راهنمای سفر رامیان | سفر به بهشت سبز ایران

1

رامیان یکی از جاهای دیدنی شمال ایران است. شهری که همه‌ساله گردشگران و دوستداران طبیعت را به‌سمت خود جذب می‌کند. امروز قصد داریم تا شما را با رامیان به‌صورت کامل آشنا کنیم. با ما همراه باشید تا خودتان را برای سفر به رامیان آماده کنید.

فهرست مطالب

رامیان کجاست؟

رامیان نام یکی از شهرهای شمالی کشورمان است که در استان گلستان قرار دارد و مرکز شهرستان رامیان است. این شهر در فاصله 80‌کیلومتری شرق گرگان و 25‌کیلومتری جنوب گنبد کاووس است. رامیان 3‌کیلومترمربع وسعت دارد و جزء شهرهای بسیار خوش آب‌وهوای کشور عزیزمان محسوب می‌شود.

بهترین زمان سفر به رامیان | آب و هوای رامیان

Connection Error

No any data received from Forecast.io!.

استان گلستان برخلاف استان مازندران، هوایی نسبتاً کوهستانی دارد. به همین خاطر شهرهایی همانند رامیان، گرگان و گنبدکاووس، زمستان‌هایی نسبتاً سرد را تجربه می‌کنند. از‌این‌رو بهتر است زمستان را برای سفر به رامیان انتخاب نکنید. از ابتدای بهار، ننه سرما، رامیان را ترک می‌کند. گل‌ها شکوفه می‌زنند. چشمه‌ها پرآب می‌شوند و رودها جاری خواهند شد. در فصل بهار پرندگان به لانه‌های خود باز می‌گردند و عطر خوشی در فضای شهر می‌پیچد. در اواسط اردیبهشت، بسیاری از درختان میوه شکوفه می‌زنند. هوا بسیار مطبوع می‌شود و چمنزارها پوشیده از چمن‌های سرسبز و زیبا خواهند شد. به همین خاطر بسیاری از مسافران، فصل بهار را بهترین زمان سفر به رامیان می‌دانند.

از اواخر خرداد، هوای رامیان به‌تدریج گرم می‌شود. در تابستان میزان بارندگی نیز به‌مراتب کاهش پیدا خواهد کرد. آفتاب به‌صورت مستقیم می‌تابد و شاید تحمل گرمای هوا کمی سخت باشد. البته با وجود این، باز هم بسیاری از مسافران، رامیان را به‌عنوان مقصد سفر تابستانی خود انتخاب می‌کنند. در ابتدای پاییز هوای رامیان بسیار مطبوع است. هوا به‌تدریج سرد می‌شود و دیگر خبری از گرمای تابستان نیست. شاید مناظر طبیعی در فصل پاییز همانند بهار سرسبز نباشند؛ اما زیبایی منحصر‌به‌فرد و محصورکننده‌ای دارند. در این فصل طبیعت به هزاران رنگ تبدیل می‌شود. برگ‌ها رنگ عوض می‌کنند و رقصان به‌سمت زمین سقوطی تاریخی را تجربه خواهند کرد. در این فصل خبری از انبوه مسافران نیست و می‌توانید از آرامش طبیعت لذت ببرید. البته هرچه به انتهای پاییز و اوایل زمستان نزدیک می‌شویم، هوا سردتر خواهد شد.

