پارک آبی وایلد وادی دبی | تفریحی که اگر نشناسید، ضرر کرده‌اید

0

دبی شهر «ترین‌ها» است. در این شهر می‌توانید از بهترین تفریحاتی که در ذهنتان می‌آید لذت ببرید. تفریحاتی که در دبی وجود دارند آنقدر متنوع هستند که می‌توانید بر اساس سلیقه برخی آن‌ها را انتخاب کنید. در بین تمام جاهای دیدنی دبی و تفریحاتی که می‌توانید در آن تجربه کنید، پارک آبی وایلد دبی جایگاه ویژه‌ای دارد. امروز در این مقاله با ما همراه باشید تا پارک آبی وایلد وادی دبی را بشناسید و از تفریح در آن لذت ببرید.

فهرست مطالب

پارک آبی وایلد وادی دبی کجاست؟

آدرس پارک آبی وایلد وادی دبی بسیار سرراست است و به‌راحتی می‌توانید آن را پیدا کنید. این پارک آبی بزرگ و زیبا دقیقاً رو‌به‌روی ساختمان معروف برج العرب قرار دارد.

معرفی پارک آبی وایلد وادی دبی

پارک آبی وایلد وادی دبی از جمله هیجان انگیزترین جاهای دیدنی دبی به حساب می‌آید. در این پارک آبی، بیش از 30 نوع وسیله مختلف بازی در اختیار مراجعان قرار می‌گیرد. بخشی از این پارک آبی به کودکان و بخشی دیگر به بزرگسالان اختصاص دارد. جالب است بدانید که در این پارک، برخی تفریحات مخصوص افراد معلول است. به همین خاطر همه افراد می‌توانند به نوعی از این پارک آبی زیبا لذت ببرند. پارک آبی وایلد وادی با وجود آنکه حدود 10 سال قدمت دارد، هنوز هم جزو پرطرفدارترین تفریحات دبی به حساب می‌آید. این پارک آنقدر هیجان‌انگیز است که حتی افرادی که به‌صورت دائم زندگی در دبی را تجربه می‌کنند نیز هرازچندگاهی سری به آن می‌زنند.

جالب است بدانید در سال 2018، این پارک آبی، هفتمین پارک آبی برتر دنیا شناخته شد. در سال 2017 نیز این پارک را به‌عنوان برترین پارک آبی در خاورمیانه انتخاب کردند. همچنین در سال 2007، جایزه گلد کوالیتی دبی تقدیم پارک آبی وایلد وادی دبی شد. این پارک بر اساس استانداردهای روز دنیا ساخته شده است و تمامی نکات امنیتی را در ساخت آن لحاظ کرده‌اند. به همین خاطر با وجود آنکه در هر آیتم احساس می‌کنید همین حالا از ارتفاع به پایین پرتاب می‌شوید؛ اما نباید نگران باشید! طراحی تمامی آیتم‌ها به دست مهندسان کارکشته انجام‌ شده است.

بخش های مختلف پارک آبی وایلد وادی دبی

تصویری از پارک آبی وایلد وادی

پارک آبی وایلد وادی دبی شامل بخش‌های مختلفی می‌شود. به‌صورت کلی می‌توان گفت که بخشی از آن را به بزرگسالان و بخشی دیگر را به کودکان اختصاص داده‌اند. در بخشی که مخصوص بازی کودکان است، بازی‌های بسیار معمولی و بدون خطر قرار داده‌اند. در عین حال بخش بزرگسالان مجهز به بازی‌های بسیار هیجان‌انگیز و پرخطر است. البته نگران نباشید. منظور از خطر، عواقب جانی نیست. بلکه آیتم‌های این بخش آنقدر هیجان‌انگیز هستند که صدای فریادتان به آسمان می‌رود! با این اوصاف این پارک یکی از جاهای تفریحی دبی برای کودکان هم می‌تواند باشد.

