موزه های اصفهان | از اولین دستگاه چاپ تا قدیمی‌ترین سنگ قبر

0

اصفهان شهری بسیار قدیمی است. این شهر را به فرهنگ و هنر می‌شناسند. از دوران صفویه تا به امروز، اصفهان جزو مهم‌ترین شهرهای ایران به حساب می‌آید. در این شهر می‌توانیم شاهد بناهای تاریخی، آثار عتیقه و موزه‌های مختلفی باشیم و البته مردم خوش‌ذوق اصفهان به موزه بسیار اهمیت می‌دهند. از‌این‌رو موزه های اصفهان همگی زیبا و بسیار پربار هستند.

اگر مسافر اصفهان هستید و با خرید بلیطی مثل بلیط هواپیما اصفهان به این شهر رسیده‌اید و به‌مرور تاریخ اصفهان و ایران علاقه‌مندید، با ما همراه باشید تا موزه های اصفهان را بهتر بشناسید.

معرفی بهترین موزه های اصفهان

  • موزه کلیسای وانک اصفهان

تصویری از موزه کلیسای وانک اصفهان

کلیسای وانک یکی از زیباترین جاهای دیدنی اصفهان به حساب می‌آید. اگر قصد دارید تا اصفهان را به‌صورت مختصر فقط در طول یک روز تجربه کنید، بازدید از این کلیسا را باید در لیست خود قرار دهید. این کلیسا یکی از مهم‌ترین و معروف‌ترین کلیساهای ایران محسوب می‌شود. بد نیست بدانید وانک حتی در سطح جهانی نیز شهرت دارد. قدمت این کلیسا به دوران شاه عباس صفوی بازمی‌گردد. از نظر ظاهر بیرونی و معماری، کلیسای وانک بیشتر شبیه به یک مسجد آجری قدیمی است. فضای داخلی این کلیسا بسیار زیباست و در هر وجب آن یک نقاشی نفیس به چشم می‌خورد. از فضای داخلی کلیسا که بگذریم، باید به موزه آن اشاره کنیم.

 تصویری از موزه کلیسای وانک

موزه کلیسای وانک در سال 1905 میلادی افتتاح شد. در این موزه می‌توانیم از آثار نفیس نقاشی متعلق به صدها سال پیش تا اشیاء عتیقه دیدن کنیم. دستگاه‌های چاپ قدیمی، لباس و وسایل اسقف‌های بزرگ، نسخه‌های خطی از انجیل و همچنین اطلاعاتی درباره نسل‌کشی ارامنه در این موزه به نمایش گذاشته شده‌اند. این موزه بسیار سرگرم‌کننده و آموزنده است و شما را ساعت‌ها در فکر فرو می‌برد.

هزینه بلیط۱۰هزار تومان
ساعت بازدیدهمه‌روزه از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۳:۳۰ و ۱۶ تا ۱۸:۳۰
آدرساصفهان، محله جلفا، خیابان نظر شرقی، کوچه کلیسای وانک
  • موزه هنرهای تزئینی ایران

موزه هنرهای تزئینی ایران یا همان موزه رکیب خانه، یکی از زیباترین موزه های اصفهان به حساب می‌آید. این موزه را باید در زمره موزه‌های هنری این شهر قرار داد. این موزه شامل مجموعه‌ای نفیس از آثار هنری در زمینه‌های مختلف می‌شود. همچنین در ساختمان آن نمایشگاه‌های متنوعی نیز برگزار می‌شود. در موزه هنرهای تزئینی اصفهان می‌توانیم شاهد ۳هزار شیء تاریخی و اثر هنری باشیم که به ادوار مختلف تاریخ تعلق دارند. بیشتر این آثار متعلق به دوران صفویه و قاجاریه هستند. همان طور که می‌دانید، دوران صفویه، دوران اوج اصفهان بوده است. به همین خاطر آثار مختلفی متعلق به همین دوره در این موزه وجود دارند.

