راهنمای سفر کیش | صفر تا صد یک سفر عالی با نکات ریز و کاربردی

9

امروز می‌خواهیم با هم راهنمای سفر کیش را مرور کنیم. همه می‌دانیم که این روزها، سفر به کیش به یکی از تفریحات پرطرفدار مردم ایران تبدیل شده است. برای همین هم هست که همه اقشار مردم دوست دارند با هر بودجه و امکاناتی، راه به این جزیره زیبا پیدا کنند. ما هم تصمیم گرفتیم یک راهنمای جامع و کامل برایتان تدارک ببینیم. در این راهنما همه نکات قبل و حین سفر را برایتان می‌گوییم. حتی ریز قیمت‌ها را برایتان می‌آوریم تا در نهایت بتوانید با هر بودجه‌ای که دارید، یک برنامه سفر جذاب به کیش بچینید؛ پس مثل همیشه همراهمان باشید.

فهرست مطالب

کیش کجاست؟ | چقدر تا کیش فاصله دارم؟

کیش کجاست؟بی‌شک با پیشرفت تکنولوژی و در دسترس‌بودن هزاران نقشه آنلاین و آفلاین، همه می دانیم که جزیره کیش کجاست؛ اما اجازه دهید کمی هم سر درس جغرافیا بنشینیم. کیش یکی از جزیره‌های خلیج فارس است که زیرمجموعه استان هرمزگان به حساب می‌آید. این جزیره زیبا با بندرعباس ۳۱۰ کیلومتر فاصله دارد و البته اسمش رویش هست، جزیره است و مردم نازنین بندرعباس یا مسافرانی که به این شهر رفته‌اند، باید برای رسیدن به آن پا در کشتی بگذارند. برای همین هم در بندر لنگه، بندر چارک و بندر آفتاب تمهیدات لازم برای سفر به کیش آماده شده است.

چقدر تا کیش فاصله دارم؟

این جزیره زیبا حدود ۱۰۴۳ کیلومتر تا تهران، ۹۳۲ کیلومتر تا اصفهان، ۱۲۰۳ کیلومتر تا مشهد و  ۱۲۶۰ کیلومتر تا رشت فاصله هوایی دارد. خب طبیعی است که بیشترین فاصله این جزیره با شهرهای شمال غرب ایران باشد. در جدول زیر، فاصله بقیه استان‌های ایران تا کیش را برایتان نوشته‌ایم تا قبل از خرید بلیط هواپیما کیش بدانید قرار است چند ساعت توی راه باشید و برای رسیدن به جزیره، بهتر برنامه‌ریزی کنید.

کیش تا تهران۱۰۴۳ کیلومتر
کیش تا اصفهان۹۳۲ کیلومتر
کیش تا سمنانحدود ۱۶۰۰کیلومتر
کیش تا مشهد۱۲۰۳ کیلومتر
کیش تا شیرازهوایی حدود ۳۶۹ کیلومتر
کیش تا گرگانحدود ۱۷۲۴ کیلومتر
کیش تا زاهدانحدود ۷۵۱ کیلومتر
کیش تا یزدحدود ۵۹۸ کیلومتر
کیش تا کرمانهوایی حدود ۶۴۵ کیلومتر
زمینی بیشتر از ۱۰۰۰ کیلومتر
کیش تا قمحدود ۱۳۰۰ کیلومتر
کیش تا بوشهرزمینی ۴۸۰ کیلومتر تا بندر چارک
هوایی ۶۷۵ کیلومتر
کیش تا اهواز۷۲۴ کیلومتر
کیش تا بیرجندحدود ۱۰۶۲ کیلومتر
کیش تا بجنوردحدود ۱۵۶۰ کیلومتر
کیش تا اراکحدود ۹۳۶ کیلومتر
کیش تا رشت۱۲۶۰ کیلومتر
کیش تا ساریهوایی حدود ۱۱۱۴ کیلومتر
کیش تا اردبیلحدود ۱۹۳۵ کیلومتر
کیش تا تبریزحدود ۱۴۶۹ کیلومتر
کیش تا ارومیهحدود ۱۹۴۸ کیلومتر
کیش تا سنندجحدود ۱۱۸۳ کیلومتر
کیش تا یاسوجحدود ۷۶۱ کیلومتر
کیش تا قزوینحدود ۱۵۳۰ کیلومتر
کیش تا ایلامحدود ۱۵۷۴ کیلومتر
کیش تا خرم آبادحدود ۱۲۸۸ کیلومتر
کیش تا همدانحدود ۱۴۶۲ کیلومتر
کیش تا زنجانحدود ۱۲۴۱ کیلومتر
کیش تا شهرکردحدود ۱۰۶۸ کیلومتر
کیش تا قشمحدوداً ۱۹۵ کیلومتر و با کشتی حدود ۲۸۹ کیلومتر
کیش تا کرمانشاههوایی ۱۰۸۷ کیلومتر

آب و هوای کیش | توی چمدانم چه چیزهایی باشد؟

آب و هوای کیش

صحبت درباره آب‌وهوای یک منطقه، اولین موضوعی است که باید به آن پرداخت. دلیلش هم این است که باید بدانید چه لباس‌هایی در چمدانتان بگذارید و اصلاً چند دست لباس بردارید. حتماً درباره هوای گرم و گاهی شرجی جنوب از این‌وآن به قدر کافی شنیده‌اید. این قضیه برای جزیره کیش هم مصداق دارد؛ یعنی ساکنان این جزیره که به نام کیشوند معروف‌اند، روزهای گرم و شرجی بسیاری را از سر می‌گذرانند. در کیش فصلی به نام زمستان وجود ندارد. حتی اگر در دی‌ماه هم به این جزیره سر بزنید، می‌بینید کولرها دارند کار می‌کنند. حالا تصورش را بکنید که در روزهای گرم سال چه اتفاقی قرار است بیفتد. البته در پاییز و زمستان، گول گرمای روز را نخورید؛ چون شب‌های سردی پیش رویتان است.

آب و هوای کیش در عصر

عینک آفتابی، کلاه آفتاب‌گیر و کرم ضد آفتاب از واجباتی است که حتماً باید توی کیف دستی‌تان باشد. دقت کنید که گفتیم کیف دستی؛ چون هر دو سه ساعت یک‌بار باید ضد آفتابتان را تمدید کنید که رد سوختگی روی پوستتان نیفتد. آبرسان و احیاناً لوسیون بدن هم خیلی به کارتان می‌آید؛ چون بعد از آبتنی و شنا در آب‌های شور دریا یا دوش‌گرفتن با آب‌ جزیره، پوستتان تا حدی خشک می‌شود و اگر کمی حساس باشد، دچار بثورات پوستی می‌شوید.

آب و هوای کیش در صبح

درباره نوع لباس هم احتمالاً خودتان دستتان آمده چه چیزهایی بردارید. برای تعدادش هم باید برایتان بگوییم که اگر هتلتان خدمات لباسشویی ندارد، چند دست لباس اضافه‌تر بردارید. می‌دانید که در هوای شرجی، لباس‌ها خیلی دیر خشک می‌شوند و در هوای گرم و مخصوصاً بعد از تفریحات آبی لازم است روزانه حداقل دوسه بار لباس عوض کنید. اگر زمستان سفر می‌کنید، علاوه بر لباس نخی و آستین‌کوتاه مناسب روز، برای شب‌های سرد هم لباس آستین‌بلند و پاییزی دم دستتان باشد. 

از اواسط اسفند تا اواسط فروردینبین ۱۵ تا ۲۵ درجه سانتی‌گراد
از اواسط فروردین تا اواسط اردیبهشتبین ۱۹ تا ۲۹ درجه سانتی‌گراد
از اواسط اردیبهشت تا اواسط تیربین ۲۳ ا ۳۶ درجه سانتی‌گراد
ار اواسط تیر تا اواسط شهریوربین ۲۸ تا ۵۰ درجه سانتی‌گراد
از اواسط شهریور تا اواسط آبانبین ۲۲ تا ۳۵ درجه سانتی‌گراد
از اواسط آبان تا اواسط دیبین ۱۴ تا ۲۸درجه سانتی‌گراد
از اواسط دی تا اواسط اسفندبین ۱۱ تا ۲۵ درجه سانتی‌گراد

بهترین زمان سفر به کیش | چه وقت از سال سفر بیشتر خوش می‌گذرد؟

بهترین زمان سفر به کیش

وقتی صحبت از بهترین زمان سفر به کیش مطرح می‌شود، چند فاکتور ریز و درشت خودنمایی می‌کنند. از نظر برخی افراد، بهترین به معنای لوکس‌ترین است. برخی دنبال قیمت‌های ارزان هستند و برخی دیگر اتفاقاً برون‌گراهای بیش‌فعالی هستند که دلشان می‌خواهد در شلوغ‌ترین زمان ممکن به جزیره بروند و با همه قشر مردم حشرونشر کنند. برخی هم کارمند هستند و مرخصی‌های محدودی دارند و دلشان نمی‌خواهد همین چهار روز مرخصیِ بدون حقوقشان سوخت شود!

ما در راهنمای سفر کیش برای همه این افراد پیشنهادهای جذاب داریم.

بهترین زمان سفر به کیش با قیمت مناسب

بهترین زمان سفر به کیش با قیمت مناسب

آن دسته افرادی که پول کافی ندارند یا اهداف بزرگ‌تری در سر دارند و صلاح نیست پولشان را برای هر چیزی خرج کنند، معمولاً دنبال سفرهای اقتصادی هستند. به این دسته افراد، روزهای کم‌گردشگر سال را پیشنهاد می‌کنیم. این روزها شامل روزهای گرم سال می‌شود. اگر به سایت‌های اجاره هتل یا برگزارکننده تور هم سر بزنید، متوجه می‌شوید که قیمت اقامت و حتی بلیط سفر به کیش در این ایام از همیشه ارزان‌تر است. دلیل عمده‌اش هم کاهش تقاضا و متقابلاً کاهش قیمت‌هاست. برای مثال می‌توانید اتاقی که در روزهای عادی به‌ازای هر شب ۵میلیون تومان رزرو می‌شود، در این روزهای گرم و خلوت با ۲میلیون تومان هم اجاره کنید.

بهترین زمان سفر به کیش با قیمت مناسب

این کاهش قیمت مخصوص هتل نیست. رستوران‌ها، تفریحات آبی، جاهای دیدنی و حتی مراکر خرید هم در این ایام تخفیف‌های جذابی دارند. آنچه خیلی مهم است این است که تحمل گرما را داشته باشید. از آنجا که خاطرتان برایمان عزیز است، برای این موضوع هم راه‌حل داریم. کافی است روزها در مراکز خرید، پارک‌های آبی و جاهای دیدنی سرپوشیده باشید و شب‌ها را به دوچرخه‌سواری، قدم‌زدن در ساحل و تفریحات دیگر بپردازید. 

بهترین زمان سفر برای کارمندان یا والدین

بهترین زمان سفر برای کارمندان یا والدین

تعطیلات نوروز و تعطیلات رسمی تنها زمان فراغت کارمندان است. برای همین هم در این روزها شاهد سیل گسترده مسافران به این جزیره هستیم. این ایام، «بهترین زمان سفر به کیش» برای بیش‌فعالان و افرادی محسوب می‌شود که در شلوغی حس خوبی دارند. یک نکته مهم برای این روزها، بازار رقابتی بین هتل‌ها، رستوران‌ها و مراکز تفریحی است. صاحبان این کسب‌وکارها برای جذب بیشتر مشتری، همه هنر خود را رو می‌کنند. البته در چنین روزهایی باید زحمت ایستادن در صف‌های طولانی را به جان بخرید. منظورمان از صف هم فقط بازی‌های آبی و تفریحات و سرگرمی‌ها نیست؛ مقصودمان همه جا حتی رستوران‌ها و مراکز خرید است.

بهترین زمان سفر برای کارمندان یا والدین

اگر قصدتان سفر در چنین موقعی از سال است، حتماً تور یا بلیط و هتلتان را از قبل رزرو کنید؛ چرا که به کسری از ثانیه همه جاهای خالی پر می‌شوند. نکته مهم دیگر این است که اگر بدون تور سفر می‌کنید، حتماً بلیط برگشتتان را بگیرید. در بسیاری مواقع، به علت ازدیاد جمعیت، افراد ساعت‌ها و حتی روزها در فرودگاه سرگردان می‌مانند و پروازی برای برگشت پیدا نمی‌کنند.

