید و احساس کردید حرارت سوزان قطر شما را آزار می‌دهد، سری به تپه های برفی بزنید. بدون شک برف‌بازی اولین سرگرمی این پارک تفریحی است. با این حال سرگرمی‌های تپه های برفی فقط به برف‌بازی معمولی خلاصه نمی‌شود. در این پارک برفی سرسره‌هایی وجود دارد که نظیر آن‌ها را در منطقه پیدا نمی‌کنید.

معرفی پارک تپه های برفی قطر

مجموعاً ۱۲ سرسره در پارک تپه های برفی قطر وجود دارد. هر کدام از این سرسر‌ه‌ها با دیگری متفاوت است. به لطف این شرایط حوصله گردشگران سر نمی‌رود و چندین ساعت پشت‌سرهم به سرسره‌بازی مشغول می‌شوند. ناگفته پیداست بعضی از این سرسره‌ها هیجان‌ کمتری دارند و برای کودکان مناسب‌تر هستند. بعضی از سرسره‌های پارک تپه های برفی قطر نیز به اندازه‌ای هیجان‌انگیز هستند که سوار شدن بر آن‌ها دل شیر می‌خواهد.

تفریح در پارک تپه های برفی دوحه

تفریح در پارک تپه های برفی دوحه

پارک تپه های برفی بی‌دلیل به یکی از بهترین جاهای دیدنی قطر تبدیل نشده است. در این پارک سرگرمی‌هایی وجود دارد که مطمئن هستیم حتی در خواب هم آن‌ها را ندیده‌اید. تفریحاتی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم از بهترین سرگرمی های پارک تپه های برفی قطر به حساب می‌آیند.

اِسنُو مُوشِن (Snow Motion)

اِسنُو مُوشِن (Snow Motion) در پارک برفی قطر

به گردشگرانی که همراه خانواده راهی پارک برفی شده‌اند و می‌خواهند قبل از هر چیز فرزند دلبندشان را تحویل بگیرند، اسنو موشن را پیشنهاد می‌کنیم. در این سرگرمی، تجربه‌ای متفاوت و هیجان‌انگیز نسبت به چرخ‌و‌فلک‌های معمولی در انتظار کودکان نشسته است.

دون دَش (Dune Dash)

نوبتی هم که باشد، نوبت بزرگسالان است تا بزر‌گ‌ترین سرسره برفی منطقه را تجربه کنند. این سرسره دون دش نام دارد و ارتفاع آن به ۵۰ متر می‌رسد. ناگفته پیداست فقط گردشگران پردل‌و‌جرئت می‌توانند تا سوار دون دش شوند.

توفان برفی (Snow Storm)

کولاک، پدیده‌ای هولناک است که خشم مادر طبیعت را به رخ انسان می‌کشد. این پدیده هولناک که حتی اسمش مو را به تن سیخ می‌کند در پارک برفی قطر شبیه‌سازی شده است. خوشبختانه توفانِ برفیِ این پارک با کولاک تفاوت‌های زیادی دارد و هیچ خطری گردشگران را تهدید نمی‌کند. با این شرایط توفان برفی این پارک باز هم هیجا‌ن‌انگیز است و گردشگران ماجراجو را به مخاطره می‌کشد.

تلماسه سفید (White Dune)

به تپه‌ های ماسه‌ای بزرگی که در صحراهای جهان وجود دارد، تِلماسه گفته می‌شود. ماسه‌های طلایی به این تلماسه‌ها در دل صحرا ظاهری زراندود داده‌اند. مسئولین پارک برفی قطر با الهام از این تپه‌ها،‌ سرگرمی با نام تلماسه سفید را در پارک برفی ایجاد کرده‌ا‌ند. گردشگران با بالارفتن از این تلماسه‌ها، احساس می‌کنند که در حال صعود از قلعه‌های برفی هستند.

قله برفی

عکس پارک تپه‌های برفی قطر

انصافاً باید اعتراف کرد در کنار هیجانی که صعود از قلعه‌های برفی دارد، به‌غیر از کوهنوردانی حرفه‌ای کسی را سراغ نداریم که این هیجان را تجربه کرده باشد. خوشبختانه بساط بالارفتن از صخره‌ای یخی در پارک برفی مهیاست. به همین دلیل اگر اهل ماجراجویی هستید و می‌خواهید آدرنالین خونتان حسابی بیشتر شود، حتماً قلعه برفی را امتحان کنید.

جعبه جادویی (Magic Box)

جعبه جادویی (Magic Box) پارک برفی قطر

پارک برفی فقط مکانی برای بر‌ف‌بازی و سرسره‌بازی نیست. این پارک مکانی جذاب برای برگزاری جشن‌ها و مراسم خاطره‌انگیز نیز به حساب می‌آید. جعبه جادویی یکی از سرگرمی‌های پارک برفی است که برای گروه‌های چند نفره یا خانواده‌ها جذابیت دارد. در این قسمت سرگرمی‌های جذابی پیش روی گردشگران قرار می‌گیرد تا خاطره خوش سفر به قطر برای همیشه در ذهن آن‌ها ماندگار شود. جعبه جادویی مکانی جذاب برای برگزاری مهمانی‌های خصوصی و جشن‌های اشرافی است.

