خیابان استقلال استانبول | روح، جسم و جان استانبول

0

چرا بازدید از خیابان استقلال بهترین بخش سفر به استانبول است؟ استانبول بزرگ‌ترین، پرجمعیت‌ترین و غنی‌ترین شهر ترکیه است و بی‌شک الماس بی‌رقیب این کشور محسوب می‌شود. اگر قصد سفر به این شهر را داشته باشید، جاهای زیادی برای کشف در این شهر وجود دارند؛ اما تصور کنید جایی باشد که همزمان فروشگاه‌های برندهای گوناگون را داشته باشد؛ در هرکوچه‌پس‌کوچه‌ای کافه‌ها و رستوران‌های وسوسه‌انگیز باشد؛ بافت تاریخی شهر در کنار امکانات مدرن و شیک حفظ شده باشد و در مجموع بهترین و دوست‌داشتنی‌ترین ویژگی‌های ترکیه و استانبول را سرجمع کرده باشد. خیابان استقلال تمام این ویژگی‌ها و ویژگی‌های بسیار دیگری را در خود جای داده است. این خیابان یکی از طولانی‌ترین، شلوغ‌ترین و محبوب‌ترین محله های استانبول است و بی‌خود نیست به آن قلب تپنده استانبول می‌گویند. حتی اگر قصد سفر به استانبول را ندارید، شناخت رازهای نهان این خیابان برای شما جالب خواهد بود. پس با ما همراه باشید.

فهرست مطالب

خیابان استقلال استانبول کجاست؟

بی‌شک مشهورترین و زیباترین شهر کشور ترکیه، استانبول است. استقلال یکی از خیابان های استانبول بوده که سرشار از دیدنی‌های جذاب و خوردنی‌های خوشمزه است. این خیابان در منطقه بی‌اوغلو و در بخش اروپایی این شهر قرار دارد. این منطقه که در گذشته پرا نام داشت، در انتهای شمال‌شرقی میدان تقسیم استانبول (میدان تکسیم) قرار گرفته است. این خیابان از میدان تکسیم تا برج گالاتا به‌ طول ۱.۴ کیلومتر (۰.۸۷ مایل) امتداد دارد. میدان تکسیم که خود نیز یکی از مهم‌ترین قسمت‌های استانبول به‌شمار می‌رود، اهمیت خیابان استقلال استانبول را بیشتر فریاد می‌زند.

جذابیت‌های خیابان استقلال و محله‌های اطرافش به‌قدری است که می‌توان گفت، استانبول بدون آن‌ها استانبول نیست!

تاریخ مختصر خیابان استقلال | قصه‌های پرفراز و نشیب

تصویری از خیابان استقلال استانبول

خیابان استقلال استانبول کمتر از صد سال است که این نام را با خود یدک می‌کشد. پس از جنگ ترکیه که به استقلال این کشور منجر شد، نام یکی از طولانی‌ترین خیابان‌های استانبول را استقلال گذاشتند تا این پیروزی را جشن بگیرند. در ابتدا بیشتر افراد ثروتمند، روشنفکر و نامدار جامعه ساکن این خیابان بودند.

البته این خیابان از ابتدا محبوبیت امروزی خود را نداشت. استقلال فراز و فرودهای فراوانی را به‌چشم خود دید؛ به‌طوری‌که در دهه ۷۰، غفلت از وضعیت این محله، آن را به یکی از مناطق نامطلوب در استانبول تبدیل کرد. پس از آن دوره، شورای محلی استانبول، تصمیم گرفت توجه خود را معطوف به این خیابان کند. میلیون‌ها دلار برای بازسازی و پیشرفت این خیابان خرج شد، تا اینکه استقلال به شکل امروزی خود در آمد. امروزه این خیابان یکی از محبوب‌ترین جاهای دیدنی ترکیه و یکی از شلوغ‌ترین خیابان‌های استانبول به‌شمار می‌رود و ازاین‌رو، امنیت مناسبی حتی در شب‌ها دارد.