طبیعت رامیان | پوشش گیاهی و جانوری رامیان

عکس طبیعت رامیان

رامیان یکی از زیباترین شهرهای شمال ایران به حساب می‌آید. جاهای دیدنی رامیان بسیار متنوع و منحصر‌به‌فرد هستند. در این شهر تماشایی می‌توانید شاهد حضور انواع جاذبه‌های دیدنی طبیعی باشید. از قله ۲هزار و ۴۰۰متری موران گرفته تا ذخیره‌گاه طبیعی جنگلی زربین همگی جزء طبیعت بکر رامیان محسوب می‌شوند. این شهر در ارتفاع 200‌متری از سطح دریا قرار دارد؛ اما هر چه به‌سمت شمال حرکت کنید، به مناطق کوهستانی نزدیک‌تر خواهید شد. میانگین سالانه باران در رامیان بین 800 تا 1000 میلی‌متر متغیر است. وجود منابع کافی، باران و خاک حاصلخیز باعث شده تا طبیعتی بکر، سرسبز، انبوه و تماشایی در این شهر به وجود بیاید.

در این شهر می‌توانید شاهد یخچال‌های طبیعی، دشت‌های وسیع گیاهان دارویی، استخرهای طبیعی، چشمه گل رامیان با عمق 80 متر، مجموعه آبشارهای سرخه کمر، مجموعه آبشارهای پشمکی، چشمه‌زارهای نیلبرگ، چشمه‌های رازهای سبد کلاته، انجیر چشمه، مناطق کوهستانی و برف‌گیر النگ، چشمه پیرکرم، دهکده‌های ییلاقی و توریستی، پارک جنگلی دلند، جنگل دره ملا، باغ تاشته، ذخیره‌گاه بین‌المللی سرخدار، جنگل پنهان خانه، گرم چشمه، دیور چشمه و جاهای دیدنی طبیعی متعدد باشید. به‌صورت خلاصه باید گفت که هر وجب از این شهر زیبا، یک جاذبه طبیعی تماشایی را در خود جای داده است. در ادامه شما را با جاهای دیدنی رامیان آشنا خواهیم کرد.

جاهای دیدنی رامیان | طبیعتی بکر و تماشایی

همان طور که اشاره کردیم، جاهای دیدنی رامیان بسیار بی‌شمار هستند. برای آنکه بتوانید طبیعت رامیان را به‌صورت کامل درک کنید، باید وجب‌به‌وجب این شهر را زیر‌و‌رو کنید. با وجود این قصد داریم تا بخشی از زیبایی‌های طبیعی این شهر تماشایی را به شما عزیزان و همراهان گرامی معرفی کنیم:

  • چشمه گل رامیان

عکس چشمه گل رامیان

چشمه گل رامیان با 80 متر عمق یکی از عمیق‌ترین چشمه‌ها در تمام دنیا محسوب می‌شود. این چشمه یکی از مهم‌ترین جاهای دیدنی رامیان است. پس اگر عازم رامیان هستید، بهتر است بازدید از این چشمه را در ابتدای لیست خود قرار دهید. این چشمه تماشایی در 5‌کیلومتری جنوب شهرستان رامیان و در ارتفاع 320‌‍متری از سطح دریا قرار دارد. طول چشمه به 90 متر و عرض آن به 80 متر می‌رسد. آب این چشمه از منابع آب‌های زیرزمینی که در کف آن قرار دارد تأمین می‌شود. جالب است بدانید یک مجرای خروجی، آب این چشمه را به‌سمت رودخانه قره‌چای هدایت می‌کند. به این ترتیب بسیاری از مزارع و زمین‌های کشاورزی اطراف نیز از این نعمت خدادادی بهره‌مند می‌شوند. در این چشمه انواع گونه‌های مختلف آبزی مشغول زندگی هستند. ماهیگیری در این چشمه آزاد است. پس حتماً قلاب و چوب ماهی‌گیری خودتان را همراه بیاورید.