امکانات گردشگری پارک برفی دوحه

پارک برفی دوحه ممکن است هوای سردی داشته باشد؛ اما برخورد گرم کارمندان و امکانات رفاهی این پارک به‌ اندازه‌ای است که سرمای هوا را فراموش خواهید کرد. این پارک در کنار سرگرمی‌های متنوع، امکاناتی دارد که نظیر آن‌ها را در دیگر پارک‌های برفی منطقه سراغ نداریم. در این زمینه برای نمونه می‌توان به اتاق‌های وی.‌آی‌.‌پی (V.I.P) پارک برفی اشاره کرد. این اتاق‌ها مساحتی وسیع و امکاناتی شاهانه دارند. هر کدام از اتاق‌های وی‌.‌آی.‌پی پارک برفی ۶ نفر را در خود جای می‌دهند. این اتاق‌ها مبلمانی اشرافی دارند تا گردشگران به‌راحتی در دل کویر به تماشای برف‌بازی کودکان خود مشغول شوند. ناگفته پیداست قیمت اتاق‌های وی‌.‌آی‌.پی پارک برفی گران‌تر است. در ادامه این مطلب به تعرفه بلیط پارک تپه های برفی دوحه اشاره می‌کنیم.

امکانات گردشگری پارک برفی دوحه

پارک تپه های برفی فقط مکانی برای برف‌بازی نیست. در این پارک رستورانی اعیانی و کافه‌ای شیک وجود دارد. هر زمان که از برف‌بازی خسته شدید، می‌توانید سری به رستوران پارک برفی بزنید و غذایی جانانه نوش جان کنید. پیشنهاد می‌کنیم حتی اگر گرسنه نیستید، گلویتان را در کافه پارک برفی با نوشیدنی گرم و گوارا تازه کنید. خوردن نوشیدنی‌های گرم در هوای زیر صفرِ پارک برفی، به یکی از خاطره‌انگیزترین تفریحات قطر برای شما تبدیل خواهد شد.

اطلاعات بازدید و قیمت بلیط پارک برفی قطر

عکس پارک تپه‌های برفی قطر

پارک تپه های برفی محدودیت سنی ندارد. در نتیجه اگر به همراه خانواده راهی قطر شده‌اید و می‌خواهید اهل منزل را مهمان تفریحی جانانه کنید، پارک تپه های برفی انتخاب مناسبی برای شماست. انصافاً باید گفت قیمت بلیط این پارک نسبت به دیگر شهربازی‌های قطر منصفانه‌‌تر به‌ نظر می‌رسد. بلیط پارک برفی در بسته‌های سیلور، گُلد و پِلاتینوم فروخته می‌شود.

بلیط سیلور پارک برفی ۱۸۰ ریال قطر قیمت دارد و بلیط طلایی این پارک ۲۴۰ ریال قطر است.

برای دسترسی به تمامی سرسره‌ها و تفریحات پارک برفی باید بلیط پلاتینوم را خریداری کنید. قیمت این بلیط معادل ۴۵۰ ریال قطر است.

عکس پارک تپه‌های برفی قطر

جالب است بدانید پارک برفی قطر برنامه‌های خاصی برای برگزاری جشن‌ تولد و مراسم اشرافی دارد. برای هر کدام از این مراسم باید بلیط خاصِ آن را خریداری کنید. بلیط سیلوِر جشن تولد پارک برفی قطر از ۳۷۰۰ ریال قطر آغاز می‌شود و تا ۶۴۰۰ ریال قطر افزایش پیدا می‌کند. برای جشن تولدی شاهانه در پارک برفی باید بلیط طلایی جشن تولد را خریداری کنید. این بلیط ۴۶۰۰ تا ۸۲۰۰ ریال قطر قیمت دارد. هزینه خرید بلیط وی.‌آی.‌پی (VIP) و دسترسی به امکانات شاهانه این پارک چیزی حدود ۱۵۰۰ ریال قطر برای گردشگران تمام می‌شود.

پارک تپه های برفی قطر

این پارک برای برگزاری مهمانی‌های خصوصی و اشرافی تهمیدات ویژه‌ای دارد. با پرداخت حدود ۲۰۰۰ ریال قطر، می‌‌توانید مهمانی اختصاصی در پارک برفی قطر برگزار کنید. میزبان در این مهمانی مجاز است ۱۰ تا ۴۰ نفر مهمان داشته باشد.

ساعات کاری پارک تپه های برفی قطر

ساعات کاری پارک تپه های برفی قطر

درهای پارک برفی، پنجشنبه و جمعه هر هفته از ساعت ۳ پس‌از‌ظهر تا ۱۲ شب به روی گردشگران باز است. این پارک در روزهای شنبه تا چهارشنبه از ۱۳ تا ۲۲ پذیرای گردشگران است.