دیدنی‌های خیابان استقلال | بهشتی بی‌پایان برای تماشا

تصویری از خیابان استقلال

درباره دیدنی‌های استقلال می‌توان ساعت‌ها حرف زد؛ به‌گونه‌ای که این خیابان بخش عظیمی از جاهای دیدنی استانبول را در خود جای داده است. برخی از این دیدنی‌ها تاریخی، برخی سرگرم‌کننده و برخی صرفاً بخش‌هایی از خیابان هستند که چهره‌ای جادویی دارند. با ما همراه باشید تا با مشهورترین این دیدنی‌ها آشنا شویم.

  • موزه مادام توسو استانبول

دوست دارید با مشهورترین چهره‌ها در زمینه‌های مختلف در یک اتاق باشید؛ با آن‌ها عکس بگیرید و در صورت آن‌ها زل بزنید؟!

موزه مادام توسو این امکان را برای شما فراهم می‌کند. این موزه مدرن و تماشایی مملو از تندیس‌ها مومی از مشهورترین افراد حال‌حاضر دنیا و تاریخ است. تندیس ستارگانی نظیر انیشتین، استیو جابز، برد پیت، موزارت، آتاتورک، رافائل نادال، داوینچی و لیونل مسی در این موزه وجود دارند. این مجسمه‌های مومی به‌قدری دقیق و حرفه‌ای درست شده‌اند که گاهی تشخیص غیرواقعی بودن آن‌ها سخت خواهد شد.

موزه مادام توسو در پلاک ۵۶ خیابان استقلال استانبول قرار دارد. هزینه بازدید از این موزه ۶۵ لیر ترکیه و ساعت کاری آن از ۱۰ صبح تا ۸ شب است.
  • خیابان فرانسوی

نظرتان چیست با کمی پیاده‌روی در خیابان استقلال استانبول به فرانسه سفر کنید؟!

خیابان فرانسوی یکی از قسمت‌های استقلال است که کوچک، شلوغ و پر از جزئیات تماشایی است. مناظر این خیابان بهترین مکان برای عکاسی و سلفی گرفتن محسوب می‌شوند. مغازه‌های رنگین گوناگونی با طراحی‌های دنج و دکورهای هنرمندانه در این خیابان وجود دارند. این مغازه‌ها از رنگ‌های مختلفی از جمله قرمز، صورتی و بنفش تشکیل شده‌اند. جالب است بدانید دلیل نام‌گذاری این خیابان به خیابان فرانسوی، ساختمان‌های رنگارنگ و دکورهای خاص آن است.

برای رسیدن به خیابان فرانسوی باید به ایستگاه تراموای گالاتاسرای برسید. از آنجا به خیابان ینی چارشی بروید. حدود ۳۰۰ متر که پیاده‌روی کنید، به خیابان فرانسوی می‌رسید.
  • کلیسای سنت آنتوان

کلیسای سنت آنتوان یکی از زیباترین بناهای قرن بیستمی استانبول است. ساختمان این کلیسا با نمای قرمز و سفیدش، چشمان هر گردشگری را به خود جذب می‌کند. قدمت ساختمان اصلی سنت آنتوان به سال ۱۷۲۵ میلادی بازمی‌گردد. این کلیسا در قرن هجدهم میلادی توسط جامعه ایتالیایی استانبول بنا شد. البته این ساختمان بعداً تخریب شد و ساختمان کنونی کلیسا در سال‌های ۱۹۰۶ تا ۱۹۱۲ میلادی جایگزین آن شد.

شما می‌توانید کلیسای سنت آنتوان را در پلاک ۱۷۱ خیابان استقلال بیابید.
  • موزه گالاتاسرای

گالاتاسرای مناسب ورزشکاران و علاقه‌مندان به فوتبال است. این موزه که در اواخر قرن ۱۹ میلادی احداث شده، اولین موزه ورزشی ترکیه محسوب می‌شود. این موزه تاریخ و سنت تیم و باشگاه‌های گالاتاسرای را به مردم نشان می‌دهد.

