چابهار گردی در نوروز | بهترین زمان سفر به سرزمین عجایب ایران

0

اگر قصد سفر نوروزی به چابهار را دارید، باید به شما تبریک بگوییم. قرار است سفری را به‌سمت سرزمین عجایب، در بهترین زمان ممکن تجربه کنید. چابهار از جمله زیباترین بنادر جنوب شرق ایران به حساب می‌آید. بندری زیبا که جاذبه‌های طبیعی آن به‌طرز عجیبی شما را شگفت‌زده می‌کند. در ایام نوروز می‌توانید هم در این بندر زیبا خرید کنید، هم از آب‌بازی لذت ببرید و هم از زیباترین و عجیب‌ترین جاذبه‌های طبیعی آن دیدن کنید. چابهار شهری زیبا با جاذبه‌های متعدد است. برخی جاذبه‌ها نیز فاصله بسیاری از هم دارند. همچنین برخی جاذبه‌ها ناشناخته هستند. به همین خاطر در این مقاله قصد داریم تا جامع‌ترین و کامل‌ترین برنامه سفر چابهار گردی در نوروز را به شما ارائه دهیم. به این ترتیب از هر ثانیه از سفرتان اوج لذت را خواهید برد.

فهرست مطالب

رو اول سفر

روز اول سفرمان را بهتر است با بازار سنتی چابهار آغاز کنیم. این بازار قدیمی در بافت سنتی چابهار واقع شده است. به همین خاطر می‌توانید با تاریخ و فرهنگ مردم این منطقه بیشتر آشنا شوید. البته جالب است بدانید بسیاری از هتل های چابهار نیز در همین منطقه قرار دارند؛ پس اگر در این محدوده اقامت دارید، این برنامه سفر برایتان ایدئال خواهد بود.

  • بازدید از بازار سنتی چابهار یا همان بازار بلوکان

بازدید از بازار سنتی چابهار یا همان بازار بلوکان در سفر به چابهار در نوروز

پیش از شروع، بهتر است درباره نام این بازار صحبت کنیم. همان طور که مشاهده کردید، این بازار را با نام بازار سنتی چابهار یا همان بازار بلوکان می‌شناسند. بلوکان یا همان بلک‌ها در زبان سنتی به جنوبی، به‌معنای مادربزرگ‌ها است. در این بازار بیشتر فروشندگان را بانوان تشکیل می‌دهند. اکثر آن‌ها نیز سن‌و‌سال‌دار هستند و نوه و نتیجه دارند. همین موضوع ساده، بازار سنتی چابهار را به یکی از خاص ترین مراکز خرید چابهار تبدیل کرده است. این بازار را حتماً باید در لیست چابهار گردی در نوروز قرار دهید. در این بازار ساکنین سیستانی در کنار کسبه پاکستانی و هندی فعالیت می‌کنند. جالب است بدانید که در این بازار می‌توانید از شیر مرغ تا جان آدمیزاد را پیدا کنید. از صنایع‌دستی، پارچه، لباس، ادویه، کالاهای وارداتی تا انواع ماهی و میگو تازه در این بازار وجود دارد.

آدرسچابهار، بلوار امام خمینی
زمان پیشنهادی برای بازدید۲ تا ۳ ساعت
هزینه بازدیدرایگان
ساعت بازدیداز ۸ صبح تا ۹ شب
  • آرامگاه سید غلامرسول

آرامگاه سید غلامرسول،سفر به چابهار در نوروز

آرامگاه سید غلامرسول از دیگر جاهای دیدنی چابهار است؛ پس چه بهتر که در بخش دوم چابهار گردی در نوروز، سری به آرامگاه سید غلامرسول بزنیم. این آرامگاه ظاهری بسیار خاص دارد. در حقیقت ظاهر خاص آن باعث شده تا تبدیل به یکی از معروف‌ترین آثار تاریخی چابهار شود. سید غلامرسول از جمله افراد بسیار معروف در چابهار بود. او بر اساس روایت مردم محلی، فردی بسیار محبوب و مؤمن بود. جالب اینجاست که سید غلامرسول وصیت کرده بود که بعد از مرگش، کسی عزاداری نکند، بلکه به جای آن به شادی و پایکوبی بپردازند. به همین خاطر همه‌ساله در روز فوت او، مردم به جای عزاداری، به شادی و پایکوبی می‌پردازند.

آرامگاه سید غلامرسول،سفر به چابهار در نوروز

آرامگاه سید غلامرسول ظاهری بسیار زیبا دارد. با وجود آنکه این آرامگاه بسیار کوچک است؛ اما در ساخت آن از سبک معماری هندی استفاده کرده‌اند. همچنین آرامگاه به‌صورت کامل سفید رنگ است. همین موضوع باعث می‌شود تا حتی از دوردست نیز این آرامگاه، گردشگران را به‌سمت خود جذب کند. تفاوت معمای این آرامگاه با سایر بناهای تاریخی ایرانی، از جمله مهم‌ترین دلایل شهرت آرامگاه سید غلامرسول به حساب می‌آید.

آدرسچابهار، میدان شیلات، بلوار شهید ریگی
زمان پیشنهادی برای بازدید1 تا 1.5 ساعت
هزینه بازدیدرایگان
ساعت بازدیداز ۹ صبح تا ۶ عصر
  • ساحل صخره ای چابهار یا همان ساحل دریا بزرگ

ساحل دریا بزرگ،نوروز در چابهار

ساحل دریا بزرگ از جمله مهم‌ترین و معروف‌ترین جاهای دیدنی چابهار به حساب می‌آید؛ پس بیش از این شما را چشم به راه نمی‌گذاریم. سومین جایی که در برنامه چابهار گردی در نوروز باید از آن دیدن کنید، ساحل دریا بزرگ است. این ساحل زیبا که به ساحل صخره‌ای چابهار یا همان آبفشان نیز شهر دارد، از جمله زیباترین سواحل جنوب ایران است. برای دسترسی به ساحل دریا بزرگ، باید از مرکز شهر به‌سمت جنوب و خلیج فارس حرکت کنید. در انتهای مسیر، به پارک ساحلی بزرگ آبفشان خواهید رسید. این ساحل ترکیبی از سواحل صخره‌ای و ماسه‌ای است. البته این تنها دلیل محبوبیت و شهرت ساحل دریا بزرگ چابهار نیست.

ساحل دریا بزرگ،نوروز در چابهار

در این ساحل حفره‌هایی روی زمین وجود دارند. این حفره‌ها به‌خاطر شرایط خاص زمین‌شناسی، همانند آتشفشان، آب را با فشار بسیار به‌سمت بالا پرتاب می‌کنند. به همین خاطر نام آن را آبفشان قرار داده‌اند. اگر دوربین‌های حرفه‌ای با سرعت شاتر عالی داشته باشید، می‌توانید تصاویر یادگاری بسیار خاص و زیبایی در ساحل دریا بزرگ بگیرید. این ساحل از جمله خاطر‌ه‌انگیزترین بازدیدهای شما در برنامه چابهار گردی در نوروز خواهد بود.