جاهای دیدنی نزدیک به پارک برفی دوحه

پارک پرندگان خشمگین در راهنمای سفر قطر

پارک برفی قطر به اندازه‌ای تماشایی است که برای گشت‌و‌گذار در تمامی سرگرمی‌های این پارک باید دست‌کم نصف‌ روز زمان بگذارید. اگر این نصف‌ روز به پایان رسید و هنوز انرژی داشتید، غم به دل خود راه ندهید. اطراف پارک برفی به اندازه‌ای جاهای دیدنی وجود دارد که بقیه زمان شما را پر کند. برای نمونه می‌توان به پارک انگری بردز قطر اشاره کرد. این پارک یکی از معروف‌ترین پارک‌های موضوعی از منطقه است که آوازه‌ای جهانی دارد.

عکس بهترین زمان بازدید از پارک آبی دوحه قطر

پارک آبی دوحه و آکوا پارک قطر از دیگر جاهای دیدنی است که فاصله چندانی با پارک برفی ندارد.

جام‌جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر

اگر اهل فوتبال باشید حتماً‌ به‌خوبی می‌دانید قطر میزبان جام جهانی ۲۰۲۲ است. به همین دلیل به گردشگرانی که در بازه زمانی جام جهانی ۲۰۲۲ راهی قطر شده‌اند، پیشنهاد می‌کنیم در کنار گردشگری در پارک برفی، سری به استادیوم شهر لوسیل بزنید و به تماشای مسابقه‌های نفس‌گیر فوتبال بنشینید.

بهترین زمان بازدید از پارک تپه های برفی دوحه

با توجه به توضیحاتی که درباره آب‌و‌هوای قطر دادیم، حتماً متوجه شده‌اید که زمستان بهترین فصل برای سفر به قطر است. با این حال به یاد داشته باشید پارک برفی مکانی سرپوشیده دارد. به لطف این شرایط، آب‌و‌هوای گرمِ بیرون تاثیر چندانی در تجربه گردشگران داخلِ آن ایجاد نمی‌کند. در این بین برای اینکه بیشتر در این سفر به شما خوش بگذرد و فرصتی برای گشت‌و‌گذار در دیگر جاهای دیدنی قطر پیدا کنید، اوایل نوامبر تا اوایل آوریل را در برنامه گردشگری خود به قطر اختصاص دهید. ماه‌های ژانویه، فوریه و مارس نیز برای سفر به قطر مناسب هستند.

مسیر دسترسی به پارک برفی دوحه

برای رسیدن به پارک برفی باید راه مرکز خرید فستیوال سیتی را در پیش بگیرید. این مرکز خرید به اندازه‌ای معروف است که تمامی خیابان‌های معروف قطر به آن راه دارند. پس از رسیدن به مرکز خرید فستیوال سیتی، راه پارک برفی را در پیش بگیرید و خودتان را مهمان برف‌بازی جانانه‌ای کنید.

سخن پایانی

پارک برفی قطر با سرگرمی‌های فراوان در انتظار گردشگرانی نشسته که انتظار تفریحات متفاوتی را در دوحه دارند. امیدواریم اطلاعاتی که درباره گردشگری در پارک تپه های برفی دوحه با شما مطرح کردیم، گشت‌و‌گذاری جانانه در این پارک داشته باشید و جای همراهان خود در ره بال آسمان را خالی کنید. در پایان از آنجایی که مطمئن هستیم شما هم تجربه‌های سودمند و خاطره‌های خوشی از سفر به قطر دارید، خواهشمندیم این تجربه‌های مفید و خاطره‌های شیرین را در قسمت نظرات با ما و دیگر خواننده‌ها به اشتراک بگذارید.

پارک تپه های برفی قطر در مرکز خرید فستیوال سیتی واقع شده است.

اوایل نوامبر تا اوایل آوریل گردشگری در قطر بیشتر به مسافران خوش می‌گذرد. ژانویه، فوریه و مارس نیز برای سفر به قطر مناسب هستند.

اسنُِو موشِن، دون دَش، توفان برفی، تلماسه سفید و قله برفی از بهترین سرگرمی‌های پارک تپه های برفی به حساب می‌آیند.

اتاق‌های وی.‌آی.‌پی، رستوران و کافه به‌عنوان امکانات گردشگری پارک تپه های برفی قطر شناخته می‌شوند.

بلیط نقره‌ای پارک برفی ۱۸۰ ریال قطر قیمت دارد و بلیط طلایی این پارک ۲۴۰ ریال قطر است. برای دسترسی به تمامی سرسره‌ها و تفریحات پارک برفی باید بلیط پلاتینوم را خریداری کنید. قیمت این بلیط معادل ۴۵۰ ریال قطر است.

درهای پارک برفی در پنجشنبه و جمعه هر هفته از ساعت ۳ پس‌از‌ظهر تا ۱۲ شب به روی گردشگران باز است. این پارک در روزهای شنبه تا چهارشنبه از یک پس‌ازظهر تا ۱‍۰ شب پذیرای گردشگران است.

5/5 (2 نظر)
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.