هزینه بازدید۲هزار تومان
ساعت کاریهمه‌روزه از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۳:۳۰
آدرساصفهان، خیابان استانداری، روبه‌روی دانشگاه پرديس
  • موزه هنرهای معاصر اصفهان

چرا زمانی که در کشورمان دارای هنرمندانی عالی هستیم که در همین عصر کنونی زندگی می‌کردند، فقط باید به آثار قدیمی و باستانی اهمیت دهیم؟ در حقیقت از دیدگاه هنری، آثار معاصر و آثار باستانی در دو کف یک ترازو قرار دارند. هر دو آن‌ها بسیار اهمیت دارند و هیچ‌کدام باجی به دیگری نمی‌دهد. موزه هنرهای معاصر اصفهان در ساختمانی قدیمی قرار دارد. قدمت این ساختمان به دوران صفویه باز می‌گردد. البته در دوران قاجار یک بار به‌صورت کامل این ساختمان را بازسازی کرده‌اند. بعد انقلاب این ساختمان به استانداری اختصاص یافت. بعدها آن را به موزه هنرهای معاصر تبدیل کردند. این ساختمان 2 طبقه دارد و از 6 سالن مخصوص نمایشگاه، بخش امور اداری، کتابخانه و سالن اجتماعات تشکیل می‌شود. در این موزه می‌توانیم از آثار هنرمندان معاصر ایران در زمینه‌های مختلف دیدن کنیم.

هزینه بازدید۲هزار تومان
ساعت کاریهمه‌روزه از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۳:۳۰
آدرساصفهان، میدان امام حسین، خیابان استانداری
  • موزه و مرکز استاد موزه دانشگاه اصفهان

تصویری از موزه و مرکز استاد موزه دانشگاه اصفهان

از دوران صفویه به بعد، اصفهان همیشه مرکز فرهنگی ایران بوده است. هنوز هم مردم این شهر جزو مردمان هنرمند و بافرهنگ کشور به حساب می‌آیند. به همین خاطر نمونه‌هایی از قدیمی‌ترین و مهم‌ترین دانشگاه‌های ایران، از جمله دانشگاه اصفهان، در این شهر قرار دارند. این دانشگاه دارای قدمت بسیاری است. به همین خاطر تمامی آثاری که در طول تاریخ به این دانشگاه تعلق داشتند را در قالب یک موزه به نمایش درآورده‌اند. در این موزه می‌توانیم شاهد اسکناس و سکه‌های قدیمی، تمبرهای کمیاب، هدایایی که به این دانشگاه اهدا شده بودند، تابلوهای نقاشی نفیس، آثار چوبی، کاپ‌های مسابقاتی که دانشجویان در آن حضور داشتند، تندیس‌ها، جام‌ها و سرویس‌های غذاخوری باشیم که به کشور فرانسه تعلق دارند. این موزه جزو منحصر‌به‌فردترین موزه های اصفهان به حساب می‌آید.

هزینه بازدیدرایگان
ساعت کاریروزهای غیرتعطیل از ساعت 8 تا 15
آدرساصفهان، خیابان هزار جریب، دانشگاه اصفهان
  • خانه مشروطیت اصفهان

انقلاب مشروطه یکی از مهم‌ترین وقایع تاریخی ایران به حساب می‌آید. اگر بخواهیم 10 رویداد برتر تاریخی کشور را لیست کنیم، قطعاً انقلاب مشروطه در بین آن‌ها قرار می‌گیرد. طی انقلاب مشروطه، شهرهای مختلف کشور فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی متعددی داشتند. در هر شهر، افراد برجسته گرد هم جمع می‌شدند و برای موفقیت انقلاب مشروطه تصمیم‌گیری می‌کردند. خانه مشروطه اصفهان، یکی از مهم‌ترین محل‌های برگزاری جلسات انقلاب مشروطه در آن دوران بود. قدمت این خانه به دوران قاجار بازمی‌گردد. تمامی بخش‌های خانه را به‌صورت کامل و با جزئیات تمام بازسازی کرده‌اند. زمانی که وارد این خانه می‌شوید، بازی نور و رنگ شما را شیفته خود می‌کند. این خانه امروزه به موزه مشروطیت تبدیل شده و یکی از زیباترین موزه های اصفهان محسوب می‌شود.

