کافه یخی دبی | تجربه صرف غذا در دبی به سبک اسکیموها

0

شاید باورش برایتان سخت باشد؛ اما باید بگوییم این روزها اگر بخواهید برای دیدن خانه‌های اسکیمویی و صرف نوشیدنی و غذا در دمای زیر صفر درجه می‌توانید به دبی سفر کنید! یعنی برای دیدن حجم عظیمی از برف و یخ نیازی نیست راه قطب شمال را در پیش بگیرید. کافی است بلیط هواپیما دبی را بخرید و چند ساعت بعد مهمان بزرگترین خانه اسکیمویی خاورمیانه شوید. حتماً حالا از خود می‌پرسید که چطور می‌توان خانه‌های اسکیمویی را در شهر دبی تماشا کرد و در این شهر گرم مکانی را یافت که دمای زیر صفر داشته باشد؟ در پاسخ باید بگوییم که درست در مرکز شهر و درون یکی از رستوران های دبی این امکان برای شما مهیاست. اسم این مکان کافه چیل اوت است که به کافه یخی دبی هم مشهور و معروف شده است. دوست دارید بیشتر درباره‌اش بدانید؟ همراه ما شوید.

کافه یخی دبی کجاست؟

حتماً مشتاق شده‌اید بدانید که کافه یخی دبی کجاست؟ این کافه که به نام کافه چیل اوت در دبی معروف است، در طبقه همکف یکی از معروف‌ترین مراکز خرید دبی به نام تایم اسکوئر قرار دارد. این مرکز خرید هم در حاشیه بزرگراه شیخ زائد واقع شده است.

معرفی کافه یخی دبی

دبی شهری گرم و خشک است و در میانه بیابان سر برآورده؛ اما این موقعیت جغرافیایی مانع از ایجاد شگفتی در این شهر کوچک نشده است. امروزه جاهای دیدنی دبی توجه هرکسی را به خود جلب می‌کنند و افراد زیادی را به‌سوی این شهر خودساخته می‌کشانند؛ یکی از این جاذبه‌ها کافه یخی دبی است. این کافه زیبا و منحصر‌به‌فرد در دل بیابان ساخته شده است؛ اما با دمایی زیر صفر درجه میزبان گردشگران می‌شود. کافه یخی یا کافه چیل اوت دبی اولین‌بار در سال 2007 تحت عنوان اولین سالن یخی خاورمیانه شروع به کار کرد و در سال 2014 بازسازی‌های گسترده‌ای در آن صورت گرفت تا به شکل کنونی‌اش درآید.

فضای داخلی کافه چیل اوت

با وارد شدن به این مکان ممکن است تصور کنید که وارد یک خانه اسکیمویی شده‌اید. دیوارها، میز و صندلی‌ها همگی از جنس یخ هستند و نورپردازی شگفت‌آور این کافه‌رستوران فضایی جادویی برایتان رقم می‌زند. در این کافه مجسمه‌های یخی زیبایی هم وجود دارد که حتماً توجهتان را به خود جلب می‌کنند. در انتهای همه این‌ها نوشیدنی‌ها و غذاهای گرم و دل‌چسب، جادوی کافه چیل اوت را به اوج خود می‌رساند. جالب آنکه تغییر دما از محوطه بیرونی تا داخل این کافه به‌قدری زیاد است که مسئولان کافه یخی این کار را تدریجی انجام می‌دهند. آنها در وهله اول میهمانان کافه را وارد سالنی (بافر) با دمای 5 درجه سانتی‌گراد می‌کنند و سپس، اصل ماجرا شروع می‌شود؛ محوطه‌ای تماماً یخی با دمای منفی 6 درجه!