بخش مخصوص تفریح بزرگسالان

  • سرسره سقوط آزاد جمیرا اسکرا | Jumeirah Sceirah

سرسره سقوط آزاد جمیرا اسکرا جزو برترین تفریحاتی است که می‌توانید در دبی تجربه کنید. سرسره سقوط آزاد جمیرا اسکرا را می‌توان معروف‌ترین جاذبه پارک آبی وایلد وادی دبی دانست. حتماً حداقل یک بار در طول عمرتان سوار سرسره شده‌اید. خب سرسره سواری واقع لذت‌بخش است. مخصوصاً وقتی که به شهربازی می‌رفتیم و از سرسره‌های بسیار بزرگ که به شکل موج‌های رنگارنگ بودند پایین می‌آمدیم. برای سقوط آزاد روی این سرسره‌ها، باید از یک کیسه پارچه‌ای استفاده می‌کردیم تا سرعتمان بیشتر شود. خب لذت و هیجان آن سرسره‌ها بزرگ را به‌خاطر بیاورید و آن را ضرب در هزار کنید. شاید فکر کنید که اغراق می‌کنیم؛ اما اصلاً این طور نیست.

این سرسره 32 متر ارتفاع دارد! برای آنکه بتوانید این ارتفاع را درک کنید، باید بدانید که حدوداً معادل یک ساختمان 12 طبقه است! پس باید بالای یک ساختمان 12 طبقه بروید و از داخل یک سرسره آبی به‌سمت پایین حرکت کنید! این سرسره به شکل یک لوله بزرگ است و 120 متر طول دارد. جالب است بدانید که در میانه راه، سرعت شما به حدود 80 کیلومتر در ساعت می‌رسد! یعنی حسابی می‌توانید معنای واقعی هیجان را تجربه کنید.

وقتی که به بخش بالایی این سرسره می‌روید، داخل یک کابین قرار می‌گیرید. این کابین ظرفیت یک نفر را دارد. مسئول سرسره پارک آبی وایلد وادی دبی از شما می‌خواهد که دستان خود را به‌صورت ضربدری روی سینه خودتان قرار دهید و پاهایتان را جفت کنید. سپس یکباره زیر پایتان باز می‌شود. در این لحظه باید خودتان را در همان حالت نگه دارید و با تمام قدرت جیغ بکشید! در میانه راه شاید پشیمان شوید از اینکه سوار این سرسره شده‌اید؛ اما وقتی که به استخر آب پرتاب شوید، دلتان می‌خواهد دوباره آن را تجربه کنید!

  • برج سورج | Burj Surj

برج سورج شما را همانند یک فنر پیچ‌وتاب می‌دهد. به‌حدی که شاید دل و روده‌تان تاب بردارد! البته نگران نباشید، این برج کاملاً استاندارد است و از حضور در آن لازم نیست استرس و اضطراب داشته باشید. این برج نیز جزو معروف‌ترین آیتم‌های تفریحی پارک آبی وایلد وادی دبی به حساب می‌آید. آیا تا به حال همراه با تیوب به داخل آب دریا یا رودخانه رفته‌اید؟ یا اینکه از روی برف در پیست اسکی با تیوب به پایین سر خورده‌اید؟ خب جالب است بدانید که برج سورج در اصل ترکیبی از این دو تفریح قدیمی به حساب می‌آید!

در برج سورج شما وارد یک سرسره آبی می‌شوید که یک نیم دایره است. اگر ترس از محیط‌های بسته دارید و در جمیرا اسکرا احساس خفگی می‌کنید، این برج برایتان یک تفریح عالی به حساب می‌آید. در برج سورج به‌صورت گروه‌های 4 تا 5 نفره سوار یک تیوب می‌شوید و در مسیر به‌سمت پایین سر می‌خورید. در طول راه این تیوب بارها و بارها به دور خود می‌چرخد و صدای فریاد شما را به آسمان هفتم می‌برد! این تفریح بسیار هیجان‌انگیز است و حسابی حالتان را جا می‌آورد!