هزینه بازدید۲هزار تومان
ساعت کارهمه‌روزه از 8 صبح تا 8 شب
آدرساصفهان، خیابان نشاط، کوچه 14
  • موزه موسیقی اصفهان

تصویری از موزه موسیقی اصفهان

موسیقی یکی از زیباترین هنرها به حساب می‌آید. از وقتی جنین هستیم، با صدای ضربان قلب مادرمان، با موسیقی اخت می‌‌گیریم. موسیقی روح را نوازش می‌کند و ما را به آرامش می‌رساند. موسیقی سنتی ایرانی نیز گویا روایتی از یک عشق نافرجام است. زمانی که صدای تار را می‌شنویم غرق در آرامش می‌شویم و با صدای سنتور، خودمان را در میان بهشت برین تصور می‌کنیم. موزه موسیقی اصفهان در محله جلفا اصفهان قرار دارد و اولین موزه خصوصی موسیقی در ایران محسوب می‌شود. این موزه فضای کوچکی دارد؛ اما بیش از 300 نمونه از آلات موسیقی را در خود جای می‌دهد. در بین آلات موسیقی، می‌توانیم شاهد انواع نقاشی و مینیاتور قدیمی نیز باشیم. این موزه یکی از هنر‌ی‌ترین موزه های اصفهان به حساب می‌آید.

هزینه بازدید۱۰هزار تومان
ساعت کاریهمه‌روزه از 8 صبح تا 19
آدرساصفهان، خیابان توحید میانی، خیابان شهید قندی (مهرداد)، پلاک۷۴
  • موزه علوم و فنون اصفهان

اصفهان جزو شهرهای صنعتی ایران به حساب می‌آید. همه ما اصفهان را به‌عنوان یکی از مهم‌ترین شهرهای صنعتی کشور می‌شناسیم. حتی دانشگاه صنعتی اصفهان نیز از نظر علمی در سطح بهترین دانشگاه‌های ایران قرار دارد. پس تعجبی نیست که در بین موزه های اصفهان، شاهد موزه علوم و فنون باشیم. موزه علوم و فنون زیر نظر سازمان آموزش‌وپرورش این شهر فعالیت دارد. این موزه شامل بخش‌های مختلف از جمله فیزیک، شیمی، زمین‌شناسی، آسمان‌نما و غیره می‌شود.  بازدید از این موزه می‌تواند باعث استعدادیابی در کودکان و نوجوانان شود. به این طریق متوجه می‌شوند به کدام رشته علمی علاقه بیشتری دارند.

هزینه بازدید۲هزار تومان
ساعت کاریروزهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه مخصوص دختران | روزهای یک‌شنبه، سه‌شنبه و پنج‌شنبه مخصوص پسران از ساعت 8 تا 16
آدرساصفهان، خیابان سعادت آباد، خیابان مصلی، بعد از فروشگاه بزرگ هايپر، کوچه شماره ۲۴، مدرسه جهانگیرخان
  • موزه آموزش و پرورش

موزه آموزش و پرورش یکی دیگر از جذاب‌ترین موزه های اصفهان به حساب می‌آید. این موزه در ساختمانی قدیمی قرار دارد که قدمت آن به دوران قاجار باز می‌گردد. خانه‌ای که موزه آموزش‌وپرورش اصفهان را در آن برپا کرده‌اند، به یکی از شخصیت‌های اجتماعی معتبر دوران قاجار تعلق داشت که جزو تجار بزرگ آن زمان نیز به حساب می‌آمد. در این موزه می‌توانید با روند احداث مدارس در کشور و مخصوصاً اصفهان بیشتر آشنا شوید. تحصیل نقش بسیار مهمی در زندگی مردم دارد. در این موزه خواهید دانست که تحصیل از کدام دوران وارد ایران شد و چطور اکثر مردم ایران مشغول تحصیل شدند. در این موزه می‌توانید از تصاویر مدارس قدیمی، کتب خطی یا کتب چاپ سنگی و غیره دیدن کنید.

هزینه بازدید۲هزار تومان
ساعت کاریاز شنبه تا چهارشنبه، ساعت ۸ صبح تا ۱۷ |  پنجشنبه‌ها از ساعت ۸ صبح تا ۱۲
آدرساصفهان، خیابان شمس آبادی، چهارراه قصر، كوی دهش
  • موزه کاخ چهل ستون اصفهان

عمارت چهل ستون یا همان کاخ چهل ستون یکی از مهم‌ترین جاهای دیدنی اصفهان به حساب می‌آید. همه‌ساله هزاران گردشگر از این عمارت زیبا دیدن می‌کنند. قدمت این عمارت به دوران صفویه بازمی‌گردد. از نظر معماری، این عمارت یکی از زیباترین عمارت‌های تاریخی در تمام ایران است و شهرت جهانی دارد. این عمارت داخل باغی وسیع و دل‌باز قرار گرفته است. به همین خاطر آن را با نام باغ موزه کاخ چهل ستون می‌شناسند. این موزه در شرق خیابان چهارباغ قرار دارد و دسترسی به آن بسیار ساده است. بدون بازدید از این موزه، سفرتان به اصفهان معنایی نخواهد داشت.