بهترین زمان سفر لاکچری

بهترین زمان سفر لاکچری

پاییز و زمستان هوای جزیره خیلی مطلوب و دلچسب می‌شود و از هر نظر بخواهید حساب کنید، بهترین زمان سفر به کیش محسوب می‌شود. این ایام اوج کار کارمندان، دانش‌آموزان و دانشجویان است و همین موضوع باعث می‌شود خلوتی دلچسب در جزیره حکمفرما شود. آن دسته افرادی که دستشان به دهنشان می‌رسد و دلشان می‌خواهد یک سفر به‌یادماندنی و لاکچری را تجربه کنند، بهتر است در بازه زمانی آبان تا پایان اسفند، برنامه سفرشان را بچینند. صف‌های خلوت تفریحات آبی، هوای مطلوب بهاری و چندین و چند امتیاز دیگر در این دو فصل شامل حال مسافران می‌شود. تنها نکته‌ای که البته برای افراد ثروتمند خیلی مهم نیست، هزینه گزاف بلیط هواپیما، اقامت در هتل و سرو غذا در رستوران‌هاست.

تفریحات آبی کیش

تفریحات آبی کیش

اصل سفر به همه جزایر ایران برای مسافران، تفریح و گردش و خوش‌گذرانی است و در بین همه تفریحات، تفریحات آبی کیش سهم و نقش پررنگ‌تری در جذب مسافران دارد. برای آنکه بدانید چه تفریحات آبی پیش رویتان است و هر کدام چه قیمتی دارند، این بخش راهنمای سفر کیش را با دقت بیشتری بخوانید. البته در انتهای همین بخش یک جدول پروپیمان از همه اطلاعات برایتان می‌گذاریم. زیر عنوان هر تفریح هم یکی‌یکی‌شان را معرفی می‌کنیم تا اگر سفر اولتان است، با ماهیت تفریحات آشنا شوید.

پاراسل

پاراسل

عکس پاراسل را نگاه کنید، تا آخر داستان دستتان می‌آید. شما با چند نفر دیگر که حداقل دونفرشان غریق‌نجات هستند، با قایق تندرو به دل دریا می‌زنید. کمی خوش‌وبش می‌کنید و بعد به‌ترتیب روی صندلی می‌نشینید. صندلی‌تان با شیب ملایمی به بالا می‌رود. قایق حرکت می‌کند و شما شبیه بادبادک در آسمان رها می‌شوید. شاید اول ماجرا، ترس از ارتفاع مانعتان شود؛ اما وقتی به قایق برگردید، بی‌شک می‌خواهید یک بار دیگر هم این بازی هیجان‌انگیز را تکرار کنید.

غواصی

غواصی

غواصی در کیش تا چند سال پیش از دسته تفریحات آبی لاکچری بود که هر کسی امتحانش نمی‌کرد؛ اما این روزها کسی نیست که به کیش برود و نخواهد غواصی را تجربه کند. برای تجربه غواصی هم نیازی نیست این کار را بلد باشید. مربی‌های مجموعه‌های مختلف، ابتدا به شما آموزش‌های لازم را می‌دهند و برای یک گردش زیر دریایی جذاب آماده‌تان می‌کنند.

اسکوتر زیردریایی

اسکوتر زیردریایی

اسکوتر زیر دریایی هم تفریحی شبیه غواصی است با این تفاوت که باید آمادگی لازم برای این کار را داشته باشید؛ چرا که با کمک اسکوتر برقی، به رانندگی زیر آب می‌پردازید. تسلط روی اسکوتر، نترسیدن از موجوداتی که یکباره جلویتان ظاهر می‌شوند و سرعت عمل کافی، شرط اصلی استفاده از اسکوتر است.

شاتل

شاتل

تجربه تیوپ‌سواری روی برف را دارید؟ همین تجربه روی آب به اسم شاتل شناخته می‌شود. شما سوار تیوپ بزرگی می‌شوید که در حالت عادی سه تا چهار نفر را روی خود جا می‌دهد. این تیوپ بزرگ با یک سیم بکسل، به یک قایق موتوری وصل می‌شود. بستگی دارد قایق‌ران‌ها چقدر شیطنت کنند تا همان‌قدر به شما خوش بگذرد.

بنانا

بنانا

بنانا هم شبیه شاتل است با این تفاوت که شبیه موز است و به همین دلیل هم اسم بنانا را با خود یدک می‌کشد. البته شایعه است یا حقیقت، دقیقاً نمی‌دانم؛ اما خبرهایی هست که بنابنا خطرساز شده و قصد دارند کلاً حذفش کنند. دلیلش هم این بوده که تعداد بیشتر آدم روی بنانا جا می‌شدند و احتمالاً اکثرشان جوان‌های پرشوری بودند که سرشان درد می‌کرده برای دردسر! بی‌شک درصد غرق‌شدن مسافران بنانا بیشتر بوده که خواستند حذفش کنند.

فلای بورد

فلای بورد

فلای برد یک تفریح سراسر هیجان است که فقط اهل خودش را می‌طلبد. در این تفریح شما همراه با جت اسکی به بخشی از آب می‌روید. سپس با کمک چیزهایی شبیه شلنگ که به دست و پایتان وصل است، آب با شدت زیاد پمپاژ می‌شود و شما از سطح دریا کنده شده و به آسمان می‌روید. توانایی حفظ تعادل در این تفریح بسیار مهم است؛ بنابراین بی‌گدار به آب نزنید.

پدل برد

پدل برد

پدل برد مخصوص افرادی است که عاشق سکوت، تنهایی و آرامش هستند. البته که این افراد باید توانایی برقراری تعادل را هم داشته باشند و صد البته دارای ماهیچه‌های قوی نیز باشند. شما در این تفریح سوار یک تکه چوب شناور بر سطح آب می‌شوید و سپس یکه و تنها در مسیر خود پارو می‌زنید. معمولاً افرادی که یوگا یا ورزش‌های تمرکزی دیگر را تمرین می‌کنند، در بازی پدل برد موفق‌تر هستند.

کیبل اسکی

کیبل اسکی

کیبل اسکی مخصوص بچه‌های بازیگوشی است که همیشه از دیوار صاف بالا می‌رفتند. این بازی جذاب با کمک یک قایق تندرو و یک تکه چوب اسکی انجام می‌شود. قایق تندرو باسرعت به پیش می‌رود و مسافر کیبل اسکی هم روی تخته چوبش با کمک امواج به بالا و پایین می‌رود. سوارشدن بر دل موج‌ها و مهارکردنشان، بزرگترین لذت این بازی است.

بیگ بال

بیگ بال

اسم و عکس بیگ بال همه ماهیت بازی‌اش را فاش می‌کند. در این بازی شما وارد یک توپ بسیار بزرگ شده و توی روی آب رها می‌شود. شما باید همه تلاشتان را بکنید که ثابت بمانید. حرکت داخل این توپ‌های بزرگ بسیار جذاب است. فقط یادتان باشد که در روزهای گرم سال و مخصوصاً در ساعات اوج گرما سراغ این بازی نروید؛ چون ممکن است دچار تنگی نفس یا گرمازدگی شوید. ساحل مرجان کیش یکی از آن جاهایی است که این بازی را پیش رویتان می‌گذارد.

کشتی کف شیشه‌ای

کشتی کف شیشه‌ای

تماشای ماهی‌های رنگارنگ زیر آب برای همه جذاب است و این جذابیت برای کودکان چند برابر می‌شود. از آنجا که همه افراد اجازه یا توانایی تجربه غواصی را ندارند، پیشنهاد می‌کنیم سراغ قایق‌های کف‌شیشه‌ای یا قایق های آکواریومی بروید. این قایق‌ها در دریا حرکت می‌کنند و شما می‌توانید در مسیرشان ماهی‌ های متفاوت را ببینید. در هر قایق یک راهنما هم وجود دارد که می‌داند دقیقاً کجای آب بایستد که تنوع و تعداد ماهی‌ها بیشتر باشد. او در طول مسیر نام و مشخصات همه ماهی‌ها را برایتان می‌گوید. توی این قایق اکثر افراد گوشی‌به‌دست هستند تا از تنوع و رنگارنگی ماهی‌ها عکس و فیلم بگیرند.

پلاژ بانوان

پلاژ بانوان

پلاژ بانوان کیش بخشی از جزیره است که به‌صورت اختصاصی برای خانم‌ها تدارک دیده شده. بانوان در این پلاژ می‌توانند با خیال راحت و بدون نگرانی و دغدغه در آب‌های دریا شنا کنند. دوش آب شیرین، کافه و فست‌فودهای جذاب هم در این پلاژ هست. ضمن اینکه احتمالاً گوشه و کنار پلاژ هنرمندانی هم باشند که روی دستتان طرح حنا بزنند یا موهایتان را در طرح‌های جذاب و خاص ببافند. ورود به پلاژ بانوان قوانین خاص خودش را دارد که همگی برای حفظ امنیت و آرامش خودتان است. حتماً آن‌ها را رعایت کنید.

جاهای دیدنی کیش | کجا بیشتر خوش می‌گذرد؟

جاهای دیدنی کیش

همه لذت کیش به بازی‌های آبی و تفریحاتش نیست. کیش جاهای دیدنی بسیاری دارد که اتفاقاً برخی از آن‌ها هم رایگان هستند. برای همین خیلی‌ها قبل از سفر کاغذ و خودکار دستشان می‌گیرند و لیست کاملی از جاذبه های دیدنی کیش را می‌نویسند تا بتوانند یک برنامه‌ریزی درست برای زمانشان داشته باشند. البته بعضی‌ها هم ریش و قیچی را به مسئولان تور می‌سپارند و خیال خودشان را راحت می‌کنند.

اینکه شما اینجایید و دارید راهنمای سفر کیش را می‌خوانید، نشان می‌دهد که دلتان خواسته خودتان برای سفرتان برنامه بچینید؛ پس همرامان باشید تا لیست کاملی از جاهای دیدنی کیش را برایتان بنویسیم و کمکتان کنیم تا چیزی از قلم نیفتد.

کشتی یونانی

کشتی یونانی

کشتی یونانی یکی از پررنگ‌ترین نمادهای کیش است. اصلا کسی را سراغ نداریم که به کیش رفته باشد و یک عکس کنار کشتی یونانی از خودش ثبت نکند. این کشتی چندین و چند سال پیش در کنار این جزیره پهلو گرفت و همینجا ماندگار شد. البته که مرور زمان باعث شده که روز‌به‌روز بیشتر خراب شود و بیشتر آب برود. برخی می‌گویند تا چند سال دیگر، اثری از کشتی نخواهد بود. با این توضیح، اگر دوست داشتید، در ساحل نزدیک به کشتی، چند تا عکس یادگاری بگیرید. زمانش هر وقتی باشد خوب است. البته طلوع و غروب آفتاب بسیار زیبایی دارد، به‌شرط اینکه هوا ابری نباشد.

نکته: همین حالا که شما دارید راهنمای سفر کیش را می‌خوانید، هزاران مسافر برنامه ریخته‌اند که از غروب آفتاب کنار کشتی یونانی کیش عکس بگیرند؛ بنابراین خودتان را برای شلوغی آماده کنید. ژست‌هایتان را هم قبل از رسیدن تمرین کنید تا دیگران معطل شما نشوند. یادتان باشد از شروع غروب خورشید تا تاریکی هوا، کمتر از ۲۰ دقیقه زمان وجود دارد و همه می‌خواهند همان موقع عکس بگیرند.
هزینه بازدیدرایگان
زمان بازدید24 ساعت
آدرسکیش، جنوب غربی جزیره کیش، خیابان غروب کیش، میدان غروب، پارک ساحلی کشتی یونانی

شهر زیرزمینی کاریز

شهر زیرزمینی کاریز

بی دلیل نخواهد بود اگر بگوییم شهر زیرزمینی کاریز یکی از اعجاب‌انگیزترین کارهای بشر است. بگذارید ادعایمان را با این مقدمه اثبات کنیم که جزیره کیش در دل آب‌های خلیج فارس است و همه اطراف جزیره را آب‌های شور فراگرفته. با این حال، آبی که در این قنات جریان داشته، شور نبوده و برای خوردن استفاده می‌شده است.

شهر زیرزمینی کاریز

با حفر این قنات، مردم در سال‌های گذشته آب تصفیه‌شده و خنک داشته‌اند. علت این اتفاق وجود مرجان‌ها و مهندسی بسیار تخصصی مردم قدیم بوده است. البته که این روزها از شهر زیرزمین کاریز بیشتر به‌عنوان یکی از جاهای دیدنی کیش می‌توان نام برد. اکثر تورهای گشت یک‌روزه جزیره، این بنا را در لیست خودشان دارند. اگر هم نبود، خودتان حتماً سر بزنید که در این جاذبه خیلی حرف از نبوغ سرشار ایرانیان نهفته است. موزه مردم‌شناسی، رستوران، کافی‌شاپ و آلاچیق‌هایی برای استراحت، از امکاناتی هستند که در داخل و اطراف این جاذبه تعبیه شده‌اند.