آدرسچابهار، میدان ناخدا، خیابان کارگر
زمان پیشنهادی برای بازدید3 تا 4 ساعت
هزینه بازدیدرایگان
ساعت بازدید24ساعته

روز دوم سفر

خب، روز قبلی حتماً حسابی خسته شدید. حتماً لحظه غروب را هم در ساحل بزرگ چابهار بودید. امروز یک برنامه بسیار پروپیمان خواهید داشت؛ پس خستگی را کنار بگذارید و برای روز دوم چابهار گردی در نوروز آماده شوید. هوا که بسیار عالی است. بهتر است سری به روستاهای معروف و جاهای تاریخی بزنیم.

  • روستای تیس

روستای تیس،بازدید در سفر نوروزی چابهار

در سفر به چابهار، حتماً باید سری به روستای تیس بزنید. چابهار جزو زیباترین شهرهای استان سیستان و بلوچستان به حساب می‌آید. حتی روستاهای اطراف آن نیز بسیار زیبا و خاص هستند. برای آنکه بتوانید خاطره‌ای پربار از سفر به چابهار داشته باشید، باید کمی کنجکاو و ماجراجو باشید تا سری به روستاهای اطراف چابهار نیز بزنید. روستای تیس از جمله قدیمی‌ترین روستاهای چابهار است. این روستا در بخش شمالی چابهار و فاصله 10کیلومتری آن قرار گرفته است. روستای تیس جاذبه‌های تاریخی بسیاری را در دل خود جای داده است. اگر عازم روستای تیس شدید، ابتدا سری به گورستان جن بزنید. گورستان جن از جمله ترسناک ترین جاهای دیدنی ایران است. البته نگران نباشید، در این گورستان خبری از اجنه نیست! پس از آن سری به مسجد جامع تیس و البته غارهای سه گانه بان میستی بزنید.

روستای تیس،بازدید در سفر نوروزی چابهار

روستای تیس پتانسیل گردشگری بسیار عالی دارد. خوشبختانه در این روستا، چند اقامتگاه بومگردی نیز به چشم می‌خورد؛ پس پیشنهاد بدی نیست که یک روز کامل را در روستای تیس اقامت داشته باشید. به این ترتیب می‌توانید از تمام جاهای دیدنی تاریخی آن بازدید کنید و تجربه بسیار خاصی داشته باشید. در ایام نوروز نیز هوای این روستا بسیار عالی است و اصلاً لازم نیست نگران گرمای هوا باشید.

آدرسچابهار، کیلومتر ۶ جاده چابهار به تیس
زمان پیشنهادی برای بازدید3 تا 4 ساعت یا اقامت کامل یک‌روزه
هزینه بازدیدرایگان
ساعت بازدید24ساعته
  • قلعه پرتغالی‌ها

قلعه پرتغالی‌ها،گردش تعطیلات نوروزی در چابهار

در گذشته دور، بخش جنوبی ایرانی تحت استعمار حکومت پرتغال، هلند و انگلستان بود. در آن دوران، این سه کشور بر سر منافع خود از ایران درگیر می‌شدند. به همین خاطر هرکدام از آن‌ها برای حفظ منافع خود، قلعه‌های نظامی در بخش‌های مختلف جنوب ایران بنا می‌کردند. پرتغال در این زمینه فعالیت بیشتری داشت. به همین خاطر در بخش‌های مختلف جنوب کشور، می‌توانیم شاهد حضور قلعه‌های نظامی قدیمی با نام قلعه پرتغالی‌ها باشیم. یکی از همین قلعه‌های تاریخی پرتغالی‌ها، در نزدیکی روستای تیس قرار دارد. دقیقاً به همین خاطر است که بازدید از قلعه پرتغالی‌ها را با سفر به روستای تیس در یک روز قرار دادیم. قلعه پرتغالی‌های روستای تیس آسیب بسیاری در طول تاریخ دیده است؛ اما بازدید از آن هنوز هم توصیه می‌شود. این قلعه در بخش ارتفاعات منطقه قرار دارد؛ پس می‌توانید شاهد چشم‌اندازی زیبا از خلیج فارس باشید.

آدرسچابهار، روستای تیس، جاده فرعی قلعه پرتغالی ها، کیلومتر ۶ جاده چابهار به تیس
زمان پیشنهادی برای بازدید1 الی 2 ساعت
هزینه بازدیدرایگان
ساعت بازدیداز 8 صبح الی 6 عصر
  • اسکله و پلاژ تیس

اسکله تیس،در سفر نوروزی چابهار

حال که در روستای تیس هستید، بهتر است سری به ساحل زیبای این روستا بزنید. این ساحل یک ساحل نسبتاً کوچک و دنج است. ساحل و اسکله تیس از جنس سواحل ماسه‌ای جنوب کشور به حساب می‌آید. ساحل تیس دارای یک پارک ساحلی بسیار جذاب و زیبا نیز است. در ایام نوروز، می‌توانید شاهد حضور مسافران نوروزی باشید که در این ساحل چادر زده‌اند و اقامت می‌کنند.

اسکله تیس،در سفر نوروزی چابهار

این ساحل ظاهری بسیاری زیبا و خاص دارد. در کنار ساحل تیس، قایق‌های ماهیگیری این روستا پهلو می‌گیرند؛ پس همان ساعات ابتدایی صبح می‌توانید از آن‌ها انواع ماهی تازه خریداری کنید. این ساحل انواع امکانات تفریحی، رفاهی و خدماتی برای راحتی مسافران را فراهم می‌کند. در ایام نوروز، اسکله و پلاژ تیس بسیار شلوغ خواهد بود. ساحل تیس با سواحل چابهار بسیار تفاوت دارد. می‌توانید در این ساحل از آرامش لذت ببرید و تنی به آب بزنید. بازدید از این اسکله تفریحی را حتماً باید در برنامه چابهار گردی در نوروز خود قرار دهید.

آدرسچابهار، کیلومتر ۶ جاده چابهار به تیس، بخش غربی روستا
زمان پیشنهادی برای بازدید3 تا 4 ساعت
هزینه بازدید:رایگان
ساعت بازدید:9 صبح الی 10 شب
  • بازدید از مراکز خرید جاده چابهار – تیس

خب، جالب است بدانید در طول مسیری که از سمت تیس به چابهار می‌خواهید بازگردید، یک مجموعه از بهترین مراکز خرید چابهار در مسیرتان قرار دارند. بخشی جذاب از چابهار گردی در نوروز به خرید تعلق دارد. چابهار جزو مناطق مهم تجاری به حساب می‌آید. به همین خاطر واردات از کشورهای حاشیه خلیج فارس همانند هند و پاکستان بسیار انجام می‌شود. در این بازارها می‌توانید انواع پوشاک را با قیمت مناسب تهیه کنید. در بخشی مجزا از این مقاله، درباره بهترین مراکز خرید چابهار به‌صورت کامل صحبت می‌کنیم؛ اما چون برنامه‌ریزی ما در این سفر بر اساس مسیر است، حتماً باید سری به این مجموعه بزنید.

