جاهای دیدنی اطراف بندرعباس | جاذبه های که سر ذوقتان می‌آورد

0

با شروع شش ماه دوم سال و خنک‌شدن هوا بیشتر مسافرها برای سفر به جنوب ایران برنامه می‌چینند. نمی‌شود از هوای بهاری جنوب، مردم مهمان‌نوازش، خلیج همیشه فارس و غذاهای جنوبی گذشت. اگر شما هم قصد سفر به این نقطه از ایران را دارید، پیشنهادمان بندرعباس است. خوب است از قبل نگاهی به راهنمای سفر بندرعباس بیندازید. جاهای دیدنی اطراف بندرعباس آن‌قدر تماشایی است که سفرتان را به‌یادماندنی می‌کند. با خرید بلیط هواپیما بندرعباس زمان بیشتری برای تفریح و گردش در مقصد دارید. از فرصتتان استفاده کنید و به همه مکان های دیدنی بندرعباس بروید.

فهرست مطالب

جاهای دیدنی طبیعی بندرعباس

  • آبشار تزرج

شاید برایتان عجیب است که در جنوب ایران و در آن هوای گرم، آبشاری جریان دارد؛ اما آبشار تزرج یکی از جاهای دیدنی بندرعباس است. به لطف وجود کوه‌های این منطقه، رودی فصلی از نزدیکی آبشار تزرج می‌گذرد و در ادامه مسیرش از صخره‌ای به پایین می‌ریزد. چشم‌انداز این آبشار آن‌قدر زیباست که توجه همه را به خودش جلب می‌کند. آب زلال رود به‌آرامی از لابه‌لای سنگ‌ها می‌گذرد و مسیرش را به طرف پایین‌دست ادامه می‌دهد. بخشی از این آب به خاک خشک این منطقه جان دوباره می‌دهد و نخل‌ها را سیراب می‌کند. وجود درخت نخل در کنار آبشار، چشم‌انداز تزرج را تماشایی‌تر می‌کند. در اطراف آبشار درخت‌های سرسبز و گیاهان مختلفی روییده‌اند. هوا هم مطبوع‌تر است. بد نیست در مسیر رفتن به بندرعباس سری به این آبشار شگفت‌انگیز بزنید. می‌توانید این آبشار را در 175کیلومتر شمال بندرعباس و در منطقه حاجی‌آباد پیدا کنید. در نزدیکی روستای برآفتاب آن را می‌بینید.

  • چشمه آب گرم گنو از جاهای دیدنی اطراف بندرعباس

در بین جاهای دیدنی نزدیک به بندرعباس بد نیست به مجتمع آب درمانی گنو هرمزگان سری بزنید. این چشمه در دل صخره‌های شمال غربی و در مسیر جاده بندرعباس_سیرجان می‌جوشد. در بین کوه‌های اطراف این منطقه، گنو دومین قله بلند است که این چشمه آبگرم از دل آن بیرون می‌آید. در منطقه گنو حوضچه‌های آبگرم جلوه ویژه‌ای به چشم‌انداز کوه می‌بخشند. می‌شود به‌راحتی ردی از عبور آب را روی صخره‌های اطراف چشمه دید. به بازدید از این چشمه که رفتید، تنی هم به آب بزنید. خاصیت‌های این چشمه معدنی کم نیست و تأثیرش از پمادهای عضلانی بهتر است. دمای آب چشمه به 41 درجه می‌رسد. در روزهایی که هوای منطقه سردتر است، بخار و مه اطراف چشمه را می‌پوشاند و صحنه‌ای تماشایی می‌سازد. می‌توانید در هوای خوب و مطبوع این منطقه چند ساعتی را بگذرانید. زیر سایه نخل‌ها بنشینید و از تماشای حوضچه‌های آبگرم لذت ببرید.