  • آبشار پشمکی رامیان

پیش از آنکه بخواهید این بخش مقاله را بخوانید، ابتدا به تصاویر بالا دقت کنید. این آبشار واقعاً حس پشمکی‌بودن را به شما منتقل می‌کند. آبشار پشمکی یکی از زیباترین جاهای دیدنی رامیان محسوب می‌شود. پس از چشمه بزرگ رامیان، بسیاری از گردشگران سری به این آبشار می‌زنند. آبشار پشمکی در فاصله 10‌کیلومتری رامیان و 3‌کیلومتری روستای پاقلعه قرار دارد. ارتفاع این آبشار به 8 متر می‌رسد. آب از میان کوهستان به‌سمت زمین می‌ریزد و در مسیر خود باعث ایجاد خزه بر صخره‌های سرسخت می‌شود. به این ترتیب منظره‌ای پشمکی و سرسبز را ایجاد می‌کند. زمانی که از این آبشار دیدن کنید، از تماشای آن سیر نخواهید شد. حتی با تماشای تصاویر آن نیز احساس آرامش خواهید کرد. لازم به ذکر است برای بازدید از آبشار پشمکی، باید مسیر خود را از میان جنگل و مزارع کشاورزی ادامه دهید.

  • روستای پاقلعه

عکس روستای پاقلعه

خب حالا که صحبت از روستای پاقلعه در معرفی آبشار پشمکی به میان آمد، بهتر است کمی هم درباره این روستای زیبا صحبت کنیم. روستای پاقلعه یکی از زیباترین روستاهای ییلاقی شمال ایران به حساب می‌آید. این روستا در فاصله 10‌کیلومتری غرب رامیان و 70‌کیلومتری گرگان واقع شده است. روستای پاقلعه دارای جاذبه‌های طبیعی متعدد همانند چشمه‌های پرآب، آبشارهای دیدنی، رودهای جاری و مراتع سرسبز است. با وجود این، چندین و چند جاذبه تاریخی دیگر نیز در این قلعه وجود دارد. لازم به ذکر است که این روستا با وجود حضور گردشگران، هنوز هم بافت سنتی خود را حفظ کرده است. به همین خاطر می‌توانید چند روزی را مهمان خانه‌های گرم مردم روستایی و محلی باشید. با اقامت در این روستا، می‌توانید اقامت بوم‌گردی را به‌معنای واقعی کلمه تجربه کنید. هوای این روستا بسیار مطبوع است و چند سالی شما را جوان می‌کند!

  • چشمه نیلبرگ

عکس چشمه نیلبرگ

چشمه نیلبرگ یکی دیگر از جاهای دیدنی معروف رامیان محسوب می‌شود. این چشمه در فاصله 4‌کیلومتری جنوب‌شرق رامیان و ابتدای جاده جنگلی نیلبرگ قرار دارد. چشمه نیلبرگ، شامل چندین و چند چشمه متعدد به زلالی اشک چشم می‌شود. کیفیت آب چشمه نیلبرگ بسیار مطلوب است. بر اساس نظر کارشناسان، آب این چشمه یکی از گواراترین آب‌های زیرزمینی در شمال ایران است. به همین خاطر بسیاری از مردم روستایی این محدوده، از آب چشمه نیلبرگ برای شرب استفاده می‌کنند. آب این چشمه به‌سمت جنوب جاری می‌شود و در مسیر خود نهرهای کوچک و بزرگی را ایجاد می‌کند. همین طور که این نهرها را دنبال کنید، شاهد آبشارهای زیبایی همانند آبشار جوزک خواهید بود.

  • آبشار جوزک

عکس آبشار جوزک

آبشار جوزک یکی دیگر از جاهای دیدنی رامیان است. این آبشار در 3‌کیلومتری جنوب‌شرق رامیان و در میان جنگلی بکر و تماشایی قرار دارد. آبشار جوزک کمی بالاتر از چشمه نیلبرگ واقع شده است. پس می‌توانید یک تیر و دو نشان بزنید و از هر دو در یک روز دیدن کنید. از چشمه نیلبرگ تا آبشار جوزک، حدود 1 ساعت پیاده‌روی را باید به جان بخرید. البته این راه به‌حدی زیبا و تماشایی است که اصلاً طولانی‌بودن آن را احساس نخواهید کرد. برای آنکه در طول پیاده‌روی خود، مسیر را گم نکنید، بهتر است کنار رودخانه قدم بزنید. به این ترتیب هم از زیبایی رودخانه بهره‌مند می‌شوید و هم مسیر را مستقیم به‌سمت آبشار ادامه خواهید داد. این آبشار به‌صورت پلکانی و خرامان به زمین می‌ریزد. آبشار جوزک در مسیر خود باعث سرسبزی می‌شود. به همین خاطر حتی بر سنگ بی‌جان نیز می‌توانید شاهد خزه باشید.