موزه گالاتاسرای در پلاک ۹۰ خیابان استقلال قرار گرفته و هزینه بازدید از آن رایگان است.
  • موزه ودات ندیم تور

ودات ندیم تور یکی از چهره‌های برتر میان روشنفکران و هنرمندان ترکی به‌شمار می‌رود. او در اواخر قرن ۱۹ میلادی متولد شد و در سال ۱۹۸۵ دار فانی را وداع گفت. این موزه چند سال پس از فوت او، در سال ۱۹۹۵ میلادی تأسیس شد. در این موزه دسته‌های گوناگونی از آثار خوش‌نویسی، پارچه، گلدوزی، ظروف نقره، تسبیح، سکه و… به نمایش گذاشته شده است.

موزه ودات ندیم تور در پلاک ۲۸۵ خیابان استقلال قرار گرفته و هزینه‌ای برای بازدید ندارد. ساعت کاری این موزه شنبه‌ها از ۱۱ صبح تا ۷ شب، یکشنبه‌ها از ۱ ظهر تا ۷ شب و بقیه روزهای هفته از ۱۰ صبح تا ۷ شب است.
  • موزه درویشان مسلمان

این موزه مخصوص آشنایی با فرهنگ و زندگی جالب درویشان فعالیت می‌کند. موزه درویشان در واقع قدیمی‌ترین مولوی‌خانه استانبول است که در سال ۱۹۴۶ میلادی به موزه تغییر کاربری داد. موزه درویشان مسلمان نمادی از مولاناست. سماع‌خانه موزه درویشان محل مخصوص رقص سماع است و همچنان بعضی از مراسم صوفیان در این محل برگزار می‌شود. تماشای رقص سماع می‌تواند یکی از تجربه‌های جالب و حتی معنوی سفر شما باشد.

زیر سماع‌خانه که بروید به موزه‌ای می‌رسید که لباس‌های مولوی، عمامه و وسایل او را به نمایش گذاشته است. بالای سماع‌خانه نیز آلت‌های موسیقی سنتی خانقاه، کارهای ابری و بادی و خطاطی قرار دارد. از دیگر اشیا جالب موزه می‌توان به نسخه‌های قدیمی آثار مولوی، آثار باستانی و اسناد و مطالب تاریخ رقص سماع اشاره کرد.

  • پاساژ چیچک

پاساژ گل یا پاساژ چیچک خیابان استقلال استانبول یکی از مکان‌های تاریخی استانبول است که کافه‌ها و رستوران‌های بی‌شماری را در خود جای داده است. سرگذشت این پاساژ داستانی جالب و شنیدنی است.

در ابتدا این پاساژ سالن تئاتری بوده است که در اثر آتش‌سوزی از بین می‌رود. با انقلاب روسیه زنان روسی که زمانی جزء ثروتمندان به‌شمار می‌رفتند، مجبور به گل‌فروشی در این مکان می‌شوند. این مسئله باعث می‌شود در آینده نام پاساژ گل را به این مکان بدهند. بی‌شک علاوه بر تاریخ جذاب این پاساژ، معماری خاص و چشم‌نواز با طاق گنبدی آن شما را انگشت‌به‌دهان خواهد گذاشت. پس پیشنهاد می‌کنیم این دیدنی استقلال را از دست ندهید.

دیدنی‌های جذاب دیگر خیابان استقلال

تصویری از پاساژ چیچک استانبول

بی‌شک دیدنی‌های خیابان استقلال بسیار بیشتر از این‌هاست و برخی از آن‌ها قابل‌توصیف نیستند و باید آن‌ها را تجربه کرد. با این حال بد نیست با چند جاذبه بعدی نیز آشنا شوید، تا بیش از پیش عاشق این خیابان رؤیایی شوید:

  • تراموای قدیمی استانبول

تراموای عتیقه و قرمزرنگ خیابان استقلال، یکی از نمادهای این خیابان است که قدمت آن به سال ۱۹۹۰ میلادی بازمی‌گردد. این تراموا میدان تکسیم تا ایستگاه متروی شیشانه را دور می‌زند و سوارشدن بر آن تجربه لذت‌بخشی است.