  • غار و کوه نمکی خرسین

کوه‌های نمکی از جذاب‌ترین جاذبه‌های طبیعی در جنوب کشور است که توجه گردشگرها را جلب می‌کند. غار نمکی خرسین از بکرترین جاهای دیدنی اطراف بندرعباس است که می‌توانید عکس‌های شگفت‌انگیزی از آن بگیرید. قندیل‌ها و آبشارهای نمکی این غار به خاطر فشارهای لایه‌های درونی به وجود آمده است. بلندای یکی از آبشارهای نمکی غار به 12 متر می‌رسد و زیبایی چشمگیری دارد. اگر برای دیدن این غار مشتاق هستید، بهتر است از راهنمایی محلی کمک بگیرید. برای بازدید از غار باید به دهستان سیاهو بروید که از بندرعباس حدود 100 کیلومتر فاصله دارد.

تنگه باغویه | تنگه‌ای زیبا برای یک روز به‌یادماندنی

آبشار باغویه

یکی از جاذبه های بسیار زیبایی که در اطراف بندرعباس می‌توانید پیدا کنید، تنگه باغویه است. این تنگه زیبا و تماشایی در بخش شیبکوه استان هرمزگان و در روستایی به نام باغویه قرار دارد. برای رسیدن به این تنگه زیبا باید راهی بندر لنگه شوید. البته برایتان بگوییم که این تنگه تقریباً بکر است و هیچ نوع امکانات رفاهی خاصی در آن وجود ندارد. حتی برخی اپراتورهای تلفن همراه نیز نمی‌توانند در این محدوده خدماتشان را به شما عرضه کنند. به همین دلیل قبل از عزیمت، باک ماشینتان را پر کنید، به مقدار نیاز آب و خوراکی با خودتان بردارید و از یک راهنمای محلی کمک بگیرید. در نهایت تنگه چنان شما را شگفت‌زده خواهد کرد که رنج راه برایتان هیچ معنایی نخواهد داشت.

جاذبه های گردشگری بندرعباس

  • باغ پرندگان از جاهای دیدنی اطراف بندرعباس

اگر به دیدن پرنده‌های گوناگون و کمیاب علاقه‌مند هستید، پیشنهاد ما بازدید از باغ پرندگان بندرعباس است. در بخشی از پارک طبیعت یا همان پارک جنگلی جهاد، باغی برای نگهداری پرندگان ساخته‌اند. هر پرنده و نژادی در این باغ فضای جدا و مخصوص خودش دارد. در کنار هر بخش سکوهایی برای نشستن مهیاست تا چند دقیقه‌ای را بنشینید و پرنده‌ها را تماشا کنید. از 90 گونه‌مختلف از پرنده‌ها در این پارک نگهداری می‌کنند. بخش جذاب این پارک مسیری برای دوچرخه‌سواری است. می‌توانید این مسیر 2500متری را رکاب بزنید و از صدای دلنشین پرنده‌ها لذت ببرید. باغ پرنده‌ها یکی از جاهای دیدنی اطراف بندرعباس است که کودکان مهمان همیشگی آن هستند. بچه‌ها در این پارک با گونه‌های مختلف پرنده‌ها آشنا می‌شوند و یاد می‌گیرند که به آن‌ها آسیب نرسانند.

  • بوستان دولت‌

مسافر جنوب که باشید، تماشای دریا و ساحل از مهمترین بخش‌های سفرتان است. امرزه بوستان‌های مختلفی در نزدیکی ساحل ساخته‌اند که امکانات تفریحی خوبی دارند. بوستان دولت یکی از سواحل بندرعباس و از جاهای دیدنی اطراف بندرعباس است. در ساحل این بوستان می‌توانید کمی قدم بزنید و غروب خورشید را تماشا کنید. اگر اهل رکاب‌زدن هستید، این گوی و این میدان! می‌توانید در کنار خط ساحلی دوچرخه‌سواری کنید. برای پهن‌کردن چادر و بساط پیک‌نیک هم آلاچیق‌هایی در این محوطه ساخته‌اند. از دیگر امکانات خوب این بوستان کافه‌ها و سرویس بهداشتی است. هوا که گرم باشد، خوردن یک لیوان نوشیدنی خنک حالتان را خوب می‌کند. اگر با تعدادی از دوست‌هایتان هم‌سفرید، به پیست کارتیگ پارک بروید و آدرنالین خونتان را بالا ببرید. می‌توانید این پارک را در بخش گلشهر جنوبی و در بلوار رسالت پیدا کنید.