معماری کافه یخی دبی

کافه چیل اوت دبی به‌صورت خلاقانه‌ای طراحی شده است. میهمانان در وهله اول به‌خاطر دمای عجیب و غریب از اینجا بازدید می‌کنند؛ اما در ادامه با دیدن فضای داخلی و طراحی زیبا، علاقه‌ای دوچندان به این کافه پیدا می‌کنند. از منظر معماری، این کافه ترکیبی جالب از یخ، شیشه و فولاد دارد. از طرفی نورپردازی هوشمندانه اینجا که در فواصل زمانی مختلف به رنگ‌های متفاوتی در می‌آید، بیشتر توجه‌ها را به معماری داخلی آن جلب می‌کند. وارد این کافه که شوید، حس می‌کنید وارد یکی از داستانهای تخیلی زمان کودکی‌تان شده‌اید.

اینجا همه چیز رنگ و طرح یخ را دارد، از صندلی‌ها گرفته تا آباژور و مجسمه‌ها!

امکانات کافه چیل اوت دبی

وقتی صحبت از اولین‌های خاورمیانه می‌شود، یعنی با یک مجموعه تمام عیار روبه‌روییم. در چنین جایی هم انتظار امکانات ویژه می‌رود. در واقع همین مشتري‌مداری و احترام به مخاطب است که جاذبه‌های گردشگری دبی‌را جهانی کرده‌اند. اینجا برای رفاه حال مسافران، کلاه و لباس گرم در اختارشان می‌گذارند. در بدو ورود از آن‌ها با چایی یا شیرکاکائوی داغ پذیرایی می‌کنند تا دمای بدنشان کمی با محیط سازگار شود. البته خیلی‌ از ایرانی‌ها طعم چای عربی دبی را دوست ندارند. اگر شما هم از آن دسته افراد هستید، شیرکاکائو را امتحان کنید.

البته شاید در سفر به دبی، پارکینگ نیازتان نشود؛ اما اگر به زندگی در دبی فکر می‌کنید و از خودتان ماشین دارید، اینجا برایتان پارکینگ خوبی هم تعبیه شده است. راستی سابقه ساخت کافه یخی به سال‌ها قبل برمی‌گردد و چند نمونه غربی از آن هم در کشورهای دیگر هست؛ اما آنچه اینجا را با سایر جاهای مشابهش، متمایز می‌کند، سرو غذا در رستوران است. در کافه‌های دیگر فقط می‌توانید نوشیدنی میل کنید؛ اما اینجا غذاهای گرم هم برایتان مهیا می‌کنند. در ادامه در این باره بیشتر برایتان می‌گوییم.

انواع غذاها و نوشیدنی های کافه یخی دبی

اگر فکر می‌کنید که در کافه چیل اوت دبی محدودیتی برای سفارش غذا دارید، سخت در اشتباه هستید. در این کافه می‌توانید انواع غذاهای گرم و سرد را سفارش دهید و از طعم و عطر آن‌ها لذت ببرید. در منوی کافه یخی کیک هویچ، چیزکیک و ردولوت وجود دارد. پنینی مرغ و پنینی استیک و پنیر از دیگر خوشمزه‌های کافه یخی هستند. اگر هم هوس پیتزا کرده‌اید، هیچ نگران نباشید، چون کافه چیل اوت دبی پیتزا هم سرو می‌کند؛ پیتزا سبزیجات، پپرونی، مارگاریتا، پیتزا هاوایی و پیتزا مرغ در این کافه وجود دارد.

یکی دیگر از ویژگی‌های خاص کافه یخی سرو کردن سوپ داغ و نوشیدنی‌های گرم است؛ کاری که رستوران‌های مشابه این کافه یخی در سراسر دنیا ریسکش را نمی‌پذیرند؛ اما در اینجا شما این امکان را دارید که از میل‌کردن سوپ و نوشیدنی‌های داغ نیز لذت ببرید. جالب آنکه خود مسئولان کافه پیشنهاد می‌کنند هات چاکلت را امتحان کنید و می‌گویند این نوشیدنی فضای کوه‌های آلپ را برایتان تداعی می‌کند.

