دهکده توریستی ملل شاندرمن | هم فال و هم تماشا

0

سفر به شمال هیچ‌وقت تکراری و خسته‌کننده نمی‌شود. همیشه در ایام تعطیل و روزهای تابستان بسیاری از مسافران به این خطه، به‌ویژه گیلان سرسبز سفر می‌کنند. یکی از دغدغه‌های مسافرها پیداکردن اقامتگاهی مجهز با چشم‌اندازی تماشایی است. اقامت در دهکده توریستی ملل شاندرمن، خاطره‌ای دل‌پذیر از این سفر را برایتان می‌سازد.

دهکده توریستی ملل شاندرمن کجاست؟

دهکده توریستی شاندرمن

این دهکده در یکی از شهرهای شمال ایران و استان گیلان است؛ پس اسباب سفر را ببندید و برای رفتن به بهشت سرسبز گیلان آماده بشوید. موقعیت این اقامتگاه در 9کیلومتری شهر ماسال و در روستای بی تم است.

معرفی دهکده توریستی شاندرمن ماسال

اقامتگاه شاندرمن از بهترین دهکده های توریستی ایران است که لذت سفر را برای مسافران دوچندان می‌کند. این دهکده را در سال 1390 ساخته‌اند. واحدهای اقامتی، امکانات رفاهی و چشم‌اندازهای شگفت‌انگیز بهترین ویژگی‌های اقامتگاه شاندرمن است. در این دهکده 12 واحد اقامتی با ظرفیت 140 نفر برای مسافرها مهیاست. هرکدام از این ویلاها ظرفیت‌های متنوعی برای اقامت دارند؛ مثلاً ۴ ویلا دوخوابه (شش‌تخته)، ۳ ویلا سه‌خوابه (9‌تخته) و ۵ ویلا پنج‌خوابه (15تخته). همه این واحدهای قامتی به‌شکل دوبلکس هستند. با اقامت در این ویلاها، می‌توانید تصویر دامنه‌های کوه و جنگل و شالیزارها را از پنجره اتاقتان ببینید. در حیاط گل‌کاری‌شده دهکده قدم بزنید و خستگی را از تنتان بیرون کنید.

امکانات رفاهی دهکده توریستی شاندرمن ماسال

در این دهکده بهترین امکانات را برای شما آماده کرده‌اند. هر واحد اقامتی وسایلی مثل مبل، میز غذاخوری، تلویزیون، یخچال، اجاق گاز، سیستم گرمایشی و سرمایشی دارد. سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی و حمام اختصاصی از دیگر ویژگی‌های خوب در این مجموعه است. در این دهکده لازم نیست نگران اینترنت کم‌سرعت باشید؛ زیرا اینترنت بی‌سیم فعال است و می‌توانید با هزینه مناسبی از آن استفاده کنید. در بخشی از این مجموعه پارکینگ غیرمسقف برای ماشین‌ها ساخته‌اند. سالن بازی یکی از بهترین بخش‌های اقامتگاه توریستی شاندرمن است. کودک‌هایتان در این سالن بازی سرگرم می‌شوند؛ البته بعضی از بازی‌ها را هم برای بزرگ‌سالان فراهم کرده‌اند. این مجموعه سالن بدن‌سازی خوبی برای ورزشکارها دارد.

رستوران سنتی دهکده توریستی شاندرمن ماسال

می‌توانید در رستوران سنتی دهکده طعم غذاهای خوش‌مزه محلی را امتحان کنید. برای این کار از قبل به پرسنل اطلاع بدهید؛ البته اگر می‌خواهید هزینه‌های سفر را کم کنید، به بازارهای محلی سری بزنید. مواد اولیه تازه و ارگانیک بخرید و در آشپزخانه اقامتگاه آشپزی کنید. رفتن به این بازارها هم فال است و هم تماشا. رستوران مدرن، فست‌فود، کافی‌شاپ، چای‌خانه و کافه سنتی بخش دیگری از امکانات دهکده شاندرمن است.

