باغ موزه مینیاتور تهران | تخت جمشید در پایتخت

0

تهران‌گردی و بازدید از جاذبه‌های شگفت‌انگیز آن یکی از بهترین تفریح‌‌ها در پایتخت است. باغ موزه مینیاتور تهران یکی از جاهایی است که می‌توانید اوقات خوشی را در آن بگذرانید. این باغ تماشایی مجموعه‌ای کامل از زیباترین بناهای تاریخی ایران را در خودش جای داده است. اگر قصد گشت‌وگذار در پایتخت را دارید، بازدید از این مجموعه را در برنامه‌هایتان بگذارید. ما هم د رادامه برایتان می‌گوییم که باغ موزه مینیاتور کجاست، چه جاذبه‌هایی دارد، چطور می‌توان به آنجا رفت و چه روزها و ساعاتی باز است. همچنین از جاهای دیدنی نزدیک به آنجا برایتان می‌گوییم تا بتوانید با یک تیر چند نشان بزنید.

فهرست مطالب

باغ موزه مینیاتور تهران کجاست؟

باغ موزه مینیاتور تهران

اگر برای بازدید از باغ مینیاتور مشتاق هستید، باید به‌سمت بزرگ‌راه امام علی (ع) در منطقه هشت استان تهران بروید. بعد از گذشتن از این بزرگ‌راه، خیابان جانبازان غربی را ادامه بدهید تا به بوستان تمدن برسید؛ البته این بوستان به اسم گلبرگ هم معروف است. می‌توانید باغ موزه مینیاتور را جنب بوستان تمدن پیدا کنید.

آشنایی با باغ موزه مینیاتور تهران

باغ موزه مینیاتور تهران

باغ موزه مینیاتور یکی از زیباترین جاهای تفریحی تهران است. قدمت چندانی از ساخت این مجموعه نمی‌گذرد. به همین خاطر ممکن است تا‌به‌حال اسم آن را نشنیده‌ باشید. وسعت این باغ شگفت‌انگیز به سه هکتار می‌رسد. این باغ موزه جذابیت‌های برجسته‌ای دارد. اگر به بازدید از بناهای معروف ایران علاقه دارید، بازدید از این باغ شما را سر ذوق می‌آورد؛ زیرا در راستای موزه های تهران است. در این باغ ماکت 13 بنا از آثار باستانی ایران را در مقیاس یک‌بیست‌وپنجم اندازه واقعی ساخته‌اند. همه این بناها به ثبت جهانی رسیده‌اند و نشان از تاریخ ارزشمند ایران دارند. به همین خاطر باغ موزه مینیاتور مجموعه‌ای ارزشمند و آموزنده است. حتی کودکان هم از آن استقبال می‌کنند و می‌تواند محلی مناسب برای اردویی علمی باشد.

باغ موزه مینیاتور تهران

می‌توانید چند ساعتی را در این باغ گردش کنید و از تماشای مناظر لذت ببرید. پیاده‌روی در فضای سرسبز باغ هم لذت‌بخش است. باغ موزه مینیاتور اولین باغ موزه‌ کشور است که می‌توانید در آن سفری کوتاه به بخش‌های مختلف ایران داشته باشید.

تاریخچه ساخت باغ موزه مینیاتور

باغ موزه مینیاتور تهران

ساخت این مجموعه حدود دو سال طول کشید. باغ موزه مینیاتور تهران فعالیتش را در سال 1392 شروع کرد. برای ساخت و تزیین فضای این مجموعه از باغ‌های سنتی ایرانی الهام گرفته‌اند. وجود آب‌راه‌ها، استفاده از کاشی‌کاری‌های سنتی، حوض و فواره‌به این باغ حس‌وحال متفاوتی می‌دهد. انتخاب جایگاهی خاص برای هر ماکت و توجه به نوع پوشش گیاهی هر منطقه جذابیت باغ را به اوجش می‌رساند. هر بنا را با توجه به موقعیتی که روی نقشه ایران دارد، در بخش‌های مختلف این باغ ساخته‌اند. همچنین می‌توانید نوع پوشش گیاهی آن منطقه را اطراف هر ماکت ببینید. مثلاً برای بازدید از میدان نقش جهان باید به مرکز باغ بروید. به همین خاطر این مجموعه علاوه بر داشتن زیبایی، می‌تواند فضایی مناسب برای آموزش به دانش‌آموزها باشد.