  • پارک ساحلی سورو از جاهای دیدنی اطراف بندرعباس

پارک ساحلی سورو از پارک‌های زیبا و دل‌انگیز بندرعباس است. وجود درخت‌های نخل، نارگیل، سیکاس، ختی دریایی و پلومریا زیبایی این پارک را چند برابر می‌کند. این پارک ساحلی در شب‌ها و ایام تعطیل میزبان گردشگرها و بوی‌های منطقه است. خانواده‌ها در آلاچیق‌های پارک زیرانداز پهن می‌کنند. بعضی‌ها هم چادر بر پا می‌کنند و حتی شب را در نزدیکی ساحل می‌مانند. تصورش را کنید. شنیدن صدای دلنشین امواج دریا چقدر لذت‌بخش است. پارک ساحلی سورو از بهترین جاهای دیدنی اطراف بندرعباس است که می‌‌توانید در آن تفریح کنید. برای بازدید از این پارک به سه‌راه جهان بار بروید.

  • پارک ساحلی غدیر

پارک ساحلی غدیر از پارک‌های معروف بندرعباس است که گردشگرها برای تفریح انتخابش می‌کنند. امکانات خوبی مثل حمام سیار، آلاچیق، سرویس بهداشتی در این پارک مهیاست. قایق‌سواری پای ثابت تفریح‌های این پارک است. محوطه‌ای را هم برای شنا در نظر گرفته‌اند. در ایام عید در پارک غدیر جای سوزن‌انداختن پیدا نمی‌کنید. یکی از دلایلش هم وجود تالار کنسرت آوینی کنار پارک است که در این ایام برنامه‌های هیجان‌انگیزی دارد. هتل و رستوران گوهرشاد هم در همان نزدیکی است. پارک ساحلی غدیر از جاهای دیدنی اطراف بندرعباس که در آن مسابقه مجسمه‌‌های شنی را برگزار می‌کنند.

بناهای تاریخی بندرعباس

  • آب انبارهای برکه باران

آب انبار برکه باران مجموعه‌ای از بناهای تاریخی بندرعباس در خیابان 22 بهمن است. قدمت این آب‌انبارها به دوره صفوی می‌رسد. قدیمی‌های این منطقه، از این آب‌انبارها برای ذخیره آب استفاده می‌کردند. در این مجموعه پنج آب انبار است که هرکدام معماری منحصربه‌فردی دارد. هر آب‌انبار چهار دهانه ورودی دارد. سقف‌هایشان گنبدی است و نمی‌شود از زیبایی این سازه‌ها چشم برداشت. جنس مصالح برکه های باران بندرعباس از سنگ مرجان، ساروج و سنگ‌های رودخانه است؛ البته بعد از گذشت سال‌های طولانی بعضی از این سازه‌ها آسیب دیده‌اند. این آب‌انبارها امروزه بخشی از جاهای دیدنی اطراف بندرعباس هستند که گردشگرها به دیدنشان می‌روند. سه آب‌انبار را در محوطه داخلی موزه خلیج فارس ساخته‌اند. یکی از آن‌ها در نزدیکی دیواره‌های موزه خلیج فارس است که آن را به‌آمفی‌تئاتر تبدیل کرده‌اند؛ اما متأسفانه از آن استفاده‌ای نمی‌کنند و به بازسازی احتیاج دارد. می‌توانید دو آب‌انبار دیگر از این مجموعه را در پشت موزه خلیج فارس پیدا کنید.

  • حمام گله‌داری از جاهای دیدنی اطراف بندرعباس

حمام گله داری بندرعباس از بناهای تاریخی استان هرمزگان است. شیخ احمد گله داری از تاجرهای معروف دوره قاجار دستور داد تا این حمام عمومی را بسازند. این حمام در آن دوره رونق زیادی داشت. در حال حاضر این حمام را از جاهای دیدنی اطراف بندرعباس معرفی می‌کنند. حمام گله داری مثل دیگر حمام‌های قدیمی بخش‌های مختلفی مثل بینه، سربینه، خزینه و گرم‌خانه دارد. اگر به سقف حمام نگاه کنید، پنج بخش گنبدی می‌بینید. در آن زمان برای روشن‌نگهداشتن فضای حمام حفره‌هایی را در وسط سقف‌ها ایجاد می‌کردند. نور از این حفره‌ها به داخل حمام می‌تابید و فضا را روشن می‌کرد. اگر به دیدن بناهای تاریخی علاقه‌مند هستید، خوب است به این حمام سری بزنید.

