مشهد گردی در نوروز | چطور در 4 روز مشهد را بگردیم؟

2

مشهد یکی از مهم‌ترین شهرهای توریستی ایران و خراسان رضوی در شمال شرق ایران محسوب می‌شود. مشهد را بسیاری به‌عنوان یک شهر مذهبی می‌شناسند؛ اما جاهای دیدنی مشهد فراتر از حرم مطهر است. اگر شما هم از آن دسته مسافران هستید که چه برای سیاحت و چه زیارت قصد خرید بلیط هواپیما مشهد در نوروز امسال را دارید، با ما همراه باشید تا از زمان خود حداکثر بهره را ببرید. برنامه‌ریزی در سفر به شما کمک می‌کند تا از هر لحظه لذت ببرید؛ پس با ما همراه باشید تا مشهد گردی در نوروز را با هم تجربه کنیم.

مشهد گردی در نوروز

معمولاً تورهای داخلی، حدود 3 تا 4 روزه هستند. بر اساس نظرات مسافران نیز، 3 تا 4 روز برای گشت‌وگذار در مشهد کافی است. پیش از این در مقاله ۱۰ پرواز داخلی برای سفرهای بهاری تهرانی ها گفته بودیم که پرواز مشهد از پروازهای پرطرف‌دار در میان تهرانی‌هاست. از‌این‌رو قصد داریم به شما نشان دهیم که چطور در 4 روز می‌توانید مشهد را بگردید. با ما همراه باشید و برای هر روز خود برنامه‌ریزی کنید.

روز اول مشهد گردی در نوروز

  • حرم مطهر

نمایی از حرم مطهر

حرم مطهر امام رضا را می‌توان مهم‌ترین مکان در تمام مشهد دانست. با وجود آنکه در حال حاضر جاهای دیدنی مشهد بسیار بیشتر از گذشته است؛ اما نمی‌توان نقش حرم را در جذب گردشگر دست کم گرفت. بسیاری از مسافران فقط به عشق زیارت حرم این امام راهی مشهد می‌شوند. به همین خاطر، اولین روز مشهد گردی در نوروز را با زیارت آغاز می‌کنیم. حرم امام رضا حس‌وحال عجیبی دارد. زمانی که وارد محوطه آن می‌شوید، احساس می‌کنید که برای دردودل پیش پدرتان آمده‌اید. شما می‌توانید در بدو ورود سری به حرم بزنید، کمی استراحت کنید و سپس مشهد گردی در نوروز را آغاز نمایید.

  • آرامگاه پیر پالاندوز

نمایی از آرامگاه پیرپالاندوز

پیرپالاندوز نام یکی از دراویش مشهدی است. او در شهری با نام کارنده خراسان دیده به جهان گشود. وی از مادیات به دور بود و زندگی خود را وقف عرفان و خدمت به مردم مشهد کرد. پس از فوت، پیکر وی را در نزدیکی حرم مطهر امام رضا به خاک سپردند. امروز با گسترش محوطه حرم، آرامگاه پیر پالاندوز در محوطه خود حرم قرار گرفته است. بد نیست بدانید که آرامگاه او به دوران صفوی تعلق دارد. بسیاری از افراد پس از زیارت حرم امام رضا، سری به آرامگاه پیرپالاندوز نیز می‌زنند.

  • موزه آستان قدس

نمایی از موزه آستان قدس

در صحن کوثر حرم مطهر امام رضا، امکان دسترسی به موزه آستان قدس رضوی وجود دارد. موزه آستان قدس یکی از زیباترین موزه‌ها در تمام استان خراسان به حساب می‌آید. این موزه دارای بخش‌های مختلفی همانند بخش استاد فرشچیان، بخش قرآن، هدایای رهبری، موزه تمبر، موزه فرش، گنجینه اسکناس، موزه مردم‌شناسی، موزه سکه، موزه آبزیان، موزه هنرهای تجسمی و موزه نجوم است. با توجه به اینکه موزه آستان در محوطه حرم امام رضا قرار دارد، پس می‌توانید با یک تیر دو نشان بزنید. همان طور که اشاره کردیم، این موزه بخش‌های متعددی دارد. به همین خاطر بازدید از آن برای هر سلیقه‌ای خوشایند خواهد بود.