هزینه ورودی۴۰هزار تومان
زمان بازدید09:00 صبح تا 21:30 شب
شماره تماس0764473900
آدرساستان هرمزگان، جزیره کیش، بلوار میرمهنا، حدفاصل میدان المپیک و میدان فارور

باغ پرندگان

باغ پرندگان

این بخش و بخش بعدی معرفی جاهای دیدنی کیش، چندان به دلم خوش نمی‌آید؛ چون معتقدم حیوانات نباید در انحصار لذت‌جویی انسان قرار بگیرند؛ اما باز هم اگر سلیقه شما با من فرق می‌کند، پیشنهاد می‌کنم برای دیدن انواع پرنده‌های زیبا، سری به باغ پرندگان کیش بزنید. البته اینجا علاوه بر پرنده‌های مختلف، چند کروکدیل هم نگهداری می‌شوند. مسیر پیاده‌روی داخل پارک، پیچ‌در پیچ و بسیار زیباست تا جایی که خسته‌تان نمی‌کند؛ اما باز هم اگر کودکی همراهتان دارید، حتما برایش کالسکه یا ماشین حمل کودک تهیه کنید؛ چون مسیر پیاده‌روی طولانی است و شاید مجبور شوید بخشی از مسیر، کودکتان را به آغوش بگیرید و خب این اصلاً جالب نیست.

قیمت بلیطبرای افراد بیشتر از ۴سال 182 تومان. هزینه بلیط برای کودکان ۲ تا ۴ سال نیم‌بها است. هزینه ورودی برای افرادی کمتر از ۲ سال رایگان است.
ساعت کاری باغ پرندگان کیشهمه روزه از ساعت ۱۶ تا ۱۸ و از ۱۸ تا ۲۰
تلفن07644445237
آدرسجزیره کیش، پارک دلفین‌ها

پارک دلفین کیش یا همان دلفاریوم

پارک دلفین کیش

انتهای گردش در باغ پرندگان به پارک دلفین کیش منتهی می‌شود. دلفین‌های بازیگوش و فک‌های بامزه، در این بخش برایتان شیطنت‌های بامزه می‌کنند و دلتان را می‌برند. اگر شانس با شما یار باشد که گروه سیرک را هم می‌بینید. البته منظورمان از سیرک، بیشتر حرکات آکروباتیک و شعبده‌بازی و نمایش‌های مفرح دیگر است که خود انسان‌ها اجرا می‌کنند و خوشبختانه خبری از فیلی که روی توپ راه می‌رود و ببری که از حلقه آتش می‌پرد، نیست.

هزینه ورودی175000 تومان
شماره تماس07644445237
ساعت بازدیداز 4:30 عصر تا 8:30 شب
آدرساستان هرمزگان، قسمت جنوبی جزیره کیش، مجموعه بزرگ گردشگری و تفریحی پارک دلفین.

درخت سبز کیش

درخت سبز کیش

درخت سبز کیش یا همان انجیر معابد یکی از قدیمی‌ترین یادگاری‌های جزیره و پربازدیدترین جاذبه گردشگری آن است. این درخت، شکل و شمایل عجیبی دارد و از نظر بسیاری از هندوها، بسیار مقدس است. برای همین هم احتمالاً درخت را در حالی می‌بینید که هزاران پارچه رنگی زیبا از آن آویزان شده است. البته این سال‌ها به دلیل گرمای بیش از حد هوا یا نگهداری نادرست از درخت، شاخه‌هایش رو به خشکی رفته است. به نظرم تا درخت زنده است و نفس می‌کشد، سری بزنید و تجربه دیدارش را از دست ندهید.

هزینه بازدیدرایگان
ساعت بازدید24 ساعته
آدرسجزیره کیش، بعد از میدان حریره و در خیابان درخت سبز کیش.

پارک ژوراسیک

پارک ژوراسیک کیش

اسم فیلم ژوراسیک را شنیده‌اید؟ این فیلم درباره دانشمندی است که گونه‌های دایناسور را در جایی دور از مرکز شهر پرورش داده و می‌خواهد یک باغ‌وحش از این حیوانات بسازد. ایده این فیلم باعث شد در شهرهای مختلف جهان پارک‌هایی به نام ژوراسیک ساخته شود. پارک ژوراسیک کیش یا دراگون پارک هم یکی از بزرگ‌ترین و مهیج‌ترین پارک‌های سرپوشیده بزرگ خاورمیانه است. اینجا علاوه بر دایناسورهای جذاب، پدیده‌های حیرت‌انگیز برای بزرگسالان هست. وارد این پارک که بشوید، گذر زمان را حس نخواهید کرد. راستی اینجا را با نام تم پارک هم می‌شناسند. اگر جایی به گوشتان خورد، تعجب نکنید. علتش هم اتاق‌های عجیب و غریبی است که به شما فرصت ثبت عکس‌های جذاب را می‌دهد.

آدرسایران، استان هرمزگان، جنوب‌غربی جزیره کیش، خیابان غروب کیش، میدان غروب، خیابان جهان، تم پارک سنتر کیش
ساعات کاریهر‌روز هفته از ساعت ۱۱:۰۰ تا ۱۹:۰۰ 
هزینه بلیطبرای هر نفر ۲۷۰ هزار تومان و برای کودکان زیر ۳ سال رایگان. در‌صورت کنسل و مرجوع کردن بلیط، ۶۰ در‌صد از هزینه پرداختی به شما عودت داده می‌شود. همچنین این بلیط شامل هر سه مجموعه پارک ژوراسیک، دراگون پارک و مجیک پارک می‌شود.
مدت‌زمان پیشنهادی برای حضور در پارکحدود ۳ ساعت 

خانه مردم شناسی بومیان

خانه مردم شناسی بومیان

 اگر اهل موزه‌گردی هستید و سفر در تاریخ کیش برایتان لذت‌بخش است، خانه بومیان کیش را از دست ندهید. این خانه بیشتر از ۲۰۰ سالش است و این روزها به موزه تبدیل شده. صاحب اصلی خانه یکی از تاجران مروارید بوده و برای خودش اسم و رسمی داشته است. برای همین هم فقط ۱۲۰۰ متر از جزیره را به زیربنای خانه‌اش اختصاص داده است. در این خانه می‌توانید انواع ابزار صید، انواع وسایل زندگی در گذشته و یک دنیا تجربه جدید را با چشم‌های خودتان یا حافظه دوربینتان ثبت و ضبط کنید.

هزینه ورودی۲۵هزار تومان
ساعت بازدیداز ۴ بعدازظهر تا ۹ شب
شماره تماس09373705665
09337691812
07644432844
آدرسجزیره کیش، محله سفین، بعد از بازار ماهی، روبه‌روی اسکله صیادی

شهر باستانی حریره

شهر باستانی حریره

یکی از بخش‌های تاریخی در کیش، شهری قدیمی را در دل خود دارد که از ۸۰۰ سال پیش به یادگار مانده است. شهر حریره به‌تازگی کشف شده و برای علاقه‌مندان به تاریخ، جذاب است. برای دیدن این شهر می‌توانید به بلوار میرمهنا، بلوار المپیک، میدان حریره، خیابان کرانه بروید.

هزینه بازدیدرایگان
زمان بازدید24 ساعت
آدرسکیش، بلوار میرمهنا، بلوار المپیک، میدان حریره، خیابان کرانه

خانه اعیانی

خانه اعیانی کیش

خانه اعیانی کیش هم یکی از خانه‌های تاریخی نزدیک به شهر حریره است. این بنای بزرگ یکی از قصرهایی است که از خاندانی ثروتمند به جا مانده است. شاید برای خیلی‌ها که برای تفریح به کیش آمده‌اند، این خانه چنگی به دل نزند؛ اما برای آن‌هایی که بناهای تاریخی را دوست دارند، لذت‌بخش است. از سویی این خانه و نوع طراحی‌اش یک روز سندی می‌شود بر اثبات هویت ایرانی جزیره کیش.

هزینه بازدیدرایگان
زمان بازدید24 ساعت
آدرسکیش، بلوار میرمهنا، بلوار المپیک، میدان حریره، خیابان کرانه، شهر حریره

تله کابین میکامال

تله کابین میکامال

یکی از جدیدترین جاهای تفریحی که در کیش راه‌اندازی شده است، مجموعه میکامال است. خود میکامال یک مرکز خرید بسیار لوکس است که کلی جاذبه را در خود جا داده است. تله کابین میکامال هم یکی از این جاذبه‌هاست. کابین‌های این پرنده آهنین، در اندازه‌های متفاوت و با امکانات مختلف طراحی شده است. در همه کابین‌ها سیستم تهویه و سیستم پخش موزیک وجود دارد. در کابین ویژه، امکانات ویژه‌تری هم می‌توان پیدا کرد. این تله کابین، ساخت بهترین شرکت‌های خارجی یعنی پورشه و سواروسکی است و امنیت فوق‌العاده‌ای دارد.

هزینه ورودی 100000 تومان
ساعت دسترسی8 صبح تا 12 شب
شماره تماس02172806510
آدرسهرمزگان، جزیره کیش

قلعه جنی

قلعه جنی

عاشق فیلم‌های ترسناک و داستان‌های جن و پری که باشید، عاشق قصه‌های قلعه جنی کیش هم می‌شوید. البته که همه مسافرها میلی به دیدن این قلعه متروکه ندارند؛ اما برای برخی جالب است که حس کنجکاوی‌شان را بردارند و با هم ساعاتی در قلعه قدم بزنند.

هزینه بازدیدرایگان
ساعت بازدید24 ساعته
آدرساستان هرمزگان، کیش، جاده جهان، نرسیده به کشتی یونانی

قلعه وحشت کیش

قلعه وحشت کیش

صحبت از ترس و جن شد، حیفمان آمد قلعه وحشت کیش را به شما معرفی نکنیم. اینجا یک مجموعه کامل برای ترساندن شماست. البته خود من که فلسفه پشت این کار را نفهمیدم؛ اما اگر سلیقه شما هست، سری به این مجموعه بزنید. می‌گویند در یکی از بازی‌ها، یک مرد با اره برقی دنبالتان می‌افتد. من که باشم، حتماً در این جنگ فرضی کشته می‌شوم!

آدرسکیش، میدان آبشار، ضلع جنوبی هتل ارم
شماره تماس۰۹۳۴۷۶۸۸۴۹۸
ساعات کاریهر روز از ۱۸ تا ۲ بامداد
هزینه بازدیددر سال ۱۴۰۰، ۵۰ هزارتومان
محدودیت سنیفقط برای افراد بزرگ‌تر از ۵ سال
(محدودیت ورود برای افرادی که سابقه بیماری قلبی یا تنفسی دارند)

کلبه هور و ماهیگیری

کلبه هور

اسم کلبه هور که می‌آید خیلی‌ها یک خانه چوبی قدیمی توی ذهنشان نقش می‌بندد. از شما چه پنهان خود من هم اولین بار دنبال یک کلبه واقعی بودم؛ اما بعد فهمیدم که اینجا نام یک دماغه است که هر روز شاهد عشق‌بازی آب و صخره‌هاست. اینجا انواع امکانات برای تفریح آبی فراهم است و از بین همه آن‌ها غواصی و ماهیگیری بازار گرم‌تری دارند.

هزینه بازدیدرایگان
ساعت بازدید24 ساعته
آدرسغرب جزیره کیش، خیابان جهان، میدان هور

دوچرخه سواری

دوچرخه سواری

دوچرخه سواری در کیش یکی از لذت‌هایی است که کوچک و بزرگ نمی‌شناسد. برای همین  هم هست که در جاهای مختلف جزیره انواع دوچرخه در سایزهای مختلف وجود دارد تا همه افراد از کودک پنج‌ساله گرفته تا زنان و مردان بالغ بتوانند از این تفریح لذت‌بخش استفاده کنند. باجه های کرایه دوچرخه در کنار اکثر ساحل‌های جزیره هستند. این باجه‌ها بر اساس ساعاتی که شما بخواهید، با مبلغ منصفانه‌ای دوچرخه امانت می‌دهند.