  • خانه احمدی

بهتر است بگوییم خانه احمدی یکی از خانه های تاریخی بندرعباس بود؛ زیرا در حال حاضر فقط خرابه‌ها‌یی از این خانه باقی‌مانده است. ساخت خانه احمدی به دوران قاجار می‌رسد. این خانه معماری جالبی داشت. عبور مداوم جریان باد در بخش‌های مختلف خانه، فضای داخلی را نسبت به بیرون خنک‌تر می‌کرد. مالک این خانه حاج احمد گله داری بود. این شخص داستان‌های ناگفته زیادی دارد. زمانی که اداره میراث فرهنگی این خانه را در لیست آثار ملی ثبت کرد، حاج احمد علیه آن‌ها شکایت کرد. او دلش نمی‌خواست که اسم این خانه در لیست آثار بماند و دلیلش را هم فقط خودش می‌داند. او توانست اسم خانه‌اش را از لیست بیرون بیاورد. متأسفانه بعد از گذشت این دوره بخش بزرگی از این خانه را تخریب کردند.

  • حمام بزرگ (حمام گپ) از جاهای دیدنی اطراف بندرعباس

سبک معماری قدیمی و شکل زندگی مردم‌های قدیم را می‌شود در بناهای تاریخی هر شهر پیدا کرد. حمام گپ از قدیمی‌ترین بناهای بندرعباس است. محقق‌ها قدمت این حمام را از حمام گله داری هم بیشتر می‌دانند. ساخت حمام بزرگ به اوایل دوره قاجار یا کمی قبل‌تر از آن می‌رسد. حمام گپ بزرگ‌ترین حمام شهر در آن زمان بود. جالب است بدانید گپ در گویش محلی جنوب به معنی بزرگ است. به همین خاطر این اسم را روی این بنا گذاشتند. از جذابیت‌های این بنا ساخت آن در دل زمین است. با این روش فضای داخل حمام گرم‌تر می‌ماند و رطوبت حمام هم از بین نمی‌رفت؛ اما متأسفانه بی‌توجهی به این سازه، بخشی از فضای حمام را تخریب کرده است.

  • عمارت کلاه‌فرنگی بندرعباس

عمارت کلاه فرنگی بندرعباس یادگاری از دوره صفوی است. این روزها آن را در لیست جاهای دیدنی اطراف بندرعباس گذاشته‌اند تا گردشگرها از آن دیدن کنند. در دوره صفوی از این بنای دوطبقه به‌عنوان گمرک استفاده می‌کردند. تاجرها و بازرگان‌های زیادی برای تجارت‌‌های داخلی و خارجی به این عمارت می‌رفتند. معماری شگفت‌انگیز این عمارت هم یادآور سبک‌های دوره صفوی است. بالای طبقه دوم، می‌توانید سالنی هشت‌ضلعی را ببینید که از جنس چوب ساخته‌اند. دلیل اسم کلاه فرنگی به مدل سقف این بنا برمی‌گردد. سقف این عمارت را به شکل کلاهی اروپایی یا به‌اصطلاح فرنگی ساخته بودند. در حال حاضر بخش‌های داخلی این مجموعه رو به تخریب است؛ اما از بیرون هنوز هم زیبایی خودش را دارد.

  • قلعه فین از جاهای دیدنی اطراف بندرعباس

شاید با شنیدن اسم فین به یاد حمام فین کاشان بیفتید؛ اما قلعه فین یکی از جاهای دیدنی اطراف بندرعباس است. اگر به منطقه فین در 95کیلومتری بندرعباس بروید، قلعه‌ای روی تپه‌توجهتان را جلب می‌کند. این قلعه قدیمی قدمتی چندهزارساله دارد. محقق‌ها با بررسی سفال‌های دیوار قلعه باور دارند که ساخت این بنا به قرن‌های میانه اسلامی می‌رسد. خیلی‌ها می‌گویند این قلعه در گذشته مقری نظامی بود و حالا فقط خرابه‌هایش باقی مانده است.