  • مستر بلسترز | Master Blasters

مستر بلسترز نیز جزو ترکیبی‌های بسیار خاص پارک آبی وایلد وادی دبی است. ترن هوایی در تمامی شهربازی‌های دنیا هیجان بسیاری دارد. اصلاً وقتی که می‌خواهیم صحبت از ترس در شهربازی کنیم، ترن هوایی را مثال می‌زنیم. به همین خاطر پارک آبی واید وادی دبی تصمیم گرفت تا این آیتم تفریحی را با تفریحات آبی ترکیب کند و مستر بلسترز را به وجود بیاورد! مستر بلسترز را می‌توان یک سرسره آبی بسیار بزرگ و مرتفع دانست که پیچ‌وخم بسیاری دارد.

در این مسیر پرپیچ‌‌وخم، شما در گروه‌های 4 تا 5نفره روی تیوب‌های بزرگ می‌نشینید و به‌سمت پایین سر می‌خورید. هر بار سر پیچ‌های تند، تیوب تا نزدیک لبه سرسره بالا می‌آید و تصور می‌کنید الآن است که به پایین پرتاب شوید! اما خب این پیچ‌ها استاندارد هستند و خطر جانی ندارند! در این آیتم پارک آبی وایلد وادی دبی آنقدر جیغ می‌زنید که صدایتان بگیرد! مستر بلسترز بی‌نهایت هیجان‌انگیز است و به خاطره‌ای فراموش‌نشدنی در سفرتان به دبی تبدیل می‌شود.

  • تنتروم اَلی | Tantrum Alley

تنتروم جزو باحال‌ترین بخش‌های پارک آبی وایلد وادی دبی به حساب می‌آید. در این آیتم تفریحی شما وارد دنیای طوفان می‌شوید. وقتی که در دریا یا رودخانه طوفان به وجود بیاید، در گرداب اسیر خواهید شد. گرداب شما را در هر لحظه به یک سمت می‌کشد. تنتروم الی نیز شما را درگیر گرداب می‌کند. در این آیتم شما نه فقط وارد یک گرداب، بلکه وارد سه گرداب مختلف می‌شوید! در تنتروم الی هر چهار نفر روی یک شناور قرار می‌گیرند. هر کس فقط دو دستگیره کنارش دارد که باید به‌خوبی آن‌ها را بگیرد! مسیر پیچ و خم بسیاری دارد. گاهی شما تا نزدیک لبه سرسره‌ها بالا می‌آیید و منظره ارتفاع را می‌بینید و صدای جیغتان بیشتر می‌شود! بعد عبور از سه گرداب، به استخر پرتاب خواهید شد! تنتروم الی هیجان بسیاری دارد و حسابی ضربان قلبتان را افزایش می‌دهد!

  • سفر یوها | Juha’s journey

همین طور که از پارک آبی وایلد وادی دبی دیدن می‌کنید، متوجه عبور یک رودخانه بزرگ در تمامی بخش‌های پارک خواهید شد. این رودخانه، آیتم سفر یوها نام دارد. در اصل یک رودخانه آرام دورتادور شهربازی کشیده شده است. برای استفاده از این رودخانه باید سوار تیوب‌های یک‌نفره شوید و روی آن بخوابید. بسیاری از افراد چشمان خود را می‌بندند و از آرامش این مسیر لذت می‌برند. برخی دیگر ترجیح می‌دهند تا با کمک این رودخانه از بخش‌های مختلف پارک دیدن کنند. از نظر بسیاری، این آیتم پارک، آرامش‌بخش‌ترین آیتم آن است. در طول مسیر از آبشارهای مختلف عبور خواهید کرد تا کمی هیجان چاشنی این آیتم شود؛ اما در نهایت از آرامش آن لذت خواهید برد. بهتر است بعد از کلی تجربه هیجان و بازی، وارد این روخانه شوید تا آرامش را تجربه کنید.