پارک برفی کیش

پارک برفی کیش

پارک برفی یا پینگو پارک هم پدیده جالبی است که چند سال گذشته در کیش و مشهد راه‌اندازی شده است. فکرش را بکنید که در دمای چهل درجه، بخواهید لباس گرم بپوشید و برف‌بازی کنید. در پارک برفی کیش برای آن دسته هموطنانی که در شهرشان برف نمی‌بینند، جذابیت فوق‌العاده‌ای دارد. البته که جزء تفریحات لاچری کیش است و باید برای لذت‌بردن از آن حسابی سر کیسه را شل کنید.

هزینه ورودیرایگان
ساعت بازدید11 صبح تا 12 شب
آدرسجزیره کیش، بلوار موج، بالاتر از هتل ویدا

جایروکوپتر

جایروکوپتر

حرف از تفریحات لاکچری کیش شد، اسم جایروکوپتر به ذهنم رسید. می‌دانید که برخی از هواپیماهای آموزشی، تک سرنشین هستند. البته برخی‌شان بیشتر به هلی‌کوپتر می‌خورند تا هواپیما؛ اما در نهایت هر چه باشند، تفریح لذت‌بخشی بر فراز آسمان کیش هستند. اگر حساب بانکی‌تان پر است و غم اجاره و قسط ندارید، در انتخاب جایروکوپتر تردید نکنید که بسیار لذت‌بخش است.

شهربازی هایلند

شهربازی هایلند

شهربازی هایلند یکی از جاهای پرطرفدار و تا حدی شلوغ کیش است. این گزینه برای خانواده‌هایی خوب است که با کودکان دلبندشان عازم سفر شدند و می‌خواهند یک امتیاز ویژه به بچه‌ها بدهند تا موقع کنسرت یا غواصی یا تفریحات دیگر، کودکانشان باهاشان راه بیایند. البته اینجا تنها پارک کودکان نیست. در مقاله دیگر همه جاهای تفریحی مخصوص کودکان کیش را بررسی کرده‌ایم. اگر سری بزنید، کلی جا با قیمت‌های مناسب پیدا می‌کنید.

هزینه بلیتهزینه بلیت هر بازی متفاوت است و حداقل آن ۲۰هزار تومان است.
ساعات کاریدر حال حاضر به دلیل محدودیت‌های کرونایی این مجموعه از ساعت ۵ بعدازظهر تا ۱۲ شب باز است. در روزهای معمولی از ساعت ۱۱ صبح تا ۱ بامداد باز است.
شماره تماس09347681362
آدرس صفحه اینستاگرامhilandparkkish
آدرساستان هرمزگان، جزیره کیش، بلوار خلیج فارس، میدان امیر کبیر، پارک شهر، پارک هایلند

گشت سافاری

گشت سافاری

اینکه گشت سافاری را در آخرین گزینه گذاشتم، بی‌دلیل نیست. همان قدر که باغ‌وحش و سیرک حیوانات برای من غصه‌آور است، سافاری در کویر هم در نظرم نوعی دست‌درازی به اکوسیستم یک منطقه محسوب می‌شود. شاید البته نظر شما با من فرق داشته باشد؛ اما باز هم اجازه دهید، این تفریح، برود ته لیست تفریحاتتان، جوری که اصلاً حتی فراموشش کنید.

سایر جاهای دیدنی کیش

سایر جاهای دیدنی کیش

در کیش جاهای دیدنی بسیاری هست. برخی‌شان را برایتان آوردیم و برخی دیگر را فقط اسم می‌بریم؛ چون تجربه ثابت کرده است عده کمی از مسافران از این جاذبه ها استقبال می‌کنند. رصدخانه تیتان، کارتینگ، پینت بال و  زورب بال از این دسته جاهای دیدنی و تفریحات کیش هستند.

پارک های آبی کیش | سواحل کیش

پارک های آبی کیش

یکی از تفریحاتی که در ظاهر رایگان است؛ اما ممکن است گاهی هزینه روی دستتان بگذارد، ساحل‌گردی است. البته این هزینه که می‌گویم در حد سفارش دادن بستنی یا آبمیوه است. شاید هم وسوسه شدید و برخی تفریحات آبی را امتحان کردید. خوشبختانه مسئولان زیباسازی کیش، به ساحل‌های جزیره خوب رسیدگی می‌کنند. انصافاً همه سواحل کیش و پارک‌های ساحلی آن در اکثر مواقع تمیز هستند و خبری از زباله یا هرج‌ومرج و آشفتگی در آن‌ها نیست. در ادامه آدرس معروف‌ترین ساحل‌های کیش را برایتان می‌گذاریم. حتماً به آن‌ها سری بزنید، مخصوصاً اگر کودک دلبندتان همراهتان است. راستی روی هر کدام که کلیک کنید، توضیحات مفصلش برایتان می‌آید؛ از آدرس گرفته تا امکانات و غیره.

تاریخچه کیش

تاریخچه کیش

برای آن‌ها که همیشه سر کلاس تاریخ بیدار بودند و دانستن سرگذشت ملت‌ها برایتان جذابیت داشت، این بخش راهنمای سفر کیش هم بی‌شک خواندنی می‌شود. اینجا می‌خواهیم از تاریخچه این جزیره برایتان بگوییم. شاید بدانید و شاید نه که در جزیره کیش آثاری از دوره هخامنشیان کشف شده و این نشان می‌دهد که در آن زمان هم این جزیره برای ایرانیان بوده است. بعد از سلسله ساسانیان، کیش به تصرف اعراب درآمد. چند سال بعد هم آل بویه آن را بازپس گرفتند.

تاریخچه کیش

البته این جنگ و گریز ها یکی پس از دیگری اتفاق افتاد و هربار جزیره به تاراج قومی می‌رفت. سیب روزگار چرخید و چرخید و به زمانی رسید که پرتغالی‌ها هوس کردند جنوب ایران را به نام خودشان سند بزنند. چند صباحی هم جزیره کیش در اشغال پرتغالی‌ها بود و پس از آزادسازی بندرعباس، این جزیره هم به روزهای آزاد خود برگشت.

تاریخچه کیش

تا سال‌ها درآمد مردم کیش از صید صدف و فروش مروارید بود تا اینکه مرواریدهای خارجی با اندازه‌های بزرگ‌تر و قیمت ارزان‌تر بازار را پر کردند و کاسبی مردم کیش کساد شد. البته این روزگار همین طور نماند. پرنده اقبال در دوران پهلوی بر سر مردم کیش نشست و این جزیره به‌عنوان یک منطقه توریستی و منطقه آزاد تجاری انتخاب شد.

از همان سال‌ها ساخت انواع هتل، فروشگاه، مراکز تفریحی و غیره در جزیره کیش جان گرفت و حاصل این چند سال چیزی شد که امروزه از این تکه خاک شناور در آب می‌بینیم.

اینجا با  حقایق باورنکردنی کیش آشنا می‌شوید.

غذاهای محلی کیش | چه خوراکی‌هایی را انتخاب کنم؟

غذا های محلی کیش

شاید شما هم مثل دوستان من با یک کوله‌پشتی سفر می‌کنید و به‌جای رفتن به هتل، ترجیح می‌دهید جایی چادر بزنید یا به اقامتگاه بومگردی بروید. اگر این سلیقه شماست، بی‌شک غذاهای محلی هم توجهتان را جلب می‌کند. البته غذاهای محلی کیش آنقدر جذاب هستند که در سلیقه خیلی افراد می‌گنجند. پایه اصلی اکثر این غذاها، ماهی و سایر موجودات دریایی هستند. انواع ماهی، میگو، صدف، هشت‌پا و خرچنگ از آن دسته خوارکی‌هایی هستند که در هر جایی پیدا نمی‌شود.

  • سمک مشوی

سمک مشوی

حتی موقع تلفظ اسم این غذا می‌توانید حدس بزنید که یک غذای عربی خوش‌عطر است. سمک هم که به معنی ماهی است و این یعنی ماهی در آن نقش اول را دارد. برای تهیه این غذا، ماهی را با ادویه‌های تند و خالص عربی مزه‌دار می‌کنند و به دست روغن داغ می‌سپارند تا حسابی سوخاری شود. اگر طرف‌دار طعم‌های تندوتیز هستید، از سمک مشوی کیش غافل نشوید.

  • قلیه ماهی و قلیه میگو

قلیه ماهی

قلیه ماهی و میگو که معرف حضور همه هست. شک ندارم که یک بار هم که شده در خانه خودتان یا جای دیگر این غذا را چشیده‌اید. تفاوت قلیه‌های کیش با شهرهای دیگر در تازه‌بودن ماهی و میگو و تند و تیزی طعمش است.

  • مضروبه

مضروبه

پایه اصلی تهیه مضروبه هم ماهی است که با سبزیجات محلی و سیر طعم‌دار و پخته می‌شود. این غذا هم بسیار تند‌وتیز است و قبل از خوردنش باید تکلیفتان را با ذائقه‌تان مشخص کنید.

  • کله کندی

کله کندی

کله کندی یک مدل ماهی بدون کله است. اصلاً برای همین که کله‌اش کنده شده به آن کله کندی می‌گویند. برای تهیه این غذای خاص از ماهی ساردین پهلو طلایی یا ماهی عومه استفاده می‌شود. من که بار اول است اسم این ماهی‌ها را می‌شنوم. شما چطور؟

  • پودنی

پودنی

نه، نه این غذا پودینگ معروف آذری‌ها نیست. پودنی گوشت کوسه است! بله تعجب نکنید. گوشت کوسه‌ای که اتفاقاً خیلی هم سفت و دیرپز است با آب و زردچوبه پخته می‌شود. در مرحله بعد پوستش را می‌کنند و آب آن را می‌گیرند تا کاملاً خشک شود. در آخر هم یک‌سری سبزیجات و ادویه خاص به پودنی می‌زنند و در روغن داغ فراوان رهایش می‌کنند تا خوب سرخ شود. این غذا با برنج خورده می‌شود.

  • حمسه الخرت

حمسه الخرت

همان قدر که تلفظ اسم این غذا برای ما سخت است، قیمتش هم عجیب است! ماده اصلی این غذا گوشت یک نوع صدف مرواریدساز به نام محار است. می‌دانید که همه گوشت داخل صدف را نمی‌توان خورد و باید قسمت خوراکی‌اش را به‌دقت جدا کرد. کمیاب‌بودن صدف محار و سخت‌بودن مراحل تهیه‌اش باعث شده که قیمت عجیب و غریبی داشته باشد. این غذا را هم با نان و هم با برنج می‌خورند.

  • برنج مجبوس

برنج مجبوس

با اینکه اسمش برنج است؛ اما عین زرشک پلوی ما ایرانی‌ها حتماً باید با گوشت بره یا ماهی و مرغ و آن هم با مزه خاص سرو شود. رنگ غذا به قرمزی می‌زند که علتش حضور گوجه است. میخک، گشنیز، دارچین، هل و فلفل هم پایه اصلی عطر و بویش هستند.

  • مارگوگ

مارگوگ

خاستگاه این غذا کشورهای عربی است. البته خود عرب‌ها به آن مرقوق می‌گویند. برای تهیه‌اش هم از گوشت بره، بادمجان، هویج، سیب‌زمینی، فلفل تند و ادویه‌های دیگر استفاده می‌کنند. احتمالا طعمش چیزی شبیه طاس کباب خودمان باشد؛ البته خیلی تندتر!

  • برنج شکری

برنج شکری

باورتان می‌شو برنجی که با شکر شیرین شده باشد را بتوان با ماهی خورد؟ خب البته آن دسته افراد که کوکوی شیرین می‌خورند با فسنجان و حلیم با شکر را خیلی دوست دارند، احتمالاً عاشق این غذا می‌شوند. نکته جالبش این است که کنار همین برنج شیرین هم ماهی سرخ‌شده یا کبابی خورده می‌شود.

  • سایر غذاهای سنتی کیش

سایر غذاهای سنتی کیش

غذاهای سنتی کیش بیشتر از این حرف‌هاست و نمی‌توان در این فرصت کم همه‌شان را نام برد. کوکو ماهی، دال عدس، هریسه جنوبی که نوعی حلیم شیرین است، فلافل، سمبوسه، یریش و ده‌ها غذای دیگر هم در لیست غذاهای معروف کیش نشسته‌اند که هر کدامشان طعم و مزه خاص خودشان را دارند.