جاهای دیدنی اطراف دهکده توریستی شاندرمن

بازدید از دیگر جاهای دیدنی ماسال خالی از لطف نیست. هرچقدر دلتان می‌خواهد در جنگل‌های اطراف گشت‌وگذار کنید و به جاهای تاریخی سری بزنید. اسم معروف‌ترین جاهای دیدنی اطراف رشت را برایتان می‌گذارم.

اولسبلنگاه

ییلاق اولسبلنگاه از جاهای دیدنی اطراف دهکده توریستی شاندرمن ماسال

اولسبلنگاه از دیدنی‌ترین ییلاق‌های ماسال است که یکی از اقیانوس های ابر ایران را در خود جای داده است. اگر دلتان بخواهد در دریایی از ابر راه بروید، این منطقه بهترین مقصد می‌شود. ییلاق اولسبلنگاه در دامنه کوه‌های تالش است و چشم‌اندازی بی‌نظیر دارد. گشت‌وگذار در دامنه‌های سرسبز این ییلاق شما را سر ذوق می‌آورد. می‌توانید شب را در کلبه‌های چوبی این ییلاق اقامت کنید؛ البته یادتان نرود که لباس گرم همراهتان ببرید. ییلاق اولسبلنگاه در روزهای تابستان هم هوای سردی دارد. خوردن نان محلی و شیر و پنیر تازه در این ییلاق تماشایی سفرتان را کامل می‌کند. این منطقه در 25کیلومتری شمال غرب ماسال است.

تالاب انزلی

تالاب انزلی | از خاص‌ترین جاذبه های گردشگری اطراف رشت

قایق‌سواری در تالاب تماشایی انزلی تجربه‌ای ناب است. بااینکه به‌خاطر بی‌توجهی‌ها، بخش بزرگی از تالاب انزلی از بین رفته است؛ اما حیات گیاهان و موجودات آبزی هنوز هم جریان دارد. پرنده‌های متنوعی در این تالاب زندگی می‌کنند. بیشتر گردشگرها برای بازدید از گل‌های نیلوفر آبی و عکاسی کنار آن‌ها به تالاب انزلی می‌روند. نیلوفرهای مرداب نشانه خلوص و تولدی الهی هستند. این گل‌های شگفت‌انگیز، زیبایی خاصی دارند و همه را شگفت‌زده می‌کنند.

پارک جنگلی گیسوم از جاهای دیدنی اطراف دهکده توریستی شاندرمن ماسال

هر بخش از خطه گیلان زیبایی برجسته‌ای دارد. در یک سمت جنگل و دامنه‌های البرز خودنمایی می‌کند. در سمت دیگر چشم‌اندازی رؤیایی از دریای خزر وجود دارد؛ اما جنگل گیسوم نقطه اتصالی بین این دو جاذبه طبیعی است. رفتن به پارک جنگلی گیسوم یک تیر و دو نشان می‌شود. جنگل و دریا در این منطقه بسیار به‌ یکدیگر نزدیک هستند. می‌توانید بعد از گذشتن از مسیری سرسبز و تماشایی به ساحلی آرام و دل‌انگیز برسید. بعد از کمی جنگل‌گردی، از قدم‌زدن در ساحل دریا و تماشای غروب خورشید لذت‌بخش است. خبر خوب این است که امکانات رفاهی خوبی در این منطقه مهیا کرده‌اند؛ مثلاً آلاچیق‌های چوبی برای برپایی چادر، پارکینگ، سرویس بهداشتی، رستوران، غرفه‌های صنایع‌دستی، قایق‌سواری، پاراگلایدر و غیره.

جاده زیبای اسالم به خلخال

جاده اسالم به خلخال

جاده اسالم به خلخال یکی از زیباترین جاده‌های شمالی ایران است. این جاده در هر فصل تصویری شگفت‌انگیز از خودش را نشان می‌دهد. در این مسیر زیبا از روستاهای مختلفی می‌گذرید. هرکدام از این روستاها طبیعتی چشمگیر دارند. دشت‌های این مسیر در فصل بهار پرگل هستند. اگر در پاییز هم از جاده اسالم به خلخال بگذرید، تابلویی شگفت‌انگیز از طبیعت را می‌بینید. اگر به هنر عکاسی علاقه دارید، عکس‌هایتان در این مسیر تماشایی می‌شود.