  • رودخانه خروشان | Action River

رودخانه که همیشه نباید آرام باشد. گاهی هم رودخانه خروشان می‌شود و موج دارد! خب اگر دلتان می‌خواهد که در رودخانه‌ای مواج و خروشان شنا کنید، بهتر است سری به اکشن ریور بزنید. اکشن ریور رودخانه خروشان پارک آبی وایلد وادی دبی است. در این رودخانه موج‌های قدرتمندی ایجاد می‌شود. پس می‌توانید همراه با تیوب به داخل این رودخانه بروید و از امواج خروشان آن حسابی لذت ببرید.

  • موج سواری | Wipeout and Riptide

اینکه تفریحات آبی دبی آن هم در دل کویر اینقدر متنوع باشند، واقعاً مسافران را متجب می‌کند. خب شاید انتظار هر نوع تفریحی را در دبی داشته باشید؛ اما آیا واقعاً موج‌‌سواری در دبی کمی زیاده‌روی نیست!؟ خبی سفر به دبی باید هم عجیب باشد. در پارک آبی وایلد وادی دبی می‌توانید به‌معنای واقعی کلمه موج‌سواری کنید. در اصل بخشی از این پارک آبی با نام بریکیر بی وجود دارد که در آن می‌توانید تجربه موج‌سواری را داشته باشید.

موج‌سواری جزو هیجان‌انگیزترین ورزش‌های آبی در دنیا به حساب می‌آید. شما باید با کمک تخته موج‌سواری روی موج‌ها سوار شوید و هیجان را تجربه کنید. موج‌سواری کار بسیار دشواری است و از طرفی نیاز به شرایط جوی خاص دارد؛ اما در بریکر بی، همیشه امکان موج‌سواری وجود دارد. بریکر بی یک استخر موج بسیار بزرگ است که موج‌های آن به ارتفاع 1.5 متر نیز می‌رسند! جالب است بدانید که این استخر موج، بزرگترین استخر موج در تمام خاورمیانه به حساب می‌آید!

  • استخر موج | Wave pool

موج دریا واقعاً حس خوبی به ما می‌دهد. اصلاً نمی‌توان شنا در دریا را با شنا در استخر مقایسه کرد. تلاطم موج‌های دریا حس خوبی به ما می‌دهد. انگار که در گهواره کودکی خودمان قرار داریم و مادرمان تکانمان می‌دهد. حضور در موج‌های دریا همیشه لذت‌بخش است. به همین خاطر هم همه ما عاشق دریا هستیم. خب در بخش استخر موج‌سواری پارک آبی وایلد وادی دبی امکان شنا و لذت‌بردن از آرامش دریا نیست. پس به همین خاطر استخر موج دیگری را به شکل دریا در این پارک آبی به وجود آورده‌اند. این بخش شباهت بسیاری به دریا و ساحل دارد. موج‌هایی آرام در آن شما را تکان می‌دهد و می‌توانید برای آفتاب‌گرفتن به کنار ساحل بروید. فضاسازی این بخش بی‌نظیر است و برای استراحت و آرامش جان می‌دهد.

  • استخر بارانی

استخر بارانی از جمله آیتم‌های پرطرفدار پارک آبی وایلد وادی دبی است. در این استخر می‌توانید زیر فشار بارش آب پرفشار بروید که همانند رگبار باران به سرتان می‌ریزد. حضور در این استخر می‌تواند بسیار هیجان‌انگیز باشد و حسابی قند در دلتان آب کند.