ماکت های باغ موزه مینیاتور تهران

ماکت های باغ موزه مینیاتور تهران

شاید با تماشای این باغ موزه به یاد کتاب داستان «دزده و مرغ فلفلی» بیفتید. در باغ موزه مینیاتور مثل داستان این کتاب به شهرهای مختلف ایران می‌روید. شما می‌توانید فقط در چند ساعت ایران‌گردی کنید و مهم‌ترین آثار تاریخی ایران را ببینید. در این باغ بناهای مختلفی از شمال تا جنوب، شرق و غرب ایران را به نمایش گذاشته‌اند. همه بناها را با ظرافت بسیاری ساخته‌اند که حتی می‌توانید کوچک‌ترین جزئیات را ببینید. این مجموعه جالب 13 بنای مشهور را در خودش دارد که اسم آن‌ها را برایتان می‌گذارم. تخت جمشید، گنبد سلطانیه، مجموعه بیستون، کلیساهای ارمنی، میدان نقش جهان، ارگ بم، گنبد قابوس، بازار بزرگ تبریز، بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی، زیگورات چغازنبیل، پاسارگاد و سازه های آبی شوشتر. هرکدام از این ماکت‌ها سوژه نابی برای عکاسی‌تان می‌شود.

  • ارگ بم در باغ موزه مینیاتور تهران

ارگ بم در باغ موزه مینیاتور

ارگ بم اولین ماکتی است که بعد از ورودی باغ انتظارتان می‌کشد تا از آن دیدن کنید. این ارگ را به بزرگ‌ترین بنای خشتی دنیا می‌شناسند. در ماکت ارگ بم، می‌توانید جزئیات زیادی از سازه را ببینید که امروزه به‌خاطر وقوع زلزله اثری از آن‌ها نیست. ارگ بم را در سال 1383 در فهرست آثار جهانی ثبت کرده‌‌اند.

  • ماکت تخت جمشید در باغ موزه مینیاتور تهران

ماکت تخت جمشید در باغ موزه مینیاتور تهران

بعد از ارگ بم می‌توانید ماکت تخت جمشید را در باغ ببینید. کمتر کسی است که در ایران تخت جمشید را نشناسد. جاذبه تاریخی تخت جمشید را در سال 1358 در فهرست آثار جهانی ثبت کرده‌اند. حتی با تماشای ماکت آن هم می‌شود شکوه و عظمت را در این بنای تاریخی دید. تالار آپادانا، تالار صدستون، کاخ هدیش، خزانه، کاخ تچر، تالار شورا، دروازه ملل و آرامگاه‌ها از بخش‌های این ماکت است. داریوش یکی از پادشاهان هخامنشی حدود 520 سال قبل از میلاد مسیح دستور ساخت تخت جمشید را داد؛ اما ساخت این مجموعه بزرگ تا چند نسل بعد از داریوش هم ادامه داشت. تخت جمشید از مهم‌ترین آثار دوره هخامنشی است که در آن آیین نوروز را اجرا می‌کردند و جشن می‌گرفتند. بنای اصلی تخت جمشید در استان فارس و در 10کیلومتری مرودشت است.