هزینه بازدید۵هزار تومان
ساعت کاریهمه‌‌روزه از ساعت ۹ تا ۱۷
آدرساصفهان، خیابان سپه
  • موزه عصارخانه شاهی اصفهان

آیا می‌دانید عصارخانه چیست؟ عصارخانه همان آسیابی است که امروزه با فشردن یک دکمه ساده کار می‌کند. پس از این به بعد می‌توانید به آسیاب برقی خانه خود نیز عصارخانه بگویید! در گذشته برای آسیاب انواع ادویه از جمله فلفل و زردچوبه، از آسیاب‌های بزرگی استفاده می‌کردند. ساختمان‌هایی که این آسیاب‌های غول‌پیکر در آن‌ها قرار داشت را عصارخانه می‌نامیدند. در عصارخانه دو سنگ بزرگ وجود دارد که یکی متحرک و دیگری ثابت است. سنگ متحرک به یک چوب وصل شده و با کمک حیوانات روی سنگ ثابت حرکت می‌کند. به این ترتیب هر آنچه بین این دو سنگ قرار بگیرد، به‌صورت کامل پودر و آسیاب می‌شود. همان طور که حدس می‌زنید، موزه عصارخانه شاهی اصفهان، داخل یک عصارخانه واقعی و قدیمی قرار دارد. بازدید از این موزه می‌تواند برای آشنایی با زندگی گذشتگان بسیار مفید باشد.

هزینه بازدید۵هزار تومان
ساعت کاریاز شنبه تا سه‌شنبه، در ساعات ۹:۳۰ تا ۱۷ | روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در ساعات ۹:۳۰ تا ۱۶
آدرساصفهان، میدان نقش جهان، کنار ورودی بازار قیصریه، بازار قنادها، بازار عصاری (پاساژ امین)
  • موزه باغ پروانه اصفهان

پروانه یکی از زیباترین حشراتی است که در دنیا وجود دارد. خب همین مسئله نشان می‌دهد که ظاهر در تصمیم‌گیری ما درباره انسان‌ها اصلاً بی‌تأثیر نیست! همین پروانه زمانی که یک کرم است، همه از آن فرار می‌کنند؛ اما وقتی پروانه می‌شود، همه بی‌حرکت می‌مانند تا شاید یک پروانه رنگارنگ و زیبا روی دست آن‌ها بنشیند. باغ موزه پروانه ها اصفهان یکی از زیباترین و خاص‌ترین موزه های اصفهان به حساب می‌آید. این مجموعه شامل ۲هزار و ۲۰۰ پروانه مختلف می‌شود که آن‌ها را در 48 قاب زیبا به نمایش گذاشته‌اند. این موزه در زمینی به مساحت 2هزار مترمربع قرار دارد و بیش از 100 گونه گیاه مختلف را نیز در خود جای می‌دهد. پس بازدید از این موزه هم فال خواهد بود و هم تماشا!

هزینه بازدید۵هزار تومان
ساعت کاریهمه‌روزه از ساعت 8 تا 16
آدرساصفهان، اتوبان شهید حبيب‌الهی، ميدان سهروردی، خیابان الفت، پارک جنگلی ناژوان
  • موزه صدف اصفهان

موزه صدف در کنار موزه پروانه داخل پارک زیبای ناژوان قرار دارد. این پارک یکی از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین پارک‌ها و مجموعه‌های تفریحی در اصفهان به حساب می‌آید. پارک ناژوان شامل بخش‌های مختلفی از جمله آکواریوم، باغ خزندگان، موزه صدف، موزه پروانه، باغ پرندگان اصفهان و غیره می‌شود. در این موزه می‌توانید شاهد انواع صدف و حلزون باشید. نمونه‌هایی از انواع نرم‌تنان، خارپوست‌ها و سخت‌پوستان در این موزه گرد هم آورده شده‌اند. موجوداتی که می‌توانید طی چند دقیقه داخل این موزه مشاهده کنید، حاصل 25 سال دریانوردی کاپیتان معروف، حسن خواجه است. تمامی این نمونه‌ها از خلیج فارس، دریای خزر، دریای عمان و سایر دریاها و اقیانوس‌های دنیا جمع‌آوری شده‌اند.