  • دومین ایستگاه ریلی قدیمی دنیا

در انتهای جنوبی این خیابان دومین ایستگاه ریلی جهان قرار گرفته است که با نام تونل (Tünel) شناخته می‌شود. ایستگاه تونل در سال ۱۸۷۵ میلادی ساخته شده و قطار کابلی آن، شما را تا منطقه کاراکوی استانبول می‌برد.

  • میدان گالاتاسرای

میدان گالاتاسرای در اصل ورودی قدیمی‌ترین دبیرستان ترکیه محسوب می‌شود و تقریباً در مرکز خیابان واقع شده است. دبیرستان گالاتاسرای که در زمان‌های قدیم مدرسه همایونی کاخ گالاتا نام داشت، یکی از جذاب‌ترین مکان‌های تاریخی خیابان استقلال است.

  • مجسمه استقلال استانبول

این مجسمه در میدان تکسیم قرار دارد و در سال ۱۹۲۸ میلادی با پیروزی ترکیه و استقلال آن احداث شد. مجسمه، طراحی خاص و باشکوهی دارد و گردشگران متعددی را به خود جذب می‌کند. طبق بررسی‌های انجام‌شده، این مجسمه در آخرهفته‌های فصول شلوغ، شاهد بازدید ۳میلیون نفر است.

تفریحات خیابان استقلال استانبول | سرگرمی‌های فراموش‌نشدنی

از میدان تکسیم تا میدان استقلال استانبول، خیابان استقلال مملو از تفریحات گوناگون است که شما را برای ساعت‌ها سرگرم خواهند کرد. برخی از این تفریحات مجانی و برخی هزینه‌بر هستند؛ اما بی‌شک تمام آن‌ها شما را عاشق این خیابان خواهند کرد. در ادامه این مطلب با هم در این خیابان رؤیایی قدم خواهیم زد و گوشه‌ای از تفریحات جذاب آن را تجربه خواهیم کرد.

  • لذت نوشیدن قهوه مرغوب و زندگی در لحظه

اگر شما جزء آن دسته از افرادی هستید که دوست دارید به کافه‌های جدید سر بزنید؛ عطر و طعم قهوه را در آغوش بگیرید و با تماشای جریان روان زندگی، با دوستانتان گفت‌وگو کنید، خیابان استقلال استانبول مناسب شماست. در کوچه‌‌پس‌کوچه‌های استقلال، کافه‌های متنوعی متعددی یافت می‌شوند که هرکدام قصه متفاوتی برای گفتن دارند. برخی از این کافه‌ها دنج، کوچک و خودمانی‌اند و برخی مدرن، شیک و لوکس هستند. اگر همین مطلب را دنبال کنید، با تعدادی از بهترین کافه های خیابان استقلال آشنا خواهید شد.

  • تماشای اجراهای خیابانی

همان طور که گفتیم خیابان استقلال یکی از طولانی‌ترین و عریض‌ترین خیابان‌های استانبول بوده و روزانه شاهد تردد هزاران نفر است. ازاین‌رو این خیابان محل مناسبی برای هنرمندان است، تا هنرهای خود را به‌نمایش بگذارند. در هر گوشه‌ای از این خیابان با نوازندگان گوناگونی روبه‌رو خواهید شد که هرکدام عده‌ای را خیره به خود کرده‌اند. نوازندگان استقلال روزانه روح این خیابان را در آن می‌دمند و حس سرزندگی را برای ساکنان و بازدیدکنندگان به‌ارمغان می‌آورند.

خوشبختانه تماشای هنر این هنرمندان از بهترین تفریحات رایگان این خیابان است. البته شما می‌توانید قدردانی خود را با پرداخت سکه یا اسکانس به آن‌ها نشان دهید.
  • تئاترها و سینماهای تماشایی

تصویری از سینماهای استانبول

اگر به هنر هفتم، یعنی سینما علاقه دارید، سر زدن به سینماهای خیابان استقلال شما را به‌وجد خواهد آورد. این خیابان سینماهای گوناگونی از جمله سینما امک (Emek)، سینما فیتاس (Fitas Cinemas) و سینما اطلس (Atlas Cinemas) دارد. هرکدام از این سینماها جدیدترین و محبوب‌ترین فیلم‌های ترکی و بین‌المللی را با بالاترین کیفیت نمایش می‌دهند که می‌توانید ساعت‌ها به تماشای آن‌ها بپردازید.