هزینه بازدید5 هزار تومان
ساعت بازدید8 صبح تا ۵ عصر
آدرسمشهد، حرم مطهر امام رضا، صحن کوثر
  • بوستان زیارت

نمایی از بوستان زیارت

بوستان و فرهنگ‌سرای زیارت جزء بخش‌هایی است که حتماً باید حین مشهد گردی در نوروز به آن سر بزنید. این بوستان مجموعاً 160هزار مترمربع وسعت دارد. در این پارک امکانات فرهنگی و رفاهی متعددی برای مسافران تعبیه شده است. باید بدانید که بخش بزرگی از این پارک، همه ساله به اقامت مسافران نوروزی اختصاص داده می‌شود. اگر شما نیز به‌دنبال روشی برای کاهش هزینه سفر به مشهد هستید، می‌توانید در این پارک کمپ بزنید. علاوه بر همه این‌ها، در ایام عید، بوستان زیارت همواره میزبان جشن‌های خاص، تئاتر و مسابقات دیجیتال خواهد بود.

آدرس: مشهد، بلوار وحدت
  • خیابان نواب صفوی

نمایی از خیابان نواب صفوی

خیابان نواب صفوی در بخش شرقی حرم مطهر امام رضا قرار دارد. این خیابان یکی از خیابان‌های منتهی به حرم محسوب می‌شود. خیابان نواب صفوی را باید یکی از قدیمی‌ترین خیابان‌های مشهد دانست. در این خیابان می‌توانید آثار تاریخی و خانه‌های قدیمی متعددی را تماشا کنید؛ اما از جاهای تاریخی که بگذریم، باید خیابان نواب را یک بازارچه بزرگ دانست. پس از زیارت حرم امام رضا شما می‌توانید در این خیابان پیاده قدم بزنید. بازدید از مغازه‌های سنتی مشهد و جنب‌وجوش مردم شهر می‌تواند تجربه بسیار جالبی باشد. اگر به‌دنبال مکانی مناسب برای خرید سوغاتی هستید، این خیابان به شما کمک می‌کند.

آدرس: مشهد، خیابان نواب صفوی
  • خیابان 17 شهریور

نمایی از خیابان 17 شهریور

خیابان نواب صفوی را کمی به‌سمت شرق ادامه دهید، به تقاطع خیابان 17 شهریور خواهید رسید. البته مسیر دیگری هم وجود دارد که می‌توانید با یک تیر، دو نشان بزنید. وارد خیابان امام رضا شوید. به سمت بازار رضا بروید. پس از عبور از سالن بزرگ بازار، وارد میدان هفده شهریور می‌شوید. به این ترتیب می‌توانید از جاذبه‌های بازار رضا نیز دیدن کرده و سوغاتی‌های مدنظرتان را بخرید.

میدان هفده شهریور مشهد یکی از معروف‌ترین مکان‌های این شهر به حساب می‌آید. حدود 16 مرکز خرید مشهد در خیابان‌هایش حضور دارند. علاوه‌بر مراکز خرید، چندین و چند مغازه و بوتیک مختلف نیز در این خیابان به چشم می‌خورند. خیابان 17 شهریور برای خرید و گشت‌وگذار گزینه مناسبی محسوب می‌شود. اگر به‌دنبال خرید سوغات حین مشهد گردی در نوروز هستید، 17 شهریور برای شما بهترین مکان خواهد بود. اکثر مراکز خرید این خیابان، جزء مراکز خرید اقتصادی و ارزان‌قیمت به حساب می‌آیند. شما می‌توانید در این خیابان خرید ارزان و متنوعی را تجربه کنید.

آدرس: مشهد، میدان 17 شهریور

باغ ملی، موزه و خانه ملک، خانه داروغه، بازار سرشور، باغ و موزه نادری و چند اثر تاریخی دیگر نیز در محدوده حرم وجود دارند که می‌توانید بنا بر سلیقه خود از آن‌ها دیدن کنید.