رستوران های کیش | کجا غذا بخورم؟

رستوران های کیش

از شما چه پنهان که تزئینات غذا، نوع سروشان، تنوعشان و صد البته طعمشان گزاره‌هایی هستند که مشتریان را به رستوران‌ها مشتاق‌تر می‌کند و این قضیه در کیش بسیار مهم‌تر است؛ چرا که اکثر هتل‌ها ناهار و شام را سرو می‌کنند و یک رستوران باید آنقدر خاص باشد که بتواند مشتری یک هتل را جذب خود کند. برای همین هم هست که بازار رقابت سر طعم و تزئین غذا د رکیش بسیار داغ است. ما در ادامه اسم و آدرس چند تا از معروف‌ترین رستوران های کیش را برایتان می‌گذاریم. توضیحات مفصل‌تر را در مقاله‌اش بخوانید. البته قبل از رفتن، خودتان هم تحقیق‌هایتان را بکنید و از دوست و آشنا آمار بگیرید که تجربه خوبی داشته باشید.

نکته: اکثر راننده‌های کیش با رستوران‌های خاص قرارداد دارند و مشتری‌ها را به آنجا می‌برند. با این توضیح راهنمایی‌گرفتن از آن‌ها چندان کار عاقلانه‌ای نیست!
نام رستورانشماره تماسآدرسمحدوده قیمت
رستوران ساحلی میرمهنا
0764422855خیابان پروین اعتصامی، کنار متل تاپ رز
بسیار لوکس
رستوران صفدری شاندیز
09347699200
و
07689200
بعد از سه راه مرجان، کنار ساختمان پرشین 2بسیار لوکس
رستوران کوه نور۰۷۶۴۴۴۵۶۷۶۴روبه‌روی بازار پردیس، واحد ۴۴بسیار لوکس
رستوران پدیده شاندیز
09347685550جاده جهان، نرسیده به میدان غروببسیار لوکس
رستوران سنتی باباقدرت۰۷۶۴۴۴۶۷۷۰۰جزیره کیش، خیابان رودکی، طبقه زیرین هتل پارمیدابسیار لوکس
رستوران شاندیز VIP093407698820خیابان رودکی، طبقه زیرین هتل پارمیدا
بسیار لوکس
رستوران نهنگ سفید۰۷۶۴۷۶۹۳۷۵۴میدان سنایی، پشت هتل فارابی و بازار مریمبسیار لوکس
رستوران رویال استار
۰۷۶۴۴۴۵۴۰۷۱
شهرک صدف، فاز یک، خیابان خراسان، طبقه سوم مجتمع خدماتی بساکلوکس
رستوران کابان۰۷۶۴۴۴۵۴۰۷۱شهرک صدف، ساختمان بساک، طبقه سوم، پلاک38
لوکس
رستوران دریایی توتی فروتی
07644450452
و
09347698454
انتهای بلوار دری، جنب اسکله تفریحی جدید
لوکس
رستوران خرچنگ+989391037384مرکز شهر کیش، روبه‌روی هتل لیلیوم، ساختمان هدیش، طبقه اول
لوکس
رستوران فودلند
07644466333بازار مرجان، غرفه 77 تا 99 لوکس
رستوران کرال07644453797برج صدف، طبقه همكف، واحد 1/2لوکس
رستوران حافظیه07644466220
و
07644466221
پارک ساحلی مرجانلوکس
رستوران انرژی۰۹۳۴۷۶۸۰۸۰۴روبه‌روی مرکز تجاری، خیابان پروین اعتصامی، کنار کیبل اسکیلوکس
رستوران فودکورت دامون۰۷۶۴۴۴۵۹۷۳۵خیابان وصال، مرکز خرید دامونلوکس
رستوران سرآشپز۰۹۱۹۲۱۳۲۵۸۴فاز خدماتی گلدیسلوکس
رستوران سنتی پوریا07644468619طبقه زیرین هتل پارمیس (زیر نظر هتل پارمیس)
طبقه زیرین هتل پارمیس(زیر نظر هتل پارمیس)
لوکس
رستوران پایاب07644423638میدان المپیک، بلوار المپیکلوکس
رستوران دیدنی‌ها۰۹۳۴۷۶۸۴۴۸۱جاده جهان کیش، بعد از بازار مرجان، نزدیک برج‌های دوقلو کیش، هتل دیدنی‌ها کیشلوکس
رستوران شاندیز آبشار09347668400
و
07644441200
پارک آبشار، نبش مجسمه پنگوئنمتوسط
رستوران آب و برق
07644424881
داخل محوطه شرکت آب و برقمتوسط
رستوران خانه اسپاگتی07644446241هتل پارامیس، طبقه زیرزمینمتوسط
رستوران دارچین07644420357جزیره کیش،‌ میدان امیرکبیر، بلوار تهران، خیابان کوشا،‌ جنب دفتر مرکز دامونمتوسط
رستوران خاطره07644424984مرکز شهر، طبقه بالای ایرانویچمتوسط
رستوران عمو اکبر
07644424396
بلوار فردوسی، روبه‌روی بازار پانیذ، مجتمع حافظ
اقتصادی
فست فود بومرنگ07644458431ایوان مروارید، پلاک331
اقتصادی

هتل های کیش | بر اساس بودجه‌ام کجا بروم؟

هتل های کیش

در کیش هتل‌های فراوانی وجود دارد. علاوه بر آن‌ها اقامتگاه‌های بوم گردی و حتی سوئیت آپارتمان‌های متعدد هم هست که هر کدام بازه قیمتی متفاوت دارند. البته زمان سفر هم در نرخ هتل بی‌تأثیر نیست. در جدولی که در ادامه برایتان آورده‌ایم، قیمت برخی از معروف‌ترین هتل های کیش را گذاشته‌ایم. آدرس و شماره تماسشان هم هست.

نکته: این قیمت‌ها ممکن است تغییر کند؛ پس بهتر است قبل از سفر به سایت‌های اینترنتی مثل خود سایت ره بال آسمان مراجعه کرده و استعلام جدید از قیمت‌ها بگیرید.
نام هتلتعداد ستاره‌هاقیمت هر شب اقامتآدرس
پالاس۵ ستارهاز 2.900.000 تا 5.000.000 تومانكيش، مابین میدان سیری و میدان داریوش
هتل پانوراما کیش۵ ستارهاز 1.800.000 تا 3.600.000کیش، بلوار رودکی، روبروی برج دیپلمات
هتل آرامیس پلاس کیش۵ ستارهاز ۹۰۰.۰۰۰ تا 1.100.000 تومانکیش، میدان پردیس
هتل ترنج کیش۵ ستارهاز 3.900.000 تا 18.000.000 تومانکیش، میدان جاسک، ابتدای جاده جهان، مجموعه گردشگری و هتل دریایی ترنج
هتل آرامیس کیش۴ ستارهاز 300.000 تا 5.000.000 تومانكيش، ميدان پرديس
هتل ارم کیش۴ ستارهاز 1.000.000 تا 12.000.000 تومانكيش، بلوار خيام
هتل فلامینگو کیش۴ ستارهاز 3.400.000 تا 6.000.000 تومانكيش، میدان امیر کبیر، بلوار دریا
هتل آرامش کیش۳ ستارهاز ۵۰۰.۰۰۰ تا 1.300.000 تومانکیش، میدان ساحل، جنب بازار زیتون
هتل سارا کیش۳ ستارهاز ۷۰۰.۰۰۰ تا 5.000.000 تومانکیش، جنب بازار پردیسان، خیابان رودکی
هتل ققنوس کیش۲ ستارهاز ۳۰۰.۰۰۰ تا 1.000.000 تومانکیش، ميدان اميرکبير، خيابان دانش ۱، مجتمع هتل ها
هتل آپارتمان فارابی کیش۲ ستارهاز ۵۰۰.۰۰۰ تا ۴.۰۰۰.۰۰۰ تومانکیش، میدان سنائی، خیابان کناره، جنب ساختمان ۲۰
مجتمع اقامتی رویال کیشبدون ستارهاز 650.000 تا 1.100.000 تومانجزیره کیش، شهرک صدف، فاز ۱، خیابان کرمان، تقاطع کوچه هرمزگان، مجتمع اقامتی رویال هاوس

مراکز خرید کیش | چه چیز را از کجا بخرم؟

مراکز خرید کیش

قبل از اینکه وارد بخش هیجان‌انگیز سفر، یعنی بازارگردی و خرید شوید، نگاهی به حساب بانکی‌تان بیندازید. یکی از خوبی‌های جزیره کیش این است که همه سلیقه‌ها و همه بودجه‌ها را راضی نگه می‌دارد. در نهایت انتخاب کنید که قصدتان خریدهای برند و لوکس است؟ یا می‌خواهید فقط محض یادگاری چیزهایی داشته باشید؟ یا اینکه کلا دست و دلتان به خرج‌های عجیب نمی‌رود و می‌خواهید با بودجه کم، دستتان پر از سوغاتی شود؟ ما برای هر سه دسته، سه بخش مجزا نوشته‌ایم. امیدواریم به کارتان بیاید.

نکته: درست است که مراکز خرید لوکس را جداگانه معرفی می‌کنیم؛ اما گاهی این مراکز هم به دلیل انبارگردانی یا تغییر فصل یا جشنواره‌های مختلف، تخفیف‌های خوبی دارند. دیدن مغازه‌ها هم که خرجی روی دستتان نمی‌گذارد؛ پس قدم‌زدن در این مراکز را هم از دست ندهید.

مراکز خرید لوکس

مراکز خرید لوکس

میکامال، بی‌شک یکی از مراکز خرید لوکس جزیره کیش است که علاوه بر مغازه‌های متعدد، کلی امکانات تفریحی در فضایش تعبیه کرده است. سر زدن به این مرکز خرید، دیدن از تک تک‌ مغازه‌ها و لذت تفریحات موجود در آن شاید حتی یک روز کامل شما را پر کند. برای همین هم فود کورت، رستوران و کافه‌های متعدد در این مجموعه قرار گرفته تا خستگی را از جسمتان دور کند.

مراکز خرید میکامال، سارینا، دامون و پردیس ۱ و ۲  هم در دسته مراکز خرید لوکس هستند.

مراکز خرید متوسط و ارزان

مراکز خرید متوسط و ارزان

در مراکز خریدی مثل ونوس، مروارید، مرجان، پانیذ، زیتون و بازار دیپلمات می‌توانید محصولات باکیفیت را با قیمتی مناسب‌تر از سایر مراکز خرید پیدا کنید. نکته مهم این است که بسیاری از کالاهای این مراکز از کشورهای دیگر وارد می‌شود. از آنجا که کیش یک جزیره آزاد تجاری است، هزینه گمرک روی کالاها تا حد زیادی اعمال نمی‌شود و شما می توانید خیلی اجناس را حتی ارزان‌تر از بازارهای تهران گیر بیاورید. البته خاطرتان باشد که این تفاوت قیمت در مقایسه با تهران است و اگر بخواهید با سایر شهرها مقایسه کنید، شاید به نظر گران‌تر از همه جا برسد.

حمل و نقل در کیش | با چی برویم دور دور؟

حمل و نقل در کیش

کمتر کسی با ماشین شخصی خودش به کیش سفر می‌کند، برای همین هم مهم است که درباره حمل و نقل عمومی در کیش بدانید. این طور خیالتان راحت است وقتی به جزیره می‌رسید، می‌دانید با چه وسیله‌ای تردد کنید. نکته مهم قبل از نام بردن وسایل نقلیه این است که سعی کنید برای بیرون‌رفتنتان برنامه بچینید تا جاهای دیدنی یا مراکز خریدی که انتخاب کرده‌اید در یک راستا باشد. اینطور مجبور نیستید یک مسیر را چند بار طی کنید. ضمن اینکه بسیاری از مسیرهای نزدیک را می‌توانید با پای پیاده بروید.

تاکسی

تاکسی

در جزیره کیش تا دلتان بخواهد تاکسی وجود دارد. البته دنبال پژو و پراید با رنگ زرد و خط‌های مشکی نباشید. اینجا بهترین و بروزترین ماشین‌های خارجی زیر پای رانندگان تاکسی است. چند سالی هم هست که پای تاکسی‌های اینترنتی به این جزیره باز شده است. راننده‌های تاکسی هم جزیره را مثل کف دستشان می‌شناسند. شما فقط آدرس بدهید و اگر موزیک خاصی هم مدنظرتان هست به راننده بگویید. به احتمال زیاد برایتان پخش می‌کند.

مینی‌بوس یا ون؟ | شما چه چیزی می‌پسندید؟

مینی‌بوس یا ون؟

خیلی‌ها سفر به کیش را به‌صورت دسته‌جمعی دوست دارند، برای همین تعدادشان از افراد مجاز خودروی معمولی بیشتر است. برای همین به این افراد، ون یا مینی‌بوس را پیشنهاد می‌کنیم. شما می‌توانید این ون‌ها را دربست کرایه کنید یا اینکه کنار خیابان بایستید و سوار ون‌هایی شوید که در سطح شهر تردد می‌کنند. کرایه این‌ها در مقایسه با تاکسی، خیلی ناچیز است. این ون‌ها شبانه‌روز مشغول فعالیت هستند. کرایه‌شان هم از ۶ صبح تا یک بامداد حدود ۴هزار تومان به‌ازای هر نفر و از ساعت یک بامداد تا ۶ صبح حدود ۸هزار تومان حساب می‌شود.