همان طور که اشاره کردیم، این مجموعه مراکز خرید در مسیر تیس به چابهار، درست رو‌به‌روی سازمان منطقه آزاد تجاری چابهار قرار دارند؛ پس همین طور که به‌سمت چابهار باز می‌گردید، بهتر است توقفی کوتاه داشته باشید و سری به این مراکز خرید بزنید. در این مجموعه مراکز خرید متعددی همانند فردوسی، صالحیار، مجموعه تجاری تیس، مرکز خرید ابریشم، مرکز خرید پردیس و الماس همگی در کنار هم حضور دارند. اگر قصد خرید سوغات چابهار را دارید، می‌توانید روی این مراکز خرید حساب باز کنید.

آدرسچابهار، جاده اصلی چابهار - تیس، روبه‌روی سازمان منطقه آزاد تجاری چابهار
زمان پیشنهادی برای بازدید3 تا 4 ساعت
هزینه بازدیدرایگان
ساعت بازدید10 صبح الی 9 شب
  • پارک ساحلی لیپار

پارک ساحلی لیپار،چابهار گردی در نوروز

خب چند خط قبل به شما گفتیم که برخی معروف‌ترین مراکز خرید چابهار، در جاده تیس به چابهار و درست رو‌به‌روی سازمان منطقه آزاد تجاری این بندر قرار دارند. چند متر آن‌طرف‌تر، رو‌به‌روی منطقه آزاد تجاری چابهار، می‌توانید سری به پارک ساحلی لیپار بزنید. این پارک ساحلی که به پارک سنگی لیپار نیز شهرت دارد، از جمله زیباترین مراکز تفریحی چابهار به حساب می‌آید. خب، بعد از یک روز طولانی در روستای تیس و خرید در مراکز خرید بین راهی، حتماً خسته شده‌اید و دلتان چند ساعت آرامش و استراحت می‌خواهد. پارک ساحلی لیپار از جمله خاص‌ترین و زیباترین پارک‌های ساحلی در تمام چابهار به حساب می‌آید.

پارک ساحلی لیپار،چابهار گردی در نوروز

همان طور که می‌توانید حدس بزنید، پارک ساحلی لیپار یک پارک با ساحل صخره‌ای است. شهرداری چابهار نیز امکانات بسیاری را در این پارک تدارک دیده است. برای مثال می‌توانید با کمک پله، از صخره‌های اطراف بالا بروید و درون آلاچیق بنشینید. یا اینکه پیاده روی اسکله بروید و از تماشای غروب آفتاب لذت ببرید. اگر به‌دنبال جایی برای تماشای غروب آفتاب زیبای خلیج فارس هستید، حتماً سری به پارک ساحلی لیپار بزنید.

آدرسچابهار، جاده اصلی چابهار - تیس، ساحل سنگی لیپار
زمان پیشنهادی برای بازدید2 تا 3 ساعت
هزینه بازدیدرایگان
ساعت بازدید24ساعته

روز سوم سفر

خب روز قبلی از روستای تیس دیدن کردیم و سیر تا پیاز آن را شناختیم. در نهایت هم شاهد غروب زیبای آفتاب در ساحل لیپار بودیم. امروز روز شلوغی پیش رو دارید. روز سوم برنامه چابهار گردی در نوروز روزی بسیار خاطره‌انگیز خواهید بود. در این روز از خاص ترین و مهم‌ترین جاهای دیدنی چابهار بازدید خواهید کرد. برخی این جاذبه‌های دیدنی، از جمله نماد‌های مهم چابهار به حساب می‌آیند؛ پس خودتان را برای آشنایی با دنیای شگفتی‌های چابهار آماده کنید.

  • ساحل و روستای رمین

ساحل و روستای رمین،از زیبایی های سفر نوروزی چابهار

خب در روز سوم چابهار گردی در نوروز، قصد داریم تا کمی از بندر زیبای چابهار دور شویم. مسیر خودمان را در کنار دریای عمان به‌سمت شرق می‌رویم. در مسیر خود، ابتدا به روستا و ساحل زیبای رمین می‌رسیم. ساحل ماسه‌ای رمین، یک اسکله ماهیگیری بسیار جذاب دارد. در این اسکله می‌توانید شاهد حضور قایق‌های کوچک و بزرگ ماهیگیری باشید. همچنین در نزدیکی همین اسکله، یک بازار ماهی‌فروشی بسیار قدیمی وجود دارد؛ پس اگر دلتان می‌خواهد از صید روز ماهی‌های جنوب لذت ببرید، ساعات ابتدایی صبح سری به بازار سنتی آن بزنید. البته منظور از ساعات ابتدایی صبح، ساعت 6 تا 7 صبح است. بعد از آن، ماهی تمام می‌شود! حداقل دیگر خبری از ماهی صید روز نیست. مخصوصاً در ایام نوروز، ماهی‌های بسیار خوشمزه و تازه‌ای در این منطقه صید می‌شود.

ساحل و روستای رمین،از زیبایی های سفر نوروزی چابهار

ساحل رمین فقط به‌خاطر اسکله ماهیگیری نیست که شهرت دارد. بلکه باید بدانید این ساحل یکی از بهترین سواحل جنوب شرق ایران برای موج‌سواری به حساب می‌آید. در صورتی که به ورزش موج‌سواری علاقه‌مند هستید، حتماً باید سری به این ساحل بزنید. در این ساحل موج‌های بسیار عالی به وجود می‌آید. هرچه هوا طوفانی‌تر باشد، برای موج‌سواری بهتر خواهد بود. در نهایت هم می‌توانید سری به روستای قدیمی رمین بزنید. در طول روز هم می‌توانید شاهد مردم محلی باشید که مشغول بافت تور ماهیگیری یا صنایع‌دستی دیگر در کنار ساحل هستند.

آدرسابهار ، جاده چابهار-گواتر، بعد جاده عثمان آباد
زمان پیشنهادی برای بازدید2 تا 3 ساعت
هزینه بازدیدرایگان
ساعت بازدید24ساعته
  • دریاچه صورتی لیپار

دریاچه صورتی لیپار،تور نوروزی چابهار

وقتی که صحبت از خاص ترین جاهای دیدنی چابهار به میان بیاید، حتماً همه ما به یاد دریاچه صورتی لیپار می‌افتیم. تالاب لیپار از جمله خاص‌ترین جاذبه‌های طبیعی در تمام دنیا به حساب می‌آید. جالب است بدانید که مشابه این دریاچه صورتی، فقط در محدوده استرالیا وجود دارد. آب این دریاچه به رنگ صورتی است. این موضوع باعث تعجب بسیاری از گردشگران می‌شود. شاید از خودتان بپرسید که چرا آب این دریاچه به رنگ صورتی است؟ در حقیقت این رنگ عجیب را نوعی از پلانکتون‌های خاص به وجود می‌آورند. پلانکتون‌ها موجوداتی ریز هستند که در آب زندگی می‌کنند. البته شاید شما هم به یاد کارتون باب اسفنجی بیافتید و بگویید که پلانکتون که سبز رنگ است! البته پلانکتون انواع مختلفی دارد.