روز دوم مشهد گردی در نوروز

در روز دوم بهتر است به‌سمت جنوب مشهد برویم. برخلاف تهران، جنوب مشهد، منطقه مرفه‌نشین این شهر است. ابتدا خودتان را به بزرگراه کلانتری برسانید. در امتداد بزرگراه کلانتری پیش بروید تا از جاذبه‌های دیدنی مشهد یک‌به‌یک بازدید کنید. این بزرگراه نقش مهمی در مشهد گردی در نوروز ایفا می‌کند!

  • بوستان کوهسنگی

نمایی از بوستان کوهسنگی

بوستان کوه سنگی یکی از معروف‌ترین جاهای دیدنی مشهد به حساب می‌آید. این بوستان در جنوبی‌ترین نقطه شهر و در میدان جمهوری اسلامی قرار دارد. شاید برای شما جالب باشد بدانید که قدمت این پارک به دوران صفویه باز می‌گردد. در دوران مختلف، این بوستان تغییرات بسیاری را به خود دیده است. در حال حاضر نیز یکی از باصفاترین پارک‌های مشهد به شمار می‌آید. اگر اهل خوردن دیزی هستید، بهتر است دیزی‌های کوهسنگی را تجربه کنید. این دیزی‌ها در ظروف سنگی مخصوص تهیه می‌شوند. به همین خاطر طعم منحصر‌به‌فرد و فراموش‌نشدنی دارند.

هزینه ورودیرایگان
ساعت دسترسی24 ساعته
آدرسمشهد، بلوار کوهسنگی
  • موزه بزرگ مشهد

نمایی از موزه بزرگ مشهد

در دل پارک زیبای کوهسنگی، در یک ساختمان 12‌طبقه، موزه‌ای بزرگ به چشم می‌خورد. این موزه، موزه بزرگ مشهد نام دارد. در این موزه از آثار ارزشمند به‌جای‌مانده از دوره‌های تاریخی مختلف نگهداری می‌شود. اکثر این آثار از حفاری‌های انجام‌شده در استان خراسان به دست آمده‌اند. موزه بزرگ خراسان در سال 1393 افتتاح شده است. بازدید از این موزه برای تکمیل مشهد گردی در نوروز ضروری است. البته لازم به ذکر است که فقط دو طبقه از این ساختمان به موزه تعلق دارد. در قسمت‌های دیگر می‌توانید از کتابخانه، آزمایشگاه، بخش هنری، بخش ماکت‌ها، کارگاه مرمت آثار تاریخی و غیره دیدن کنید.

آدرسمشهد، بلوار کوهسنگی، بوستان کوهسنگی
ساعت بازدید۸ صبح تا ۵ عصر
هزینه ورودی5 هزار تومان
  • کاخ ملک‌ آباد

نمایی از باغ ملک‌ آباد

عمارت ملک آباد در باغی با همین نام قرار دارد. این باغ در راستای بزرگراه کلانتری به‌سمت غرب واقع شده است. عمارت ملک آباد یک اقامتگاه سلطنتی در دوران پهلوی بود. طراحی دکوراسیون داخلی این عمارت به‌دست شرکت دوانسن فرانسه انجام شده است. در آن می‌توانید از تابلوهای آلمانی و ایتالیایی دیدن کنید. باغ ملک آباد مجموعاً حدود 40‌هکتار وسعت دارد. در حال حاضر این باغ جزء اموال آستان قدس رضوی محسوب می‌شود و امکان بازدید از آن وجود دارد. بازدید از این باغ دل‌باز و عمارت زیبا می‌تواند خاطره‌ای دل‌نشین حین مشهد گردی در نوروز باشد.