  • پاسارگاد

پاسارگاد

مجموعه تاریخی پاسارگاد یا پارسه از دیگر آثار دوره هخامنشی است که جذابیت زیادی دارد. در باغ موزه مینیاتور تهران بعد از ماکت تخت جمشید می‌توانید از ماکت سه‌بعدی این سازه دیدن کنید. بنای اصلی پاسارگاد از بخش‌های مختلفی مثل آرامگاه کوروش و کاخ‌های هخامنشی تشکیل شده است. مساحت این بنا به 158 هکتار می‌رسد و آن را در سال 1383 به ثبت جهانی رسانده‌اند. در ماکت پاسارگاد علاوه بر آرامگاه کوروش می‌توانید از نقش برجسته انسان بال‌دار هم دیدن کنید. این تصویر تنها اثر کامل در پاسارگاد است که تا امروز جزئیاتش از بین نرفته است. اگر برای بازدید از این بنای تاریخی مشتاق هستید، باید به دشت مرغاب در شمال استان فارس بروید.

  • گنبد سلطانیه در باغ موزه مینیاتور تهران

گنبد سلطانیه در باغ موزه مینیاتور تهران

ماکت گنبد سلطانیه از زیباترین ماکت‌ها در این موزه است. ساخت بنای اصلی آن به قرن هشتم هجری شمسی برمی‌گردد و حدود 750 سال از قدمت آن می‌گذرد. گنبد سلطانیه از آثار برجسته زنجان است که به بزرگ‌ترین گنبد خشتی جهان شهرت دارد. در ساخت ماکت گنبد سلطانیه به جزئیات و رنگ‌بندی گنبد توجه ویژه‌ای کرده‌اند. این گنبد سومین بنای مهم بعد از کلیسای جامع مریم مقدس ایتالیا و مسجد ایاصوفیه ترکیه در جهان است.

  • تخت سلیمان در باغ موزه مینیاتور تهران

تخت سلیمان در باغ موزه مینیاتور تهران

در ادامه ایران‌گردی قرار است تا 49کیلومتری شهرستان تکاب در آذربایجان غربی برویم و به تخت سلیمان سری بزنیم. تخت سلیمان تکاب از آثار دوره ساسانیان است. این بنای تاریخی مساحتی به‌اندازه 12.5 هکتار دارد و آن را روی صفحه‌ای سنگی ساخته‌اند. در آن زمان تخت سلیمان محلی برای انجام آیین‌های مذهبی بود. ماکت این سازه هم به‌زیبایی بنای اصلی است. به‌خاطر قرارگیری سازه اصلی در دره‌ای سرسبز، فضای اطراف این ماکت هم پوشش گیاهی خیره‌کننده‌ای دارد. اسم این سازه مهم را از سال 1382 در لیست آثار مهم جهانی گذاشته‌اند.

  • مجموعه بیستون در باغ موزه مینیاتور تهران

مجموعه بیستون در باغ موزه مینیاتور تهران

بعد از بازدید از تخت سلیمان می‌توانید تا کرمانشاه بروید و از مجموعه بیستون هم دیدن کنید. در این ماکت تماشایی نقش برجسته داریوش بزرگ و کتیبه‌های آن را به نمایش گذاشته‌اند. این اثر تاریخی را در سال 1385 در لیست آثار مهم جهانی به ثبت رسانده‌اند. می‌توانید این اثر تاریخی را در 25کیلومتری شمال شرقی کرمانشاه و در جاده شاهی پیدا کنید. تندیسی از هرکول هم بین ماکت‌ها خودنمایی می‌کند. مجسمه هرکول یکی از آثار تاریخی استان کرمانشاه است که قدمتش به دوره سلوکی می‌رسد.