دریاچه صورتی لیپار،تور نوروزی چابهار

این نوع پلانکتون به رنگ صورتی است. تعداد این نوع پلانکتون در دریاچه لیپار بسیار فراوان است. به همین خاطر آب دریاچه به‌رنگ صورتی در می‌آید. البته باید بدانید که بر اساس فعالیت این پلانکتون‌ها و جمعیت آن‌ها در فصول مختلف، رنگ صورتی دریاچه کم‌رنگ و پر‌رنگ می‌شود. در فصل زمستان این دریاچه بیشترین رنگ صورتی را دارد. خوشبختانه تا ایام نوروز نیز می‌توانید شاهد رنگ صورتی زیبای این دریاچه باشید. روستای زیبای لیپار نیز در کنار همین دریاچه قرار دارد؛ پس بهتر است برای ایجاد تجربه بهتر در سفر، سری به این روستا هم بزنید. در کنار این ساحل می‌توانید انواع صنایع‌دستی را از مردم محلی تهیه کنید. حتی امکان شترسواری در کنار دریاچه نیز وجود دارد. در کنار این دریاچه می‌توانید تصاویر یادگاری بسیار خاصی بگیرید.

آدرسچابهار، جاده چابهار-گواتر، ۱۵کیلومتری روستای رمین
زمان پیشنهادی برای بازدید1 تا 2 ساعت
هزینه بازدیدرایگان
ساعت بازدید24ساعته
  • درخت انجیر معابد

درخت انجیر معابد

درخت انجیر معابد از دیگر خاص ترین جاذبه های گردشگری چابهار به حساب می‌آید. این درخت خاص و زیبا را می‌توان از جمله نمادهای چابهار دانست. درخت انجیر معابد از جمله قدیمی‌ترین پوشش‌های گیاهی در تمام استان سیستان و بلوچستان به حساب می‌آید. این درخت در نزدیکی دریا و در میان مناطق کم‌آب رشد می‌کند. ظاهر این درخت بسیار عجیب و غریب است. با تماشای این درخت شاید به یاد درخت بائوباب در داستان شازده کوچولو بیفتید. درخت انجیر معابد انگار بیشتر شبیه به ریشه‌های بزرگی است که در هم تنیده‌اند. این درخت با ظاهر خاصش، فقط مخصوص به منطقه جنوب ایران است. در مسیر خط ساحلی که از دریاچه لیپار عبور کردیم، می‌توانیم سری هم به این درخت بزنید. در چابهار گردی در نوروز حتماً باید یک عکس یادگاری کنار درخت معابد داشته باشید!

آدرسچابهار، جاده چابهار-گواتر، ۴ کیلومتر پس از دریاچه لیپار
زمان پیشنهادی برای بازدیدنیم تا یک ساعت
هزینه بازدیدرایگان
ساعت بازدید24ساعته
  • کوه های مریخی

کوه های مریخی،جاذبه دیدنی نوروز در چابهار

به‌به! خب نهایتاً نوبت به کوه‌های مریخی رسید. کوه‌های مریخی چابهار از جمله معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری در تمام چابهار به حساب می‌آید. وقتی که از سمت بندر چابهار به‌سمت بندر گواتر حرکت می‌کنیم، کوه‌های مریخی در مسیرمان قرار دارند. در سمت چپ خود در این جاده، متوجه مسیر دیگری می‌شوید که به‌سمت کوه‌های مریخی منتهی می‌شود. کوه‌های مریخی دارای ظاهری بسیار خاص و عجیب هستند. فقط کافی است تا به تصاویر بالا نگاه کنید. این کوه‌ها رنگی بسیار عجیب دارند. همچنین دارای تراش‌های بسیار عجیب و غریب هستند. انگار که آن را با تیشه تراش داده‌اند تا به این شکل در بیایند. کوه‌های مریخی از جمله کوه‌های رسوبی و فرسایشی هستند. در اثر فرسایش باد، طی سالیان سال، این کوه‌ها شکل گرفته‌اند.

کوه های مریخی،جاذبه دیدنی نوروز در چابهار

اصلاً نمی‌شود به چابهار سفر کرد و سری به کوه‌های مریخی نزد. این کوه‌ها در طول روز همانند آینه می‌درخشند؛ پس برای گرفتن چند عکس یادگاری، سری به این کوه‌ها بزنید. اگر به هنر عکاسی علاقه‌مند هستید، حتماً دوربین حرفه‌ای خود را همراه بیاورید؛ به این ترتیب می‌توانید تصاویر یادگاری بسیار خاص و دوست‌داشتنی بگیرید. در ایام نوروز، معمولاً مردم محلی با شترهای خودشان به این منطقه می‌آیند؛ پس می‌توانید کمی با شتر در اطراف بگردید و عکس‌های یادگاری بگیرید.

آدرسچابهار، کیلومتر ۴۰ جاده چابهار - گواتر
زمان پیشنهادی برای بازدیدنیم تا یک ساعت
هزینه بازدیدرایگان
ساعت بازدید24ساعته
  • اسکله و ساحل بریس

اسکله و ساحل بریس،جابه دیدنی تور نوروزی چابهار

اگر بدون هیچ پسوند و پیشوندی تصاویر چابهار را در گوگل جستجو کنید، قطعاً با تصاویری مشابه تصاویر بالا رو‌به‌رو خواهید شد. تصویری از یک بندر یا خلیج کوچک که می‌توانید از ارتفاعات به تماشای آن بنشینید. این ساحل زیبا که تصویر آن را می‌بینید، ساحل بریس نام دارد. اسکله و ساحل بریس در طول مسیر چابهار گردی در نوروز، بعد از کوه‌های مریخی واقع شده است. برای بازدید از این ساحل و اسکله زیبا، باید حدود 30 کیلومتر به مسیر خود بعد از کوه‌های مریخی ادامه دهید. این ساحل در روستای بریس قرار دارد. روستای بریس نیز همانند روستای رمین، دارای یک اسکله ماهیگیری و البته بازار فروش ماهی است. اقتصاد این روستا بیشتر به ماهیگیری می‌گردد.

اسکله و ساحل بریس،جابه دیدنی تور نوروزی چابهار

روستای بریس در نزدیکی دودماغه سنگی قرار دارد. یکی از این دماغه‌ها زرین سر و دیگری مچ کر هستند. این دماغه‌ها جایی هستند که تصاویری مشابه تصویر بالا را گرفته‌اند. اگر اهل ماجراجویی و تجربه خاص در سفرتان هستید، با کمک مردم محلی، راهی پیدا کنید تا خودتان را به بالای این دماغه برسانید. البته برای این کار به آمادگی جسمانی نسبی نیاز خواهید داشت. بعد از اینکه خودتان را به بالای دماغه برسانید، می‌توانید شاهد مناظری بسیار تماشایی باشید. این مناظر هیچ‌گاه از ذهنتان پاک نمی‌شود؛ پس حتماً سری به آن بزنید و چند دقیقه‌ای روی نوک این دماغه استراحت کنید. می‌توانید از بازار محلی ماهی بخرید و کنار ساحل روی آتش سرخ کنید.