تاریخچه رامیان | رامیان در گذر زمان

تاریخ رامیان، تاریخی اساطیری است. بد نیست بدانید نام این شهرستان زیبا و سرسبز، در میان داستان‌های اساطیری مختلف نیز ذکر شده است. به‌عنوان مثال می‌توانید شاهد نام این شهر در داستان بیژن و منیژه شاهنامه باشید. رامیان از نظر محیطی، شرایط بسیار مطلوبی برای زندگی دارد. از‌این‌رو قدمت تمدن در این منطقه، به سالیان دور باز می‌گردد. بر اساس اسناد تاریخی، برای اولین بار خاندان اشکانی در این شهر ساکن شدند. در آن دوران رامیان محلی مناسب برای اقامت ییلاقی پادشاهان اشکانی بود. از دوران اشکانی تا حمله اعراب به ایران، رامیان بسیار رونق داشت. پس از حمله اعراب، آسیب بسیاری به این منطقه وارد شد.

با وجود تمام اتفاقات بد و ناخوشایند تاریخی، مردم هیچ‌گاه خانه و کاشانه خود را در رامیان ترک نکردند. به همین خاطر از دوران اشکانی به بعد، همواره شاهد حضور مردم محلی در این منطقه هستیم. در دوران انقلاب مشروطه، مردم رامیان به انقلابیون پیوستند. پس از قتل محمدعلی شاه قاجار، مردم با کمک عبدالحسین جعفری رامیانی، در مقابله حمله روس‌ها از مرز ایران دفاع کردند. جالب است بدانید بسیاری از کارشناسان رامیان را به‌عنوان یکی از قطب‌های مهم انقلاب مشروطه می‌شناسند.

بناهای تاریخی رامیان | یادگاری از گذشتگان

  • حمام تاریخی رامیان

عکس حمام تاریخی رامیان

حمام تاریخی رامیان معروف به گرمابه اروج یکی از جاهای دیدنی رامیان است که قدمت تاریخی دارد. این حمام در محله قدیمی کهنه بازار واقع شده است. قدمت این حمام به دوران قاجار باز می‌گردد. بر اساس اسناد تاریخی، فردی معروف با نام امیر سعدالله خان میرفندرسکی، حاکم وقت استرآباد این حمام را بنا کرده است. این حمام همانند سایر گرمابه‌های قدیمی شامل بخش‌های مختلف همانند گرمخانه، پاشوره، خزینه و غیره می‌شود. در ساخت این حمام از 12 طاق جناقی و سقف گنبدی استفاده شده است. خوشبختانه بخش‌های متعدد این حمام هنوز سالم باقی مانده است.