  • کلیساهای ارمنی در باغ موزه مینیاتور

کلیساهای ارمنی در باغ موزه مینیاتور

در باغ موزه مینیاتور تهران، ماکت سه تا از معروف ترین کلیساهای ایران را ساخته‌اند. این کلیساها در آذربایجان غربی و شرقی است و آن‌ها را در سال 1387 در فهرست آثار جهانی ثبت کرده‌اند. قره کلیسا، کلیسای سنت استپانوس و کلیسای زور زور این ماکت تماشایی را تشکیل می‌دهند. قره کلیسا یا کلیسای سیاه، بنایی در 20کیلومتری شهر چالدران است. قدمت ساخت این کلیسا به اوایل دوره مسیحیت می‌رسد. تادئوس مقدس را در این کلیسا به خاک سپرده‌اند. ماکت جذاب دیگری در همین بخش کلیسای سنت استپانوس را نشان می‌دهد. این بنا در 16کیلومتری غرب جلفا و در روستایی به اسم دره شام است. زیبایی ماکت این سازه خیره‌کننده است و نشان می‌دهد که بنای اصلی جذابیتی چندبرابر دارد. ماکت کلیسای زور زور، ماکتی با جزئیات کمتر است. بنای اصلی کلیسا را در نزدیکی شهرستان چالدران و در روستایی به اسم بارون ساخته‌اند.

  • بازار بزرگ تبریز، بزرگ‌ترین ماکت در باغ موزه مینیاتور تهران

بازار بزرگ تبریز، بزرگ‌ترین ماکت در باغ موزه مینیاتور تهران

تا آذربایجان که رفتید، خوب است در همان نزدیکی در بازار بزرگ تبریز هم گشت‌وگذار کنید. بازار تبریز یکی از بزرگ‌ترین بازارهای سرپوشیده در جهان است که آن را از آجر ساخته‌اند. بعد از گذشت سال‌های طولانی هنوز هم این بازار رونق دارد. مساحت بنای اصلی بازار به یک کیلومتر می‌رسد و مجموعه‌ای به‌هم‌پیوسته از بخش‌های آموزشی، بازرگانی و علمی را تشکیل می‌دهد؛ البته به‌خاطر بزرگی ماکت شاید نتوانید همه این بخش‌ها را به‌خوبی ببینید. این بازار تماشایی را در سال 1389 در فهرست جهانی یونسکو ثبت کرده‌اند.

  • میدان نقش جهان، از تماشایی‌ترین ماکت‌ها در باغ موزه مینیاتور

میدان نقش جهان، از تماشایی‌ترین ماکت‌ها در باغ موزه مینیاتور

اگر قصد دارید به اصفهان سری بزنید و از میدان نقش جهان بازدید کنید، باید به مرکز باغ مینیاتور بروید. ماکت میدان نقش جهان از بزرگ‌ترین ماکت‌ها در این باغ است. در ماکت میدان نقش جهان همه بخش‌ها و سازه‌های مهم این بنا را ساخته‌اند. مثلاً عمارت عالی قاپو، مسجد جامع عباسی، مسجد شیخ لطف الله، سردر قیصریه. هرکدام از این بناها یادگاری از دوره صفویه هستند که هنرمندهای بزرگی در ساخت آن‌ها نقش داشتنه‌اند. از سال 1385 میدان نقش جهان را در فهرست آثار جهانی به ثبت رسانده‌اند.

  • گنبد قابوس

گنبد قابوس

در بخشی از باغ، گنبدی زیبا خودنمایی می‌کند که آن را به بلندترین برج آجری جهان می‌شناسند. گنبد قابوس از بناهای مهم شهر گنبد کاووس است که برای بازدید از آن باید به استان گلستان سفر کنید. این گنبد را روی تپه‌ای به بلندای 15متری ساخته‌اند. بلندای بنای اصلی سازه به 60 متر می‌رسد. این بنا را در سی‌وششمین همایش یونسکو به ثت جهانی رسانده‌اند.