آدرسچابهار، کیلومتر 60 جاده چابهار - گواتر
زمان پیشنهادی برای بازدید2 الی 3 ساعت
هزینه بازدیدرایگان
ساعت بازدید24ساعته
  • پسابندر

پسابندر،چابهار گردی در نوروز

خب وقتی که گفتیم امروز از آن روزهای شلوغ و پربرنامه در چابهار گردی در نوروز است، شاید باور نکرده باشید؛ اما مسیری که در آن هستیم، یکی از زیباترین مسیرهای طبیعت‌گردی در چابهار به حساب می‌آید؛ پس باید از وجب به وجب آن دیدن کرد. اگر حدود 25کیلومتر مسیر خود را از ساحل بریس ادامه دهید، به دورترین بندر جنوب‌شرقی ایران خواهید رسید. این بندر، بندر پسابندر نام دارد. پسابندر نام روستایی در بخش جنوب‌شرقی ایران است. همانند روستای بریس یا رمین، اقتصاد این روستا نیز بر پایه ماهیگیری می‌گردد. به همین خاطر در ساحل بندر پسابندر می‌توانید شاهد قایق‌های کوچک و بزرگ ماهیگیری بسیاری باشید. روستای پسابندر نیز دارای ارتفاعات سنگی بسیار خاص است؛ پس می‌توانید همانند روستای بریس، به‌دنبال ارتفاعاتی باشید که چشم‌اندازی بسیار زیبا دارند. برای یافتن این دماغه‌های سنگی، می‌توانید از مردم محلی کمک بگیرید.

آدرسچابهار، کیلومتر 85 جاده چابهار - گواتر
زمان پیشنهادی برای بازدید1 الی 2 ساعت
هزینه بازدیدرایگان
ساعت بازدید24ساعته
  • خلیج گواتر

خلیج گواتر،جاذبه ای دیدنی در تعطیلات نوروزی در چابهار

خب برنامه روز سوم چابهار گردی در نوروز به خلیج گواتر ختم می‌شود. جنگل های معروف حرا نیز در همین خلیج قرار دارند. در انتهای این مسیر ساحلی، به خلیج زیبای گواتر خواهیم رسید. هرچه از زیبایی این خلیج بگوییم، کم گفتیم. در حقیقت حتی با دیدن تصاویر این خلیج زیبا هم اصل مطلب ادا نمی‌شود. فقط باید حضوری از این بندر دیدن کنید و با چشمان خود زیبایی آن را ببینید تا باورتان شود. این خلیج از جمله زیباترین جاذبه‌های گردشگری در جنوب ایران به حساب می‌آید. برای دسترسی به خلیج گواتر، باید 17 کیلومتر به‌سمت شمال، در امتداد خلیج جیونی حرکت کنید. جالب است بدانید که خلیج جیونی درست بین مرز ایران و پاکستان واقع شده است. در خلیج گواتر، با جنگل‌های زیبای حرا رو‌به‌رو خواهید شد.

جنگل حرا،جاذبه ای دیدنی در تعطیلات نوروزی در چابهار

جنگل‌های حرا مخصوص جنوب کشور هستند. این جنگل‌ها در طول مد، انگار که در میان آب قرار دارند. وقتی که جزر اتفاق می‌افتد، تازه متوجه ریشه آن‌ها می‌شویم که در گل و خاک قرار گرفته‌اند. جالب اینجاست که درختان جنگل‌های حرا از آب شور تغذیه می‌کنند. برای این کار دو نوع ریشه دارند؛ یک نوع از ریشه آب را شیرین می‌کند و ریشه دیگر از آب شیرین استفاده خواهد کرد! در جنگل‌های حرا می‌توانید شاهد پوشش گیاهی و جانوری بسیار خاصی باشید. همچنین در طول ایام نوروز می‌توانید از تماشای پرنده‌ها در این جنگل‌ها به‌خوبی لذت ببرید.

آدرسچابهار، انتهای مسیر چابهار به گواتر
زمان پیشنهادی برای بازدید2 الی 3 ساعت
هزینه بازدیدرایگان | البته برای استفاده از قایق در جنگل‌های حرا باید هزینه‌ای جداگانه بپردازید.
ساعت بازدیداز طلوع تا غروب آفتاب

اگر طبق برنامه پیش رفته باشید، می‌توانید از تماشای غروب در خلیج گواتر لذت ببرید و در نهایت به‌سمت چابهار بازگردید. می‌دانیم، خسته شدید؛ پس به‌سمت هتل باز گردید و تجدید قوا کنید!

روز چهارم سفر

خب امروز روز آخر چابهار گردی در نوروز است. شاید کمی غم‌انگیز باشد؛ اما خب می‌توانید چند روز دیگری را در چابهار بمانید و از مراکز خرید یا تفریحات آبی چابهار استفاده کنید؛ پس اگر قصد سفر نوروزی طولانی‌تری به چابهار را دارید، در بخش‌های بعدی هم همراه ما باشید. امروز باید خودتان را برای رویارویی با عجیب‌ترین جاذبه‌های گردشگری این بندر زیبا آشنا کنید.

  • بندر کنارک

بندر کنارک،جاهای دیدنی چابهار در تور نوروزی چابهاربندر کنارک اولین جای دیدنی چابهار است که امروز قصد داریم از آن دیدن کنیم. کنارک دارای یک اسکله سنگی بسیار زیبا است. برخلاف بسیاری از اسکله‌های دیگر، این اسکله حدود 3.5 کیلومتر در دریا پیش‌روی کرده است. از‌این‌رو می‌توانید حتی با ماشین وارد این اسکله شوید و به دل دریا بزنید. این اسکله از جمله زیباترین و طولانی‌ترین اسکله‌ها در تمام جنوب ایران به حساب می‌آید. این اسکله از نظر ماهیگیری نیز اهمیت بسیاری دارد. بخش عمده اقتصاد این بندر، بر پایه ماهیگیری بنا شده است؛ پس می‌توانید ساعات ابتدایی صبح، از صیادان انواع ماهی تازه را با قیمت مناسب تهیه کنید.

بندر کنارک،جاهای دیدنی چابهار در تور نوروزی چابهار

بندر کنارک در فاصله 50کیلومتری غرب خلیج چابهار واقع شده است. در برنامه چابهار گردی در نوروز، حتماً باید سری به این بندر بزنید و از اسکله زیبای آن دیدن کنید. برخی مسافران ترجیح می‌دهند که برای غروب به این بندر بیایند و از اسکله طولانی آن شاهد غروب زیبای خورشید طلایی باشند.