نکات مهم در بازدید از کافه یخی دبی

عکس نکات مهم در بازدید از کافه یخی دبی

 

  • پیشنهاد می‌کنیم در حین رفتن به کافه یخی، نوزاد یا کودک خردسال به همراه نداشته باشید؛ چرا که دمای پایین اینجا به سلامتشان صدمه می‌زند.
  • با وجود آنکه لباس گرم از امکانات کافه یخی است؛ اما شلوار گرم در بین لباس‌های ارائه شده نیست و بهتر است پاهایتان پوشیده و گرم باشد.
  • هیچ اجباری برای سفارش غذا در این کافه وجود ندارد و بسیاری از افراد فقط برای سیاحت و عکس گرفتن به اینجا می‌آیند. به‌همین خاطر هم برخلاف دیگر کافه‌رستوران‌ها در این مکان از شما هزینه ورودی می‌گیرند. با این توضیحات اگر میلی به خوردن غذا نداشتید، باز هم برای گشت‌زدن در کافه یخی تردید نکنید.
  • بازدید از این مکان تقریباً 45 دقیقه از شما زمان می‌گیرد و می‌توانید باقی وقت خود را در تایم اسکوئر بگذارنید یا سراغ سایر جاذبه‌های گردشگری نزدیک به کافه یخی بروید.

جاهای دیدنی نزدیک کافه چیل اوت دبی

  • جزایر نخلی دبی: مجمع‌الجزایری که با الهام از طرح درخت نخل ساخته شده است. این جزیره کاملا مصنوعی است و قدم‌زدن روی آن حالتی بین ترسو لذت در شما ایجاد می‌:ند. البته خیلی نگران نباشید. بزرگ‌ترین رستوران‌ها و مراکز خرید دبی روی همین جزیره مصنوعی ساخته شده و آب از آب تکان نخورده است.
  • برج العرب: برای این هتل منحصربه‌فرد، مقاله‌ای مجزا نوشته‌ایم. این هتل یکی از شاهکارهای ساختمان‌سازی  در این شهر رؤیایی است و یکی از بزرگترین برج های دبی محسوب می‌شود.
  • دبی مارینا: تفرجگاهی ساحلی است که با تعداد زیادی برج مسکونی لوکس احاطه شده و یک کانال آب مصنوعی از خلیج فارس دارد. این جاذبه هم یکی دیگر از جاهای دیدنی نزدیک به کافه یخی دبی است.
  • موزه سه بعدی سلفی: با بازدید از این موزه می‌توان بهترین عکس‌های سلفی را در کنار جاذبه‌های جهان ثبت کرد و همه را باید مدیون طراحی خلاقانه این موزه بود. فکرش را بکنید که در دبی هستید و می‌توانید با برج مشهور پاریس عکس بگیرید. جذاب نیست؟

عکس لندکروز سواری در سافاری دبی

  • صحرای سافاری دبی: دبی واقعی را در این منطقه بیابانی می‌توان مشاهدده کرد و از بالا و پایین شدن در شنزارها لذت برد. سافاری دبی یکی از هیجان‌انگیزترین جاذبه‌های گردشگری این شهر است. البته پیشنهاد می‌کنیم برای رفتن به این منطقه، یک روز مجزا را انتخاب کنید تا اصطلاحاً بدنتان سر و گرم نشود.
  • آبنمای دبی: کسی را سراغ نداریم که آوازه آبنمای موزیکال دبی به گوشش نرسیده باشد. این جاذبه در کنار برج خلیفه دبی قرار دارد و ارتفاع پرتاب آب در آن به ۱۵۰ متر می‌رسد. برای اینکه عظمت این پدیده را بیشتر درک کنید، تصورش را بکنید که فاصله کف ت سقف خانه شما چیزی حدود ۳ متر است. حالا این فاصله را ۵۰ برابر کنید تا به عظمت کار پی ببرید.
  • چرخ و فلک چشم دبی: یکی از پروژه‌های نوظهور و بسیار قدرتمند در دبی، چرخ و فلک العین آن است. این چرخ و فلک بزرگ‌ترین و بلندترین چرخ و فلک دنیاست که یک دور کامل آن حدود ۴۷ دقیقه طول می‌کشد. کابین‌های این چرخ و فلک آنقدر بزرگ است که شما می‌توانید مهمانی جشن تولد ۲۰‌نفره خود را در آن برگزار کنید!