هزینه بازدید۵هزار تومان
ساعت کاریهمه‌روزه از ساعت 8 تا 16
آدرساصفهان، مجموعه پارک جنگلی ناژوان، کنار آکواریوم اصفهان
  • موزه تاریخ طبیعی اصفهان

تصویری از موزه تاریخ طبیعی اصفهان

موزه تاریخی طبیعی یکی از قدیمی‌ترین موزه های اصفهان به حساب می‌آید. این موزه در سال 1367 افتتاح شده است. هدف اصلی موزه، افزایش اطلاعات عمومی جامعه درباره حیات‌‌وحش و همچنین عظمت آفرینش بوده است. بد نیست بدانید این موزه با هزینه شخصی دکتر جعفریان، استاد دانشگاه اصفهان در طول 37 سال به ظاهر امروزی آن در آمده است. در حقیقت استاد جعفریان، وقت و عمر خود را صرف جمع‌آوری این آثار کرده است. در حال حاضر می‌توانید با بازدید از این موزه، اطلاعات بسیار مفیدی از تاریخ طبیعی اصفهان به دست بیاورید.

هزینه بازدید3هزار تومان
ساعت کاریهمه‌روزه از ساعت 8 الی 16
آدرساصفهان، خیابان استانداری، تالار تیموری
  • موزه مردم شناسی اصفهان

موزه مردم شناسی اصفهان در یکی از حمام‌های تاریخی با نام حمام علیقلی خان قرار دارد. بر اساس اسناد تاریخی این حمام به‌دست فردی با نام علیقلی آقا احداث شده است که از درباریان دو پادشاه صفوی به حساب می‌آمد. کار ساخت این حمام در سال 1125 هجری قمری به پایان رسید و سالیان سال از آن به‌عنوان حمامی عمومی استفاده می‌کردند. نهایتاً همین چند سال پیش، حمام علیقلی خان اصفهان را پس از بازسازی کامل، به موزه مردم شناسی این شهر تبدیل کردند. با بازدید از این موزه می‌توانید شناخت کافی درباره مردم این شهر به دست بیاورید.

هزینه بازدید5هزار تومان
ساعت کاریهمه‌روزه از ساعت 8 الی 15
آدرساصفهان، خیابان بید‌آبادی
  • موزه آب اصفهان

تصویری از موزه آب اصفهان

زمانی که از فرط تشنگی احساس می‌کنید هر لحظه روح از بدنتان خارج می‌شود، دیگر هیچ طلا و ثروتی به کار شما نمی‌آید. آب مایه حیات است. بر اساس پیش‌بینی بسیاری از بزرگان، جنگ جهانی بعدی بر سر آب و منابع آب خواهد بود. اصفهان جزو شهرهای کویری و مرکزی ایران به حساب می‌آید. از‌این‌رو حفاری و دسترسی به آب برای مردم عزیز این شهر اهمیت بسیاری داشته است. در موزه آب اصفهان می‌توانید از نزدیک شاهد لوازم حفاری و سیستم انتقال آب به مناطق مختلف باشید. برخی از این وسایل صدها سال قدمت دارند و جزو تاریخ ایران هستند.

هزینه بازدید2هزار تومان
ساعت کاریهمه‌روزه به غیر از روزهای تعطیل از ساعت 8 الی 15
آدرساصفهان، خیابان مشتاق دوم، رو‌به‌روی استانداری، مجموعه ورزشی سازمان آب منطقه‌ای
  • موزه شهدا اصفهان

از اواسط دهه 40 شمسی تا اوایل دهه 70 شمسی روزهای سیاه ایران بود. در دوران انقلاب بسیاری از هم‌وطنان ما جان باختند. برخی دیگر در دوران جنگ تحمیلی به درجه شهادت رسیدند. آن‌ها تصور می‌کردند که با فداکردن جان خود، نسل‌های بعدی زندگی بهتری را تجربه خواهند کرد. پس نباید نام آن‌ها را فراموش کنیم. آن‌ها کسانی بودند که جان و زندگی دیگران را به جان و زندگی خود ترجیح دادند. دقیقاً به همین خاطر موزه‌ای با نام موزه شهدا در اصفهان افتتاح شد. این موزه حدود 20 سال است که به کار خود ادامه می‌دهد و نسل‌های جدید را هر چه بیشتر با انقلاب و جنگ تحمیلی آشنا می‌کند.