بناهای مذهبی رامیان | از نذر تا حاجت‌روایی

امامزاده بی بی حلیمه خاتون

در فاصله 25کیلومتری رامیان، در دل روستای الهادی، مقبره امامزاده بی بی حلیمه خاتون به چشم می‌خورد. مردم محلی، این امامزاده را به حضرت موسی ابن جعفر نسبت می‌دهند. قدمت مقبره این امامزاده به دوران صفوی باز می‌گردد. البته بنای امروزی مقبره در سال 1379 ساخته شده است. فضای امام زاده بی بی حلیمه خاتون حدود 5هزار مترمربع وسعت دارد. در این امامزاده انواع امکانات رفاهی و خدماتی در اختیار مسافران قرار داده شده است. زمانی که پای صحبت مردم محلی بنشینید، گویا بسیاری از مردم از همین  امامزاده به حاجت خود رسیده‌اند و حاجت‌روا شده‌اند. بسیاری از مردم را می‌توانید در محوطه امامزاده ببینید که مشغول پخش نذری هستند. فضای این امامزاده بسیار باصفا است و انرژی مثبتی دارد. همچنین باید بدانید مقبره امامزاده دارای چشم‌اندازی بسیار زیبا و خیره‌کننده است. پس می‌توانید یک تیر و دو نشان بزنید.

فرهنگ و هنر | مردمانی خون‌گرم و مهمان‌نواز

عکس شغل مردم رامیان

مردم رامیان مردمانی خون‌گرم و مهمان‌نواز هستند. آن‌ها به زبان فارسی و ترکی صحبت می‌کنند. ترکی مردم این شهرستان، ترکی قزلباشی است. بد نیست بدانید ترکی قزلباشی از ترکیب ترکی و خراسانی به وجود آمده است. همچنین ترکی مردم این منطقه با مردم آذربایجان و ترکیه شباهت بسیاری دارد. جالب است بدانید زبان فارسی مردم این منطقه نیز بازمانده از گویش قدیمی مردم گرگان یا همان جرجان است. به همین خاطر بسیاری آن را با نام گویش گرگانی نیز می‌شناسند. مردم این شهر بیشتر به دامداری و کشاورزی مشغول هستند. البته کار در معادن این شهر نیز رایج است.

مردم ترک‌زبان این منطقه اکثراً شیعه هستند. البته در این میان مسلمانان اهل سنت نیز حضور دارند. جالب است بدانید فرهنگ مردم رامیان، بسیار غنی و زنده است. ساکنان رامیان از نژادهای مختلف همانند خراسانی، ترک، بجنوردی، گرگان و کرمانی تشکیل شده‌اند. به همین خاطر دارای فرهنگی بسیار منحصر‌به‌فرد و خاص هستند. بد نیست بدانید مردم رامیان به دو دسته تقسیم می‌شوند. گروه اول اهالی قدیمی رامیان هستند که پیش از دوران صفویه در این مکان زندگی می‌کردند. گروه دو افرادی هستند که در دوران صفویه به این محل کوچ کردند. اگر از ریش‌سفیدان این شهر سؤال کنید، درباره خانواده‌های قدیمی رامیان به‌خوبی اطلاع دارند.

مردم رامیان بسیار خوش‌خوراک هستند. آن‌ها غذاهای سنتی و منحصر‌به‌فردی دارند. چور کباب، قورما، رشته پلو و ماهی، آش خمیری، کاهو ترشی، ماهی کباب، کشک بادمجان، سولوف خورش، کباب ترش، ویژویژی، دلمه و کوکوی تره سوغان جزء غذاهای معروف مردم رامیان محسوب می‌شوند. البته اگر سری به روستاهای این شهر بزنید، می‌توانید طعم غذاهای بسیار قدیمی و خوشمزه آن را نیز بچشید.

اقامت در رامیان | سکونت در دل جنگل

در رامیان خبری از هتل یا مسافرخانه نیست. پس اگر قصد اقامت در این شهر زیبا و سرسبز را دارید، یا باید سوئیت و ویلا کرایه کنید یا در اقامتگاه‌های بوم‌گردی بمانید. اقامتگاه‌های بوم‌گردی رامیان در بخش‌های بسیار سرسبز یا روستاهای قدیمی حضور دارند. با اقامت در این اماکن، می‌توانید طعم واقعی رامیان را بچشید. البته اگر به‌دنبال اقامت لوکس و با امکانات کامل هستید، شاید این اقامتگاه‌ها کمی شما را ناامید کنند. با وجود این می‌توانید در محدوده رامیان ویلاهای لوکس و تجملاتی را نیز پیدا کنید. البته اقامت در این ویلاها برایتان گران تمام می‌شود.