  • محله باستانی سورو

سورو یکی از زیباترین جاهای دیدنی اطراف بندرعباس است که از زمان هخامنشیان مردم در آن زندگی می‌کردند. نزدیکی به بندر هرمز باعث شده بود که خیلی از تاجرها و بازرگان‌ها به سورو بروند. باستان‌شناس‌ها می‌گویند که در آن زمان حکومتی بر این منطقه فرمان‌روایی می‌کرد که اسمش ملوک هرمز بود. مردم این منطقه سکه‌هایی از نقره، طلا و مس ضرب می‌کردند. محقق‌ها سکه‌هایی از این منطقه کشف کرده‌اند که قدمتشان به دوره هخامنشی، ساسانی، صفویه و قاجر می‌رسد. معماری خانه‌ها و مسجد سورو زیبایی اسکله ساحلی سورو را چند برابر کرده است.

  • مسجد جامع اهل سنت بندرعباس (مسجد جامع دلگشا)

اگر دوست دارید سبک معماری جنوب را تماشا کنید، خوب است سری به مسجدهای شهر بزنید. مسجد جامع دلگشا از بناهای قدیمی و یکی از جاهای دیدنی اطراف بندرعباس است. بیشتر از 250 سال از قدمت این مسجد می‌گذرد. نمای بیرونی‌اش یکدست سفید است و فقط یک مناره دارد. در اولین نگاه به این بنا، مناره بلند مسجد نظرتان را جلب می‌کند. ستون‌ها و طاق‌های هلالیش هم یادآور سبک معماری آن زمان است. این مسجد را در دوره‌های مختلف بازسازی کرده‌اند و در حال حاضر اهل سنت در آن عبادت می‌کنند.

  • مسجد ناصری از جاهای دیدنی اطراف بندرعباس

از دیگر بناهای تاریخی بندرعباس، مسجد ناصری است. ساخت این مسجد به سال 1304 هجری شمسی می‌رسد. مسجد ناصری یادگاری از دوره قاجار است. محمدعلی ناصری حیدرآبادی این مسجد را به سبک سنتی جنوب ساخت. برای ساختش از چوب‌های صندلی استفاده کرده‌بود که از هند به ایران آورده بودند. گچ‌بری‌ها و کاشی‌‌کاری‌های این بنا سلیقه هنرمندها و معمارهای خوش‌ذوق گذشته را نشان می‌دهد. مسجد ناصری از جاهای دیدنی اطراف بندرعباس است که مسافرهای این شهر از آن دیدن می‌کنند.

  • معبد هندوهای بندرعباس

جالب است بدانید بین سال‌های 1300 تا 1344 هجری شمسی گروهی از هندوها در بندرعباس زندگی می‌کردند. آن‌ها برای انجام آیین‌های دینیشان پرستشگاهی ساخته‌بودند. معبد هندوها بندرعباس از آن دوره به یادگار مانده است. جنوبی‌ها آن را به پرستشگاه بت گواران می‌شناسند. زمانی که به داخل معبد بروید، شیفته سبک زیبای معماریش می‌شوید. نمای بیرونی این معبد سفید است و گنبدش را به سبک هندی تزیین کرده‌اند. معماری داخلی این بنا هم دست کمی از زیبایی فضای بیرونش ندارد. هنرمندهای هندی با ظرافت نقاشی‌ها و گچ‌بری‌های خاصی را روی دیوارها ایجاد کرده‌اند. در حال حاضر این معبد از معروف‌ترین بناهای بندرعباس است که می‌توانید روبه‌روی بازار روز بندرعباس پیدایش کنید.

  • امامزاده سید مظفر(ع)

امامزاده سید مظفر(ع) یکی از جاهای دیدنی اطراف بندرعباس است که حس‌وحالی معنوی دارد. این امامزاده با امام موسی کاظم(ع) نسبت دارد و بومی‌ها برایش ارزش خاصی قائلند. کاشی‌کاری‌های این مقبره آن‌قدر زیبا و تماشایی است که همه را محو خودش می‌کند. روی همه دیوارها و مناره‌ها کاشی‌های فیروزه‌ای و آبی با طرح‌های ریز و درشت به چشم می‌خورد. این رنگ‌ها آرامش را به افراد منتقل می‌کند و حس‌وحال خوبی به آن‌ها می‌دهد.