  • آرامگاه شیخ صفی الدین اردبیلی

آرامگاه شیخ صفی الدین اردبیلی

بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی از جاذبه‌های گردشگری اردبیل در شمال غرب ایران است. این بنا را در سال 1389 در فهرست آثار جهانی ثبت کرده‌اند. در این آرامگاه شیخ صفی الله، شاه اسماعیل و تعدادی از بزرگان دوره صفوی را به خاک سپرده‌اند. آرامگاه شیخ صفی اردبیلی و بناهای اطراف آن معماری بی‌نظیری دارد. بخشی از سردر و گنبدهای آرامگاه را با کاشی‌کاری‌ها فیروزه‌ای تزئین کرده‌اند. این بخش‌ها به‌خوبی در ماکت این مجموعه هم پیداست. قندیل‌خانه، گنبدداری، چینی‌خانه دیگر بناهای مجموعه شیخ صفی الله اردبیلی است. نمونه کوچکی از هریک از این بناها کنار ماکت مجموعه اصلی وجود دارد. این مجموعه جذاب با معماری خیره‌کننده‌اش توجه خیلی از بازدیدکننده‌ها را جلب می‌کند.

  • زیگورات چغازنبیل در باغ موزه مینیاتور تهران

زیگورات چغازنبیل در باغ موزه مینیاتور تهران

اگر به تاریخ باستان علاقه دارید، از ماکت زیگورات چغازنبیل دیدن کنید. زیگورات چغازنبیل آثاری به‌جامانده از دوره ایلامی‌ها در خوزستان است. اونتاش نپیرشا یکی از پادشاه‌های ایلامی در قرن سیزدهم قبل از میلاد دستور ساخت این معبد را داد. زیگورات‌ها همان معابد قدیمی هستند. پلان این سازه به‌شکل مربعی ساخته‌اند که بلندای هر ضلعش به 105 متر می‌رسد. بلندای این سازه در ابتدا بیشتر بود و پنج طبقه داشت؛ اما در حال حاضر فقط دوونیم طبقه به‌اندازه 75.4 متر از آن باقی مانده است. این سازه اولین بنایی است که آن را در لیست آثار مهم جهانی ثبت کرده‌اند. برای بازدید از این سازه باید به 35کیلومتری شهر شوش بروید. در ماکت این مجموعه آثار باقی‌مانده از جغازنبیل را به‌شکل حجم‌های خشتی ساخته‌اند.

  • ماکت سازه های آبی شوشتر در باغ موزه مینیاتور تهران

ماکت سازه های آبی شوشتر در باغ موزه مینیاتور تهران

آخرین مقصد سفر در باغ موزه مینیاتور، سازه های آبی شوشتر است. این مجموعه‌فوق‌العاده نشان از علوم مهندسی در زمان هخامنشیان دارد. در ساخت این بنای خشتی از مهندسی هیدرولیک استفاده کرده‌اند تا بتوانند به‌خوبی آب را به بخش‌های مختلف شهر برسانند. سازه‌های آبی شوشتر بنایی خلاقانه است که برای ساخت آن جزئیات زیادی را در نظر گرفته‌اند. حتی با نگاه‌کردن به ماکت این سازه می‌شود این موضوع را فهمید. در سال 1388 این بنای قدیمی را در فهرست آثار جهانی ثبت کرده‌اند.

گالری باغ موزه

تا باغ موزه مینیاتور تهران که رفتید، به گالری باغ هم سری بزنید. مساحت این بخش به 750 متر می‌رسد. در این گالری تصاویر جالبی از آثار تاریخی ایران موجود است. همچنین بخش‌های جذابی مثل نمایشگاه میراث فرهنگی، کتابخانه و فروشگاه هم دارد. چای‌خانه گالری هم به‌خوبی از گردشگرها میزبانی می‌کند.

فضای باغ موزه مینیاتور تهران

پوشش گیاهی باغ موزه مینیاتور تهران

فضای باغ موزه مینیاتور، فضایی سرسبز و دل‌نشین است که توجه همه را به خوش جلب می‌کند. درخت‌های بلندقامت چنار، بلوط، افرا، ماگنولیا و کاج در همه جای باغ استوار هستند. گل‌های یاس هم فضای باغ موزه را عطراگین می‌کنند. پرورش انواع پوشش مناطق ایران در این باغ، فکری خلاقانه بود که جذابیت مجموعه مینیاتور را دوچندان کرد. به هر بخش باغ که بروید، گیاهان مختلفی برای تماشا وجود دارند و احساس خستگی نمی‌کنید.