در حال حاضر امکان بازدید از کاخ ملک آباد وجود ندارد.
  • پارک ملت

نمایی از پارک ملت

پارک ملت نه‌تنها یک پارک بزرگ و زیبا، بلکه شهربازی هیجان‌انگیزی برای کودکان است. باید بدانید که بزرگ‌ترین چرخ‌وفلک خاورمیانه، در شهربازی پارک ملت مشهد قرار دارد. زمانی که در بالاترین ارتفاع این چرخ‌وفلک قرار بگیرید، مشهد را زیر پای خود خواهید دید. پارک ملت نیز دارای صدها درخت کهن‌سال و قطور است. این پارک را می‌توان یکی از ریه‌های تنفسی مشهد دانست. بازدید از پارک ملت می‌تواند یکی از بخش‌های هیجان‌انگیز مشهد گردی در نوروز شما را رقم بزند.

آدرسمشهد، بزرگراه وکیل آباد، بلوار امامت
شماره تماس05136048679
ساعت بازدید پارک۲۴ساعته
هزینه ورودی پارکرایگان
ساعت بازدید شهربازیشنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۴:۰۰ تا ۲۳:۰۰ و پنج‌شنبه و جمعه از ساعت ۱۱:۰۰ تا ۲۳:۰۰
هزینه ورودی شهربازی۳ هزار تومان
  • پارک وکیل آباد

نمایی از پارک وکیل آباد

پارک وکیل آباد مشهد یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های طبیعی این شهر به حساب می‌آید. این پارک در منطقه‌ای کوهستانی قرار دارد و یک رودخانه از آن عبور می‌کند. عبور رودخانه از دل این پارک باعث محبوبیت دوچندان آن شده است. بوستان وکیل آباد مشهد دارای فضایی کاملاً دل‌باز و در عین حال خانوادگی است. در این پارک شما می‌توانید از آب‌وهوای خوش و مناظر زیبا لذت ببرید. این بوستان دارای بخش مخصوص بازی کودکان، آلاچیق و سایر امکانات رفاهی و خدماتی است.

اطلاعات بازدید پارک وکیل آباد

آدرسخراسان رضوی، مشهد، انتهای بلوار وکیل آباد
شماره تماس۰۵۱۳۵۰۱۴۴۳۳
هزینه ورودیرایگان
ساعت بازدید24ساعته
  • باغ وحش وکیل آباد

باغ وحش وکیل آباد مشهد در انتهای بلوار وکیل آباد قرار دارد. این باغ وحش دارای 26‌هکتار وسعت است که در سال 1348 افتتاح شد. باغ‌وحش وکیل آباد جزء بزرگ‌ترین باغ‌وحش‌های ایران به حساب می‌آید. در این باغ‌وحش از حیوانات متعددی همانند شیر، ببر، میمون، خرس، انواع پرندگان و غیره نگهداری می‌شود. بازدید از باغ‌وحش وکیل آباد مشهد برای کودکان و بزرگ‌سالان بسیار جذاب خواهد بود. با بازدید از این مکان، یک تجربه خاطره‌انگیز حین مشهد گردی در نوروز خواهید داشت.

آدرسمشهد، انتهای بلوار وکیل آباد، در مجاورت کوهستان پارک مشهد
هزینه ورودی۴۰ هزار تومان
ساعت بازدید8 صبح تا ۶ عصر

روز سوم مشهد گردی در نوروز

خب در روز سوم بهتر است کمی از بافت شهری مشهد فاصله بگیریم. پس به‌سمت غرب می‌رویم و سری به ییلاقات مشهد می‌زنیم. طرقبه و شاندیز جزء معروف‌ترین مناطق تفریحی، طبیعی و ییلاقی مشهد محسوب می‌شوند. پس بهتر است روز سوم مشهد گردی در نوروز را به بازدید از این مناطق اختصاص دهید.