بخش مخصوص تفریح کودکان

  • Juha’s Dhow and Lagoon

عکس بخش مخصوص تفریح کودکان

خب بچه‌ها قلب کوچکی دارند و طاقت این همه هیجان را همانند بزرگ‌ترها ندارند! از طرفی این پارک آبی باید جزو جاهای دیدنی دبی برای کودکان باشد. پس باید بخشی مخصوص بازی و تفریح کودکان نیز در نظر گرفته شود. Juha’s Dhow and Lagoon همان جایی است که برای کودکان در نظر گرفته‌اند. در این بخش بیش از صد نوع بازی و فعالیت مختلف آبی برای کودکان در نظر گرفته شده است. در بخش Juha’s Dhow and Lagoon بچه‌ها می‌توانند از سرسره‌های آبی مخصوص به خود استفاده کنند که خطر و هیجان بسیار کمی دارند. همچنین امکان استفاده از تفنگ‌های آبپاش نیز در این بخش برای کودکان مهیا شده است.

خلاصه که در این بخش بچه‌ها می‌توانند حسابی از آب بازی لذت ببرند و صدای خنده‌های شیرین آن‌ها به گوش برسد. این بخش هیچ خطری برای کودکان ندارد و به‌صورت دقیق بر اساس استانداردهای روز دنیا طراحی شده است. پس با خیال راحت فرزندان خود را به این بخش ببرید و فقط شاهد لذت‌بردن آن‌ها باشید.

امکانات رفاهی پارک آبی وایلد وادی دبی

  • رستوران های پارک آبی وایلد وادی دبی

این همه تفریح و هیجان قطعاً هرکسی را گرسنه می‌کند! اگر گرسنه شدید، می‌توانید به سه رستوان مختلفی که در مجموعه قرار دارند مراجعه کنید. رستوران اول جولشانز برگر نام دارد. این رستوران را می‌توان معروف‌ترین رستوران های دبی واقع در پارک آبی والد وادی دبی دانست. همان طور که از نام این رستوران حدس می‌زنید، همبرگرهای بسیار خوشمزه‌ای دارد. البته می‌توانید غذاهای عربی خوشمزه همانند شاورما را نیز تجربه کنید. رستوران دوم، رستوران اسمک هاوس یا همان خانه دود نام دارد. خب همان طور که انتظار می‌رود، در این رستوران می‌توانید انواع غذاهای خوشمزه باربکیو را نوش جان کنید. مرغ دودی این رستوران شهرت بسیاری دارد. پس اگر به گریل مرغ علاقه‌مند هستید، حتماً طعم مرغ دودی آن را بچشید.

رستوران سوم، پیتزا ریپتاید است. خب پیتزا را می‌توان معروف‌ترین غذای بین‌المللی در دنیا دانست. بچه‌ها که همگی عاشق پیتزا هستند. شاید کمتر کسی در دنیا وجود داشته باشد که پیتزا را دوست نداشته باشد. اصلاً باید مردم زمین را به دو دسته تقسیم کرد. کسانی که پیتزا دوست دارند و کسانی که خیلی پیتزا دوست دارند! پیتزاهای این رستوران بسیار متنوع و باکیفیت هستند.

  • کافی شاپ های پارک آبی وایلد وادی دبی

عکس کافی شاپ های پارک آبی وایلد وادی دبی

گاهی هم دلتان نمی‌خواهد یک وعده غذای سنگین بخورید. اصلاً در پارک آبی اگر غذای سنگین بخورید، تفریح تعطیل می‌شود و باید استراحت کنید. پس می‌توانید به جای رستوران، برای ته‌بندی سری به کافه شاه بندر بزنید. در این کافه می‌توانید انواع تنقلات همانند چیپس، پاپ‌کرن، بستنی یا ناچو نوش جان کنید. به این ترتیب هم انرژی برای تفریحات دیگر در این پارک به دست می‌آورید هم آنقدر شکمتان پر نمی‌شود که دست از تفریح بکشید! این کافه فضایی بسیار آرام و دوست‌داشتنی دارد. می‌توانید برای استراحت هم از این کافه استفاده کنید.