آدرسچابهار، 50کیلومتری غرب بندر چابهار، بندر کنارک
زمان پیشنهادی برای بازدید1 الی 2 ساعت
هزینه بازدیدرایگان
ساعت بازدید24ساعته
  • ساحل تنگ و گل افشان

ساحل تنگ،گردش نوروز در چابهار

در ابتدای مقاله درباره آب افشان صحبت کردیم. ساحلی که در آن حفره‌هایی داخل زمین وجود داشت و از آن‌ها آب با فشار بالا می‌زد. حال باید 70 کیلومتر به‌سمت غرب بندر چابهار حرکت کنید تا یک جاذبه عجیب دیگر را ببینید. در کنار ساحل تنگ، می‌توانید شاهد یکی از عجیب‌ترین پدیده‌های طبیعی در چابهار باشید. پدیده کوه های گل افشان چابهار نوعی پدیده زمین‌شناختی است. در این پدیده، گل از زیر زمین به بیرون می‌جوشد و ناگهان فوران می‌کند. البته شاید گاهی باید چندساعتی منتظر بمانید تا یک گل افشان بیرون بزند؛ اما این انتظار ارزش آن را دارد. همان طور که اشاره کردیم، گل افشان در کنار ساحل تنگ و در روستای تنگ واقع شده است. اگر از جاده تنگ به‌سمت دریا حرکت کنید، به ساحل و روستای تنگ خواهید رسید.

کوه گل افشان،گردش نوروز در چابهار

این روستا از جمله روستاهای آرام و کمترشناخته‌شده چابهار به حساب می‌آید؛ پس می‌توانید حسابی از آرامش ساحل تنگ لذت ببرید. لازم به ذکر است که گلی که از دل زمین بیرون می‌زند، املاح بسیاری دارد. به همین خاطر برخی افراد معتقدند که برای سلامت پوست بسیار مفید است. از‌این‌رو برخی افراد به‌عنوان ماسک، گل این منطقه را روی پوست خود قرار می‌دهند. در ضمن مردم محلی از این گل برای ساخت انواع سفال استفاده می‌کنند. اگر قصد بازدید از این جاذبه عجیب را در برنامه چابهار گردی در نوروز را دارید، حتماً یک جفت کفش یا دمپایی به‌دردنخور و چند دست لباس همراه خود بیاورید!

آدرسچابهار، 75کیلومتری غرب بندر چابهار، بعد روستای کهیر
زمان پیشنهادی برای بازدید1 الی 2 ساعت
هزینه بازدیدرایگان
ساعت بازدیدبهترین ساعت بازدید از 8 صبح الی 17 عصر
  • ساحل درک

روستای درک،نور نوروزی چابهار

خب حال نوبت به عجیب‌ترین جاذبه گردشگری در نزدیک چابهار می‌رسد. وقتی که صحبت از جاذبه‌ای عجیب به میان می‌آید، برخی به یاد دریاچه صورتی لیپار می‌افتند و برخی دیگر از گل افشان می‌گویند. این در حالی است که با دیدن ساحل درک، تمامی عجایب دیگر این بندر را فراموش خواهید کرد. ساحل درک در روستای درک چابهار قرار دارد. روستایی که همانند مرکز ایران، در کویرهای ماسه‌ای قرار گرفته است. در این روستا در همه‌جا شن و ماسه طلایی کویری به چشم می‌خورد. شاید در بخش میان کویر، فقط به‌صورت انگشت‌شمار، چند درخت نخل دیده شود. خلاصه که تصویر این کویر با تصور کویرهای یزد و اصفهان هیچ تفاوت ندارد.

ساحل درک،نور نوروزی چابهار

همین طور که به دل کویر می‌زنید و به‌سمت جنوب حرکت می‌کنید، کم‌کم بوی نم دریا به مشامتان می‌خورد. شاید با خودتان بگویید که توهمی شده‌اید. بعد از آخرین تپه شنی، ناگهان چشمتان به دریا می‌خورد. شاید باز هم با خودتان بگویید که در حال دیدن واهه هستید و توهمی بیش نیست؛ اما این تصویر واقعیت دارد. ساحل درک، تلاقی بین کویر و دریا است. تصور کنید که از میان شن‌های داغ کویری، ناگهان در آب‌های نیلگون خلیج‌فارس شیرجه بزنید! این ساحل از جمله عجیب ترین جاهای دیدنی ایران است. در چابهار گردی در نوروز با دیدن این ساحل می‌توانید خاطره‌ای بسیار خوش و فراموش‌نشدنی داشته باشید.

آدرسچابهار، جاده زرآباد، جاده ساحل درک
زمان پیشنهادی برای بازدید2 الی 3 ساعت
هزینه بازدیدرایگان
ساعت بازدید24ساعته

خب این هم از آخرین روز سفر زیبای شما به چابهار بود. البته می‌توانید باز هم در این شهر اقامت داشته باشید. هتل های چابهار بسیار عالی هستند و امکانات مناسبی را در اختیار شما قرار می‌دهند؛ پس می‌توانید چند روز دیگر هم مهمان مردم چابهار باشید و سری به مراکز خرید این شهر یا مراکز تفریحات آبی بزنید. اگر قصد اقامت بیشتر دارید، در ادامه هم همراه ما باشید.

معرفی بهترین مراکز خرید چابهار

اصلاً مگر می‌شود به چابهار رفت و خرید نکرد؟ جالب است بدانید به‌خاطر مراکز خرید بزرگ، متنوع و ارزان‌قیمت، بسیاری از مسافران سالی دو الی سه بار به چابهار می‌آیند تا خرید فصل خود را انجام دهند؛ پس در این بخش با ما همراه باشید تا بهترین مراکز خرید چابهار را بشناسید.

  • بازار ابریشم چابهار

بازار ابریشم چابهار،سفر نوروزی چابهار

بازار ابریشم از جمله معروف‌ترین مراکز خرید چابهار به حساب می‌آید. البته باید بدانید که بازار ابریشم یکی از ارزان ترین مراکز خرید این شهر نیز محسوب می‌شود. بازار ابریشم با 193 واحد صنفی فعالیت می‌کند. در طبقه اول این مرکز خرید، یک هایپرمارکت بزرگ قرار دارد؛ پس می‌توانید برای خرید مایحتاج خود روی این بازار حساب باز کنید. طبقه همکف این بازار نیز یک کافی‌شاپ دارد که برای استراحت در حین خرید جان می‌دهد. در این مرکز خرید می‌توانید انواع زیورآلات، پوشاک بانوان، آقایان و کودکان را تهیه کنید. بازار ابریشم قیمت مناسبی دارد؛ پس اگر به‌دنبال خرید اقتصادی هستید، بهتر است مستقیم به این بازار بروید.