امکانات باغ موزه مینیاتور تهران

امکانات باغ موزه مینیاتور تهران

در این باغ شگفت‌انگیز امکانات مناسبی را برای گردشگرها مهیا کرده‌اند. به هر بنای تاریخی که برسید، می‌توانید از روی کتیبه اطلاعات مربوط به آن را بخوانید. فضای این باغ بسیار بزرگ است؛ اما تابلوهای هدایت‌گر مسیر رسیدن به بخش‌های مختلف را به شما نشان می‌دهند. در هر گوشه از باغ مینیاتور، چراغ‌هایی با پایه‌های فلزی بلند را گذاشته‌اند. این چراغ‌ها با تاریک‌شدن هوا، فعال می‌شوند و فضای مجموعه را روشن می‌کنند. کنار هر ماکت هم لامپ‌های کافی برای روشن‌کردن محیط هست. آبخوری، نیمکت‌و سرویس بهداشتی از دیگر امکانات باغ برای بازدیدکننده‌ها است.

جاهای دیدنی اطراف باغ موزه مینیاتور تهران

جاهای دیدنی تهران به چند دسته مختلف تقسیم می‌شود. این جاذبه‌های گردشگری مجموعه‌ای از بناهای تاریخی و مدرن است؛ البته باغ‌های سرسبز و جاذبه‌های طبیعی پایتخت هم فضای دل‌نشینی را برای گردش و تفریح دارند. اگر دوست دارید مکان‌های بیشتری را در تهران ببینید، باید موقعیت هرکدام را بدانید. بعد از بازدید از باغ موزه می‌توانید از دیگر جاهای نزدیک به آن دیدن کنید.

  • باغ ایرانی تهران در نزدیکی باغ موزه مینیاتور تهران

باغ ایرانی تهران در نزدیکی باغ موزه مینیاتور تهران

یکی از زیباترین باغ‌های تفریحی، باغ ایرانی تهران است. این ملک در گذشته برای یکی از بزرگان خاندان قاجار بود. باغ ایرانی در یکی از خوش‌آب‌وهواترین منطقه‌های تهران است. مساحت این باغ به سه‌ونیم هکتار می‌رسد. این بوستان فضایی سرسبز و خرم با درخت‌های بلندقامت و قدیمی دارد که خیلی از آن‌ها 150ساله هستند. یکی از زیباترین بخش‌های باغ ایرانی، باغ گل‌های لاله است. هر سال با شروع فصل بهار گل‌های رنگارنگ لاله در بخش‌های مختلف باغ می‌رویند. این گل‌های زیبا باغ ایرانی را به بهشتی کوچک تبدیل می‌کند؛ البته عمر گل‌های لاله کم است و فقط تا اواسط اردیبهشت می‌توانید از آن‌ها بازدید کنید.

باغ ایرانی تهران در نزدیکی باغ موزه مینیاتور تهران

در انتهای باغ بنایی هست که آن را به اسم کوشک می‌شناسند. در گذشته رستوران و کافی‌شاپی در این کوشک فعالیت می‌کرد؛ اما امروزه کاربرد این بنا را تغییر دادند. این بنا امروزه کتابخانه‌ای است که فضای آرامش‌بخشی برای خواندن کتاب دارد. در دیگر بخش‌‌های باغ زمین بازی، زمین ورزش و آلاچیق‌هایی برای نشستن فراهم است. می‌توانید همراه با خانواده یا دوست‌هایتان زمان خوشی را در این باغ بگذرانید و لذت ببرید. برای بازدید از باغ به خیابان شیخ بهائی شمالی بروید و خودتان را به 20متری پیروزان برسانید.