  • مغازه ها و بازارهای پارک آبی وایلد وادی دبی

در پارک آبی وایلد وادی دبی به‌صورت کلی چهار مرکز خرید مختلف وجود دارد. گاری یا ارابه سندباد یک گاری چوبی است که در گوشه‌ای از پارک قرار دارد. از این گاری می‌توانید لباس‌های سنتی و وسایل مختلف سنتی دبی را تهیه کنید. فروشگاه ایر تتو نیز از جمله فروشگاه‌هایی است که می‌توانید برای خرید به آن مراجعه کنید. بازار آل وادی و بازار شابندر نیز بازارهایی متنوع هستند که برای خرید حوله یا وسایلی که برای شنا نیاز دارید گزینه مناسبی خواهند بود. جالب است بدانید برخی از سوغات دبی نیز در این فروشگاه وجود دارد.

  • جایی برای استراحت

تفریح گاهی خسته‌کننده است؛ مخصوصاً اگر کودک همراهتان باشد و بخواهید همه جا همراهی‌اش کنید. خب اینکه از این وسیله به سراغ آن وسیله بروید، قطعاً انرژی برایتان نمی‌گذارد. البته با توجه به حجم خوش‌گذرانی، کسی دلش هم نمی‌خواهد که به هتل برگردد. پس باید چه کار کنید؟ خب برای همین منظور، بخشی را برای استراحت در پارک در نظر گرفته‌اند. در این بخش شش کابین یا همان اتاقک وجود دارد که می‌توانید در آن‌ها استراحت کنید. هر کابین برای پذیرایی از 8 نفر مناسب خواهد بود. پس می‌توانید به‌صورت گروهی یک کابین را برای استراحت بگیرید. جالب است بدانید که داخل هر کابین یک یخچال پر از نوشیدنی و آب‌میوه سرد و خنک قرار داده‌اند. می‌توانید این نوشیدنی‌ها را میل کنید و حسابی خستگی را به فراموش بسپارید.

همچنین چهار صندلی مخصوص آفتاب‌گرفتن در کنار یک میز کنار هر کابین وجود دارد. پس می‌توانید چند دقیقه‌ای یک نوشیدنی تهیه کنید و روی صندلی‌های مخصوص دراز بکشید تا هم آفتاب بگیرید و برنز کنید و هم خستگی خود را از بین ببرید. حمام آفتاب بعد از خستگی تفریح زیر نور خورشید دبی واقعاً مزه می‌دهد.

  • تشریفات مهمانی در پارک

جالب است بدانید که پارک آبی وایلد وادی دبی امکان برگزاری انواع مراسم و مهمانی مخصوص را در پارک فراهم کرده است. به این ترتیب می‌توانید برای برگزاری مراسمی همانند مراسم تولد فرزندتان یا سالگرد ازدواج خود، با مدیریت مجموعه هماهنگ شوید و از خدمات تشریفات این مجموعه استفاده کنید.

محدودیت سنی و جنسی برای حضور در پارک آبی وایلد وادی دبی

هیچ محدودیتی برای ورود و حضور در پارک آبی وایلد وادی دبی وجود ندارد. البته برای استفاده از آیتم‌های مختلف، محدودیت‌های متفاوتی اعمال می‌شود. برای مثال اگر قصد استفاده از سرسره جمیرا اسکرا را دارید، باید قدتان بیشتر از ۱۱۰ سانتی‌متر و وزنتان کمتر از 136 کیلوگرم باشد. جالب است بدانید که حتی امکان استفاده معولین از این پارک آبی وجود دارد. از نظر محدودیت جنسی نیز هیچ محدودیتی در این پارک اعمال نمی‌شود. خانواده‌ها می‌توانند در کنار هم از این پارک آبی زیبا استفاده کنند و لذت ببرند. البته پوشیدن لباس مخصوص شنا برای تمامی افراد ضروری است. همچنین برای نوزادان باید از لباس مخصوص و پوشک مخصوص شنا استفاده شود.