  • امامزاده شاه محمد تقی از جاهای دیدنی اطراف بندرعباس

بارگاه امامزاده شاه محمد تقی از دیگر جاهای دیدنی اطراف بندرعباس است. اگر دوست داشتید سری هم به آن بزنید. این امامزاده در بین بومی‌ها جایگاه ویژه‌ای دارد. خیلی از بومیان منطقه که قصد سفر به مشهد را دارند، اول بارگاه شاه محمد تقی را زیارت می‌کنند، بعد از آنجا با خرید بلیط قطار بندرعباس یا بلیط هواپیما راهی خراسان می‌شوند. در تزیین بخش‌های بیرونی و داخلی این بارگاه، از مینا‌کاری‌ها و کاشی‌کاری‌ها استفاده کرده‌اند. شیشه‌های رنگی پنجره‌ها هم جلوه خاصی به نمای بیرونی این امامزاده می‌دهند.

موزه‌های بندرعباس

  • موزه آب بندر عباس

در هر دوره از تاریخ، آب اهمیت زیادی برای مردم داشت. می‌شود از آثار باقی‌مانده نشانه‌های تلاش مردم برای حفظ آب را دید. موزه آب یکی دیگر از جاهای دیدنی اطراف بندرعباس است. خیلی‌ها با شنیدن اسمش نمی‌دانند چه چیزی در این موزه انتظارشان را می‌کشد. نمای بیرونی این موزه مثل آب‌آنبار است. در این موزه از ابزارهایی نگهداری می‌کنند که در زمان صفوی با آن چاه و قنات حفر می‌کردند. انواع مختلفی از کوزه‌های سفالی، خمره‌ها و مَشک‌ها در این موزه هست. ماکتی از سدها، آب‌انبارها و پل‌های قدیمی را هم در بخش‌های مختلف موزه گذاشته‌اند. در حیاط موزه می‌توانید از مجسمه‌ها و چرخ‌های گاوی برای خاک‌برداری دیدن کنید. برای بازدید از این موزه به بلوار امام خمینی بروید. شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان را که پیدا کنید، موزه را هم می‌بینید.

  • موزه حیات‌ وحش بندر عباس

در بین جاهای دیدنی اطراف بندرعباس موزه حیات وحش جایی است که کودکان برای دیدنش مشتاق هستند. خوب است دست کودکانتان را بگیرید و به سفری علمی در موزه حیات وحش بروید. در این موزه دوطبقه 83 گونه مختلف از جانوران را نگهداری می‌کنند. می‌توانید انواع گوناگونی از فسیل‌ها، سنگ‌ها و صدف‌ها را در آنجا ببینید. اسکلت نهنگی بزرگ هم بخش هیجان‌انگیز این موزه است. در دیگر بخش‌های مختلف درباره اکوسیستم‌های جنوب، زیستگاه حیوان‌ها، منطقه‌حفاظت‌شده گنو و… اطلاعات خوبی را در اختیارتان می‌گذارند. برای بازدید از آن باید به طرف بلوار ساحلی بندرعباس بروید.

  • موزه مردم شناسی خلیج فارس

اگر دوست دارید در سفرهایتان با فرهنگ و آداب‌ورسوم‌های جدید آشنا بشوید، پیشنهاد ما بازدید از موزه مردم شناسی است. در بندرعباس هم می‌توانید از این موزه دیدن کنید. موزه مردم شناسی خلیج فارس یکی از جالب‌ترین جاهای دیدنی اطراف بندرعباس است. نمای چشمگیر ساختمان موزه، خیلی از گردشگرها را برای بازدید از داخلش هم مشتاق می‌کند. بخش‌های مختلفی در این ساختمان هست که هرکدام اطلاعات خوبی را در اختیارتان می‌گذارد. در این موزه صنایع‌دستی جنوب و لباس‌های سنتی این منطقه را به نمایش می‌گذارند. در بخش‌هایی از آن می‌توانید از آثار قدیمی هم دیدن کنید. این موزه آنقدر جذاب است که خیلی افراد با خرید بلیط اتوبوس بندرعباس، خودشان را به این شهر می‌رسانند تا از آن دیدن کنند.