عکس کمپ زدن در طبیعت رامیان

در این میان گروهی از مسافران نیز به‌فکر ماجراجویی بیشتر هستند. به همین خاطر به دل طبیعت می‌زنند و کمپ‌زدن را ترجیح می‌دهند. در محدوده رامیان اماکن بسیاری برای کمپ‌زدن وجود دارد. این منطقه جزء مناطق مسکونی به حساب می‌آید و حیوانات وحشی به‌ندرت در آن حضور دارند. با وجود این باز هم بهتر است در نزدیکی کلبه‌های مسکونی کمپ بزنید تا از امنیت بیشتری برخوردار باشید. کمپ‌زدن در فصل بهار می‌تواند تجربه بسیار عالی و فراموش‌نشدنی برای شما باشد.

رستوران های رامیان | چشیدن طعم غذاهای سنتی و محلی

  • آشپزخانه مرکزی رامیان: میدان ولیعصر، بلوار آزادگان، آشپزخانه مرکزی شهر.
  • مجموعه تفریحی و رستوران افراگل: رامیان، جاده شاهرود.
  • کلبه نیسا: رامیان، جاده شاهرود.
  • فست‌فود آفتاب: رامیان، خیابان کشاورز 17.

مراکز خرید رامیان | تجربه خرید سوغات

عکس سه شنبه بازار رامیان

رامیان شهر چندان بزرگی نیست. پس نباید انتظار وجود مراکز خرید بزرگ و آن چنانی را داشته باشید. با وجود این، حتماً باید سری به بازار عرب‌ها یا همان بازار صفین بزنید. البته اگر روز سه‌شنبه در رامیان حضور داشته باشید، می‌توانید به خیابان امام بروید تا در سه‌شنبه بازار شرکت کنید. سه‌شنبه بازار این شهر بسیار باصفا و پرانرژی است. در این بازار می‌توانید از انواع محصولات کشاورزی تازه و محصولات دامی تا صنایع‌دستی مردم محلی را تهیه کنید.

سوغات رامیان | از ابریشم تا مولک

صنایع‌دستی ساخته‌شده با ابریشم یکی از معروف‌ترین و محبوب‌ترین سوغات‌های رامیان محسوب می‌شوند. بسیاری از مردم این شهر به ساخت صنایع‌دستی ابریشمی مشغول هستند. شما می‌توانید انواع دستمال، رومیزی، سفره، حوله، عرقچین، پیراهن و البته لباس زنانه ابریشمی را در این شهر تهیه کنید. بد نیست بدانید حتی مردم محلی نیز همین منسوجات ابریشمی را به یکدیگر هدیه می‌دهند. علاوه بر این صنایع‌دستی بسیار زیبا و ارزشمند، می‌توانید عسل‌های کوهی بسیار خوشمزه را نیز از رامیان سوغات بیاورید. در کنار دامداری و کشاورزی، مردم محلی به شغل زنبورداری نیز مشغول هستند. عسل‌های کوهی رامیان، دارای خواص درمانی بسیاری هستند. شما می‌توانید مخصوصاً در فصل بهار و تابستان، انواع عسل خوشمزه و دارویی را نیز از این شهر تهیه کنید.

همچنین جالب است بدانید انواع میوه و گیاه دارویی خاص در این منطقه رشد می‌کند. مولک، قلرو، آلچک، کندس، تلسکور، ولیک، سنبلی کوکو و خرمالو جنگلی جزء میوه‌های مخصوص این شهر هستند. همچنین می‌توانید انواع سبزی و گیاهان دارویی همچون قوناق، چیگردک، شلمبه، چاققارتیکن، چوچاغ، گل قویون، گزو، قویون، سیاه تلو، انواع ریاح و والک محلی را نیز از این منطقه تهیه کنید. جالب است بدانید والک یکی از گیاهانی است که در منطقه شمیرانات تهران، با آن غذاهای خاصی همانند والک پلو با گوشت گردن تهیه می‌کنند که بسیار پرطرفدار است. همچنین بد نیست بدانید والک جزء سبزی‌های گران‌قیمت محسوب می‌شود.