در کیش دو مسیر برای ون‌ها وجود دارد؛ برای همین هم آن‌ها را به ون مسیر یک و ون مسیر دو می‌شناسند. معمولاً بالای هر ون، مسیرش را نوشته‌اند. اگر هم چنین نبود، حتماً به راننده بگویید که مقصدتان کجاست تا راهنمایی‌تان کند. در جدول‌های زیر، مسیر هر دو ون را برایتان نوشتیم.

ایستگاه‌های خط سیر شماره ۱میرمهنـا← فـاز A خیابـان کنـار ← دبسـتان پسـرانه مولـوی← بلـوار میرمهنـا← گلدیـس صـدا و سـیما ← بـازار ونـوس← میـدان سـاحل ← بـازار مرواریـد ← میـدان سـاحل← بـازار پردیـس (ضلع جنوبی) ← بازار مرجان ← پارک دلفین‌ها
ایستگاه‌های خط سیر شماره ۲ایستگاه پارک دلفین‌ها ← ایستگاه بازار مرجان ← میدان داریوش ← خیابان مقابل ویلاهای پردیس و خانه گستر ← ایستگاه بازار پردیس (ضلع شمالی) ← میدان ساحل ← ایستگاه بازار مروارید ← میدان امیرکبیر ← میدان ساحل ← ایستگاه مجتمع بانک‌ها ← سازمان منطقه آزاد کیش ← بازار فرانسه ← اداره پست ← میدان دلیران ← فاز ۵ شهرک صدف خیابان جاجرود ← خیابان سفید رود ← خیابان کرمان ← خیابان بینالود (مرکز خرید فاز۴ صدف) ← خیابان الوند ← خیابان شریعتی ← خیابان عارف ← مسجد امام حسن مجتبی(ع) ← خیابان آذربایجان ← خیابان خرمشهر ← خیابان آسمان ← ورودی مجتمع الهیه ← تقاطع شهربازی ← ایستگاه بازار مروارید ← میدان امیرکبیر ← هتل لاله ← هتل صدف ← کلینیک پزشکی ← بازار به‌کیش ← ایستگاه بازار مریم ← ایستگاه بازار ونوس ← میدان ساحل ← ایستگاه بازار پردیس(ضلع جنوبی) ← ایستگاه پارک دلفین‌ها ← بازگشت از همین مسیر

اجاره خودرو بدون راننده

اجاره خودرو بدون راننده

اجاره ماشین در کیش یکی از بهترین و هیجان‌انگیزترین بخش‌های سفر است. ماشینی را تصور کنید که سال‌ها آرزویش را دارید و اگر تا پایان عمرتان هم بدوید، نمی‌توانید حتی در خواب ببینید که مال شماست. حالا اما سوئیچ این ماشین در دست شماست و دارید در را باز می کنید که پشت فرمان بنشینید. لامبورگینی، پورشه، بنز، فراری، مازراتی یا…؛ انتخاب شما چیست؟

اجاره خودرو بدون راننده در کیش

خیلی از هتل‌های پنج‌ستاره و برخی مراکز دیگر با دریافت مدرک و وثیقه، خودروهای لوکسشان را به شما امانت می‌دهند تا بتوانید برای ساعاتی هم که شده، در رؤیاهایتان زندگی کنید. فقط یادتان باشد که بوق‌زدن در خیابان و سرعت زیاد در محدوده مسکونی ممنوع است و جریمه‌های سنگینی دارد. برای اینکه بتازانید، باید کمی از دل شهر دورتر شوید و به سمت حاشیه خلوت بروید. جزئیات بیشتر درباره مدارک و غیره را در مقاله مجزا برایتان نوشته‌ایم. روی اسمش کلیک کنید تا برایتان بیاورد.

سوغات کیش

سوغات کیش

در یک نوشته جداگانه، به‌طور مفصل درباره سوغات کیش نوشته‌ایم. اگر خلاصه‌اش را بخواهید، کیش پر است از مراکز خرید کوچک و بزرگ که از شیر مرغ تا جان آدمی‌زاد را موجود دارند. برخی از این فروشگاه‌ها فقط لباس‌ها و شکلات برند دارند. در برخی‌شان می‌توانید اجناس ارزان‌تر چینی پیدا کنید و برخی دیگر هم صنایع دستی کیش را برای فروش گذاشته‌اند. انواع زیورآلات و تزیینات با صدف و سفال‌های قرمز مخصوص جزیره، از این دست صنایع دستی جذاب هستند.

هزینه های سفر به کیش | چقدر باید خرج کنم و چطور خرجم کمتر شود؟

هزینه های سفر به کیش

این یک واقعیت انکارنشدنی است که سفر به هر جای ایران خرج دارد. از بلیط گرفته تا بحث اقامت و غذا و تفریحات همگی هزینه‌های واجبی هستند که نمی‌توانید نادیده‌شان بگیرید. سفر به کیش هم هزینه‌های خاص خودش را می‌طلبد. اگر راهنمای سفر کیش را باز کرده‌اید تا بدانید هزینه سفرتان به این جزیره چقدر می‌شود، باید برایتان بگویم که هزینه‌ها به عوامل مختلفی بستکی دارد. مثلاً اینکه بخواهید با تور بروید یا سفر شخصی داشته باشید و اینکه در چه فصلی از سال، قصد سفر کرده‌اید.

در بخش «بهترین زمان سفر» برایتان گفتیم که چه فصل‌هایی چه هزینه‌هایی در بر دارد. در اینجا تک‌تک هزینه های سفر به کیش را با هم مرور می‌کنیم.

بررسی هزینه سفر به کیش با تور

بررسی هزینه سفر به کیش با تور

اکثر تورهای کیش از شهرهای مختلف با هواپیما انجام می‌شوند. این تورها با همه نوع هتل قرارداد دارند. از هتل‌های دو و سه‌ستاره گرفته تا هتل‌های اشرافی ۵ستاره در تورهای مختلف هستند. در روزهای عادی سال، ممکن است تور ۳روزه کیش را با قیمت هر نفر ۳ میلیون تومان هم پیدا کنید؛ اما در روزهای پیک سفر نباید چنین توقعی داشته باشید. در حالت عادی، هزینه تور کیش از ۵ میلیون تومان شروع می‌شود و تا ۲۵ میلیون تومان هم می‌رسد.

نکته: قبل از رزرو هر توری، قیمت و امکانات تور را با چند جای دیگر مقایسه کنید. تعداد وعده‌های غذایی، نوع اتاق، وجود ترانسفر فرودگاهی، امکان گشت داخل شهری و پک تخفیفی بازی‌های آبی را حتماً به‌دقت بررسی کنید تا بعداً مجبور به بحث‌وجدال با برگزارکننده تور نشوید.

بررسی هزینه بلیط هواپیما کیش

بررسی هزینه بلیط هواپیما کیش

بلیط هواپیما از شهرهای مختلف به مقصد کیش در روزهای عادی و پیک سفر با هم فرق بسیاری دارد؛ تا جایی که بهتر است بگوییم زمین تا آسمان با هم فرق می‌کند. در جدول زیر، قیمت سال ۱۴۰۲ بلیط هواپیما کیش را برایتان آورده‌ایم.

تهراناز 500.000تومان تا ۲.۲۰۰.۰۰۰ تومان
مشهداز ۵۰۰.۰۰۰ تومان تا ۲.۲۰۰.۰۰۰ تومان
اصفهاناز 500.000 تومان تا 2.200.000 تومان
کرماناز ۷۰۰.۰۰۰ تومان تا 1.200.000 تومان
رشتاز ۸۰۰.۰۰۰ تومان تا ۱.۵۰۰.۰۰۰ تومان
ساریاز 1.000.000 تومان تا ۲.۲۰۰.۰۰۰ تومان
شیرازاز ۵۰۰.۰۰۰تومان تا ۱.۵۰۰.۰۰۰ تومان
اهوازاز ۱.۵۰۰.۰۰۰ تومان تا ۲.۰۰۰.۰۰۰ تومان
بندرعباساز ۷۰۰.۰۰۰ تومان تا ۲.۰۰۰.۰۰۰ تومان
نکته مهم: اگر قصد دارید خودتان برای سفر برنامه بریزید، حتماً از قبل بلیط رفت و برگشتتان را رزرو کنید تا به مشکل نخورید. در روزهای پیک سفر، بارها پیش آمده است که مسافران بلیط برگشت را از قبل نگرفته بودند و ساعت‌ها و حتی روزها در جزیره سرگردان شده‌اند.

بررسی هزینه سفر به کیش با قطار

بررسی هزینه سفر به کیش با قطار

ممکن است شما از آن خانواده‌های پرجمعیت یا دوستان همیشه‌پایه باشید که ترجیح می‌دهند دسته‌جمعی سفر کنید. برای این کار به شما قطار را پیشنهاد می‌کنیم؛ پس بروید سراغ بلیط قطار بندرعباس. چند کوپه در یک سالن رزرو کنید و تا رسیدن به مقصد، ضمن رعایت حال سایر مسافران، در کنار هم خوش بگذرانید. این طوری هزینه‌های سفرتان هم کمتر می‌شود. فقط یادتان باشد که پس از رسیدن به بندرعباس باید به یکی از بندرهای چارک، آفتاب یا گناوه بروید تا بتوانید با کشتی به کیش برسید. آخر این مقاله برایتان مفصل توضیح داده‌ایم که مسیر از چه قرار است. در جدول زیر هم لیست شهرهایی که به بندرعباس قطار دارند و قیمت حدودی همه قطارها را آورده‌ایم.

از تهران به بندرعباس۴تخته چهار ستاره ارگ: 630.000 تومان
چهارتخته چهارستاره غزال: 463.000 تومان
۶ تخته سه ستاره: 299.000 تومان
از مشهد به بندرعباسچهارتخته چهار ستاره ویژه: 640.000 تومان
چهارتخته چهارستاره: 580.000 تومان
۶ تخته سه ستاره: 440.000 تومان
از اصفهان به بندرعباسچهار تخته چهار ستاره: 325.000 تومان
از یزد به بندرعباسچهار تخته چهار ستاره: 270.000 تومان
چهار تخته سه ستاره: 256.000 تومان
شش تخته سه ستاره: 180.000 تومان

بررسی هزینه سفر به کیش با اتوبوس

بررسی هزینه سفر به کیش با اتوبوس

سفر به کیش با اتوبوس از نظر خیلی‌ها کار سخت و طاقت‌فرسایی است؛ اما برای یک عده خیلی هم عجیب نیست. برای مثال افرادی که در شهرهای اطراف بندرعباس هستند یا آن دسته افرادی که در شهرشان فرودگاه ندارند، انتخاب اتوبوس خیلی معقول و البته به‌صرفه است. برای سفر با اتوبوس هم باید به بندرعباس بروید و از آنجا به یکی از بنادری که شما را به کیش می‌رساند. در جدول زیر قیمت اتوبوس‌ها به مقصد بندرعباس را نوشته‌ایم. البته یادتان باشد که این لیست قیمت‌ بلیط اتوبوس بندرعباس برای تابستان ۱۴۰۲ هستند.

تهراناز 419.000 تا 360.000 تومان
اهوازاز 419.000 تا 375.000 تومان
اصفهاناز 285.000 تومان
شیراز209.000 تومان
کرمان از 109.000 تومان تا 200.000 تومان
بوشهراز 256.000 تومان
کرجاز 460.000 تومان
شهرکرد285.000 تومان
زاهدان از 238.000 تومان
قزویناز ۵۰۳.۰۰۰ تومان
قماز 362.000 تومان
کرمانشاهاز ۵۸۰.۰۰۰ تومان
همدان۵۸۰.۰۰۰ تومان
یزد از 134.000 تا 235.000 تومان

بررسی هزینه سفر به کیش از نظر هتل

بررسی هزینه سفر به کیش از نظر هتل

در جزیره کیش تا دلتان بخواهد هتل و اقامتگاه سنتی و سويت و آپارتمان هست که هر کدام امکانات متفاوت و قیمت مختلف دارد. اکثر مسافران کیش ترجیح می‌دهند به هتل هر چند دوستاره بروند و خودشان را درگیر سوئیت و آدارتمان نکنند. علتش هم فاصله آپارتمان ها تا مراکز خرید و جاهای دیدنی است. ما هم یک قیمت تقریبی ار هتل های کیش آماده کردیم که در جدول زیر نوشته شده‌اند.