  • آرامگاه فردوسی

نمایی از آرامگاه فردوسی

یکی از بزرگ‌ترین مفاخر ایرانی که آوازه هنر و فرهنگش در جهان نیز گسترده شده است، فردوسی، شاعر بزرگ و نامدار ایرانی است. اگر اهل فرهنگ و ادب باشید و دیدن مکان‌های تاریخی شما را شگفت‌زده می‌کند، آرامگاه فردوسی مکانی عالی برای مشهد گردی در نوروز شماست. در این محوطه زیبا و دل‌نشین می‌توانید علاوه بر بازدید از مزار شاعر بزرگ جهانی، از موزه آن نیز دیدن کنید. البته همان طور که می‌دانید مزار مهدی اخوان ثالث، شاعر حماسه‌سرای معاصر و استاد خوش الحان فارسی، محمدرضا شجریان نیز در این محوطه قرار دارد. به این ترتیب می‌توانید با یک تیر، چندین و چند نشان بزنید. از آرامگاه فردوسی دیدن کنید، فاتحه‌ای بر مزار استاد شجریان و اخوان ثالث بخوانید و در موزه آرامگاه غرق شگفتی شوید.

آدرسمشهد، شهر توس، انتهای بلوار بهارستان
شماره تماس05132663825
ساعت بازدیداز 9:00 تا 17:00
هزینه ورودی5,000 تومان
  • طرقبه

نماییاز طرقبه

برای دسترسی به طرقبه، زمانی که به انتهای بلوار وکیل آباد رسیدید، باید وارد مسیر جنوب‌غربی شوید. این مسیر شما را به یکی از خوش‌آب‌وهواترین مناطق مشهد، یعنی طرقبه هدایت می‌کند. از همان ابتدای مسیر، شاهد مناظر زیبا و کوهستانی خواهید بود. به‌تدریج رستوران‌ها به چشم می‌خورند. رستوران‌های طرقبه بهترین گزینه برای شکم‌گردی در مشهد هستند. همان طور که می‌دانید، کباب دنده مشهدی بسیار مشهور است. رستوران‌های طرقبه، در مقایسه با رستوران‌های شاندیز مقرون‌به‌صرفه‌تر هستند. در این رستوران‌ها می‌توانید غذایی خوشمزه میل کنید یا روی آلاچیق از کشیدن قلیان لذت ببرید.

آدرس: مشهد، بلوار وکیل آباد، جاده طرقبه
  • چالیدره

نمایی از چالیدره

در مسیر طرقبه، با دنبال‌کردن تابلوهای راهنمایی، می‌توانید خود را به جاغرق برسانید. جاغرق نام منطقه‌ای در نزدیکی طرقبه است که یکی از بزرگ‌ترین مراکز تفریحی را در خود جای می‌دهد. چند سالی می‌شود که روی رودخانه طرقبه، سد بنا کرده‌اند. این سد در منطقه چالیدره واقع شده است. وجود این سد باعث شد تا مسئولان به فکر ایجاد یک مجموعه تفریحی در این منطقه بیفتند. در مجموعه تفریحی توریستی چالیدره، می‌توانید از امکاناتی همچون زیپ لاین، تله‌سیژ، قایق‌سواری، ماهیگیری و غیره لذت ببرید. بازدید از این مجموعه حین مشهد گردی در نوروز، خاطره‌ای خوش برای شما خواهد ساخت.

آدرس: مشهد، طرقبه، جاغرق، چالیدره
  • شاندیز

تقریباً می‌توان گفت که شاندیز نیازی به معرفی ندارد. شاندیز یکی از مشهور‌ترین مناطق گردشگری و تفریحی در تمام ایران محسوب می‌شود. در مسیر شاندیز، ده‌ها رستوران بسیار معروف حضور دارند. این رستوران‌ها آن‌قدر محبوب هستند که در شهرهای مختلف ایران همانند تهران یا کیش نیز رستوران‌هایی با نام شاندیز افتتاح شده‌ است. رستوران‌های شاندیز تماماً فضاسازی بی‌نظیری دارند. در این رستوران‌ها می‌توانید غذاهای نوروزی و خوشمزه میل کنید. منطقه شاندیز به دنده کباب‌های بزرگ و لذیذ یا همان «شیشلیک» معروف است. پس اگر می‌خواهید دلی از عزا در بیاورید، حتماً سری به رستوران‌های معروف شاندیز بزنید. در ضمن مجموعه تفریحی پدیده شاندیز نیز می‌تواند چند ساعتی شما را سرگرم کند.