مسیر دسترسی به رامیان | پیش به سوی سفر

  • دسترسی از طریق مسیر زمینی

رامیان در فاصله 240کیلومتری غرب بجنورد، 120‌کیلومتری شمال شاهرود، 80کیلومتری شرق گرگان و 25کیلومتری جنوب گنبدکاووس قرار دارد. پس برای دسترسی به رامیان، می‌توانید هر یک از این شهرها را مبداء قرار دهید. اگر از تهران عازم رامیان هستید، بهترین مسیر از طریق گرگان است. فاصله رامیان تا تهران حدود 500کیلومتر بوده و در عرض 6 ساعت می‌توانید خودتان را از تهران به رامیان برسانید. فاصله رامیان تا گرگان نیز همان طور که اشاره کردیم، حدود 80‌کیلومتر است. اگر مشهد را مبدأ قرار دهید، باید بدانید که فاصله رامیان تا مشهد نیز حدود 500کیلومتر است. از مشهد می‌توانید به‌سمت نیشابور – میامی و نهایتاً رامیان بروید یا اینکه از مسیر قوچان – بجنورد استفاده کنید.

برای استفاده از قطار باید بدانید که متأسفانه رامیان فاقد ایستگاه قطار مستقل است. به همین خاطر باید خودتان را به نزدیک‌ترین ایستگاه قطار، یعنی ایستگاه قطار گرگان برسانید. از گرگان نیز اتوبوس و تاکسی برای رامیان وجود دارد. ارزان‌قیمت‌ترین روش برای دسترسی به رامیان، استفاده از اتوبوس است.

  • دسترسی از طریق مسیر هوایی

اگر همواره سفر هوایی را ترجیح می‌دهید یا از مسیرهای دور عازم رامیان می‌شوید، باید بدانید که رامیان فرودگاه مستقل ندارد. فرودگاه گرگان، نزدیک‌ترین فرودگاه به رامیان محسوب می‌شود. پس ابتدا باید خودتان را به گرگان برسانید. از گرگان نیز انواع اتوبوس و تاکسی برای رامیان وجود دارد.

 دوستان عزیز ره بال آسمان، نظر شما درباره جاهای دیدنی شمال کشور چیست؟ شما کدام یک از جاهای دیدنی گلستان را ترجیح می‌دهید؟ آیا تاکنون از رامیان دیدن کرده‌اید؟ اگر این طور است، خاطره سفرتان را با ما و سایر دوستان به اشتراک بگذارید.

رامیان یکی از شهرهای شمالی کشور و جزئی از استان گلستان است. این شهر در فاصله 80کیلومتری شرق گرگان، 25کیلومتری جنوب گنبد‌کاووس و 120کیلومتری شمال شاهرود قرار دارد.

رامیان فاقد فرودگاه مستقل و اختصاصی است. اگر قصد سفر هوایی دارید، باید ابتدا خودتان را به گرگان برسانید.

رامیان متأسفانه فاقد ایستگاه قطار است. به همین خاطر با قطار ابتدا باید خودتان را به گرگان برسانید.

فصل بهار بهترین زمان سفر به رامیان محسوب می‌شود.

تهران تا رامیان 500‌کیلومتر فاصله دارد.

استان گلستان

1 نظر
  1. سعید می گوید

    طبیعت رامیان خیلی چشم‌نواز و شهرش خیلی دنج هست. به همه مسافرایی که از گلستان به سمت مازندران میرن، پیشنهاد می‌کنم یه توقف، حتی چند ساعته، توی رامیان داشته باشن.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.