نام هتلتعداد ستاره‌هاقیمت هر شب اقامتآدرس
پالاس۵ ستارهاز 2.900.000 تا 5.000.000 تومانكيش، مابین میدان سیری و میدان داریوش
هتل پانوراما کیش۵ ستارهاز 1.800.000 تا 3.600.000کیش، بلوار رودکی، روبروی برج دیپلمات
هتل آرامیس پلاس کیش۵ ستارهاز ۹۰۰.۰۰۰ تا 1.100.000 تومانکیش، میدان پردیس
هتل ترنج کیش۵ ستارهاز 3.900.000 تا 18.000.000 تومانکیش، میدان جاسک، ابتدای جاده جهان، مجموعه گردشگری و هتل دریایی ترنج
هتل آرامیس کیش۴ ستارهاز 300.000 تا 5.000.000 تومانكيش، ميدان پرديس
هتل ارم کیش۴ ستارهاز 1.000.000 تا 12.000.000 تومانكيش، بلوار خيام
هتل فلامینگو کیش۴ ستارهاز 3.400.000 تا 6.000.000 تومانكيش، میدان امیر کبیر، بلوار دریا
هتل آرامش کیش۳ ستارهاز ۵۰۰.۰۰۰ تا 1.300.000 تومانکیش، میدان ساحل، جنب بازار زیتون
هتل سارا کیش۳ ستارهاز ۷۰۰.۰۰۰ تا 5.000.000 تومانکیش، جنب بازار پردیسان، خیابان رودکی
هتل ققنوس کیش۲ ستارهاز ۳۰۰.۰۰۰ تا 1.000.000 تومانکیش، ميدان اميرکبير، خيابان دانش ۱، مجتمع هتل ها
هتل آپارتمان فارابی کیش۲ ستارهاز ۵۰۰.۰۰۰ تا ۴.۰۰۰.۰۰۰ تومانکیش، میدان سنائی، خیابان کناره، جنب ساختمان ۲۰
مجتمع اقامتی رویال کیشبدون ستارهاز 650.000 تا 1.100.000 تومانجزیره کیش، شهرک صدف، فاز ۱، خیابان کرمان، تقاطع کوچه هرمزگان، مجتمع اقامتی رویال هاوس

بررسی هزینه سفر به کیش از نظر خورد و خوراک

بررسی هزینه سفر به کیش از نظر خورد و خوراک

شک نکنید که قیمت انواع خوراکی در کیش از همه شهرهای ایران بیشتر است. حتی افرادی که در تهران زندگی می‌کنند به این موضوع اعتراف می‌کنند. اگر اصطلاحاً دستتان به دهنتان می‌رسد و وضع مالی‌تان خوب است، انواع رستوران با انواع غذاها برایتان مهیاست؛ اما اگر دوست دارید اقتصادی‌تر سفر کنید، باید بادقت و وسواس بیشتری سراغ رستوران‌ها بروید. قیمت حدودی خورد و خوراک در کیش را هم برایتان نوشته‌ایم.

یک وعده غذا در رستوران لوکساز پرسی ۵۰۰هراز تومان تا ۱.۲۰۰.۰۰۰ تومان
یک وعده غذا در رستوران لوکساز پرسی ۱۵۰هزار تومان تا ۵۰۰هزار تومان
فست فود ایتالیاییاز پرسی ۲۰۰هزار تومان
فست فود معمولیاز پرسی ۱۲۰هزارتومان
ساندویچ سرداز ۵۰هزار تومان

بررسی هزینه سفر به کیش از نظر تفریحات

بررسی هزینه سفر به کیش از نظر تفریحات

سفر به کیش بدون تجربه تفریحات آبی متنوعش، هیچ سود و لذتی ندارد. قیمت‌ تفریحات هم هر کدام متفاوتند. بهتر است آن‌ها را سبک و سگین کنید و هر کدام بابا دلتان و هماهنگ با جیب و بودجه‌تان بود را انتخاب کنید.

نوع تفریحشروع قیمت ازمدت زمان لازم برای تفریح
غواصی معمولی: ۲۵۰هزار تومان
ویژه: ۵۰۰هزار تومان
هزینه عکاسی: بین ۱۱۰ تا ۱۵۰هزار تومان
۱۰ دقیقه آموزش، 20 دقیقه زیر آب
اسکوتر غواصی ۴۵۰هزار تومان15 تا 20 دقیقه
جت اسکی۵۰۰هزار تومان
15 دقیقه
اسکی روی آب۲۲۰هزار تومان
20 دقیقه
پاراسل۳۰۵هزار تومان40 دقیقه گشت دریایی
6 تا 7 دقیقه بر فراز دریا
شاتل۱۱۰هزار تومان15 تا 20 دقیقه
بنانا۱۰۰هزار تومان15 تا 20 دقیقه
فلای برد۴۵۰هزار تومان
15 تا 20 دقیقه
پدل برد۲۲۰هزار تومان1 ساعت
کایت بردینگ۴۵۰هزار تومان15 تا 20 دقیقه
قایق های بادبانی کاتامارا20 دقیقه: ۱۱۰هزار تومان
۶۰ دقیقه: ۱۸۰هزار تومان
۱۲۰ دقیقه: ۲۴۰هزار تومان
۲۰، ۶۰ و ۱۲۰ دقیقه
قایق های تندرو تک موتوره 20 دقیقه: 90هزار تومان
۶۰ دقیقه: 270هزار تومان
۱۲۰ دقیقه: 360هزار تومان
۲۰، ۶۰ و ۱۲۰ دقیقه
قایق های تندرو دو موتوره20 دقیقه: 120هزار تومان
۶۰ دقیقه: 360هزار تومان
۱۲۰ دقیقه: 480هزار تومان
۲۰، ۶۰ و ۱۲۰ دقیقه
کشتی گوهر کیش650 هزار تومان۲ ساعت
کشتی آکواریم کیش400 هزار تومان۲ ساعت
کشتی آرتمیس کیش400 هزار تومان۲ ساعت
کشتی نوید دریا کیش۳۰۰ تا ۵۰۰هزار تومان۲ ساعت
قایق‌های کف شیشه‌ای۱۴۰هزار تومان۱ ساعت
ماهیگیریشروع قیمت بسته به نوع ماهیگیری از 550,000 تومانحداقل ۲ ساعت
تم پارک آبی اوشننیمه وقت: ۲۱۳هزار تومان
تمام‌وقت: ۳۰۰هزار تومان
حداقل ۲ ساعت
پلاژهاشروع از ساعتی ۲۵ هزار تومانبسته به انتخاب خودتان از 9صبح تا 7 شب

بررسی هزینه سفر به کیش از نظر سوغات

بررسی هزینه سفر به کیش از نظر سوغات

خرید سوغات یکی از رسم‌هایی است که از سال‌ها دور در بین مردم ایران رواج داشته. البته با فشارهای اقتصادی این روزها و قیمت‌های عجیب و سرسام‌آور، خیلی‌ها قید سوغاتی را زده‌اند. باز هم اگر دلتان خواست که از این سفر یک یادگاری برای خودتان یا عزیزانتان ببرید، باید حداقل بین یک تا ۵ میلیون تومان برای خرید سوغات کنار بگذارید.

روش های کاهش هزینه سفر

روش های کاهش هزینه سفر

حتماً با مطالعه نکات بالا دستتان آمده که چه کارهایی بکنید که هزینه سفرتان کمتر شود: اما باز هم ما در این بخش از راهنمای سفر کیش، برایتان می‌گوییم که چه راه‌هایی برای کاهش هزینه هست.

  • در روزهای رکود سفر، به کیش بروید. در این ایام همه چیز ارزان‌تر هستند.
  • بلیط هواپیما را از بین گزینه‌های اکونومی، چارتر و لحظه آخری انتخاب کنید که برایتان ارزان‌تر تمام شود.
  • اگر حساسیت خاصی ندارید، سراغ هتل های دو ستاره بروید.
  • اگر تعدادتان زیاد است یا بچه کوچک همراهتان دارید، سويیت بگیرید.
  • قبل از تهیه هر تفریح آبی، از چند جای مختلف قیمت بگیرید. بعضی جاها هم می‌توانید چانه بزنید و تخفیف بگیرید.
  • در تورهای یک‌روزه گشت جزیره شرکت کنید. این تورها با مبلغ کمتری، اکثر جاهای دیدنی جزیره را به شما نشان می‌دهند.
  • برای خرید یا سرگرمی، مکان‌های نزدیک به هم را از روی نقشه پیدا کنید تا زمانتان در طول مسیر هدر نرود.
  • مقداری غذای کنسروی با خودتان داشته باشید تا هر بار مجبور به سفارش غذا از رستوران‌ها نباشید.
  • حتما دوچرخه‌سواری را در تفریحاتتان بگنجانید تا هم جزیره را ببینید و هم یک تفریح سالم و ارزان تجربه کرده باشید.

نکات سفر به کیش با کودکان

نکات سفر به کیش با کودکان

سفر به هر کجای ایران با نوزاد یا کودک دنگ‌وفنگ‌های خاص خودش را دارد و گاهی آنقدر دست‌وپاگیر است که خیلی از والدین قید مسافرت را می‌زنند. بچه‌ها شلوغی را دوست ندارند. از حضور در مراکز خرید بیزارند. خیلی زود خسته می‌شوند. خیلی از تفریحات را نمی‌توانند تجربه کنند. خیلی از شب‌ها زود می‌خوابند و جُنگ‌ها و کنسرت‌ها را به کام والدین تلخ می‌کنند. هر غذایی نمی‌خورند و باید همیشه برایشان تدارک ببینید. با هر تغییر دمایی سرما می‌خورند و همه را کلافه می‌کنند. بچه‌های پوشکی هم که… نگوییم بهتر است! حالا اگر با دانستن همه این محدودیت‌ها خواستید با فرزند دلبندتان به سفر بروید، ضمن مطالعه مقاله تفریحات کودکانه کیش، چند نکته را حتماً گوشه ذهنتان بسپارید.

  • حتماً در هواپیما مراقب گوش‌هایش باشید که فشار هوا باعث اذیتش نشود.
  • موقع برخاستن و نشستن هواپیما به نوزادتان شیر بدهید یا با انگشت، حفره گوشش را بپوشانید.
  • چندین دست لباس نخی و یک دستمال بزرگ نرم و راحت برایش بردارید.
  • یک ساک بزرگ همراهتان باشد که همه وسایلش درون آن جا شود.
  • درصورت نیاز حتماً کالسکه‌اش را بردارید تا در رفت‌وآمدها اذیت نشود.
  • حتماً دستمال یا حوله‌نخی برای خشک‌کردنش همراه داشته باشید.
  • چند تا از اسباب‌بازی‌های محبوبش را بردارید تا در سفر سرگرم باشد.
  • تا حد ممکن سويیت اجاره کنید تا کودکتان آزادانه رفت‌وآمد کند.
  • اگر سراغ هتل می‌روید، جایی را انتخاب کنید که اتاق بازی کودکان داشته باشد.
  • رستوران‌هایی را انتخاب کنید که غذای میل باب کودکان داشته باشد.
  • بازی‌های بزرگسالان را نوبتی انجام دهید که حوصله بچه سر نرود.
  • مراکز خریدی را انخاب کنید که اتاق مخصوص کودک داشته باشد و ساعتی سرگرم شود.
  • اگه پوشکی یا شیر خشکی است، از برند پوشک و شیرخشکش چند تا اضافه بردارید تا آنجا به مشکل نخورید.
  • انتظار نداشته باشید که پابه‌پای شما در مراکز خرید قدم بزند. برایش ماشین مخصوص حمل کودک بگیرید.

نکات سفر به کیش با سالمندان و توان‌یابان

نکات سفر به کیش با سالمندان و توان‌یابان

خیلی از افرادی که سراغ راهنمای سفر کیش می‌روند، دوست دارند بدانند شرایط سفر همراه با سالمندان و توان‌یابان چگونه است. همان طور که می‌دانید این دسته افراد به اقتضای شرایط جسمی‌شان، معمولاً یا خیلی کند هستند یا برای حرکت به صندلی چرخ‌دار نیاز دارند. یکی دیگر از نیازهای این عزیزان، آسانسور و سطح‌های شیب‌دار است. بی‌شک این افراد خیلی از تفریحات آبی را نمی‌توانند تجربه کنند. با همه این تفاسیر، توجه به نکات زیر خیلی ضروری است.