آدرس: مشهد، بلوار وکیل آباد، جاده شاندیز

روز چهارم مشهد گردی در نوروز

  • پارک مینیاتوری مشهد

پارک مینیاتوری یک جاذبه جهانی است. این نوع پارک در شهرهای مختلف کشورهای دنیا دیده می‌شود. حتی در ایران نیز علاوه بر مشهد، در تهران و تبریز هم می‌توانید شاهد چنین پارکی باشید. با ورود به پارک مینیاتوری، حس می‌کنید به دنیای گالیور قدم گذاشته‌اید! در این پارک انواع جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی، در مقیاس بسیار کوچک ساخته شده‌اند. بازدید از این پارک می‌تواند برای کودکان و بزرگ‌سالان بسیار جذاب باشد. با بازدید از این پارک، می‌توانید با جاهای دیدنی و تاریخی شهرهای مختلف ایران آشنا شوید.

هزینه ورودی۵هزار تومان
ساعت بازدیدهمه روزه 8 صبح تا ۸ شب
آدرسمشهد، بلوار الهیه، بلوار سجادیه، نبش سجادیه
  • دهکده موج های آبی مشهد

نمایی از دهکده موج های آبی مشهد

دهکده موج های آبی مشهد جزء اولین پارک‌های آبی مجهز ایران محسوب می‌شود. این پارک آن‌قدر مفرح و لذت‌بخش است که بسیاری از مسافران فقط برای تجربه این پارک به مشهد سفر می‌کنند. در حال حاضر با وجود آنکه پارک‌های آبی متعددی در ایران تأسیس شده‌اند؛ دهکده موج آبی مشهد، هنوز هم جزء بهترین‌ها به حساب می‌آید. در روز آخر سفر خود به مشهد، می‌توانید برای کمی استراحت و تفریح، به این پارک آبی مراجعه کنید. در ضمن به یاد داشته باشید با جست‌وجو در بین سایت‌های تخفیف مثل نت‌برگ و تخفیفان، می‌توانید بلیت ارزان‌قیمت این مجموعه را بیابید. همچنین گفتنی است که این مجموعه در دو سانس بانوان و آقایان فعالیت می‌کند. پس پیش از مراجعه، حتماً از بابت زمان سانس خود مطمئن شوید.

آدرسمشهد، شهرک غرب، بلوار اندیشه، بزرگراه امام علی، نبش اندیشه 81
ساعت دسترسیهمه روزه ساعت 11 صبح تا ۱۱ شب
هزینه ورودیبا خرید اینترنتی ۱۵۰ هزار تومان و با خرید حضوری ۱۸۰ هزار تومان
  • باغ گیاه شناسی مشهد

نمایی از باغ گیاه شناسی مشهد

خب حالا به اختتامیه مشهد گردی در نوروز می‌رسیم. باغ گیاه شناسی مشهد، یک باغ بسیار وسیع با صدها گونه مختلف گل و گیاه است. برخی افراد علاقه وافری به گل و گیاه دارند. بازدید از این باغ برای آن دسته افراد، تجربه بی‌نظیری خواهد بود؛ اما حتماً لازم نیست که به گل و گیاه علاقه داشته باشید تا از این زیبایی لذت ببرید. در فصل بهار، بسیاری از گیاهان این باغ، گل می‌دهند. در ایام نوروز، بازدید از این باغ گیاه‌شناسی، می‌تواند خاطره‌ای فراموش‌نشدنی باشد. پس در آخرین بخش مشهد گردی در نوروز، بازدید از این باغ را پیشنهاد می‌دهیم. از زمانی که وارد این باغ می‌شوید، مست بوی عطر گل‌ها خواهید شد. این باغ آرامش را به شما هدیه می‌دهد.

آدرسمشهد، بلوار جمهوری، حد فاصل چهارراه مقدم و پل غدیر
شماره تماس05133495003
ساعت بازدیدباغ گیاه‌شناسی از 8:00 تا 23:00
مجموعه ژوراسیک از ۹:۰۰ تا ۲۱:۰۰
هزینه ورودیقیمت بلیط در سال ۱۴۰۲: ۸۰ هزار تومان (قیمت بلیط برای کودکان کمتر از ۳ سال رایگان است.)