قیمت بلیط پارک آبی وایلد وادی دبی و روش تهیه آن

عکس ورودی پارک آبی وایلد وادی دبی

جالب است بدانید که ورودی بلیط پارک آبی وایلد وادی دبی بر اساس سن نیست، بلکه قد معیار ورود به پارک خواهد بود. افرادی که قدشان از ۱۱۰ سانتی‌متر بیشتر باشد، جزو افراد بزرگسال به حساب می‌آیند و به‌ازای هر نفر باید 310 درهم بپردازند. به همین ترتیب افرادی که قدشان کمتر از ۱۱۰ سانتی‌متر باشد جزو نوجوانان به حساب می‌آیند و 260 درهم بابت ورودی پرداخت می‌کنند. در ضمن اگر فرزند شما کمتر از 2 سال دارد، ورودی به این پارک برای او رایگان خواهد بود! همچنین اگر در هتل گران‌قیمت جمیرا اقامت داشته باشید، استفاده از این پارک آبی برایتان رایگان خواهد بود.

روش‌های مختلفی برای خرید بلیط پارک آبی وایلد وادی دبی وجود دارد. روش اول این است که به‌صورت حضوری به پارک مراجعه کنید و با ایستادن در صف، بلیط خود را خریداری نمایید. روش دوم خرید از طریق سایت اصلی پارک است. در صورتی که خرید خود را به‌صورت اینترنتی و آنلاین انجام دهید، حدود 40 درهم هزینه کمتری را پرداخت خواهید کرد. البته همان طور که انتظار دارید، باید از کارت‌های بانکی بین‌المللی برای این کار کمک بگیرید.

همچنین باید بدانید مبلغی که می‌پردازید فقط برای ورودی و استفاده از تفریحات پارک است. حتی برای اینکه یک کمد دارای قفل داشته باشید که وسایل خود را داخل آن قرار دهید و از تفریحات مختلف لذت ببرید، باید هزینه جداگانه پرداخت کنید. پس از این بابت شوکه نشوید. کمدهای قفل‌دار دارای ابعاد مختلف هستند و بر اساس ابعاد، قیمت آن‌ها نیز متفاوت خواهد بود. به‌صورت میانگین باید 45 تا 85 درهم به‌ازای دریافت یک کمد پرداخت کنید. کمدها دارای قفل مغناطیسی و امن هستند. در ضمن اگر فراموش کنید که برای خودتان حوله بیاورید، برای کرایه حوله باید 40 درهم دیگر بپردازید. 

بهترین زمان بازدید از پارک آبی وایلد وادی دبی

دبی یک شهر کاملاً کویری است. به همین خاطر در فصل گرما، هوای دبی به شدت گرم و شرجی می‌شود. به همین خاطر سوزش آفتاب شما را آزار می‌دهد. پس بهتر است فصول گرم سال را برای بازدید از دبی و استفاده از این پارک آبی هیجان‌انگیز انتخاب نکنید. برای آنکه حسابی بازدید از پارک آبی وایلد وادی دبی به شما مزه دهد، بهتر است ماه نوامبر تا مارس را برای بازدید خود انتخاب کنید.

نکات مهم برای استفاده از پارک آبی وایلد وادی دبی

  • وسایل گران‌بها همراه خود نداشته باشید

با وجود آنکه کمدهای این پارک آبی امنیت کافی دارند؛ اما باید بدانید که مدیریت پارک هیچگونه مسئولیتی در قبال مفقود شدن یا سرقت وسایل گردشگران به عهده نمی‌گیرد. پس سری که درد نمی‌کند را دستمال نمی‌بندند! بهتر است وسایل گران‌قیمت و مهم خود را داخل هتل بگذارید. وسایلی همانند پاسپورت، کارت اعتباری، پول نقد و جواهرات را داخل گاوصندوق یا صندوق امانات هتل قرار دهید. به این ترتیب لازم نیست که نگران حفظ امنیت آن‌ها باشید.