  • باغ عین الدوله تهران در نزدیکی باغ موزه مینیاتور تهران

باغ عین الدوله تهران در نزدیکی باغ موزه مینیاتور تهران

عمارت عین الدوله از باغ‌های تماشایی پایتخت است. در این باغ بزرگ عمارتی باشکوه هست که آن را در دوره پهلوی اول ساخته‌اند. عمارت عین الدوله معماری چشمگیری دارد. آیینه‌کاری‌ها و گچ‌کاری‌های زیبایی در هر بخش از عمارت مشخص است. در حیاط باصفای عمارت مجسمه‌های دیدنی وجود دارد که زیبایی باغ را دوچندان می‌کند. در این باغ می‌توانید درخت‌های بزرگ و تنومندی را ببینید که چندین سال از عمر آن‌ها می‌گذرد.

مسیر دسترسی

باغ موزه مینیاتوری، از جاذبه‌های تفریحی استان تهران است. این باغ موزه را در منطقه هشت تهران بزرگ ساخته‌اند. اگر خودروی شخصی دارید، به‌راحتی می‌توانید مسیر دسترسی به باغ را پیدا کنید. برای رفتن به این باغ باید از بزرگ‌راه‌امام علی (ع) خودتان را به خیابان جانبازان غربی برسانید. این خیابان بین تقاطع امام علی (ع) و خیابان کرمان است. ورودی باغ موزه مینیاتور در این خیابان و کنار بوستان تمدن یا گلبرگ خودنمایی می‌کند. اگر خودروی شخصی ندارید، نگران نباشید. وسایل نقلیه عمومی از هرجای تهران شما را به این مکان می‌رساند. مسیر هرکدام را برایتان می‌گذارم. شاید به کارتان بیاید.

یکی از بهترین راه‌ها برای رفتن به این باغ زیبا، استفاده از مترو است. ابتدا باید در خط دو مترو در ایستگاه متروی گلبرگ پیاده بشوید. فاصله ایستگاه مترو تا باغ موزه حدود پنج دقیقه است. بعد از ایستگاه به خیابان نظام آباد بروید. می‌توانید باغ موزه را در سمت جنوب این خیابان و نزدیک بوستان گلبرگ پیدا کنید. اگر قصد دارید از اتوبوس‌های تندرو استفاده کنید، باید با خط پنج BRT خودتان را به میدان رسالت برسانید. کمی که پیاده‌روی کنید به خیابان نظام آباد می‌رسید. باقی مسیر را مثل قبل ادامه بدهید؛ البته استفاده از گوگل مپ کارتان را آسان‌تر می‌کند.

اطلاعات بازدید از باغ موزه مینیاتور

آدرساستان تهران، تهران، بزرگ‌راه امام علی (ع)، خیابان جانبازان غربی، جنب بوستان تمدن (گلبرگ).
هزینه ورودیرایگان
شماره تماس02126142114
ساعات بازدیداز شنبه تا چهارشنبه صبح‌ها از ساعت 9 تا 13 و عصرها از ساعت 16 تا 21. باغ موزه جمعه‌ها از ساعت هشت تا ساعت 20 باز است.
آدرس صفحه اینستاگرامminiature.garden.museum@

باغ موزه مینیاتور تهران، مجموعه‌ای تماشایی از آثار مهم تاریخی ایران است. از این سفر مجازی با ره بال آسمان لذت برده‌اید؟ اگر تجربه بازدید از این باغ زیبا را دارید، برایمان در کامنت‌ها بنویسید. از خواندشان لذت می‌بریم.

استان تهران، تهران، بزرگ‌راه امام علی (ع)، خیابان جانبازان غربی، جنب بوستان تمدن (گلبرگ).

هزینه بازدید از این باغ رایگن است.

از شنبه تا چهارشنبه صبح‌ها از ساعت 9 تا 13 و عصرها از ساعت 16 تا 21. باغ موزه جمعه‌ها از ساعت هشت تا ساعت 20 باز است.

بله. نیکمت‌، آبخوری و چای‌خانه دارد.

4/5 (2 نظر)
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.