  • هنگام رسیدن به فرودگاه با نماینده ایرلاین صحبت کنید تا تمهیدات لازم برای سوارشدن همراهتان را فراهم کند. در این مواقع معمولاً این افراد با بالابر مخصوص به هواپیما منتقل می‌شوند.
  • حتماً هتل یا سوئیتی رزرو کنید که سرویس فرنگی، آسانسور و ترجیحاً سرویس صبحانه در اتاق داشته باشد.
  • داروهای مخصوص، دفترچه بیمه و مدارک درمانی‌اش را همراه خود داشته باشید.
  • اگر لازم است فشارسنج، دستگاه تست قندخون و غیره را همراه بیاورید.
  • برای ساعاتی که همراهتان در اتاق تنهاست، برایش سرگرمی تدارک ببینید و با پرسنل هماهنگ کنید تا در صورت نیاز به کمکش برود.
  • از سالم‌بودن صندلی چرخ‌دار  مطمئن شوید.
  • تفریحاتتان را طوری زمان‌بندی کنید که مجبور نباشید ساعات طولانی همراهتان را تنها بگذارید.
  • برای استفاده از تاکسی، از ماشین‌های مشکی‌رنگ که به تاکسی لندن معروف هستند، استفاده کنید. این ماشین‌ها رمپ دارند و سوارشدن را راحت‌تر می‌کنند.

مسیرهای دسترسی به کیش | بهتر است با چه وسیله‌ای به کیش بروم؟

مسیرهای دسترسی به کیش

برای سفر به کیش راه‌های متعددی هست که هر کدام هزینه‌ای مختلف و مزایا و معایب خاص خودشان را دارند. در این بخش از راهنمای سفر کیش می‌خواهیم به مسیرهای دسترسی به جزیره بپردازیم.

سفر هوایی به کیش

سفر هوایی به کیش

سریع‌ترین و راحت ترین راه سفر به کیش، خرید بلیط هواپیما و تجربه یک سفر هوایی است. این روزها از اکثر فرودگاه های ایران به سمت کیش پرواز وجود دارد. البته که در روزهای پیک سفر مثل نوروز یا تعطیلات رسمی دیگر و حتی در روزهایی که آب‌وهوای کیش خوش‌تر است، قیمت بلیط هواپیما هم سربه‌فلک می‌گذارد؛ اما در روزهای عادی و حتی خلوت جزیره، می‌توانید بلیط هواپیما را با قیمت مناسب تهیه کنید.

سفر زمینی به کیش

سفر زمینی به کیش

برای تجربه سفر زمینی به کیش، سه راه پیش رویتان است: سفر با قطار، سفر با اتوبوس و سفر با ماشین شخصی. در هر کدام از این سفرها، یک نکته مشترک است و آن اینکه باید به بندرعباس بروید و از آنجا از طریق دریا خودتان را به کیش برسانید.

برای رفتن به کیش هم سه بندر به نام‌های چارک، آفتاب و لنگه وجود دارد که اندکی با هم متفاوتند و نکته‌هایی دارند که در ادامه برایتان می‌آوریم.

سفر زمینی به جزیره کیش

  • بندر لنگه فقط در تعطیلات نوروز به سمت کیش سرویس‌هی می‌کند. اگر می خواهید در این ایام به کیش بروید، از قبل خبر بگیرید و از ساعات سرویس‌دهی‌اش باخبر شوید تا تمام روزتان هدر نرود.
  • بندر آفتاب از همه بنادر دیگر به کیش نزدیک‌تر است؛ اما فقط خدمات لندینگ کرافت دارد؛ یعنی اگر با ماشین شخصی‌تان هستید، به این بندر بروید، در غیر این صورت سراغ بندر چارک را بگیرید.
  • بندر چارک هم کشتی مسافربری دارد و هم کشتی حمل خودرو یا همیان لندینگ کرافت. این بندر تا کیش چیزی حدود ۳۲ کیلومتر فاصله دارد. اگر با کشتی مسافربری قصد سفر دارید، ۷۰دقیقه در راه خواهید بود.

سفر به کیش با قطار

سفر به کیش با قطار

خیلی از خانواده‌های پرجمعیت یا افرادی که در شهرشان فرودگاه ندارند، برای سفر به کیش از قطار استفاده می‌کنند. البته می‌دانید که کیش یک جزیره است و طبیعتاً وسط آب‌های خلیج فارس جا دارد. برای همین لازم است مسافران خودشان را به بندرعباس برسانند و از آنجا به یکی از بنادری که در بالا گفتیم بروند. این روش سفر، از مسافرت هوایی خیلی ارزن‌تر استگ اما زمان زیادی از شما می‌گیرد.

سفر به کیش با اتوبوس

سفر به کیش با اتوبوس

سفر به کیش با اتوبوس هم شبیه به سفر با قطار است. البته اگر شهرتان خیلی از بندرعباس دور است، خیلی پیشنهادش نمی‌کنیم؛ چون زمان بسیاری را در سفر هستید. فرق اتوبوس با قطار در این است که در قطار امکاناتی برای خواب و راحتی شما فراهم است. ضمن اینکه در کوپه‌تان می‌توانید غذا بخورید یا در مسیر از سرویس بهداشتی استفاده کنید. این در حالی است که خوردن و نوشیدن در اتوبوس خیلی جذاب نیست و خواب چندان راحتی هم نخواهید داشت. نهایتاً اگر انتخاب شما اتوبوس است، به بندرعباس بروید و بعد هم از طریق بندرچارک به کیش برسید.

سفر به کیش با ماشین شخصی

سفر به کیش با ماشین شخصی

سفر با ماشین شخصی به کیش هم کلی مزایا و معایب در کنار هم دارد. برای مثال تنظیم زمان توقف و استراحتتان با خودتان است. هر جای جاده که خسته شدید می‌توانید بزنید کنار و استراحت کنید. ضمن اینکه فرصت دارید به جاذبه‌های دیدنی شهرهای مسیرتان هم سری بزنید. از سوی دیگر در جزیره هم لازم نیست برای رفتن به هر جایی ماشین کرایه کنید یا دنبال تاکسی باشید.

باز هم برای رفتن به کیش لازم است به بندرعباس بروید. ماشینتان را سوار لندینگ‌کرافت کنید و به جزیره کیش بروید.

نکات مهم برای ورود ماشین شخصی به جزیره کیش

نکات مهم برای ورود ماشین شخصی به جزیره کیش

  • قبل از ورود هر وسیله نقلیه به کیش، باید برگه کابوتاژ تهیه کنید.
  • از تاریخ دریافت کابوتاژ، نهایتاً تا ۱۰ روز اجازه دارید که به‌طور رایگان در جزیره تردد کنید. بعد از این مدت، لازم است به گمرک بروید و ترددتان را تمدید کنید. البته تمدید تردد هزینه‌ای ندارد؛ اما اگر انجام نشود، جریمه نقدی در انتظارتان است.
  • یادتان باشد که ورود برخی از ماشین‌ها به کیش ممنوع است. برای مثال ماشین‌هایی که از نظر کارشناسان فرسوده یا مدل قدیمی‌ باشد، اجازه ورود به جزیره را ندارد و علت این موضوع هم جلوگیری از آلودگی هوای جزیره است. با این توضیحات انواع مدل‌های پراید، پژو آردی و پیکان نمی‌توانند وارد کیش شوند.
  • علاوه بر مدل ماشین، ظاهر ماشین هم باید سالم و تمیز باشد؛ بنابراین نه‌تنها ماشین نباید تصادفی باشد، بلکه بهتر است آن را قبل از سفر به کارواش ببرید.
  • باربند خودرویتان را باز کنید؛ چون باربند هم ممنوع است.
  • تعداد سرنشینان خودرویتان باید همانی باشد که در کارت ماشین درج شده است؛ تعداد بیشتر، برای تردد مجاز نخواهد بود.
  • نمایندگی‌های مجاز برای خودروهای داخلی در جزیره وجود ندارد و اگر ماشینتان تولید داخلی باشد، برای تعمیرات با مشکل مواجه می‌شوید.
  • تعداد جایگاه‌های سوخت در جزیره محدود است. بهتر است قبل از ورود به کیش، یک بار باکتان را پر کنید.

پایان راهنمای سفر به کیش

در این نوشته تا جایی که در توانمان بود، چم‌وخم سفر به کیش را پیش رویتان گذاشتیم. امیدواریم با کمک این راهنمای سفر کیش بتوانید سفر خوبی را تجربه کنید. راستی شما چه تجربه و خاطره‌ای از این جزیره زیبا دارید؟ برای ما در بخش نظرات بنویسید.

9 نظرات
  1. اسحاق می گوید

    سلام
    بسیار مطالب جامع و کاملی بود ممنون میشم که از بهترین تایم سفر رو هم به ما بگید .؟؟

    1. امیر ائمی می گوید

      اگه فرزند محصل دارین یا خودتون شاغل هستین، فصل تابستون رو انتخاب کنین؛
      اگه قصد دارین از آب‌وهوای خنک جزیره لذت ببرین، اواخر فصل پاییز و زمستون زمان خوبی برای سفر به کیش هست؛
      اگه هم هر دو گزینه رو می‌خواین و از بابت هزینه مشکلی ندارین، تعطیلات نوروز رو برای سفر به کیش انتخاب کنین.
      در انتها پیشنهاد میکنم محتوا بهترین زمان سفر به کیش رو مطالعه کنید.

  2. شهلا می گوید

    سلام . راجع به صنایع دستی کیش بیشتر عکس و اطلاعات می‌گذاشتید. من شنیدم هنر و صنایع دستی بیشترین استقبال دارد بخاطر توریستی بودن جزیره کیش. در ضمن مرجانی چطور از گلش سفال درست می‌کنند؟

    1. زهرا کامکار می گوید

      سلام شهلای عزیز
      حق باشماست؛ باید در محتوایی اختصاصی، هنر و صنایع دستی کیش رو معرفی کنیم.
      متوجه بخش آخر پیغامتون نشدم. اگر براتون مقدوره کمی بیشتر شرح بدید.

  3. شهلا می گوید

    تا انجا که اطلاع دارم درخصوص کیش و صنعت توریسم ان بیشتر وابسته به تفریحات دریایی و ..هست تا صنایع دستی .از صنایع دستی کیش لطفا عکس بیشتری به اشتراک بگذارید چون بیشتر بومی و ساخت کیش نیست هرچند توریسم استقبال میکند و اینکه کیش یک جزیره مرجانی که خاک نداردکه سفال تولید شود اطلاعت بیشتری راجبع این موضوع اگر هم داریدمعرفی کنید که در سفر به کیش اطلاعات جامعی داشته باشم سپاس از جواب شما

    1. بانو تقیان می گوید

      دوست عزیز، بابت نظرتون ممنونیم. بله درست می‌فرمایید. شهرت کیش مدیون تفریحات آبی و بازارهای جذاب اونه. درباره سفال هم باید خدمتتون عرض کنیم که یک نوع گل سبز بسیار منحصربه‌فرد به نام «گل مارن» در کیش وجود داره که در سفال‌سازی از اون بهره می‌برند. این گل، املاح معدنی مفیدی هم داره و برای گل‌درمانی هم استفاده می‌شه. اگه عبارت «سفال آوایی» یا همون «سفال صدادار» رو در گوگل جست‌وجو کنید، به اطلاع جامعی درباره سفال کیش دست پیدا می‌کنید.

  4. سمیه می گوید

    من به کارگاه سفال گری در کیش رفتم تجربه عالی بود چون تونستم با گل سبز کیش کار کنم سفال هاش نسبت به سایر مناطق گرون تر ولی ارزشش بیشتر بخاطر محلی بودن این تولیدات کیش فقط ارامشش جاذبه است

  5. ماجدبلوچ می گوید

    من در گوگل سرچ کردم سایت شما و چند تا سایت کیش دیدم صنایع دستی کیش بیشتر برام شیرینی داشت اما عکس و فیلم خبر گزاری هااز ش نبود کیش جزیره مرجانی چطور خاک دار شد انجا شاید از شهرهای دیگر اوردن ریختن انجا مانند دبی یک سوال شدگلپورگان هم سفال هاش خیلی دیدنی است

    1. بانو تقیان می گوید

      سلام دوست عزیز
      مقاله سوغات کیش رو مطالعه کنید.
      https://blog.rahbal.com/kish-souvenirs/
      درباره خاک هم باید بگویم که یکی از معروف‌ترین سفال‌های جهان در کیش وجود داره. در بخش نظرات همین مقاله، به‌تفصیل در این باره جواب دادیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.