چطور در مشهد گشت‌وگذار کنیم؟

مشهد شهر بسیار بزرگی است. به همین خاطر گشت‌وگذار در آن برای مسافران شاید کمی دشوار باشد. در این قسمت قصد داریم به شما نشان دهیم بهترین روش گشت‌وگذار در مشهد چیست. پس با ما همراه باشید.

  • گشت و گذار در مشهد با ماشین شخصی

گشت گذار در مشهد با ماشین شخصی در اطراف حرم

بسیاری از مسافران، سفر جاده‌ای به مشهد را ترجیح می‌دهند. این دسته افراد، با وسیله نقلیه شخصی خود در شهر مشهد گشت‌وگذار می‌کنند. این روش تجربه سفر، بسیار شیرین و دوست‌داشتنی است. شما لازم نیست به‌دنبال تاکسی یا وسایل حمل‌و‌نقل عمومی باشید. فقط به یاد داشته باشید که خیابان‌های اطراف حرم مطهر، جزء محدوده طرح ترافیک هستند. البته این طرح، مخصوص زوج و فرد است. یعنی یک روز در میان می‌توانید با خودروی خود وارد این محدوده شوید. حتماً درباره محدوده طرح ترافیک مشهد تحقیق کنید تا دچار مشکل نشوید.

  • با وسایل نقلیه عمومی

در مشهد خطوط مترو و اتوبوس به‌خوبی فعالیت می‌کنند. اگر قصد استفاده از وسایل نقلیه عمومی را دارید، بهتر است کارت اعتباری (من کارت) تهیه کنید. با تهیه‌ کارت اعتباری، هزینه شما کمتر خواهد شد. برای استفاده از اتوبوس یا مترو، می‌توانید با کمک نقشه، نزدیک‌ترین ایستگاه به مقصد مدنظر خود را پیدا کنید.

  • با تاکسی

مشهد یک شهر توریستی بزرگ است. به همین خاطر تاکسی‌های متعددی در این شهر حضور دارند. شما می‌توانید از انواع تاکسی خطی، بی‌سیم و البته اینترنتی استفاده کنید. شاید استفاده از تاکسی‌های خطی برای مسافران نوروزی کمی دشوار باشد؛ زیرا اطلاعات کافی درباره خطوط تاکسی ندارند. تاکسی بی‌سیم گزینه مناسبی است؛ اما قیمت گرانی دارد. بهترین گزینه برای تردد در سطح شهر مشهد، تاکسی‌های اینترنتی هستند. اسنپ، تپسی، تاچسی و غیره در حال حاضر داخل مشهد نیز فعالیت دارد. شما می‌توانید بدون اعمال هیچ‌ تغییری، از این نرم‌افزارها در شهر مشهد نیز استفاده کنید.

  • تور یک روزه نوروزی اطراف مشهد

جاذبه‌های اطراف مشهد بسیار دیدنی هستند. در اطراف مشهد روستاهای ییلاقی بی‌نظیری حضور دارند. کلات نادری یا روستای پاژ نیز جزء روستاهای اطراف مشهد به حساب می‌آیند. هفت حوض و غار مغان نیز از دیگر جاهای دیدنی در اطراف مشهد هستند. شاید دسترسی به این مناطق با تاکسی و وسایل نقلیه عمومی دشوار باشد. در این صورت می‌توانید در تور یک روزه نوروزی اطراف مشهد شرکت کنید. این تورها هزینه مقرون‌به‌صرفه‌ای دارند و می‌توانید حین مشهد گردی در نوروز از آن‌ها استفاده کنید.