هزینه بازدیدرایگان
ساعت کاری6 ماه اول سال از ساعت ۸:۳۰ الی ۱۲ و ۱۶ الی ۲۰ | 6 ماه دوم سال از ساعت ۸:۳۰ الی ۱۲ و ۱۵ الی ۱۹
آدرساصفهان، خيابان شمس آبادی
  • موزه هلال احمر اصفهان

تصویری از موزه هلال احمر اصفهان

سازمان هلال احمر یکی از مهم‌ترین نهادهای اجتماعی و امدادی کشور به حساب می‌آید. زمانی که سانحه‌ای تلخ برای یک منطقه رخ می‌دهد، اولین نهادی که در منطقه حاضر می‌شود، سازمان هلال احمر است. با وجود تمامی این خدمات، شاید بسیاری از ما هنوز درباره این نهاد بزرگ و مهم اطلاعات کافی نداشته باشیم. به همین خاطر در بین موزه های اصفهان می‌توانیم سری به موزه هلال احمر هم بزنیم تا اطلاعات بیشتری درباره آن‌ها به دست بیاوریم. این موزه در ساختمانی قدیمی قرار دارد که قدمت آن به دوران قاجار باز می‌گردد.

هزینه بازدیدرایگان
ساعت کاریروزهای غیرتعطیل از ساعت 8 الی 12
آدرساصفهان، خیابان کاشانی، بعد از بیمارستان کاشانی
  • موزه خصوصی حسین پناه اصفهان

تصویری از موزه خصوصی حسین پناه اصفهان

در اصفهان علاوه‌بر موزه‌های دولتی، موزه‌های خصوصی مختلفی نیز وجود دارند. موزه موسیقی یکی از انواع موزه‌های خصوصی بود که به شما معرفی کردیم. موزه حسین پناه نیز یکی دیگر از موزه‌های خصوصی این شهر به حساب می‌آید. این موزه در دو خانه تاریخی برپا شده است و مجموعه‌ای از تلاش‌های آقای حسین پناه را به نمایش در می‌آورد. در این موزه می‌توانید شاهد مجموعه‌ای نفیس از انواع صفحه‌های صوتی موسیقی، دستگاه پخش اسلاید، آپارات، تلویزیون، پروژکتور، گرامافون، دستگاه ضبط‌صوت، رادیو، گرام، دوربین عکاسی و فیلم‌برداری، انواع مجسمه جواهرنشان، تلفن هندلی، تلسکوپ و غیره باشید. این اشیا همگی عتیقه بوده و یادآور روزهای خوش گذشته هستند.

  • موزه تخت فولاد اصفهان

تصویری از موزه تخت فولاد اصفهان

موزه تخت فولاد اصفهان را می‌توان یکی از عجیب‌ترین موزه های اصفهان دانست. این موزه در حقیقت مجموعه‌ای از انواع سنگ مزار را به نمایش در می‌آورد. البته این سنگ مزارها، سنگ مزارهای ساده نیستند. برخی از آن‌ها صدها سال قدمت دارند یا به گور افراد مشهور و برجسته تعلق دارند. این موزه یکی از عجیب‌ترین موزه های اصفهان است و شما را با تجربه‌ای جدید آشنا می‌کند. پس بازدید از آن به تمامی مسافران توصیه می‌شود.

هزینه بازدیدرایگان
ساعت کاریروزهای غیرتعطیل از ساعت 8 الی 16
آدرساصفهان، حاشیه جنوبی زاینده‌رود، خیابان فیضی، موزه تخت فولاد
  • خانه مشیر الممالک

خانه مشیر الممالک یکی دیگر از موزه های اصفهان است که آن را با نام گنجینه میراث اسلامی نیز می‌شناسند. این موزه جزو مهم‌ترین و بزرگترین گنجینه‌های میراث اسلامی در تمام کشور به حساب می‌آید. قدمت خانه مشیر الممالک به دوران صفویه بازمی‌گردد. این خانه یک بار به‌صورت کامل در دوران قاجار بازسازی شده است و در حال حاضر مهم‌ترین آثار اسلامی کشور را در خود نگه می‌دارد. اگر به شناخت بهتر دین مبین اسلام علاقه‌مند هستید، حتماً سری به این موزه تاریخی بزنید.