  • کشف گرافیتی‌های خیابان استقلال استانبول

درباره اینکه گرافیتی‌ها تخریب شهر هستند یا هنر خیابانی، بحث‌های متعددی وجود دارد. با این حال نمی‌توان زیبایی و خیره‌کننده بودن این آثار خیابانی را دست‌کم گرفت. اگر شما هم به گرافیتی علاقه دارید، خیابان استقلال استانبول حس ماجراجویی شما را برانگیخته خواهد کرد. در کوچه‌های باریک و ناشناخته این خیابان گرافیتی‌های رنگارنگ و بی‌نظیری وجود دارد که هرکدام حرفی برای گفتن دارند.

  • عکاسی و ثبت خاطرات

خیابان استقلال استانبول مملو از جریان زندگی، رفت‌وآمد، صداهای گوناگون و دل‌نشین و رنگ‌های مختلف است. اگر به عکاسی علاقه دارید، می‌توانید در هر قسمت از این خیابان زیباترین عکس‌های خود را ثبت کنید. اگر هم علاقه چندانی به عکاسی ندارید، کافیست خیابان را از لنز دوربین خود نگاه کنید و این خیابان شما را عاشق عکاسی خواهد کرد. پس پیشنهاد می‌کنیم عکس‌های یادگاری خود را در این خیابان بگیرید که تا ابد با دیدن عکس‌های سفر استانبول خود لبخند بزنید.

  • جشنواره‌ها و رویدادهای خیابان استقلال

خیابان استقلال استانبول جزء مهم‌ترین و بزرگ‌ترین خیابان های استانبول است؛ ازاین‌رو گزینه‌ای مناسب برای برگزاری جشنواره‌ها و رویدادهای گوناگون است. هرکدام از گردهمایی‌ها و جشنواره‌ها برنامه‌های جذاب و سرگرم‌کننده‌ای دارند و اگر در سفرتان با آن‌ها برخورد کنید، خاطرات استانبول را هیچ‌گاه فراموش نخواهید کرد.

  • خریددرمانی و گشت‌وگذار در فروشگاه‌ها

فروشگاه‌های خیابان استقلال جزء دلایل اصلی شهرت این خیابان در استانبول هستند. در جای‌جای این خیابان بوتیک‌ها، مغازه‌های سنتی و فروشگاه‌های برندهای مشهور جهانی به چشم می‌خورند. به‌طوری که این خیابان مرکزی بهشتی برای خرید سوغات استانبول و خریددرمانی به‌شمار می‌رود. پس اگر شما هم به بازارگردی علاقه دارید، حداقل ۶ ساعت در فروشگاه‌های مختلف این خیابان بگذرانید و با دستانی پر از خرید از این خیابان بروید.

زارا، سفورا، اچ اند ام، آدیداس، کوتون، منگو، گپ و… برخی از مشهورترین فروشگاه‌های برند این خیابان هستند. در ادامه همین مطلب بیشتر با مراکز خرید استقلال آشنا خواهید شد.

مراکز خرید خیابان استقلال | ماجراهای بی‌پایان فروشگاه‌ها

خریدکردن یکی از لذت‌بخش‌ترین قسمت‌های سفر است. چه خرید کردن از مغازه‌های دنج محلی باشد و چه قدم زدن در فروشگاه‌های برندهای شیک و خیره‌کننده، خیابان استقلال نیازهای شما را برطرف خواهد کرد.

اگر اهل تخفیف گرفتن و چانه‌زدن هستید، بهتر است سراغ فروشندگان محلی این خیابان بروید. آن‌ها به شیوه سنتی چانه‌زدن در استانبول، شما را به خوردن چای سیب دعوت می‌کنند و درباره قیمتی که می‌خواهید بپردازید، با شما گپ می‌زنند.