بازارهای سنتی بندرعباس

  • بازار قدیم بندر عباس

گشت‌وگذار در بازارهای محلی حس‌وحال وصف‌ناپذیری دارد. در سفرتان به جنوب به بازار قدیم بندرعباس بروید. این بازار یکی از جاهای دیدنی اطراف بندرعباس است که هنوز سبک سنتی خودش را دارد. بازار قدیم همیشه شلوغ است و می‌توانید جریان زندگی را در آن جریان ببینید. فروشنده‌ها با لهجه دلنشین جنوبی حرف می‌زنند. زن‌های جنوبی با چادرهای رنگارنگ و بُرقع‌های زیبا در حال خریدند. می‌توانید از شیر مرغ تا جون آدمیزاد را با قیمتی مناسب در بازار قدیم پیدا کنید. این بازار در بین بومی‌ها به بازار رنگارنگ معروف است.

  • بازار لاری ها و اوزی ها از جاهای دیدنی اطراف بندرعباس

گذرتان که به بندرعباس افتاد، از بازار لاری ها و اوزی ها دیدن کنید. این بازارهای قدیمی هنوز هم اصالتشان را حفظ کرده‌اند. قدمت بازار لاری‌ها و اوزی‌ها به 300 سال قبل می‌رسد. می‌توانید در این بازار قدم بزنید و به چند سده قبل سفر کنید. تصورش هم جالب است. اگر قصد خرید دارید، بی‌تردید خوش‌قیمت‌تر از اجناس این بازارها پیدا نمی‌کنید. بازار لاری‌ها و اوزی‌ها فقط پنج دقیقه از هم فاصله دارد و به‌راحتی می‌توانید از هر دو دیدن کنید.

  • بازار ماهی فروشان بندر عباس

اگر با غذاهای دریایی میانه خوبی دارید، محال است به جنوب بروید و هوس خوردن غذاهای دریایی نکنید. بد نیست بدانید برای خریدن این مواد غذایی بهترین جا بازار ماهی‌فروشان بندرعباس است. این روزها بازار ماهی‌فروشان از جاهای دیدنی اطراف بندرعباس به حساب می‌آید؛ زیرا تنوع ماهی‌ها و آبزیان خوراکی در این بازار زیاد است و دست خالی از آن برنمی‌گردید. غرفه‌های مختلفی برای فروش ماهی، میگو، صدف و خرچنگ در این بازار هست. زحمت پاک‌کردن ماهی‌ها را هم برایتان می‌کشند. یادتان باشد صبح زود به این بازار بروید تا از صیدهای تازه جا نمانید. این بازار جمعه‌ها تعطیل است.

  • بازار مرکزی سیتی سنتر بندر عباس

خریدکردن از بخش‌های لذت‌بخش سفر است. اگر در سفرتان زمان کمی برای این کار دارید، بهتر است به بازار مرکزی یا همان سیتی سنتر بندرعباس بروید. این بازار از جاهای دیدنی بندر عباس است که بیشتر گردشگرها از آن بازدید می‌کنند. در این ساختمان چندطبقه بیشتر از 500 مغازه در حال کسب‌وکارند. در بخش‌های مختلف این مرکز لوازم آرایشی‌و‌بهداشتی، وسایل خانه، پوشاک و لوازم دیجیتال می‌فروشند. می‌توانید آن را کنار میدان 17 شهریور بندرعباس پیدا کنید.

اینجا فقط چند دقیقه‌ای را در میان خطوط و مجازی به جاهای دیدنی اطراف بندرعباس سری زدیم. این سفر مجازی را با ره بال آسمان چطور بود؟ بهتر است برای سفر به بندرعباس برنامه‌ای چندروزه بچینید تا به خیال راحت وقت برای دیدن زیبایی‌های آن داشته باشید. راستی اگر دوست دارید با هتل های بندرعباس، بازارهای بندرعباس یا رستوران های بندرعباس آشنا شوید، سری به سایر نوشته‌های این مجله بزنید.

چشمه آبگرم گنو در منطقه محافظت‌شده گنو

موزه آب بندرعباس. غار و کوه نمکی خرسین. محله باستانی سورو

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.