هزینه بازدیدرایگان
ساعت کاریهمه‌روزه از ساعت 8 الی 16
آدرساصفهان، خیابان هاتف، خیابان مشیر یخچال، ابتدای کوچه‌ هارونیه، خانه تاریخی مشیرالملک
  • موزه‌ زمین‌شناسی دانشکده‌ علوم دانشگاه اصفهان

موزه زمین شناسی یکی از موزه‌های علمی ایران به حساب می‌آید. این موزه در دانشکده علوم دانشگاه اصفهان قرار دارد. اگر به زمین‌شناسی و تاریخی که بر زمین گذشته علاقه‌مند هستید، حتماً سری به دانشکده علوم دانشگاه اصفهان بزنید. در این موزه می‌توانید شناخت بهتری درباره علم زمین‌شناسی به دست بیاورید.

هزینه بازدیدرایگان
ساعت کاریروزهای غیرتعطیل از ساعت 8 الی 12
آدرساصفهان، خیابان هزار جریب، دانشگاه اصفهان، ساختمان مرکزی
  • موزه دانشگاه صنعتی اصفهان

دانشگاه صنعتی اصفهان یکی از مهم‌ترین دانشگاه‌های این شهر محسوب می‌شود که در سطح جهانی نیز شهرت دارد. در حقیقت می‌توان این دانشگاه را از نظر سطح علمی، با دانشگاه صنعتی شریف تهران نیز مقایسه کرد. همین چند سال پیش، موزه این دانشگاه افتتاح شد. در این موزه می‌توانید از تجهیزات قدیمی این دانشگاه دیدن کنید. تماشای اینکه دانشجویان گذشته این دانشگاه که هر کدام از آن‌ها امروز جزو اساتید برجسته کشور هستند، با چه تجهیزاتی تحصیل می‌کردند، بسیار جذاب خواهد بود. بازدید از این موزه به افرادی که به تحصیل و کسب علم علاقه‌مند هستند، اکیداً توصیه می‌شود.

هزینه بازدیدرایگان
ساعت کاریروزهای زوج از ساعت ۸ تا ۱۱ و ۱۴ تا ۱۶ | در روزهای فرد از ساعت ۸ تا ۱۲ و ۱۴ تا ۱۵
آدرساصفهان، خمینی شهر، دانشگاه صنعتی اصفهان، پژوهشکده‌ی فولاد، پشت اداره کل آموزش و مرکز معارف اسلامی
  • موزه پرستیژلند در سیتی سنتر اصفهان

موزه پرستیژلند یکی از زیباترین موزه های اصفهان به حساب می‌آید. این موزه در طبقه چهارم مجموعه سیتی سنتر اصفهان قرار دارد. پرستیژلند دارای 1،600 مترمربع وسعت است و مجموعه‌ای از آثار نفیس را در خود جای می‌دهد. این موزه با سرمایه 300میلیارد ریال در اواسط سال 1396 فعالیت خود را آغاز کرد. این موزه شامل تالارهای مختلف از جمله تالار تکنولوژی، تالار ساعت، تالار لوازم صوتی و تصویری، تالار فرش، تالار قاجار، تالار اسلامی و تالار سفال می‌شود.

هزینه بازدید10هزار تومان
ساعت کاریهمه‌روزه از ساعت 8 الی 16
آدرسابتدای جاده اصفهان به شیراز، رو‌به‌روی سپاهان شهر، جنب راه‌آهن، طبقه چهارم

خب دوستان عزیز ره بال آسمان، نظر شما درباره موزه های اصفهان چیست؟ تاکنون از کدام‌یک دیدن کرده‌اید؟ پیشنهاد می‌کنید مسافران اصفهان بازدید از کدام موزه‌ها را حتماً در برنامه خود قرار دهند؟ اگر شما مسافر اصفهان هستید، ترجیح می‌دهید برای تجربه یک سفر ارزان، با خرید بلیط قطار اصفهان به این شهر برسید یا با خرید بلیط اتوبوس اصفهان؟ تجربه خود را با ما و سایر دوستان به اشتراک بگذارید.

موزه پرستیژلند یکی از جدیدترین موزه‌های این شهر محسوب می‌شود.

موزه وانک را می‌توان زیباترین موزه اصفهان دانست.

موزه علوم و فنون بهترین موزه برای کودکان و نوجوانان است.

موزه تخت فولاد را می‌توان عجیب‌ترین موزه اصفهان دانست.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.