  • استفاده از عینک ممنوع است

هنگام انجام تفریحات مختلف و استفاده از آیتم‌های مختلف تفریحی، استفاده از عینک آفتابی یا عینک طبی ممنوع است. این موضوع را به یاد داشته باشید. مثلاً فرض کنید که چندین و چند دقیقه در صف جمیرا اسکرا ایستاده‌اید و بعد از بالا رفتن از ارتفاع 32 متری متوجه می‌شوید که باید عینک خود را داخل کمد قرار می‌دادید! پس برای آنکه چنین مشکلی برایتان به وجود نیاید، باید عینک خودتان را از همان ابتدا داخل کمد قرار دهید. یا اینکه همراهی داشته باشید که عینک را برایتان نگه دارد؛ البته کسی حاضر نمی‌شود از تفریح خود بگذرد و عینکتان را نگه دارد!

  • استفاده پوشک مخصوص نوزادان

نوزادان اجازه ورود به پارک آبی وایلد وادی دبی را دارند؛ اما باید برای آن‌ها از پوشک ضدآب مخصوص استفاده کنید. البته نگران یافتن این نوع پوشک نباشید. پوشک‌های مخصوص در فروشگاه‌های خود پارک آبی وجود دارند.

  • پوشیدن لباس شنا الزامی است

جالب است بدانید که استفاده از لباس شنای اسلامی در این مجموعه الزامی است. لباس شنا اصلاً نباید بدن‌نما باشد. همچنین هیچکس نمی‌تواند از لباس زیر به‌عنوان مایو استفاده کند. لباس‌های شنا باید همانند پیراهن بلند باشند. همچنین در لباس‌های شنا نباید از زیپ، دکمه و بخش‌های فلزی مختلف استفاده کرده‌ باشند. بخش‌های فلزی ممکن است حین تفریح باعث آسیب به خود فرد یا بازدیدکنندگان دیگر شود. برای آنکه دچار مشکل نشوید، می‌توانید لباس شنای مناسب را از فروشگاه خود پارک آبی تهیه کنید.

ساعت کاری مجموعه

این مجموعه از روز یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت 10 صبح تا 19 عصر به‌صورت بدون استراحت فعالیت می‌کند. در روزهای جمعه، این ساعت از 10 صبح تا 22 شب خواهد بود. همچنین شنبه‌ها نیز از ساعت 10 صبح تا 20 می‌توانید در این مجموعه مشغول تفریح باشید.

 بهترین مسیر برای رفتن به پارک آبی وایلد وادی دبی

پارک آبی وایلد وادی دبی در منطقه جمیرا قرار دارد. به همین خاطر می‌توانید به‌راحتی با کمک تاکسی خودتان را از هر گوشه از دبی به این پارک آبی برسانید. همچنین باید بدانید که ایستگاه مترو Mall of Emirate یا همان بازار امارات در فاصله 8 دقیقه‌ای از پارک آبی وایلد وادی دبی قرار دارد. پس با کمک تاکسی یا سیستم حمل و نقل عمومی می‌توانید به‌راحتی خودتان را به این پارک آبی برسانید.

خب دوستان ره بال آسمان، نظرتان درباره پارک آّی وایلد وادی دبی چیست؟ آیا دیگر پارک های آبی دبی را می‌شناسید؟ به نظرتان بهترین تفریحی که می‌توانید به‌صورت خانوادگی در دبی تجربه کنید کدام است؟ نظرات خود را درباره سفر به دبی با ما و سایر دوستان به اشتراک بگذارید.

310 درهم برای افرادی که قد بیشتر از 1.1 متر دارند و 260 درهم برای افرادی که قد کمتر از 1.1 متر دارد.

روزهای یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت 10 تا 19 و روزهای جمعه از 10 تا 22 و روزهای شنبه از 10 تا 22.

پارکی آبی وایلد وادی دبی در منطقه جمیرا و روبه‌روی برج العرب قرار دارد.

خیر، همه افراد با سنین مختلف و فارق از جنسیت یا معلولیت می‌توانند از این پارک استفاده کنند.

ماه نوامبر بهترین زمان بازدید از این پارک آبی است.

 

5/5 (1 نظر)
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.