خرید از برندهای مشهور دنیا نیز می‌تواند تفریح اعتیادآوری در سفر به استانبول باشد؛ مخصوصاً برای ایرانی‌ها که نسبت به ایران، باید هزینه کمتری برای این محصولات بپردازند. در ادامه با تعدادی از مشهورترین مراکز خرید استانبول در این خیابان آشنا خواهیم شد:

  1. زارا | Zara: زارا با اصالتی اسپانیایی یکی از ۲۰ برند برتر پوشاک دنیا محسوب می‌شود که در فصول مختلف محصولات متنوع و جذابی را برای فروش می‌گذارد.
  2. اچ اند ام | H&M: اگر به پلاک ۸۵ خیابان استقلال بروید، با لوگوی قرمز اچ اند ام و دیوارهای سفید آن روبه‌رو خواهید شد. این برند سوئدی لباس‌ها، کفش‌ها و اکسسوری‌های گوناگون برای آقایان، خانم‌ها و کودکان ارائه می‌کند.
  3. کوتون | Koton: کوتون یکی از مشهورترین برندهای ترکی لباس است. این برند ۳۶۲ شعبه در ۲۵ کشور دنیا دارد. دو تا از شعبه‌های این برند با پلاک ۵۲ و ۱۵۴ در این خیابان قرار دارند.
  4. سفورا | Sephore: برند فرانسوی سفورا جزء برترین و معروف‌ترین برندهای لوازم آرایشی جهان محسوب می‌شود. این فروشگاه برای علاقه‌مندان به میک‌آپ جادویی و بی‌نظیر است.

خیابان استقلال استانبول فروشگاه‌های برندهای مختلف دیگری را نیز در خود جای داده است. از جمله این برندها می‌توان آدیداس، گپ، منگو، پاساژ چیچک و ال سی وایکیکی اشاره کرد. هرکدام از این فروشگاه‌ها جذابیت‌ها و زیبایی‌های مخصوص خودشان را دارند؛ ازاین‌رو اجاره‌کردن مغازه در خیابان استقلال استانبول به رؤیای فروشندگان ترکی تبدیل شده است.

معروف‌ترین رستوران‌های خیابان استقلال | دریای عطر و طعم‌های متنوع

شکم‌گردی در خیابان استقلال یکی از محبوب‌ترین تفریحات در این خیابان است. چرخ‌دستی‌های ذرت‌فروشی و کافه و رستوران‌های این خیابان، دنیای رنگارنگی از غذاهای مختلف به‌وجود آورده‌اند که هر گردشگری را گرسنه خواهد کرد. در ادامه با برخی از رستوران‌ها و کافه‌های بزرگ و کوچک استقلال آشنا خواهیم شد:

  • بهترین رستوران‌های استقلال

  • رستوران فیچین | FIccIn: دارای غذاهای اروپایی، ترکی و قفقازی با قیمت‌های متوسط؛
  • رستوران مزه درخت لیمو | Meze By Lemon Tree: رستورانی با خوراک‌های ترکی و اروپایی و هزینه اقتصادی؛
  • پیتزا پرا | Pizzeria Pera: مناسب برای عاشقان پیتزا با منویی متنوع و قیمت‌های مقرون‌به‌صرفه؛
  • رستوران استانبول 1942 | 1924Istanbul: یکی از رستوران‌های لوکس و گران‌قیمت، دارای غذاهای روسی، اروپایی و ترکی؛
  • رستوران لادس | Lades Restaurant: دنج، کوچک و ارزان، مخصوص طرفداران غذاهای ترکی؛
  • رستوران 360 استانبول | 360 Istanbul: رستورانی شیک با فضایی خیره‌کننده و نمای دیدنی شهر استانبول و خیابان استقلال، دارای غذاهای مدیترانه‌ای، اروپایی و بین‌المللی؛
  • هاتای مدینتلیار سفرسی | Hatay Medeniyetler Sofrasi: رستورانی محلی و سنتی با قیمت‌های مناسب.
علاوه بر همه این‌ها می‌توانید حین پیاده‌روی در این خیابان خودتان را مهمان یکی از غذاهای خیابانی استانبول کنید. لیست همه غذاهای خوشمزه خیابانی را در مقاله‌ای مجزا آورده‌ایم که مطالعه‌اش بسیار خوشمزه و لذت‌بخش است.
  • بهترین کافه‌های استقلال