بهترین زمان بازدید از کافه یخی دبی

برخلاف خانه اسکیموها در قطب شمال، شما می‌توانید در تمامی زمان‌های سال از کافه چیل اوت دبی دیدن کنید و به صرف غذا در اینجا مشغول شوید.  با وجود آنکه این کافه در منطقه‌ای بیابانی قرار دارد، به‌لطف دست بشر در همه ایام سال دمایی منفی 6 درجه دارد و می‌توان به این خانه اسکیمویی و یخ‌زده سر زد و اوقات خوشی داشت. البته خوب است که بهترین زمان سفر به دبی را نیز در نظر بگیرید و در این صورت سفرتان را به فصل بهار موکول می‌کنید.

مسیر دسترسی به کافه چیل اوت دبی

همان طور که بالاتر گفتیم، کافه یخی دبی در طبقه همکف مرکز خرید تایم اسکوئر قرار دارد و می‌توان از طریق بزرگراه شیخ زائد به اینجا دسترسی پیدا کرد. آسان‌ترین راه برای رسیدن به این مکان تاکسی و خودروی شخصی است؛ اما اگر می‌خوهید اقتصادی عمل کنید، می‌توانید به یکی از ایستگاه های مترو نزدیک تایم اسکوئر مانند نور اسلامیک بانک (Noor Islamic Bank Metro) بروید و از آنجا با تاکسی به چیل اوت بروید.

هزینه ورودی بزرگسالان80 درهم امارات
هزینه ورودی افراد زیر 14 سال40 درهم امارات
پیشنهاد ویژه خانواده برای برای دو بزرگسال و دو کودک190 درهم امارات
ساعت کاریشنبه تا چهارشنبه: 10:00 تا 22:00
پنجشنبه و جمعه: 10:00 تا 00:00
آدرسدبی، بزرگراه شیخ زائد، مرکز خرید تایم اسکوئر

این روزها دبی به یکی از توریستی‌ترن شهرهای خاورمیانه و جهان تبدیل شده است. در این شهر جاذبه‌های شگفت‌انگیز زیادی وجود دارند. در این مطلب به معرفی یکی از آن‌ها پرداختیم؛ مکانی متفاوت برای صرف غذا و نوشیدنی. نظر شما درباره چیل اوت دبی چیست؟ آیا مایلید از این کافه‌رستوران بازدید کرده و غذایتان را در محوطه‌ای با دمای زیر صفر درجه میل کنید؟ به نظر شما جای چنین مکانی در کشورمان خالی نیست؟ آیا موافقید که این مکان در فهرست عجیب ترین مکان‌ها برای صرف غذا باشد؟ دیدگاه و نظرات خود را در ره بال آسمان به‌ اشتراک بگذارید.

کافه یخی دبی در طبقه همکف مرکز خرید تایم اسکوئر قرار دارد می‌توان از طریق بزرگراه شیخ زائد به این مرکز خرید دسترسی پیدا کرد.

بله، از آنجایی که این کافه یک نوع جاذبه گردشگری محسوب می‌شود و افراد زیادی فقط برای تماشا و گرفتن عکس به اینجا می‌آیند، باید هزینه‌ای برای ورودی پرداخت کرد.

پارکینگ خصوصی و عمومی، پوشاک گرم و نوشیدنی رایگان از امکانات و خدمات کافه چیل اوت هستند.

منفی 6 درجه سانتیگراد

در منوی کافه یخی کیک هویچ، چیزکیک و ردولوت وجود دارد. پنینی، نوع‌های مختلف پیتزا، سوپ داغ و نوشیدنی‌های گرم هم از دیگر خوشمزه‌های این کافه هستند.

5/5 (1 نظر)
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.