آدرس: استان سیستان و بلوچستان، چابهار، منطقه آزاد چابهار.
  • بازار تاناکورا مخصوص فروش استوک در چابهار

همه ما با واژه تاناکورا آشنایی داریم. تاناکورا به اجناس دست‌دوم گفته می‌شود. اجناسی که یک بار استفاده شده‌اند، جزو کالاهای تاناکورا به حساب می‌آیند. بازار تاناکورا از جمله ارزان ترین مراکز خرید چابهار به حساب می‌آید. البته باید بدانید که برخی اقلام این بازار، تاناکورا نیستند. بلکه برخی اجناس به‌عنوان تاناکورا به فروش می‌رسند؛ اما در حقیقت اوتلت به حساب می‌آیند. اجناس اوتلت به اجناسی گفته می‌شود که استفاده نشده‌اند؛ اما مدت طولانی در انبار کشورهای دیگر باقی مانده‌اند. به این ترتیب کمی کهنه، ازمدافتاده یا تک‌سایز هستند. به همین خاطر قیمت بسیار کمی دارند. برای خرید ارزان، می‌توانید روی بازار تاناکورا حساب باز کنید.

آدرس: چابهار، خیابان امام خمینی.
  • بازار پردیس چابهار

بازار پردیس چابهار،تور نوروزی چابهار

بازار پردیس جزو مراکز خرید لوکس چابهار به حساب می‌آید. در این مرکز خرید می‌توانید شاهد حضور اصنافی همانند پوشاک زنانه و مردانه، کیف و کفش، لوازم آرایشی و بهداشتی، مواد خوراکی خارجی، عینک آفتابی، لباس مجلسی زنانه، موبایل، لوازم الکترونیکی، اسباب بازی، لوازم خانگی و.. باشید. قیمت اجناس بازار پردیس در مقایسه با بازارهای دیگر کمی بیشتر است؛ اما در عین حال اجناسی بسیار باکیفیت و مناسب را ارائه می‌دهد. البته بدانید که با این حال، باز هم قیمت اجناس این بازار از بازارهای تهران بهتر خواهد بود. با مطالعه مقاله ۱۰ پرواز داخلی برای سفرهای بهاری تهرانی ها متوجه می‌شوید که چابهار از آن دست پروازهای جذاب برای شهروندان تهرانی است؛ بنابراین تهرانی‌‌ها نباید فرصت خریدگردی در چابهار و خاصه در فصل بهار را از دست بدهند.

آدرس: سیستان و بلوچستان، منطقه آزاد چابهار، خیابان کوهستان.
  • بازار صدف چابهار

بازار صدف چابهار،تور نوروزی چابهار

بازار صدف نیز از دیگر بازارهای لوکس این بندر به حساب می‌آید. در این بازار صدها واحد صنفی مختلف مشغول فعالیت هستند. در بازار صدف می‌توانید انواع لوازم آرایشی و بهداشتی، کیف و کفش، پوشاک زنانه و مردانه، مواد خوراکی خارجی، لوازم خانگی و لوازم دیجیتال را تهیه کنید. خلاصه که در این بازار از شیر مرغ تا جان آدمیزاد پیدا می‌شود. در ضمن باید بدانید که از نظر قیمت، بازار صدف از بازار پردیس ارزان‌تر و از بازار ابریشم گران‌تر است؛ پس می‌توانید خرید منصفانه و معقول را در این بازار تجربه کنید.

آدرس: چابهار بلوار شهید ریگی، منطقه آزاد تجاری چابهار، بازار صدف.
  • بازار ادویه فروشان

بازار ادویه فروشان،چابهار گردی در نوروز

اگر سری به رستوران های چابهار بزنید، متوجه می‌شوید که مردم چابهار غذاهای خود را با ادویه فراوان میل می‌کنند. اگر عاشق طعم غذاهای آن‌ها شدید، بهتر است سری به بازار ادویه‌فروشان بزنید. این بازار بخشی از بلوک اصلی بازار به حساب می‌آید. این بازار ظاهری بسیار زیبا و رنگارنگ دارد و می‌توانید انواع ادویه خاص را در این بازار تهیه کنید.

آدرس: چابهار، ضلع شمالی بلوار امام خمینی، حد فاصل خیابان بلوچستان و میدان کوزه
  • بازار زرگرها

بازار زرگرها،سفر به چابهار در نوروز

حتی اگر قصد خرید طلا ندارید هم بهتر است سری به بازار زرگرها چابهار بزنید. طلاهای این منطقه با طلاهای تمام شهرهای دیگر تفاوت دارد! وقتی که طلاهای این بازار را نگاه کنید، چشمتان از تعجب گرد می‌شود! اصلاً در این بازار خبری از زنجیرهای نازک و کارهای ترکیبی با چرم نیست! طلاها از 100 گرم به بیشتر آغاز می‌شوند! طلاهای این بازار شباهت بسیاری به انواع طراحی طلا هندی دارند؛ پس می‌توانید حداقل از تماشای این طلاهای خاص و دوست‌داشتنی لذت ببرید!

آدرس: استان سیستان و بلوچستان، چابهار، بالاتر از پارک بهار.

معرفی بهترین تفریحات آبی چابهار

تفریحات آبی در جنوب کشور بسیار مزه می‌دهند و هیجان‌انگیز هستند؛ مخصوصاً در برنامه چابهار گردی در نوروز که هوای چابهار بسیار ایدئال است، حتماً باید به دل دریا بزنید و از تفریحات آبی لذت ببرید. در ادامه شما را با بهترین تفریحات آبی در چابهار به‌صورت مختصر آشنا می‌کنیم.

  • غواصی در چابهار

غواصی در چابهار،سفر به چابهار در نوروز

دنیای زیر آب خلیج همیشه فارس دنیایی بسیار عجیب است. اگر به کلوپ‌های غواصی در چابهار مراجعه کنید، می‌توانید حتی بدون تجربه قبلی، به اعماق دریا بروید و از تماشای دنیای زیر آب لذت ببرید. جالب است بدانید که حتی امکان یادگاری غواص در دوره‌های فشرده نیز وجود دارد.

  • موج‌سواری

موج‌سواری،سفر به چابهار در نوروز

موج سواری از جمله خاص‌ترین تفریحات آبی است که می‌توانید در چابهار تجربه کنید. جالب است بدانید که در منطقه چابهار، چهار نوع موج مختلف وجود دارد. اگر اهل موج‌سواری باشید، تفاوت بین این امواج را به‌خوبی می‌دانید. در تمام کشورهای خاورمیانه، چهار نوع موج در یک ساحل دیده نمی‌شود. به همین خاطر حتی گردشگران خارجی نیز برای موج‌سواری به چابهار می‌آیند. البته باید بدانید که از اوایل تیر تا اواخر شهریور بهترین زمان موج سواری در چابهار است؛ اما حین چابهار گردی در نوروز هم می‌توانید به‌صورت آماتور از موج‌سواری لذت ببرید.