  • کافه اسمر | Esmer Cafe: یکی از کافه‌های درجه‌یک خیابان استقلال با قیمت‌های مقرون‌به‌صرفه؛
  • کافه اربن | Urban Cafe: دنج، خودمانی و کوچک، با فضایی باز و محیطی دل‌نواز؛
  • کافه مانداباتماز | Mandabatmaz: جزء کافه‌های محبوب با قهوه‌های بی‌نظیر ترکی و قیمت‌های ارزان؛
  • کافه رستوران کافکا نارگیل | Kafeka Nargile Cafe Restaurant: محیطی راحت و خودمانی با سطح قیمتی مناسب؛
  • کافه مادو | Mado: یکی از کافه‌های مشهور زنجیره‌ای ترکیه با دسرها و چای‌های محبوب.

اقامتگاه‌های خیابان استقلال | راحتی خانه با خدمات شاهانه

یکی از مهم‌ترین قسمت‌های سفر رزرو هتل یا اقامتگاه مناسب در موقعیت مناسب است.

خوشبختانه اکثر هتل‌های استانبول از کیفیت بالایی برخوردارند و اوقات خوشی را هنگام اقامت به مهمانان خود ارائه می‌دهند. اگر به خیابان استقلال استانبول روی نقشه نیز نگاه کنید، هتل‌های گوناگون و درجه‌یکی را اطراف آن خواهید یافت. در ادامه با تعدادی از این هتل‌ها آشنا خواهیم شد:

  • هتل نوبل ۲۲

هتل چهار ستاره نوبل ۲۲ نزدیک به برخی از بهترین دیدنی‌های استانبول مانند برج ساعت، میدان تکسیم، ایا صوفیه و بازار ادویه است و از این نظر موقعیت مناسبی دارد. بی‌شک امکانات کامل و چشم‌انداز فوق‌العاده این هتل به تنگه بسفر اقامت بی‌نظیری را برای شما رقم خواهد زد.

  • هتل تام تام سوئیت

این هتل پنج ستاره در منطقه پرتردد گالاتا با چشم‌انداز زیبایی به گلدن هورن واقع شده است. فاصله ۵۰ دقیقه‌ای تا فرودگاه استانبول و محیط سرسبز و مجلل، این هتل را به گزینه‌ای مناسب در خیابان استقلال تبدیل کرده است.

  • هتل آمیرا

هتل چهار ستاره آمیرا در حد چند دقیقه پیاده‌روی از مسجد آبی، گرند بازار و ایاصوفیه فاصله دارد. این هتل در منطقه تاریخی سلطان احمد واقع شده و امکانات فراوانی دارد.

  • هتل آداهان استانبول

آداهان نیز یکی از هتل‌های لوکس و بی‌نظیر خیابان استقلال است که از طراحی خاص قرن قرن ۱۹ برخوردار است. داشتن حمام مرمر، مبلمان چوبی و آثار هنری در کنار امکانات مدرن، این هتل را به یکی از محبوب‌ترین گزینه‌های گردشگران تبدیل کرده است.

  • هتل ویت استانبول سوئیت

هتل پنج ستاره ویت استانبول سوئیت، یکی از لوکس‌ترین و زیباترین هتل‌های خیابان استقلال است که فاصله مناسبی با فرودگاه استانبول و جاذبه‌های گردشگری شهر دارد. این هتل توسط گروه دیزاین مشهور بین‌المللی اتوبان طراحی شده و علاوه بر امکانات متعدد، طراحی فوق‌العاده‌ای دارد.

دیدنی‌های اطراف خیابان استقلال | حجم زیرین کوه یخ

از محله بالات تا کوچه بلبلا استانبول، این شهر مملو از دیدنی‌های گوناگون است که می‌توانید از آن‌ها بازدید کنید. اطراف خیابان استقلال نیز جاذبه‌های گردشگری متعددی وجود دارد که می‌توانید پس از گشت‌وگذار در استقلال به آن‌ها سر بزنید. در ادامه با گوشه‌ای از این دیدنی‌ها آشنا خواهیم شد:

  • حمام تاریخی گالاتاسرای

این حمام در خیابان تورناجیباشی، که یکی از خیابان‌های منشعب از استقلال است، قرار دارد. از این حمام تا استقلال حدوداً ۲ دقیقه فاصله است.