سفر همراه تور مشهد

تور هوایی مشهد یا تور مشهد با قطار، کدام یک را ترجیح می‌دهید؟ در هر صورت باید بدانید که تور نوروز مشهد بهترین گزینه برای سفر به این شهر است. سفرهای جاده‌ای خسته‌کننده و خطرناک هستند. از طرفی در مدت عید نوروز، یافتن بلیت یا هتل مناسب بسیار دشوار خواهد بود. این در حالی است که مؤسسات توریستی، ظرفیت خاصی در شرکت‌های مسافربری و هتل‌ها دارند. در سفر همراه تور، دیگر لازم نیست نگران یافتن بلیت یا هتل مناسب باشید. البته بلیط قطار مشهد یا بلیط اتوبوس مشهد به تنهایی نیز نیاز بسیاری از مسافران را برطرف می‌کند.

هتل‌ های مشهد در نوروز

مشهد دومین کلان‌شهر بزرگ ایران است. در این شهر صدها هتل، هتل‌آپارتمان، مسافرخانه، زائرسرا و اقامتگاه بوم‌گردی وجود دارد. بنابراین در سفر به مشهد، با وجود این تعداد اقامتگاه، حتماً یک اتاق خالی برای اقامت خود پیدا می‌کنید؛ اما اگر قصد دارید در بهترین هتل های مشهد ساکن شوید، حتماً باید از قبل رزرو انجام دهید. ظرفیت هتل‌هایی همانند «قصر طلایی»، «درویشی »، «الماس» و «پردیسان»، به‎‌سرعت تکمیل می‌شود. از‌این‌رو حتماً حدود 2 هفته قبل، باید رزرو حتمی خود را انجام دهید. فراموش نکنید که رزرو حتمی همراه با پرداخت وجه و دریافت واچر صورت می‌گیرد.

سوغات مشهد

مشهد سوغات مختلفی دارد. شما می‌توانید انواع وسایل مذهبی از جمله مهر، سجاده، کتاب ادعیه و غیره را به‌عنوان سوغات تهیه کنید. از طرف دیگر بسیاری از مسافران، مشهد را به زعفران، زرشک و نبات می‌شناسند. این‌ها جزء معروف‌ترین سوغات مشهد هستند. با وجود این زمانی که به مراکز خریدی همانند خیابان 17 شهریور مراجعه می‌کنید، می‌توانید تنوع بی‌نظیری از انواع مغازه سوغات را مشاهده کنید. در ضمن انگشترهایی با سنگ‌های زینتی همانند فیروزه، عقیق، زمرد و حدید نیز جزء سوغات مشهد به حساب می‌آیند که در بازار رضا به وفور دیده می‌شوند.

خب دوستان و همراهان عزیز ره بال آسمان، به نظر شما این راهنمای سفر به مشهد در نوروز مناسب است؟ شما چه نکاتی را به مشهد گردی در نوروز اضافه می‌کنید؟ مناطق دیدنی مشهد در عید نوروز بیشتر کدام یک هستند؟ فراموش نکنید که شما می‌توانید پیش از سفر مقاله جاهای دیدنی مشهد ما را نیز به‌صورت کامل مطالعه نمایید.

2 نظرات
  1. مهناز می گوید

    مقاله خوبی بود؛ اما از اونجایی که خودم ساکن مشهدم پیشنهاد میکنم توی چیدن برنامه سفر برای هر روز یه بازبینی داشته باشید و جاذبه‌های هم‌مسیر رو برای هر روز پیشنهاد بدید. روز اول خوب بود، روز دوم هم با اینکه پراکندگی داشت؛ اما میشه همه جاذبه‌های گفته شده رو بازدید کرد. در ضمن تا جایی که می‌دونم کاخ ملک اباد بازدید نداره. باغ گیاهشناسی هم بهتره به برنامه روز اول یا دوم اصافه بشه. روز سوم پارک مینیاتوری و شاندیز و موج‌های آبی باشه و روز چهارم طرقبه و چالیدره.

    1. بانو تقیان می گوید

      مهناز عریز، ممنونم بابت توضیحی که دادید.
      نظرتون رو بدون دخل و تصرف می‌ذارم که بقیه کاربرا هم اش استفاده کنند؛ چون به نظر من چیدن برنامه سفر کار سختیه. مخصوصاً اینکه خیلی از خانواده‌ها با بچه کوچیک یا فرد سالمند میان و برخی هم قصدشون بیشتر زیارت و خریده تا تفریح.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.