سورتمه تالش

سورتمه‌سواری در دل جنگل سفرتان را هیجان‌انگیز می‌کند. حتما می‌دانید که یکی از هیجان‌انگیزترین سورتمه های ایران هم در تالش قرار دارد. طول این سورتمه یک کیلومتر و 55 متر است. این سورتمه شما را از بام‌های تالش به‌سمت پایین‌دست می‌برد. چشم‌اندازهای این مسیر آن‌قدر زیباست که نمی‌شود از آن‌ها چشم برداشت.

آرامگاه‌ میرزا كوچک خان‌ جنگلی رشت

آرامگاه‌ میرزا كوچک خان‌ جنگلی رشت از جاهای دیدنی اطراف دهکده توریستی شاندرمن ماسال

شاید این مرد را به اسم کوچک می‌شناختند؛ اما میرزا کوچک خان، مردی بزرگ بود که برای حفاظت از گیلان کارهای مهمی انجام داد. این چهره برجسته را در گورستان سلیمان داراب دفن کرده‌اند. گورستان سلیمان داراب، محل دفن افراد سرشناس و بزرگ استان گیلان است که آرامگاه میرزا کوچک خان جنگلی هم یکی از آن‌هاست. برای این مرد بزرگ، آرامگاهی الهام‌گرفته از معماری بومی رشت ساخته‌اند که زیبایی خاصی دارد.

بهترین زمان بازدید

بهترین زمان بازدید دهکده توریستی شاندرمن

اقامت در دهکده توریستی شاندرمن ماسال در هر فصل از سال جذابیت‌های خاصی دارد. بهار و تابستان از بهترین زمان‌هایی است که می‌توانید در این اقامتگاه بمانید و از تماشای طبیعت لذت ببرید. طبیعت این منطقه در پاییز هم بی‌نظیر است. اگر به باران و هوای مه‌گرفته علاقه دارید، بازدید از این دهکده را در این فصل از دست ندهید.

مسیر دسترسی

برای رفتن به دهکده توریستی شاندرمن باید خودتان را به رشت برسانید. فاصله رشت تا این دهکده حدود 65 کیلومتر است و بعد از یک ساعت و 20 دقیقه به مقصد می‌رسید. در هر بخش از جاده تابلوهای راهنما مسیر رسیدن به ماسال را نشانتان می‌دهد. شهر ماسال تا دهکده توریستی شاندرمن 9.6 کیلومتر فاصله دارد. مقصد بعدی روستای بی تم است. می‌توانید از بومی‌ها هم مسیر این روستا را بپرسید. روستا را که پیدا کنید، دهکده توریستی شاندرمن ملل ماسال در همان نزدیکی است. برای پیداکردن این دهکده کافی است اسم مقصد را در گوگل‌مپ جست‌وجو و مسیر نشانگر را روی نقشه دنبال کنید. تکنولوژی هم راهنمای خوبی برایتان می‌شود.

دهکده توریستی شاندرمن ملل از بهترین اقامتگاه‌های گیلان در فضایی آرام و دل‌چسب است. تلاش کردیم در این سفر مجازی با ره بال آسمان برای اقامت در این مجموعه مشتاق بشوید. اگر در گذشته تجربه اقامت در این دهکده را دارید، برایمان در کامنت‌ها بنویسید.

استان گیلان، ماسال، روستای بی تم، خیابان توریست.

در همه فصل‌ها می‌توانید مهمان این اقامتگاه بشوید؛ اما بهار و تابستان هوای دل‌چسب و مطبوع‌تری دارد.

بله. این دهکده امکانات مجهزی مثل مبل، تخت، تلویزیون، اینترنت، پارکینگ و حمام اختصاصی دارد. همچنین رستوران و کافی‌شاپ مدرن و سنتی و سالن بدنسازی از دیگر امکانات خوب در این مجموعه است.

5/5 (1 نظر)
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.