  • برج گالاتا

این برج یکی از سمبل‌های استانبول محسوب می‌شود و تا سال ۱۷۴۹ میلادی عنوان بلندترین ساختمان استانبول را داشت. اگر از این برج بالا بروید، می‌توانید نمای فوق‌العاده‌ای از استانبول و جزیره پاریم آدا ببینید. تماشای غروب آفتاب از بالای این برج و غذا خوردن در رستوران خاص آن، می‌تواند لحظات خوشی را پس از یک روز پیاده‌روی در خیابان استقلال برای شما رقم بزند. فاصله این برج تا استقلال حدود ۶ دقیقه است.

  • میدان تکسیم

این میدان در ابتدای خیابان استقلال استانبول قرار گرفته و علاوه بر زیبایی‌های خودش، دیدنی‌ها بی‌شماری اطراف آن وجود دارد.

  • موزه هنرهای معاصر استانبول

تصویری از موزه مدرن استانبول

این موزه در فضایی مجلل و مدرن، آثار هنری گوناگونی را به نمایش گذاشته و مناسب تمام هنردوستان و هنرمندان است. موزه هنرهای معاصر حدود ۵ دقیقه با استقلال فاصله دارد.

مسیر دسترسی خیابان استقلال | کشف مسیرهای پرهیجان

همان طور که گفتیم استقلال در منطقه بی‌اغلو استانبول قرار دارد. موقعیت مناسب خیابان استقلال دسترسی به آن را ساده و راحت می‌کند. اگر اطراف تقسیم (تکسیم) اقامت دارید، با تنها چند دقیقه پیاده‌روی به این خیابان خواهید رسید.

اگر هم اطراف دیدنی‌های نامدار استانبول نظیر ایا صوفیه سکونت دارید، به این معناست که در منطقه فاتح هستید. برای رسیدن از آن مناطق به استقلال، کافیست سوار تراموا شوید و علاوه بر رسیدن به مقصد خود، از ترامواسواری در خیابان‌های شگفت‌آور استانبول لذت ببرید.

عکس

در دو سر خیابان طویل استقلال دو ایستگاه متروی شیشانه و تقسیم واقع شده است. همچنین تراموای نوستالژيک و قرمزرنگ خیابان نیز درون آن قرار دارد، تا به‌راحتی بتوانید در این خیابان رفت‌وآمد کنید.

بی‌شک خواندن این مطلب آخرین سفر شما با ره بال آسمان به استانبول و خیابان استقلال نخواهد بود. این شهر و این خیابان هنوز رازها و شگفتی‌های فراوان دیگری برای کاوش کردن دارند. شما کدام بخش‌های این خیابان را بیشتر دوست داشتید؟ آیا تاکنون به ترکیه و خیاباناستقلال استانبول سفر کرده‌اید؟ فراموش نکنید اطلاعات و تجربه‌های سفر خود را با ما به‌اشتراک بگذارید.

پس از جنگ ترکیه و استقلال آن، نام این خیابان عریض و طویل را استقلال گذاشتند.

طول این خیابان از میدان تکسیم تا برج گالاتا ۱.۴ کیلومتر (۰.۸۷ مایل) است.

استانبول دو فرودگاه صبیحه گوکچن و استانبول را دارد که هرکدام به‌ترتیب حدود ۶۳ و ۴۲ کیلومتر با استقلال فاصله دارند.

بله. این خیابان در تمام طول شبانه‌روز فعال و پررفت‌وآمد است و هیچ‌وقت به خواب نمی‌رود. البته بهتر است بیش از حد در کوچه‌پس‌کوچه‌ها سرک نکشید!

زارا، اچ اند ام،‌ کوتون، سفورا، آدیداس، گپ، منگو و ال سی وایکیکی.

5/5 (2 نظر)
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.