  • قایق‌سواری

قایق‌سواری،تفریحات سفر نوروزی در چابهار

در کنار خط ساحلی، انواع قایق‌های موتوری حضور دارند که شما را در خلیج فارس می‌گردانند. شما می‌توانید در خلیج گواتر برای بازدید از جنگل‌های حرا، قایق‌سواری  در چابهار را تجربه کنید یا اینکه در همان خلیج چابهار در تورهای گشت دریایی شرکت کنید.

  • بنانا و شاتل

شاتل،نوروز در چابهار

شاتل و بنانا نوعی تیوب بادی هستند. مسافران سوار این تیوب‌ها می‌شوند، سپس تیوب به قایق‌های تندرو متصل خواهد شد. به این ترتیب می‌توانید با سرعت بسیار بالا، روی آب شناور باشید. باد و آب روی صورت شما می‌زند و صدای فریاد شما به آسمان هفتم خواهد رسید.

  • جت اسکی

جت اسکی،تفریحات تعطیلات نوروزی در چابهار

جت اسکی یک وسیله نقلیه است که شباهت بسیاری به موتور سیکلت دارد. این وسیله، یعنی جت اسکی در ابعاد مختلف ساخته می‌شود و سرعت‌های متفاوتی دارند. برای راندن جت اسکی نیازی به مهارت خاصی نیست. دستگاه جت اسکی از جمله تفریحات آبی گران‌قیمت در چابهار به حساب می‌آید؛ اما هیجان بسیاری دارد.

انواع روش‌های چابهار گردی در نوروز

چابهار گردی در نوروز با ماشین شخصی

خب شاید از خودتان بپرسید که بهترین روش چابهار گردی در نوروز چیست؟ در حقیقت همان طور که با هم مشاهده کردیم، بسیاری از جاذبه‌های گردشگری این بندر در فاصله بسیاری از هم قرار دارند. به همین خاطر چند راه مختلف برای چابهار گردی در نوروز پیش رویتان قرار دارد. اگر به‌صورت زمینی همراه با ماشین شخصی خودتان سفر کرده باشید، بهترین راه استفاده از ماشین شخصی خودتان است. فقط کافی است تا طبق برنامه‌ای که به شما ارائه کردیم، از جاهای مختلف دیدنی این بندر در طول مسیر بازدید کنید. روش دوم استفاده از تاکسی است. در چابهار تاکسی‌های بسیاری وجود دارند که به‌صورت بی‌سیم و دربستی کار می‌کنند. می‌توانید با آن‌ها توافق کنید تا یک روز کامل در اختیارتان باشد. به یاد داشته باشید که نمی‌توانید خط به خط تاکسی سوار شوید. مثلاً از کوه‌های مریخی دیگر نمی‌توانید تاکسی برای برگشت پیدا کنید!

چابهار گردی در نوروز با تاکسی

روش آخر استفاده از تورهای نوروزی چابهار است. در بسیاری از اقامتگاه‌های بوم‌گردی و هتل‌ها، انواع تور گشت‌و‌گذار در شهر برگزار می‌شود. می‌توانید در این تورها شرکت کنید. حتی امکان شرکت در تورهای گروهی سفر نوروزی به چابهار نیز وجود دارد. به این ترتیب دیگر نیازی به خواندن راهنمای سفر چابهار نیست. تور لیدر مسئولیت نشان‌دادن جاهای مختلف بندر را به عهده خواهد گرفت.

معرفی بهترین هتل‌ها و اقامتگاه‌های بوم‌گردی برای نوروز

به یاد داشته باشید که در ایام تعطیلات نوروز، چابهار بسیار شلوغ می‌شود‌؛ پس بهتر است در اواخر اسفند ماه، اقامتگاه خود را رزرو کنید. در چابهار می‌توانید در اقامتگاه‌های بوم‌گردی یا هتل اقامت کنید. شاید اقامت در اقامتگاه‌های بوم‌گردی با حداقل امکانات کمی سخت باشد؛ اما می‌توانید زندگی مردم را به شکلی خاص تجربه کنید. به این ترتیب تجربه سفری خاص به این شهر را خواهید داشت. در ادامه شما را با برخی هتل‌ها و اقامتگاه‌های بوم‌گردی چابهار آشنا می‌کنیم.

  • اقامتگاه بومگردی آژ | به میزبانی عبدالله آژ

اقامتگاه بومگردی آژ،تفرجگاه تعطلات نوروزی در چابهار

آدرس: فاصله 20کیلومتری چابهار.
  • اقامتگاه بومگردی کلبه ساحلی گوآتر

اقامتگاه بومگردی کلبه ساحلی گوآتر، تفرجگاه تعطلات نوروزی در چابهار

آدرس: چابهار، خلیج گواتر.
  • اقامتگاه بومگردی در بلوچ

اقامتگاه بومگردی در بلوچ،تور نوروزی چابهار

آدرس: چابهار، شهرک صنعتی منطقه آزاد.
  • اقامتگاه بومگردی پرهیزکار بریس

اقامتگاه بومگردی پرهیزکار بریس،تفرجگاه نوروز در چابهار

آدرس: چابهار، بندر بریس.
  • هتل سه ستاره لیپار

هتل لیپار،تفرجگاه نوروز در چابهار

آدرس: چابهار، منطقه آزاد تجاری صنعتی.
  • هتل چهار ستاره فردوس چابهار

هتل فذدوس، تفرجگاه نوروز در چابهار

آدرس: چابهار، منطقه آزاد تجاری صنعتی.
  • هتل چهار ستاره شاهان چابهار

هتل شاهان، تفرجگاه نوروز در چابهار

آدرس: چابهار، ابتدای بلوار قدس.
  • هتل سه ستاره آذین

هنل آذین ، تفرجگاه نوروز در چابهار

آدرس: چابهار، بلوار قدس، اسکله شهید بهشتی، ساختمان اداری جدید.

خب دوستان عزیز ره بال آسمان، نظرتان درباره چابهار گردی در نوروز چیست؟ به نظرتان بهترین سفر نوروزی کدام سفر است؟ آیا ترجیح می‌دهید تا هر سال نوروز به یک مقصد همیشگی بروید یا هر سال تجربه‌ای جدید داشته باشید؟ نظر خود را درباره سفرهای نوروزی با ما و سایر دوستان به اشتراک بگذارید. در ضمن اگر برنامه سفری عالی به چابهار در نوروز را می‌شناسید، برنامه سفر خود را برایمان تعریف کنید. شاید دوستان دیگر هم بتوانند از برنامه سفرتان استفاده کنند و سفری خاطره‌انگیز داشته باشند.

ایام نوروز بهترین زمان سفر به چابهار است.

کوه‌های مریخی، دریاچه لیپار، آب افشان، گل افشان و ساحل درک جزو بهترین و عجیب‌ترین جاذبه‌های طبیعی چابهار هستند.

مرکز خرید پردیس بهترین مرکز خرید لوکس چابهار است.

هتل 5 ستاره لیپار بهترین هتل چابهار است.

اقامتگاه بوم‌گردی گواتر بهترین اقامتگاه بوم‌گردی چابهار است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.